40 + so what, wol 14 (2019)

@Kolmannen kuumeilija

Mua ei enää yhtään yllätä, jos lääkäri missaa jotain. Mähän olin elokuussa lapsettomuuspolin ultrassa ensikäynnillä, kun piti alkaa ivf. Lääkäri surffasi puhelintaan noin 80% käyntiajasta.

Lääkäri löysi vain yhden johtavan rakkulan oikealta ja pieniä rakkuloita. No jätti sitten vasemman katsomatta, koska se on yleensä mun laiska puoli. Siellä on tarvinnut olla kaksi johtavaa rakkulaa lisää, koska munasoluja oli kolme. Varhaisultrassa sama tilanne, oikealla 1 keltarauhanen :p, kaksi oletettavasti vasemmalla piilossa..:p:p

Hcg voi olla korkea ilman, että on mitään hälyttävää. Kyllä mäkin toki pelkäsin rypäleraskautta ja kaikkea, vaikka ennen varhaisultraa sanoinkin optimistisesti lääkärille, että täällä on monikot, koska hcg on niin korkea :whistle:.
 
@Kolmannen kuumeilija

Mua ei enää yhtään yllätä, jos lääkäri missaa jotain. Mähän olin elokuussa lapsettomuuspolin ultrassa ensikäynnillä, kun piti alkaa ivf. Lääkäri surffasi puhelintaan noin 80% käyntiajasta.

Lääkäri löysi vain yhden johtavan rakkulan oikealta ja pieniä rakkuloita. No jätti sitten vasemman katsomatta, koska se on yleensä mun laiska puoli. Siellä on tarvinnut olla kaksi johtavaa rakkulaa lisää, koska munasoluja oli kolme. Varhaisultrassa sama tilanne, oikealla 1 keltarauhanen :p, kaksi oletettavasti vasemmalla piilossa..:p:p

Hcg voi olla korkea ilman, että on mitään hälyttävää. Kyllä mäkin toki pelkäsin rypäleraskautta ja kaikkea, vaikka ennen varhaisultraa sanoinkin optimistisesti lääkärille, että täällä on monikot, koska hcg on niin korkea :whistle:.
Juu, ei se varmaan mahdottomuus ole ettei vaan keltarauhasta löytänyt. Kävin vielä sen kontrolliultran ihan tossa meidän lähimehiläisessä (samalla lääkärillä kylläkin) kun sinne Felicitakseen on vain päiväaikoja ja mun on tosi vaikea päästä kesken päivää. Voi olla ettei ultralaitteetkaan niin huiput tässä paikassa. Soitti muuten lääkäri äsken niistä mun vastauksista (aamulla puhuin vain hoitajan kanssa) ja haluaa että tuun ultraan jo ensi tiistaina. Rahastusta tai ei, niin mielellään oman mielenrauhan vuoksi menen. En vain tiedä mitä siellä voisi vielä näkyä. Mutta jos hedelmöittyminen ollut aikaisemmin niin sitten varmaan se voisi ainakin selvitä. Jännittää!:barefoot:
 
Täällähän satelee ihania kuulumisia!❤
Onnea kaikille plussanneille! Ja tsempit muille yritykseen.
Itselle ei kuulu sen kummempia, kuin viime menkat oli ensimmäistä kertaa 10pv myöhässä. Mulla kun on lähes kellon tarkat menkat normaalisti. Ehkä kierto alkaa nyt pidentymään ja mahdollisuudet hupenemaan.
En tikuttanut raskautta, vaikka lähes varma olin asiasta. Toki mulla on nyt niin monta rautaa tulessa, että on saattanut sen takia myöhästyä ( jota ei koskaan ennen ole tapahtunut) tai alkanut raskaus lopahtaa.

Mutta niin tai näin, olen super onnellinen muiden puolesta, jotka ovat onnellisesti raskaana!
 
Heippa. Piti tulla tänne vielä kertomaan, että juuri ultrassa käyty ja korkeasta hcg:stä huolimatta vatsassa asusteli vain yksi 3,7 milliä pitkä asukki, vastasi viikkoja 6+0. ❤ Eli on saanut alkunsa jo ennen Ovitrellen pistämistä. Sydänkin sykki jo hienosti! :love: Tosi onnellinen olo ja tuli heti jotenkin todemmaksi koko juttu. Kiitos vielä kaikille tsempeistä kun korkeaa hcg:tä ihmettelin, auttoi paljon kuulla muiden kokemuksia. Hurjasti plussatuulia puhaltelen tänne teille kaikille!:love:
 
Oijoi onpa täällä paljon ihania uutisia. Paljon onnea ja pysyköön tahmatassut tiukasti kiinni ihan kaikki.

Täällä ei ole paljoa kerrottavaa. Kp 33 menossa, oletettu dpo 15, joten todennäköisesti munasolu ei ole tässä kierrossa irronnut ovisplussasta huolimatta. Nyt kuitenkin limailu on taas eilisestä asti lisääntynyt. Liekö vuotoa pukkaamassa vai olisiko muka lh nousemassa toistamiseen. Noh, ei auta kuin odotella.
 
On tosiaan rohkaisevaa nähdä, miten täällä on päästy plussailemaan. Olen todella iloinen teidän kaikkien puolesta. Onnea matkaan kaikille ❤

Meillä oli toinen klinikkakäynti maanantaina. Tulokset myös puolisolla hyvät, eli solutasolla meillä näyttää kaikki lupaavalta.

Maanantaina aloitin piikittämisen. Ensi maanantaina taas klinikalle ja sitten tehdään päätös keräilypäivästä.

Voi että tätä ihmisen mieltä. Nyt on toiveet todella korkealla. Miten tässä oikein saisi henkisen puolen pysymään kasassa. Pettymyksiä en ole tällä hetkellä valmis vastaanottamaan yhtään
 
Hei, kiitos omasta puolestani. Mun kohdalta voi ottaa pois nuo, mitä "apuna". Turhaa ovat siellä tilaa viemässä. ☺

Ensin isot, isot onnittelut kaikille plussanneille! ❤ Noita uutisia on aina niin mukavan lämpöistä lukea. Kiinnostuksella seuraan myös muiden etenemistä, vaikka olenkin ollut vaitonainen.

Itsellä seurasi edellisten menkkojen ja lapsettomuuslääkärin jälkeen kunnon notkahdus ja olen lähinnä mököttänyt ja tunnesyöpötellyt. Kaksi käyntiä takana ja selvinnyt seuraavaa: FSH 7, 1; LH 3,3; AMH 2,4 ja progesteroni 47,1. Sen sijaan rauta ja D- vitamiini liian alhaisia ja TSH vain 0,33. Isoin murhe on kuitenkin nyt miehen siemennesteanalyysissä löytyneet vasta-aineet. Onko täällä muuten kellään noista tietoa?
Miehellä siis muuten kaikki ok: määrä, liikkuvuus, muoto eikä oksidatiivista stressiä. Mutta nuo vasta-aineet ilmeisesti vaikeuttaa silti tuota liikkumista ja mitä ties muuta. Meille siis suositeltiinkin jo suoraan inseminaatiota. En saanut mitään lääkityksiäkään, vaikka tiputtelen ennen kuukautisia monta päivää. Se kuitenkin ilmeisesti johtuu kilpirauhasesta eikä esim.keltarauhasesta. Ennen tammikuuta emme ole aloittamassa hoitoja, jos silloinkaan. Meillä kummallakin työtilanne muuttumassa ja minua henk.koht.pelottaa miten reagoin hormoneihin, koska oon todella herkkä. En pystynyt Terolutiakaan syömään kahta tablettia päivässä. Nythän en syö mitään. Ovulaatio viikon lopulla ja yritän nousta jotenkin tästä suosta.

Tsemppiä kaikille! ❤
 
Nt-ultra meni hyvin. Laskettuaika taitaa siirtyä, kun heistä pisin on jo 13+0 ja lyhin on 12+4. Niskaturvotukset olivat 0,8-1,2 välillä, joten siinäkin mielessä helpottava käynti. Kaikki raajat, kolmet napasuonet ja muut karkeat rakenteet löytyi. Seuraava ultra on jo joulukuun alussa ja sen jälkeen rakenneultra joulun jommalla kummalla puolella..:p
 
Isoin murhe on kuitenkin nyt miehen siemennesteanalyysissä löytyneet vasta-aineet. Onko täällä muuten kellään noista tietoa?
Miehellä siis muuten kaikki ok: määrä, liikkuvuus, muoto eikä oksidatiivista stressiä. Mutta nuo vasta-aineet ilmeisesti vaikeuttaa silti tuota liikkumista ja mitä ties muuta.
Meillä tuli sama tulos heti ensikäynnin ja miehen näytteen jälkeen. Lähdettiin heti inseminaatioon, koska muuten olisi ollut turhaa toivoa raskautumista. Olihan yritystä ollut takana jo vuoden, ja yhdyntöjä säännöllisesti joka toinen päivä.
Inssi tehtiin viime viikon perjantaina, spermanpesun jälkeen liikkuvuus oli 98% ja määrä oli jo aiemmin ollut priimaa vain vasta-aineet tekivät hänet kyvyttömäksi lisääntymään normaalilla tavalla. Siittiöt siis takertuvat toisiinsa ja eivät pääse etenemään.
Nyt siis piinailen, että tulisiko tästä positiivinen tulos (y)
 
Meillä tuli sama tulos heti ensikäynnin ja miehen näytteen jälkeen. Lähdettiin heti inseminaatioon, koska muuten olisi ollut turhaa toivoa raskautumista. Olihan yritystä ollut takana jo vuoden, ja yhdyntöjä säännöllisesti joka toinen päivä.
Inssi tehtiin viime viikon perjantaina, spermanpesun jälkeen liikkuvuus oli 98% ja määrä oli jo aiemmin ollut priimaa vain vasta-aineet tekivät hänet kyvyttömäksi lisääntymään normaalilla tavalla. Siittiöt siis takertuvat toisiinsa ja eivät pääse etenemään.
Nyt siis piinailen, että tulisiko tästä positiivinen tulos (y)

Toivottavasti tulee, pidän peukkuja!! Kovasti voimia piinailuihin. Kiitos myös tosi paljon vastauksesta. Toivottavasti ei haittaa, jos vähän kyselen lisää? Tuliko sulla kovia oireita lääkityksistä? Entä sanottiinko teille heti, että raskautta on luomuna turha odottaa? Meillä on nyt yk 10. Ensin lääkäri sanoi jotain miten vasta-aineet hankaloittaa (todella niukasti antoi tietoa siitä), mutta sitten yhtäkkiä sanoikin, että voidaan antaa luomuraskaudelle vielä mahdollisuus siten, että kuitenkin viimeistään lopputalvesta pitäisi sitten inseminaatiot aloittaa. En ole varma lähteekö mies edes siihen. Itseäkin huolettaa kaikki sivuoireet ym.

Ps. Uskomaton tuo, Eloveera-79, KOLMOSET! Siis KOLME VAUVAA. Hyvä, kun kaikki etenee hyvin. ☺
 
Nt-ultra meni hyvin. Laskettuaika taitaa siirtyä, kun heistä pisin on jo 13+0 ja lyhin on 12+4. Niskaturvotukset olivat 0,8-1,2 välillä, joten siinäkin mielessä helpottava käynti. Kaikki raajat, kolmet napasuonet ja muut karkeat rakenteet löytyi. Seuraava ultra on jo joulukuun alussa ja sen jälkeen rakenneultra joulun jommalla kummalla puolella..:p
Onnea kolminkertaisesti! Miten olet voinut? Olen samanikäinen kuin sinä, niin kyllähän tuollainen superhedelmöittyminen on toivoa lisäävää. Oon kyllä lukenut, että monikkoraskaudet tulee vähän helpommin vanhemmille kuin nuoremmille naisille. Ja helpommin pitkille kuin lyhyemmille. Onko sinulla ennestään lapsia? Onko sinulla hyvä tukiverkko ympärillä?

Olen uusi täällä ja taustalla vaan käynyt pyörähtämässä, kun vauvakuume meinaa vieläkin tulla, vaikka minulla on täällä n. 7kk:n ikäinen kotona.
 
Onnea kolminkertaisesti! Miten olet voinut? Olen samanikäinen kuin sinä, niin kyllähän tuollainen superhedelmöittyminen on toivoa lisäävää. Oon kyllä lukenut, että monikkoraskaudet tulee vähän helpommin vanhemmille kuin nuoremmille naisille. Ja helpommin pitkille kuin lyhyemmille. Onko sinulla ennestään lapsia? Onko sinulla hyvä tukiverkko ympärillä?

Olen uusi täällä ja taustalla vaan käynyt pyörähtämässä, kun vauvakuume meinaa vieläkin tulla, vaikka minulla on täällä n. 7kk:n ikäinen kotona.

Kiitos :p:p:p. Olen ollut aika väsynyt, mutta muuten ei ole ollut mitään ylitsepääsemättömiä oireita. Oksentanut en ole kertaakaan, mutta huono olo on tullut, jos en ole syönyt.

Aiemmin urheilin kuutena päivänä viikossa, mutta nyt on ollut pakko hidastaa tahtia. Aiemmin hankittu hyvä kunto auttaa todennäköisesti kestämään paremmin monikkoraskauden, mutta kyllähän se on 40-vuotiaalle aika rasitus. Olen 168cm ja ollut n. 62kg, mutta vatsa on jo siinä määrin kasvanut, että kiloja on jo tullut lisää.

Sain keskenmenon viime keväänä, joten nyt olisi kerralla tulossa ensimmäinen, toinen ja kolmaskin, jos kaikki menee hyvin :geek:. Miehellä ei ole tukiverkkoja, mutta minulla on +70v vanhemmat ja veljien perhe, joissa nuorimmat on viisi vuotiaita.

Alkuperäinen ajatus oli yrittää tehdä pari lasta peräkkäin, joten ymmärrän kuumeesi (y). Tällä iällä, kun ei voi odottaa liian pitkään. Lääkärit eivät uskaltaneet vuosi sitten 39v antaa mitään toiveita munasolujen laadusta ja raskautumiskyvystä, mutta näin jännästi kävi, että kolme solua oli riittävän hyviä kehittyäkseen. Ihmettelyn aihehan se on minullekin edelleen joka päivä :LOL:.
 
@Kaneli41 meillä tosiaan oli onnistunut raskautuminen kesällä -18, mutta meni kesken. Eli sen mukaan se saattaisi luomusti onnistuakin mutta iän puolesta ei aikaa odotteluun ole. Sanoi sen olevan myös epätodennäköistä, koska noin pitkä yritys keskenmenon jälkeen ei ollut tuottanut tulosta.

Inssiä suunniteltiin ihan luomukiertoon, kun mun puolesta asiat on kunnossa. Eka mahdollisuus kariutui ovulaation osuessa viikonloppuun ja laskujen mukaan seuraava olisi ollut myös. Siksi päädyttiin kevyellä avustuksella eli pistin Gonal F pienimmällä annostuksella ja ultrassa kp10 katsottiin tilanne jolloin paras ajankohta inssiin oli perjantai kp14. Siitä parin päivän päästä aloitin Luget emättimeen aamuin illoin ja jos testi positiivinen jatketaan niitä varhaisraskauden ultraan saakka. Oireita ei ole tullut kuin nännien arkuus:LOL: luget kuulemma voivat tehdä näitä raskausoireita..
Toivon teille onnea koitokseen, on se luomuna tai mahdollisilla hoidoilla(y)(y)täällä peukut isosti pystyssä:love:

@Eloveera-79 oon lukenut moneen kertaa sun uutisen, on se vaan aivan huikeeta tuo, onnea uudelleen!!:love::love:
 
Kiitos :p:p:p. Olen ollut aika väsynyt, mutta muuten ei ole ollut mitään ylitsepääsemättömiä oireita. Oksentanut en ole kertaakaan, mutta huono olo on tullut, jos en ole syönyt.

Aiemmin urheilin kuutena päivänä viikossa, mutta nyt on ollut pakko hidastaa tahtia. Aiemmin hankittu hyvä kunto auttaa todennäköisesti kestämään paremmin monikkoraskauden, mutta kyllähän se on 40-vuotiaalle aika rasitus. Olen 168cm ja ollut n. 62kg, mutta vatsa on jo siinä määrin kasvanut, että kiloja on jo tullut lisää.

Sain keskenmenon viime keväänä, joten nyt olisi kerralla tulossa ensimmäinen, toinen ja kolmaskin, jos kaikki menee hyvin :geek:. Miehellä ei ole tukiverkkoja, mutta minulla on +70v vanhemmat ja veljien perhe, joissa nuorimmat on viisi vuotiaita.

Alkuperäinen ajatus oli yrittää tehdä pari lasta peräkkäin, joten ymmärrän kuumeesi (y). Tällä iällä, kun ei voi odottaa liian pitkään. Lääkärit eivät uskaltaneet vuosi sitten 39v antaa mitään toiveita munasolujen laadusta ja raskautumiskyvystä, mutta näin jännästi kävi, että kolme solua oli riittävän hyviä kehittyäkseen. Ihmettelyn aihehan se on minullekin edelleen joka päivä :LOL:.
Huh, kyllä sinulla on kova työ edessä vielä pitkään, mutta he päättivät kaikki tulla kerralla ja sitten on vaan otettava vastaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin❤.

Hyvä, että sinulla on tukiverkkoja. Itselläni ei oikein ole, kun olen muuttanut maaseudulta pääkaupunkiseudulle ja isovanhemmat sekä muut sukulaiset jäivät sinne ja miehen tukiverkot ovat ulkomailla. Nyt jos tulee vaikka hammaslääkärissä käynti miehen työaikana, niin olen jo pikkuisen pulassa...

Harmittaa, kun varmaan katoat kohta täältä... Ala kirjoittamaan blogia..? Olisi kiva seurata, miten tuollainen harvinainen odotusaika ja synnytys sujuu. (Sen jälkeen voi olla vähänlaisesti kirjoitushetkiä...)
 
Huh, kyllä sinulla on kova työ edessä vielä pitkään, mutta he päättivät kaikki tulla kerralla ja sitten on vaan otettava vastaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin❤.

Hyvä, että sinulla on tukiverkkoja. Itselläni ei oikein ole, kun olen muuttanut maaseudulta pääkaupunkiseudulle ja isovanhemmat sekä muut sukulaiset jäivät sinne ja miehen tukiverkot ovat ulkomailla. Nyt jos tulee vaikka hammaslääkärissä käynti miehen työaikana, niin olen jo pikkuisen pulassa...

Harmittaa, kun varmaan katoat kohta täältä... Ala kirjoittamaan blogia..? Olisi kiva seurata, miten tuollainen harvinainen odotusaika ja synnytys sujuu. (Sen jälkeen voi olla vähänlaisesti kirjoitushetkiä...)

Olen miettinyt kanssa tuota blogia, mutta odottelen ainakin rakenneultraan asti. :LOL: Lääkärit koko ajan varoittelevat riskeistä. Pitää vaan yrittää pitää pää kylmänä.

Mulla on myös kaksi rescue-karvalasta, joten vipinää riittää. Mulla on pääasiallinen koti maaseudulla ja pieni asunto Helsingissä. Tukiverkot ei asu Uudellamaalla, joten siinä mielessä vähän samansuuntainen tilanne. Miehen äitiä ei ole ja kasvatti-isä suosii omia biologisia sukulaisiaan ja koittaa lypsää rahaa niiden suosimiseen, joten heihin ei tule olemaan koskaan mitään kontaktia. Periaatteessa ollaan omillamme, mutta mun suvun tukiverkot auttaa tarvittaessa, kun siitä on sovittu riittävän ajoissa.

Oletko saanut ystäviä pääkaupunkiseudulta, jotka voisivat jeesiä tarvittaessa? Mulla on lähinnä työkavereita, mutta heistä ei ole lastenvahdeiksi :whistle:.
 
@Kaneli41 meillä tosiaan oli onnistunut raskautuminen kesällä -18, mutta meni kesken. Eli sen mukaan se saattaisi luomusti onnistuakin mutta iän puolesta ei aikaa odotteluun ole. Sanoi sen olevan myös epätodennäköistä, koska noin pitkä yritys keskenmenon jälkeen ei ollut tuottanut tulosta.

Inssiä suunniteltiin ihan luomukiertoon, kun mun puolesta asiat on kunnossa. Eka mahdollisuus kariutui ovulaation osuessa viikonloppuun ja laskujen mukaan seuraava olisi ollut myös. Siksi päädyttiin kevyellä avustuksella eli pistin Gonal F pienimmällä annostuksella ja ultrassa kp10 katsottiin tilanne jolloin paras ajankohta inssiin oli perjantai kp14. Siitä parin päivän päästä aloitin Luget emättimeen aamuin illoin ja jos testi positiivinen jatketaan niitä varhaisraskauden ultraan saakka. Oireita ei ole tullut kuin nännien arkuus:LOL: luget kuulemma voivat tehdä näitä raskausoireita..
Toivon teille onnea koitokseen, on se luomuna tai mahdollisilla hoidoilla(y)(y)täällä peukut isosti pystyssä:love:

@Eloveera-79 oon lukenut moneen kertaa sun uutisen, on se vaan aivan huikeeta tuo, onnea uudelleen!!:love::love:

Toivottavasti toi inssi onnistuu (y)! Vaikka aina sanotaan, että naisen ikä, naisen ikä, naisen ikä, niin ei se aina merkkaa mitään. Myös sillä 40 vuoden aikana eletyllä elämällä on merkitystä. En ole koskaan polttanut, juonut tai käyttänyt muitakaan päihteitä. Olen ollut hoikka ja urheilullinen. Toisilla elintavatkaan ei heikennä raskautumista. Mulla on silti olo, että mun tapauksessa alentuneella AMH:lla juuri elintavoilla on ollut merkitystä munien laadun kannalta.

Raskautuminen on tilannekohtaista ja pienellä avulla ihmeitä tapahtuu ;). Munkin keho ehkä akvivoitui, kun käytin letroja ja irrotuspiikkejä ennen ekaa raskautta. Sen jälkeen rakkuloiden määrä lisääntyi vastoin kaikkia todennäköisyyksiä. Keho kai yritti korjata keskenmenoa uudella raskaudella ja teki jopa viisikin johtavaa rakkulaa heinäkuussa. Lääkärit luuli niitä kystiksi. No syyskuu todistaa ettei ollut kystia :ROFLMAO:.
 
Olen miettinyt kanssa tuota blogia, mutta odottelen ainakin rakenneultraan asti. :LOL: Lääkärit koko ajan varoittelevat riskeistä. Pitää vaan yrittää pitää pää kylmänä.

Mulla on myös kaksi rescue-karvalasta, joten vipinää riittää. Mulla on pääasiallinen koti maaseudulla ja pieni asunto Helsingissä. Tukiverkot ei asu Uudellamaalla, joten siinä mielessä vähän samansuuntainen tilanne. Miehen äitiä ei ole ja kasvatti-isä suosii omia biologisia sukulaisiaan ja koittaa lypsää rahaa niiden suosimiseen, joten heihin ei tule olemaan koskaan mitään kontaktia. Periaatteessa ollaan omillamme, mutta mun suvun tukiverkot auttaa tarvittaessa, kun siitä on sovittu riittävän ajoissa.

Oletko saanut ystäviä pääkaupunkiseudulta, jotka voisivat jeesiä tarvittaessa? Mulla on lähinnä työkavereita, mutta heistä ei ole lastenvahdeiksi :whistle:.
Minullakin on lähinnä työkavereita, kun olen asunut täällä vasta vähän aikaa. Mutta on onneksi yksi ystävä, jolla on vieläpä samanikäinen vauva ja autamme toisiamme tarvittaessa. Minun vauvalla on ruoka-allergioita, ja hänelle ei voi antaa muuta maitoa kuin äidinmaitoa, joten minä en ole voinut olla missään kauan, kun rintapumpulle en ole saanut oikein hyvin herumaan. Nyt vauvalle on löytynyt muutamia sopivia kiinteitäkin ja hän on onneksi nukkunut paremmin. :) Olen ollut välillä tosi väsynyt sen vuoksi, etten ole saanut nukuttua yhtään 3h:n yhtenäistä pätkää, kun vauvalla on ollut allergioiden vuoksi mahavaivoja. Se väsymys on sellaista, mitä en ole ennen kokenut. Olen miettinyt suihkussa pesinkö jo hiukset shampoolla tai ollut niin väsynyt, että en enää ole uskaltanut lähteä autolla ajamaan.

Sinä varmaan tulet saamaan apua kunnalliselta puolelta. Sitten lähempänä ota valmiiksi selvää, miten sitä saa. Juttelin kerran yhden kolmosten isän kanssa ja hän sanoi, ettei muista paljon mitään lasten vauvavuodesta. :rolleyes:

Laita minulle viestiä, jos aloitat blogin. :geek: Yritä pysyä terveenä ja vältä antibiootteja, jos vaan mahdollista! Voimia! ❤
 
@Kaneli41 meillä tosiaan oli onnistunut raskautuminen kesällä -18, mutta meni kesken. Eli sen mukaan se saattaisi luomusti onnistuakin mutta iän puolesta ei aikaa odotteluun ole. Sanoi sen olevan myös epätodennäköistä, koska noin pitkä yritys keskenmenon jälkeen ei ollut tuottanut tulosta.

Inssiä suunniteltiin ihan luomukiertoon, kun mun puolesta asiat on kunnossa. Eka mahdollisuus kariutui ovulaation osuessa viikonloppuun ja laskujen mukaan seuraava olisi ollut myös. Siksi päädyttiin kevyellä avustuksella eli pistin Gonal F pienimmällä annostuksella ja ultrassa kp10 katsottiin tilanne jolloin paras ajankohta inssiin oli perjantai kp14. Siitä parin päivän päästä aloitin Luget emättimeen aamuin illoin ja jos testi positiivinen jatketaan niitä varhaisraskauden ultraan saakka. Oireita ei ole tullut kuin nännien arkuus:LOL: luget kuulemma voivat tehdä näitä raskausoireita..
Toivon teille onnea koitokseen, on se luomuna tai mahdollisilla hoidoilla(y)(y)täällä peukut isosti pystyssä:love:

@Eloveera-79 oon lukenut moneen kertaa sun uutisen, on se vaan aivan huikeeta tuo, onnea uudelleen!!:love::love:
Kiitos paljon!! ❤ Onpa hyvä, miten vähillä oireilla oot selvinnyt! Pitelen peukkuja ja ilmoittele miten teillä käy.

Oon nyt yrittänyt etsiä tietoa tuosta ja sen myötä oma mieli jo alkanut valmistautua inseminaatioihin. Yhtään en tiedä miten mies suhtautuu, sille kaikki lääketieteelliset tutkimukset ja toimenpiteet on muutenkin vaikeita. Mun munanjohdinten aukiolotutkimuskin sai sen aivan vitivalkoiseksi ja huonovointiseksi. Ei kestä oikein sitäkään, kun minuun sattuu. No, joka tapauksessa. Mulle tuli jo peräti sellainen olo, että voispa sittenkin aloittaa jo joulukuussa, mutta se on varmaan epärealistista. Saa nähdä miten tässä vielä käy.

Toiveikasta torstaita kaikille! ❤
 
Minullakin on lähinnä työkavereita, kun olen asunut täällä vasta vähän aikaa. Mutta on onneksi yksi ystävä, jolla on vieläpä samanikäinen vauva ja autamme toisiamme tarvittaessa. Minun vauvalla on ruoka-allergioita, ja hänelle ei voi antaa muuta maitoa kuin äidinmaitoa, joten minä en ole voinut olla missään kauan, kun rintapumpulle en ole saanut oikein hyvin herumaan. Nyt vauvalle on löytynyt muutamia sopivia kiinteitäkin ja hän on onneksi nukkunut paremmin. :) Olen ollut välillä tosi väsynyt sen vuoksi, etten ole saanut nukuttua yhtään 3h:n yhtenäistä pätkää, kun vauvalla on ollut allergioiden vuoksi mahavaivoja. Se väsymys on sellaista, mitä en ole ennen kokenut. Olen miettinyt suihkussa pesinkö jo hiukset shampoolla tai ollut niin väsynyt, että en enää ole uskaltanut lähteä autolla ajamaan.

Sinä varmaan tulet saamaan apua kunnalliselta puolelta. Sitten lähempänä ota valmiiksi selvää, miten sitä saa. Juttelin kerran yhden kolmosten isän kanssa ja hän sanoi, ettei muista paljon mitään lasten vauvavuodesta. :rolleyes:

Laita minulle viestiä, jos aloitat blogin. :geek: Yritä pysyä terveenä ja vältä antibiootteja, jos vaan mahdollista! Voimia! ❤

Musta tuntuu, että mulla on tuollaista väsymystä ilmassa jo nyt. Välillä olin jo pirteämpi, mutta tänään tuntui, että olen nukahtaa töihin. Haukottelen koko ajan jne. Jatkuva wc:ssä ravaaminen toki katkoo yöunet, mutta ei liene ainoa syy :p.

Hyvä kun sulla on edes yksi ihminen ympärillä, jolla on sama tilanne. Mulla ei ole ketään, joka olisi nyt raskaana tai juuri synnyttänyt.

Onneksi olen harvoin kipeä, niin vauvojen vastustuskyky ei heikenny antibiooteista. En syö kipulääkkeitäkään, vaikka välillä särkeekin pää. Koitan vaan kestää (y). Mies onneksi hieroo pyynnöstä niskoja ja usein sekin jo auttaa.

Noi allergiat ja vatsavaivat on ikäviä. Kummallakaan meistä ei ole allergioita. Pitää koittaa välttää ekat 6kk flunssia ja vastaavia ettei tule jälkiseuraamuksia. En rehellisesti sanottuna tiedä, miten selviän, jos yhdelle tai useammalle tulee koliikki tai infektiokierre.. No turha murehtia etukäteen, mutta toki voi miettiä keinoja välttää pahimpia altistavia tekijöitä :ROFLMAO:.
 
Moikka! Enemmän kirjoittelen tuola IVF-puolella, mutta pakko tulla onnittelemaan kaikkia plussista ja erityisesti @Eloveera-79 - ihan mahtavaa ja käsittämätöntäkin! :eek: Mitä ovat neuvolassa sanoneet? Ihan varmasti saat jotain kotiapua, ehkä jopa tarjoavat jotain automaattisesti, mutta jos ei, niin kannattaa pyytää. Mutta ihmeellistä tämä on.

Pakko mainostaa täälläkin puolella kirjaa https://itstartswiththeegg.com/ - luin sen juuri ja on tosi hyvä katsaus (nimenomaan 2019 vuoden versio) uusimmista tutkimustuloksista, millä eri tavoin munasolujen laatuun voi edes vähän yrittää vaikuttaa. Suosittelen, erityisesti meille kypsempään ikään ehtineille:) On toki englanniksi, mutta jos se sujuu, niin on aika helppolukuinen minusta muuten..
 
Moikka! Enemmän kirjoittelen tuola IVF-puolella, mutta pakko tulla onnittelemaan kaikkia plussista ja erityisesti @Eloveera-79 - ihan mahtavaa ja käsittämätöntäkin! :eek: Mitä ovat neuvolassa sanoneet? Ihan varmasti saat jotain kotiapua, ehkä jopa tarjoavat jotain automaattisesti, mutta jos ei, niin kannattaa pyytää. Mutta ihmeellistä tämä on.

Pakko mainostaa täälläkin puolella kirjaa https://itstartswiththeegg.com/ - luin sen juuri ja on tosi hyvä katsaus (nimenomaan 2019 vuoden versio) uusimmista tutkimustuloksista, millä eri tavoin munasolujen laatuun voi edes vähän yrittää vaikuttaa. Suosittelen, erityisesti meille kypsempään ikään ehtineille:) On toki englanniksi, mutta jos se sujuu, niin on aika helppolukuinen minusta muuten..

Kiitos :p. Neuvolan täti meni niin sekaisin, että unohti puolet veriarvoista, joten olen joutunut käymään kolmesti verikokeissa. Täti pöpisi jotain hoitoavusta, mutta ei jatkanut siitä vielä pidempään. Mitään taloudellista apua ei saa, vaikka kaikkea, myös vaippoja, tarvitaan kolminkertainen määrä :whistle:..

Munasolujen laatuun koitin vaikuttaa syömällä myös Inocapseja eli myo-inositolia. En tiedä, auttoiko, mutta greippiä söin myös koko syksyn.
 
ihania kuulumisia @Eloveera-79 :barefoot::barefoot::barefoot:

samoin @KeltainenSeepra :love:

sekä @Kolmannen kuumeilija :love:

Kyllä nyt on positiivisia uutisia tällä palstalla. En ole muistanut käydä täällä, kun ei ole s-postia tullut uusista viesteistä.
Meillä alkas olla ovulaatio muutaman päivän sisällä.

Kiitti tuosta linkkivinkistä; mahtaakohan olla jotain uutta itselle... En ehtinyt vielä katsomaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Omaa napaa tähän väliin... Nyt alkaa pikkuhiljaa sarastaa kp 37. Vuotoa olen odotellut alkavaksi jo tiistaina. Ovisplussa tuli kp 17, jolloin lopetin nuo geleet. R-testin ollessa maanantaina nega aloitin geleet uudelleen, jolloin alkoi myös uudet ovislimailut sekä ovistestien viivat lähteneet tummumaan. Mielenkiinnolla nyt ihmetellään mitä tapahtuman pitää.
 

Yhteistyössä