44 v ja karmea vauvakuume

Heipsunen :heart:
Innostuin tulemaan tänne jos löytyisi joku kohtalotoveri kertomaan raskaudestaan tai toiveistaan tulla raskaaksi 44v=)Mulla on jo ennestään 3 ihunaa mukeloo ja uusi ihana elämäni mies jolla ei ole omia lapsia.Ja nyt meillä on vauvakuume.Oli tuossa jo hetken onnen tunnetta mutta se olikin tuulimuna:'(Mutta elämme toivossa,että vielä tärppää.Onkos kellään siis mitään lohdullista tai toivoa antavaa tarinaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Marza1970 ja Tepias
Moi!
Minullakin salaa vauvakuume ja ikää 45. Eka lapsi, ihana poika, syntyi 3,5 vuotta sitten toisella yrityksellä ivf hoidossa. Nyt vaan on alkanut tuntua siltä, että haluaisin toisenkin lapsen. En ole vielä miehen kanssa puhunut, enkä tiedä miten hän suhtautuisi, on kuitenkin asennoitunut siihen, että meillä on vaan yks lapsi. Aikaa ei olis ihan hirveesti enää iän vuoksi. Välillä tuntuu että ídea on pähkähullu ja välillä ihan luonnollinen. Tällaisten ajatusten kanssa painin ...... :ashamed:
 
Raskaaksi on kyllä mahdollista tulla niin kauan kuin vaihdevuodet alkaa. Keskenmeno riskit ovat kyllä suuremmat kuin nuorilla. Tosin kyllä niitä keskenmenoja nuorillakin tulee, että tiedä sitten sitä nostaako ikä oikeesti keskenmeno riskiä...:)
Minulla ikä on vaan nostattanut hedelmällisyyttä. Hedelmällisyys on monesta asiasta kiinni. Niin kauan kun ei vaihdevuosia näy, voi aina toivoa.
 
Itse tulin pillereistä huolimatta raskaaksi 44 v ja olin 45 v synnyttäessäni. Kaikki meni paremmin kuin silloin kun olin 24 ja 26 aikaisempien lasten syntyessä. Elämä löytää tiensä ja nyt 1v 3 kk villin tytön äitinä hävettää ajatella kuinka raskauden tajutessani mietin aborttia ja ihan liian paljon sitä, mitä muut sanovat. Olen kiitollinen siitä, että kaikki on mennyt hienosti ja tästä eteenpäin hyvin nöyrä elämän edessä. Koskaan ei pitäisi sanoa ei koskaan. Tai arvostella toisten elämää.
 
  • Tykkää
Reactions: Riina72
Sain vuosi sitten esikoiseni 43 vuotiaana. Löysin miehen 41 vuotiaana. Hän oli myös lapseton. Päätettiin että mihinkään hoitoihin ei enää lähdetä, mutta lapsi saa tulla jos on tullakseen. En laskenut, koska olisi otollisin aika yms tai käyttänyt tikkuja. Silti aloin odottaa poikaamme n. 1½ vuoden jälkeen. Kaikki meni hyvin, eikä käry käynyt edes seulonnoissa.

Eli on raskaus edelleen ainakin joidenkin kohdalla mahdollista, jopa ilman hoitojakin.
 
Tämä oli lohdullista luettavaa... Olen itse 45 v ja parhaillaan rv 28. Alussa mietin aborttia ja minulla oli jo paperit valmiina keskeytykseen. Mietin sitä jatkuvasti. Nyt kun kaikki kokeet ovat ollaat ok ja lääkäri kehotti tarkoin harkitsemaan että kannattaako aborttia tehdä, jos kaikki on hyvin (toki antoi itse tehdä päätöksen, eikä yrittänyt ohjata mitenkään!) niin tulin lopulta järkiini ja ajattein että antaa mennä. Kaikki tuttavat ovat olleet iloisia, kunhan vaan saan itseni myös siihen "moodiin". Eiköhän tämä tästä. Esikoinen on jo pian 10 v.
 

Yhteistyössä