40 + so what, wol 14 (2019)

DPO 16. Mulla oli pregnyl-injektiot oviksen jälkeen tukena niin virallinen testipäivä olis vasta DPO18 mut kyllä tässä nyt uutta kiertoa pukkaa eikä siis pregnylkään näkynyt enää testissä. Noh, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Onneksi on kelakatto täynnä niin ei tule kuin lääkärimaksut ja terot maksettavaksi tulevasta kierrosta.

Milloin teillä @Rusakkonen alkoikaan taas hoidot?
Koeta nyt viela silloin testipaivana...?

Kuukautisten pitaisi ‘laskujen’ mukaan alkaa taman viikon loppupuolella. Katsotaan, miten kalenterintarkasti menee, koska nama ovat vasta toiset kuukautiset, mutta siis kp1 tai kp2 aloitan Progynovat. Tassa vaiheessa viela yritan kovasti laihduttaa; “kunnianhimoisena” tavoitteena olisi 87kg, mika merkitsisi minulle yhteensa 40kg:n painonpudotusta marraskuusta 2016 ja sitten olisin ainoastaan 10kg ylipainoinen... Eli kavelen ‘hullun lailla’ (no ei nyt ihan) ja katson syomistani. :) Nyt paino noin 91 kg. Talla ruokavaliolla ylipainoiselta (no ainakin minulta) putoaa noin 1.5kg viikossa.
 
Itsellänikin kun on vanhin lapsi jo reilu 20-vuotias niin on kuulkaa suositukset vaihtunu, tuon esikon aikaan oikein neuvolasta suositeltiin inkivääriä pahoinvointiin ja oli semmoiset raskausajan inkiväärikapselit olemassa, sit yhden muksun raskausajan vedin ihan hirveesti lakua/salmiakkia kun kärsin huonosta verenpaineesta niin niitä suositeltiin syömään. Mutta oon aina eläny sen ajan suositusten mukaan
 
Eipä tarvinnut uudelleen testailla, hanat on niin auki kuin voi. Hirveen runsasta on ollut vuoto tuon marraskuisen KM/synnytyksen jälkeen. Toivottavasti se olisi hyvä merkki limakalvon paksuuden suhteen. Pergoveriksen pistelynkin aloitin taas tänään.

Tsemppiä uuteen yritykseen @Äidiksi2020 ja @Rusakkonen. Nyt toivotaan joulukuun nyyttiä meille kaikille!

@Reetaleena onnittelut uudesta kierrosta, toivotaan sinne päin kierron tasoittumista ja toki eniten sitä plussaa!
 
Tännehän oli tullut hirveesti tekstiä, vaikka oon käynyt joka päivä kurkkimassa ketjua. Uusi sivu aukesi vasta tänään eikä ilmoituksiakaan ollut muka ollenkaan. En oikein tykkää tästä uudesta päivityksestä. Ketjun teksteissäkään ei ole uusista viesteistä merkintää niin kuin ennen.

No joka tapauksessa eilen on ilmeisesti ollut ovis. En tikuttanut tässä kierrossa, luotin omiin havaintoihini. Limailu toki jäi vain kahteen päivään, mutta riittäähän sekin. Maanantaina lemmiskeltiin ja siinä yhteidessä sain älyttömän ponnistuspäänsäryn. Ihan kuin aivot olisi räjähtänyt päässä. Makoilin ja nukuin siis koko päivän ja menin yöksi töihin. Eilen päivällä yritettiin vielä lemmiskellä, mutta ei siitä oikein tullut mitään, kun en uskaltanut uuden säryn pelossa nauttia touhusta. No pitäisi ainakin riittävästi olla siimahäntiä valmiina. Toivotaan toivotaan.
 
Seuraan koronatilannetta ja valmiina tulemaan Suomeen tavallista nopeammalla aikataululla tarvittaessa. 11.3. alkoivat kuukautiset ja myos estrogeeni 2+2 paivassa. Tarkoitus siis siirtaa tassa kierrossa. Muistaako kukaan laakkeelliseen kiertoon siirron tehnyt, etta mina ‘kiertopaivana’ siirrettiin? Yritan tassa laskeskella.

Toivottavasti Suomi tai Britannia ei mene ‘kiinni’. Suomalaisena pitaisi minun kylla aina paasta Suomeen, mutta mitenkahan sitten paasisi kiemuratilanteessa englantilainen mieheni, ja toisaalta ei kai nyt sentaan klinikka aio sulkea oviaan?!?!
 
Tsemppiä kaikille hoidoissa oleville, ei ole kiva että hoidotkin siirtyy koronan takia..tässä vaiheessa kun ikäkin on mitä on niin odottaminen vielä tuskallisempaa. Mua harmittaa hirveesti että hukattiin aikaa eikä aloitettu yritystä aiemmin. Mies oli ihan ehdoton, että nyt riittää ja soitti ajan, että piuhat poikki, mutta siihen on jono. Itse taas tein kovasti surutyötä ja luopumisen tuskaa käynyt läpi, koska meillä näitä lapsia on enkä missään nimessä ois miehen kanssa jaksanut enää kriisiä että haluan vielä vauvan..meillä on ollut semmoinen kerran aiemminkin..no yx päivä sit juhlittiin vähän reippaammin ja mies päätyi itkemään et hän vielä yhtä toivoisi, mutta ei enää halua minua pakottaa siihen kun tietää, että raskaudet olleet fyysisestikkin mulle vaikeita..saatoin siinä sit vähän ravistaa ukkoa että oi miksi miksi et voi puhua näistä selvinpäin kun aikaa meni nyt ihan hukkaan kun en mä tästä nuorene
 
  • Surullinen
Reactions: Äidiksi2020
Kyllä meillä menee paussille, vaikka hoitoja ei ole käynnissä, niin tämä yrityskin saada nyt vauvaa. Tuntuu vaikealta, mutta vuosi sitten loppuraskaudessa sairastin influenssan ja se oli tosi rankka tauti. Erityisesti mies pelkää minun puolesta.
 
Seuraan koronatilannetta ja valmiina tulemaan Suomeen tavallista nopeammalla aikataululla tarvittaessa. 11.3. alkoivat kuukautiset ja myos estrogeeni 2+2 paivassa. Tarkoitus siis siirtaa tassa kierrossa. Muistaako kukaan laakkeelliseen kiertoon siirron tehnyt, etta mina ‘kiertopaivana’ siirrettiin? Yritan tassa laskeskella.
Mulla 10. päivänä UÄ ja jos limakalvo sopivan paksuinen, siitä parin päivän kuluttua siirto.
 
Mulle soitti tänään lääkäri, hoidot paussille. Osasin odottaa tuota ja itsekin mietin tunnetaanko tuon viruksen vaikutus raskauteen. Pettynyt tietysti olin.
Mulla tulee pian ikä vastaan, vajaa vuosi aikaa hoidoille ja sen jälkeen olen niihin liian vanha. Siihen lääkäri sanoi että tällainen erityistila voidaan sitten ottaa huomioon.
Mutta eniten mua harmittaa sellainenkin "pieni" asia että nyt mulla on taas kuukautiset. Niitä ei ole ollut nyt pariin vuoteen kun munasarjat poistettiin niin oli elämä kyllä helpompaa ilman... Silloin heitin myös kuukuppini roskiin, koska "eihän sille ole enää käyttöä". Nyt sitten toinen terveyssidepakkaus menossa. Saan siis (lääkkeellisiä) kuukautisia nyt joka kk siihen saakka kun pääsen taas yrittämään.
Argh.

Niin, ja nimimerkkini oli kyllä aivan liian optimistinen :D
 
Onko @Hulbertiina mitään tuntemuksia?

Entä mitä @Helmiina1978 sulle kuuluu?

Pahoittelut kaikille joiden hoidot ja suunnitelmat tää korona sotkee!

Itselläni oli tänään UÄ, isoimmat follit vasta 10-12mm joten lisää Pergoverista mahamakkaraan ja maanantaina kontrolli. Pitkältä tuntuu aika tämän asian suhteen kun hommat etenee mun makuun hitaasti
Eipä tässä mitään tuntemuksia ole puoleen eikä toiseen. Vahva tunne vain, että nega tulee. Eilen ja tänään on ollut lievää kuvottavaa tunnetta, mutta voi olla migreenistä johtuvaa. Aloitin maanantaina uudessa työpaikassa, enkä ole paljoa ehtinyt oireita seurailemaan. Dpo 9 tänään, joten on tässä vielä muutama päivä piinailtava.
 
maris39
No niin epätoivoinen 40 v liittyy mukaan. Pelottaa saanko enää vauvaa. Kauhea vauvakuume iski. On 9 kk ikäinen vauva. Ja haluaisin vielä yhden. Kierto on n. 28 pvä. Mutta synnytyksen jälkeen tullut kauheat ovulaatio kivut. En ole tikuttanut oviksia mutta olo kertoo.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
maris39
@Rusakkonen Mitä sulle kuuluu? Pääsitkö Suomeen? Entä miehesi?

@maris39 Täällä ryhmässä on niin monenlaisia tilanteita ihmisillä. Meillä taitaa olla aika sama. Minulla on 11kk vauva ja ikää nyt 40. Minulla tosin yritys on tauolla käytännössä. Henkisesti ei näköjään ole, kun täällä pyörin...
En tiedä onko kroppa vieläkin sekaisin. Mutta torstaina alkoi menkat ja loppui sunnuntaina. Nyt on ovis kipuja. Mies pääsee vasta maanantaina kotiin. On reissuhommissa. Tää tilaisuus taisi mennä nyt ohi. Ollut kyllä säännöllinen kierto 3 krt jo. Että miksi se nyt sekoaisi. Mutta kauhea vauvakuume iskenyt. Ei yhtään helpota se että kaverilla laskettu aika 2 vko päästä.
 
@Reetaleena - kiitos kysymasta; kylla, olen ollut Suomessa jo tassa jonkin aikaa. Ultra-aanessa limakalvo 7.5 ja munasarjat lepotilassa. Nyt sitten toivotaan, etta seka klinikka etta oma perhe pysyvat terveina ja etta muutenkin paasen klinikalle, ja etta alkio selviaa sulatuksesta. Jos kaikki menee hyvin, niin siirto tapahtuu. Olisi hienoa, jos saataisiin nyt se siirto, kun ei tieda, miten klinikan yms. toimivat tulevaisuudessa ... ja tietenkin sanoinkuvaamattoman upea ihme, jos nyt onnistuisi kiinnittyminen myos. Rukoilen ihmetta. ❤
 
@Reetaleena - kiitos kysymasta; kylla, olen ollut Suomessa jo tassa jonkin aikaa. Ultra-aanessa limakalvo 7.5 ja munasarjat lepotilassa. Nyt sitten toivotaan, etta seka klinikka etta oma perhe pysyvat terveina ja etta muutenkin paasen klinikalle, ja etta alkio selviaa sulatuksesta. Jos kaikki menee hyvin, niin siirto tapahtuu. Olisi hienoa, jos saataisiin nyt se siirto, kun ei tieda, miten klinikat yms. toimivat tulevaisuudessa ... ja tietenkin sanoinkuvaamattoman upea ihme, jos nyt onnistuisi kiinnittyminen myos. Rukoilen ihmetta. ❤
 
@Reetaleena - kiitos kysymasta; kylla, olen ollut Suomessa jo tassa jonkin aikaa. Ultra-aanessa limakalvo 7.5 ja munasarjat lepotilassa. Nyt sitten toivotaan, etta seka klinikka etta oma perhe pysyvat terveina ja etta muutenkin paasen klinikalle, ja etta alkio selviaa sulatuksesta. Jos kaikki menee hyvin, niin siirto tapahtuu. Olisi hienoa, jos saataisiin nyt se siirto, kun ei tieda, miten klinikan yms. toimivat tulevaisuudessa ... ja tietenkin sanoinkuvaamattoman upea ihme, jos nyt onnistuisi kiinnittyminen myos. Rukoilen ihmetta.
Teille jos jollekkin sen ihmeen soisin❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Mä vaan oottelen, en uskalla edes toivoa, että ois tärpänny.. mökillä ollaan oltu eikä testejä mukana, yrityksestä ei jää kiinni, minkäs teet kun on niin vanhusMökki on kotikunnassa niin ei olla mihinkään lappiin rynnätty eikä tarvii matkalla pysähtyä tai kauppaan lähteä, täällä lasten hyvä ulkoilla
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen

Yhteistyössä