5 päivän bussireissu Tanskaan ( kööpenhamina ja Legoland )

  • Viestiketjun aloittaja Mami ja poju matkustaa
  • Ensimmäinen viesti
Mami ja poju matkustaa
Mua houkuttelis tempaista tuollaiselle !
Helpommin ja halvemmalla pääsisin itse, mutta ryhmämatka tuo turvaa aralle äidille.
Matka minulta ja lapseltani maksais yhteensä noin 1000.
MUTTA: aikaiset aikataulut !
6-7 aikaan pitäis jo olla menossa...
onko bussissa törötys liian raskasta 7-vuotiaalle

Entä paljonko pätäkkää mukaan , toinen 1000 ? Aamiaiset sisältyvät hintaan, ei muita aterioita.
2000 voisimme toki matkustaa leuhkemminkin, mutta Tanskan Legoland on pikku perheemme yhteinen unelma = )
 
ollut
Mä olen ollut noin 10 vuotta sitten bussireissulla Tanskassa silloin 5v, 6,5v ja 8 v lasteni kanssa. matka meni hyvin ja kaikki tykkäsi. Mukana ollut rahamäärää en muista mutta yh äidillä ei varmaan ihan kauheasti sitä mukan ollut, hyvin pärjättiin. haettiin kaupasta välipalaa ja 1 kerran päivässä syötiin kunnon ruoka ravintolassa.
Toki voit varata lennot ja hotellin sieltä Legolandistakin, siis sillä alueella on hotelleja.
 
ap
Kiitti ! Tuo oli hyvä vinkki että kaupasta voi eväitä ostaa. Ja ssaahan sitä rahaa menemään mielein määrin...mutta yh minäkin joten tuo 2000 saapi olla katto.
Voihan se linja-auto-matka kivakin olla...Tekemistä vaan paljon mukaan.
 
vieras
bussimatka on hyvä vaihtoehto jos arkailee yksin matkustaa. siellä voi rentona istua kyydissä ja muitakin suomalaisia on mukana. aikaisen ylösnousun vastapainoksi voi ottaa torkut bussissa. köpis ja legoland on just niin ihanat kokemukset kuin voi etukäteen kuvitella ja vähän vielä enemmänkin. rahaa on syytä varata mukaan, oisko luottokortista varakassaksi? sillä voi nostaa käteistä matkan aikana.
 
ollut
meillä bussissa istuminen sujui mukavasti. Matkatoimisto järjesti lapsille ohjelmaa ( mm kilpailuja) ja vidieoita pyöri kanssa matkan aikana, erilaisia piirrettyjä siis.
 
Mun kokemus vaikka mulla aamu-uninen lapsi: kaikki varhaiset lähdöt onnistuvat hyvin kumminkin. Illalla sitä kiukkua on enemmän.

Sitä en osaa sanoa, onko bussissa istuminen tuskaa hänelle. Onko tottunut matkailemaan? Lapsethan voi nukkuakin istueltaankin. Kuinka pitkiä päivämatkat ovat? Ei voi olla kovin pitkiä, kun sinne ei kuitenkaan niin pitkä matka ole. Onko mitään konsolipeliä, jos hyytyy (ja mielummin semmoinen, että siitä saa äänet pois)?

Muakin kiinnostaisi, kun meillä ei ole autoa. Aika kallista on kyllä.
 
ap
Kivoja vastauksia = ) Taidanpa sitten täräyttää reissun tilaukseen ja tonnin takataskuun ja vielä Visan varalle jos legokaupassa iskee hurmio ! Kerran sitä vaan eletään ja unelmia täytyy toteuttaa.
 
:D Täräytä vaan. Tuu sitten kertomaan, miten reissu meni. Tuonne meinaan mekin mennään joskus, ehkä parin vuoden päästä (tyttö nyt syksyllä 5 täyttävä ).

Kirjojakin mukaan, jos tykkää kuunnella, niin äänikirjoja...
 
Minä kävin 5-vuotiaan poikani kanssa siellä kesäkuussa lentäen. Lähtö oli sunnuntaina ja paluu keskiviikkona. Suorat lennot Helsingistä Billundiin maksoivat meille yhteensä noin 720 euroa. Kolme yötä neljän tähden hotellissa (sis. 2 pv Legoland-liput molemmille) maksoivat yhteensä noin 450 euroa. Lisäksi kävimme viereisessä Lalandia-vesipuistossa, jossa on kaikkea kivaa myös lapsille - ja miksei myös aikuisille. Käyttörahaa meillä meni koko matkan aikana noin 500 euroa (sisältäen runsaat Lego-tuliaiset). :whistle: Koko matka siis maksoi yhteensä kahdelta hengeltä n. 1670 euroa.
 

Yhteistyössä