40 + so what, wol 14 (2019)

Hei, jollakin muistaakseni oli luomussa raskaudessa progesteroni tukemassa (oliko @Domi?) - tai sitten IUI:saa/inseminaatiossa? Miten kaytitte? Kun tajusin, etta minullahan olisi tuota Terolutia, jos siita voisi olla hyotya. Mietin, etta milloin se aloitetaan. Kolmesti paivassa on se minun normaali annokseni ollut, varmaan ehka sama annos kaikilla...? Toivottavasti joku tietaa esim. kokemuksesta jotain!
 
@Tikkerituu

Anna itsellesi aikaa toipua ja pyydä riittävän pitkä sairasloma. Mua yritettiin lähettää töihin jo viikon päästä. Se olisi ollut aivan liian aikaisin.. Itkin käytännössä tauotta kolme viikkoa ja vielä töihin paluun jälkeenkin purskahtelin itkuun kesken työpäivän.

Lauloin hänelle tuutulaulun ja puin hänet pikkuruiseen taikaviittaan ja hattuun siunajaisia varten. Jotenkin se, että sain tehdä hänen puolestaan jotain omaa, auttoi surussa.

Mies sen sijaan ei osannut surra näkyvästi. Jatkoi vain työntekoa ja suri minulta salassa. Muutama kuukausi tapauksen jälkeen purskahti vasta kyyneliin. Silloin tulikin ulos ihan kaikki. Tajusin, että meillä kaikilla on oma tapamme surra. Minä ääneen ja hän hiljaa itsekseen.

Vei aikaa ennenkuin keho toipui, mutta kun kierto lopulta palautui normaaliksi, onnistui toinen yritys jo ennen laskettua aikaa. Odotellessa helpotti tieto, että kun oli tullut raskaaksi, toinen raskaus olisi todennäköisempi. Juuri muuta positiivista ajatusta en pystynyt keksimään mieleeni. Yritin hoitaa tilanteen lasta kunnioittaen ja sitten keskittää ajatukseni uuteen yritykseen. Ja tosiaan onnistuihan se yritys, vaikka ikää olikin paljon.

Voimia!
Huomasin nama kirjoitukset nyt. Meidan enkelipoikammehan syntyi juuri siis 1.12.2019, han oli 36+1 viikkoa tuolloin. Han oli jo taysiaikaisen vauvan kokoinen ja aivan ihana. Sydamemme ovat sarkyneet. Emme ainakaan viela tieda syyta tapahtuneeseen, mutta ikamme ei ollut syy. Ruumiinavaus on tehty, mutta tietoja emme ole viela saaneet. Useimmat tallaiset tapaukset kuulemma jaavat selvittamittomiksi. Olen kirjoittanut pojastamme enemman Alkionsiirroista plussanneet -palstalla.

En tiennyt, etta palstoillamme kolmella muullakin on kaynyt samantapaisesti. Lahetan kaikille teille Ison Halin @Hulbertiina & @Eloveera-79 ja @Tikkerituu . Meilla siis piti vauva syntya nyt 28.12., mutta sen sijaan jarjestetaan hautajaisia tammikuulle (hanet haudataan arkussa). Asun Englannissa, niin olen aitiyslomalla ja vauvakin rekisteroitiin vaestorekisteriin - mutta vauvaa ei ole sylissa...
 
Viimeksi muokattu:
Hei, jollakin muistaakseni oli luomussa raskaudessa progesteroni tukemassa (oliko @Domi?) - tai sitten IUI:saa/inseminaatiossa? Miten kaytitte? Kun tajusin, etta minullahan olisi tuota Terolutia, jos siita voisi olla hyotya. Mietin, etta milloin se aloitetaan. Kolmesti paivassa on se minun normaali annokseni ollut, varmaan ehka sama annos kaikilla...? Toivottavasti joku tietaa esim. kokemuksesta jotain!
Tahan tuli muuten jo ainakin yksi vastaus IVF-palstalla, jos jotakuta kiinnostaa. En siis ole viela raskaana, mutta aikomus on yrittaa vauvaa uudestaan, kun voimme. Se ei tuo edesmennytta poikaamme takaisin, eika voi paikata sarkyneita sydamiamme, mutta toivo elavan lapsen - pikkusiskon tai -veljen saamisesta viela joskus ihanalle enkelipojallemme - elaa yha.
 
Voi @Rusakkonen, sinäkin joudut kokemaan aivan toisenlaisen Joulun kuin mitä tästä piti tulla. Meitä on aivan liikaa :cry: Mitkään sanat eivät voi lohduttaa tuossa tilanteessa mutta lämpimiä ajatuksia sinne.

Minulla on ollut keltarauhastuki käytössä (ovulaation induktio menetelmänä). Ohjeena oli Terolut 1 tabletti 2 x vrk ovulaatiosta seuraavasta päivästä alkaen. Koska tästä huolimatta minulla alkoi tuhruvuoto DPO9-10, lisättiin annosta 2 tabl 2 x vrk ja kun tämäkään ei pitänyt tuhrua poissa, lisättiin komboon Ovitrelle-pistokset 4 päivän välein x 4. Tästä kierrosta plussasin.

Tein eilen negatiivisen R-testin ja aloitamme myös uuden yrityksen heti kun uusi kierto alkaa. Menetyksestämme on nyt reilu 3 viikkoa.
 
@Rusakkonen Voimia ja halauksia vaikeaan aikaan! Ei siihen tuskaan auta kuin aika, jos sekään. Enkelipojalla oli rakennevika sydämessä, joten poisnukkuminen olisi voinut tapahtua myös myöhemmin kuten sinulla tai juuri syntymän jälkeen.

Itsellä juuri se LA:n lähestyminen otti koville, vaikka olin luullut jo surreeni asiaa riittävästi. Siunaaminen ja hautajaiset ovat tärkeä osa surutyötä, vaikka en uskonnollinen olekaan. Vaikea päivä se oli. Pakko myöntää. Onneksi olin äänittänyt laulut puhelimeem, en olisi pystynyt laulamaan livenä.

Lopulta uusi raskaus, joka onnistui kaksi viikkoa ennen LA:ta juuri ennen pitkän kaavan ivf:ää, oli se joka auttoi parantamaan haavat parhaiten.

Tiedä sitten, oliko hyvä, mutta teetin miehelleni enkelipojan ultrakuvasta, jossa hymyilee ja heiluttaa kättään kuin tervehdyksessä, ison akustiikkataulun, joka toivon mukaan ripustetaan kolmosten huoneeseen. Tämä nykyinen raskaus on korkeariskinen, joten toivon että ainakin joku heistä, jossei kaikki, selviää loppuun asti. Jouluna alkaa rv 20. Siinä mielessä siis ihan positiivisin mielin. Olen voinut tosi hyvin, mutta vatsaa alkaa olla jo vaikeaa peittää töissä.

Toivottavasti vuosi 2020 tuo teille hyviä uutisia!

@Tikkerituu Onnea uuteen yritykseen vuodelle 2020! Jo kerran alkanut raskaus parantaa todennäköisyyksiä onnistua uudelleenkin!
 
Voi Rusakkonen, ei löydy sanoja. Olen aivan järkyttynyt, kun muistelen teidän taivalta. Aika parantaa haavoja, mutta muistot jäävät. Lämmin osanotto suruunne ja voimia tilanteen läpi käymiseen. Kirjoituksestasi huokuu kaikesta huolimatta positiivinen asenteesi ja luottavainen mieli tulevaisuuteen. Toivottavasti saatte pienelle enkelillenne sisaruksen, jolle voitte kertoa suojelusenkelistä taivaassa.

Itsellä edelleen juuri LA, juhlapyhät, äiten- ja isänpäivät ovat sellaisia kynnyskysymyksiä, jotka väkisin vetää mielen matalalle ja itkun kurkkuun, kun viemme kynttilää hautausmaalle. Mehän päädyimme yhteistuhkaukseen, mutta sairaalapastorin kanssa pidimme yksityisen siunaustilaisuuden synnytyspäivänä. Koin sen helpottavammaksi itselle, kun asiaa oli vatvottu jo kolme viikkoa ennen synnytystä. Teimme siis surutyötä jo sen kolme viikkoa.

Tikkerituu, toivottavasti myös teillä tärppää pian ja saatte pikkuisen syliin ja kotiin.

Täällä tällä hetkellä dpo 7 eikä mitään fiilistä että olisi voinut kiinnittyä ehkä eilen tai viimeistään tänään. Onpa tässä onneksi sen verran joulukiireitä, ettei ehdi ihan jokaista oiretta kyttäillä. Valvon töissä vielä tämän ja ensi yön ja sitten saankin hengähtää joulunpyhät.

Rauhoittavaa Joulun aikaa jokaiselle surun ja onnen keskelle.
 
Tämän aamun ihmettelyn aihe tuossa kuvassa...
Ihanaa!! Onnea! :love:

Olikos jollain muulla testausaika käsillä?

Mulla dpo 8 ja ois kyl aika yllätys, jos plussa tulis. En siis siihen usko hetkeäkään. Pieni toivon kipinä oli joskus dpo 3, mut ei enää.
En tiedä mikä olis seuraava vaihe vai antasko vaan olla. Tarkoitan että jotain avittamaan tätä projektia.
 
Ihanaa!! Onnea! :love:

Olikos jollain muulla testausaika käsillä?

Mulla dpo 8 ja ois kyl aika yllätys, jos plussa tulis. En siis siihen usko hetkeäkään. Pieni toivon kipinä oli joskus dpo 3, mut ei enää.
En tiedä mikä olis seuraava vaihe vai antasko vaan olla. Tarkoitan että jotain avittamaan tätä projektia.
Mulla oletusti dpo 10 tänään. Eilen hieman tissejä aristi ja turpeat ne on, mutta mitään oiretta raskaudesta ei ole. Aamulla teki mieli testata, mutta päätin sen olevan turhaa tässä vaiheessa. Testaan sitten, jos menkat sattuisi olemaan myöhässä.
 
Mulla oletusti dpo 10 tänään. Eilen hieman tissejä aristi ja turpeat ne on, mutta mitään oiretta raskaudesta ei ole. Aamulla teki mieli testata, mutta päätin sen olevan turhaa tässä vaiheessa. Testaan sitten, jos menkat sattuisi olemaan myöhässä.
Mä testasin tänään. Yks testi oli. Tietty liian aikaista että jotain näkyisi. Mutta olotila luulisi kertovan. Oon aiemmin ollut niin herkkä Hcg:lle et oireet alkanut kiinnittymisestä.
 
@Rusakkonen käytin joo lugeja mun luomu ihmeessä.. mutta aloitin siis vasta kun olin jo plussatestin tehnyt ja "järkytyksestä" sen verran toennut ettei kaikki testit viallisia voi olla.. olin siis tuhrutellut jo viikon siinä rusehtavaa vuotoa.. en tiedä oliko sattumaa mutta siihen loppu tuhruttelu..
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Rusakkonen käytin joo lugeja mun luomu ihmeessä.. mutta aloitin siis vasta kun olin jo plussatestin tehnyt ja "järkytyksestä" sen verran toennut ettei kaikki testit viallisia voi olla.. olin siis tuhrutellut jo viikon siinä rusehtavaa vuotoa.. en tiedä oliko sattumaa mutta siihen loppu tuhruttelu..
Kiitos @Domi. Ei muuten varmaan ollut tuhruttelun loppu sattumaa, kun tassa olen laittanut kyselyn erilaisiin ryhmiin, ja esimerkiksi tuhruttelu oli se asia, jota pidettiin merkkina, etta viela piti progesteronin annosta nostaa.

Milla annoksella muuten otit? Ihan samallako kuin IVF:ssa? Tosin Sinulla taisi olla luonnonkiertoon tehty IVF, joten sinansa sama annos olisi jarkeenkaypa? Itsellani on aina tehty laakkeelliseen kiertoon, jossa progesteronia ei kasittaakseni erity alussa ollenkaan, joten ajattelin, etta ehka aloittaisin hiukan pienemmalla annostuksella kuin laakkeellisessa kierrossa, ainakaan en siis varmaan laittaisi sita “ylimaaraista” Lutinusta, vaan Terolutin 2 tai 3 paivassa (normaaliannostus minulla laakkeellisessa 3) tulisi varmaan riittaa.

Ehditko muuten laakarilta pyytaa neuvoa progesteronin ottamiseen vai aloititko itsenaisesti? Otitko viikolle 10 (tai 11? 12?) asti?

Kiitos @Domi! :)
 
Päivitin pitkästä aikaa listaa. Onko tiedot oikein itse kullakin? Puuttuuko joku? @Rusakkonen Onko ok, että laitoin sinulle tiedot noin?

Tämän listan päivittäjällä tuntuu olevan taikaa plussien osalta - haluaako joku jatkossa ottaa tästä pestistä kopin?

Nimimerkki (+ikä) / monesko lapsi / yritys alkanut / keinot


@Hulbertiina (43 v.), 3. / aloitettu1/2015 / Letrozole
@tatti55 (42 v.), 3. / yritys alkanut 8/2017 / luomu
@M4rianne77 (42 v.), 3. / aloitettu 6/2018 / inseminaatio
@Helmiina1978 (41 v.), 6. / aloitettu 2/2019 / luomu
@Mymmeli43 (43 v.), 6. / aloitettu 1/2019 / luomu
@Tammityttö (43 v.), 4. / aloitettu ? / luomu
@nelli5 (42 v.), 5. / aloitettu 2019 / luomu
@Salli79 (40 v.), 4. / aloitettu 2/2019 / luomu
@Montecea (40 v.), 2. / aloitettu 7/2019 / luomu
@Ellinoora38 (38 v.), 1. / aloitettu 12/18 / luomu + ivf
@Angervo76 (43 v.), 3. / aloitettu 6/2018 / luomu + mahdollisesti ivf
@Vielä kerran ❤️ (43 v.), 3. / aloitettu 01/2019 / luomu + ivf
@Kaneli41 (41 v.), 2. / aloitettu 3/2019 / luomu
@Satuvauva (41 v.), 5. / aloitettu 7/2019 / luomu
@Solunen (41 v.), 2. / IVF
@Valoa79 (40 v.), 3. / aloitettu 10/2019 / luomu
@Rusakkonen (46 v.), 2. / aloitettu 1/2017 / luomu + ivf/lahjamunasolut, taustalla 2 lahjasoluhoitoa ja 4 omasolu-IVF:ää, enkelipoika 12/2019 viikolla 36+1 ❤
@Emmelie75 (44 v.) / luomu + ivf

Taustalla:

@yöeläjä
@Roxanne
@Reetaleena

Plussanneet (y):love: elokuun 2019 jälkeen:

@Tikkerituu (39 v.), 3./ aloitettu 11/2018 / ovulaation induktio --> positiivinen 9.8. --> enkelipoika syntyi 20+2 ❤

@kirsillevauva (46 v.), 4. / aloitettu 12/2013 / luovutetut munasolut --> LA 30.4.2020

@kärhö (40 v.), 2. / ilman ehkäisyä jo kauan / luomu --> 20.8. tilanne 6+2

@Mammakatri (40 +), ? / aloitettu 3/2019 / luomu --> 9.10. tilanne 5+4 / laskettu aika 6.6.2020

@Eloveera-79 (40 v.), aloitettu 10/2018 --> luomuraskaus, 9.10. tilanne 7+3 / laskettu aika 24.5.2020, tulossa KOLMOSET :love::love::love:

@Buah Hatiku (42 v.), / inseminaatio luovutetuilla siittiöillä --> 12.10. tilanne rv 12

@Kolmannen kuumeilija (39 v.), 3. / aloitettu 3/2019 / luomu --> pos. testitulos 30.10.

@KeltainenSeepra (ollut taustalla, luomu) --> pos. testitulos 7.11.

@Silmu75 (44 v.), 1. / aloitettu 2013 / luomu, lahjasolut --> pos. testitulos 25.11.

@Mirumarumoru (44 v.), 4. / 3 x ivf, lahjamunasolu 11/2019 --> pos. testitulos 23.12.
Kiitos @Mirumarumoru - joo listaus on OK - ai niin, ika on siis nyt 47, eli sen voisi muuttaa. Kylla olen mukana taas. ❤
 
Anilian
Moikka kaikille, ihanaa että tälläinen ketju löytyi. Täällä 41 vuotias mä, jolla haaveena viides lapsi. Nuorin lapseni täyttää 10 elokuussa. Olen eronnut pitkästä suhteesta ja nyt uudessa suhteessa ja mieheni kanssa haaveilemme yhteisestä lapsesta. Poistin 4 vuotta sisällä olleen Mirenan 20.11. Mirenan aikana täti ei ole vieraillut, kun kerran kolmessa, neljässä kuukaudessa ja silloinkin vain "eteisessä" XD. Kierukan poiston jälkeen täti tuli runsaana, viikoksi. Ja tämän jälkeen ei kuulu mitään tätistä. Ennen kierto on ollut 28 pv, en tiedä sitten miten nyt. Tietty olen raskaustestejäkin tehnyt ja pettynyt, koska on näyttänyt negaa. Nyt odotan vielä pari viikkoa, ja ellei tule tätiä menen lääkäriin tarkistamaan missä se viipyy :)

Tsempiä kaikille kanssakuumeilevalle :D
 
Onnekkaamman Uuden Vuoden toivotukset tänne meille kaikille sinnikkäille naisille ja perheillenne:love:

Meillä 2. inseminaatio ei tuottanut tulosta. Testipäivä oli 22.12. ja se veti mielen jouluksi todella haikeaksi ja olin itkuherkkä. Nyt päätettiin pitää kk tauko ja sitten koittaa vielä 3. kerta. Sen jälkeen ehkä ivf, kysellään mitä mieltä hoitava lääkärimme on mieltä hoitopolusta..
 
@Rusakkonen alotin sillon ihan omin päin.. seuraavana päivänä taisin saada polin lääkärin luurin päähän ja sanoi että voin jatkaa. Itseasiassa kaikki pas:sit yksityisellä (3 kpl) oli tehty täyslääkkeelliseen, synarella sumulla ekaks oma toiminta alas ja sit zumenon kehiin.. Ja taisin mennä samalla annoksella, eli lugestron 2×400mg päivässä (jos en ihan sekoile, en jaksa kaivella varmistusta ja jännä miten voi olla epävarma muistaako oikein vaikka niin hitosti niitäkin käyttänyt). Ja jatkoin tosiaan sinne noin rv10 asti. Mullahan toki jo aikanaan kunnallisellakin olisi jatkunut plussasta vaikka luonnonkiertoon tai vähän avustettuun siirreltiin koska vuoto tuli aina jo tukilääkkeen läpi..
 
@Anilian, tervetuloa!

@M4rianne77 ikävä saada nega juuri jouluksi :( Toivotaan todella sitä onnekkaampaa uutta vuotta tosiaan meille kaikille!

Itselläkin joulunaika oli vaikea ja olin todella maassa. Tällä viikolla mieli on ollut onneksi jo parempi ja kiertokin lähti käyntiin, tänään kp4 ja varasin ylihuomiseksi ajan gynelle jotta selviää miten tästä jatketaan. Omassa surussakin on auttanut selvästi kun kierron käynnistymisen myötä on saanut käännettyä katsetta eteenpäin. Jospa tästäkin suosta vielä noustaan :rolleyes:
 

Yhteistyössä