...

Kävin yks ilta kaverilla kahtoo vajaan kk:n ikästä vaavia.Varmaan koko helkutin aika kaveri puhu vaan siitä et ku oli ollu viihteellä ja millon menee seuraavan kerran ja minne jne.
Ite otan aika harvoin koska mulla kaks pientä lasta eikä mua niin kiinnosta joka välissä ollakaan koska mun mielestä sitä kerkee mennä sit ku lapset on vähä ees kasvaneet.
Kyllästyttää puhua vaan pelkästä ryyppäämisestä niinku elämäs ei muuta oiskaan \|O
Nyt alkanu tuntuu et ite on jotenki outo ku en käy joka toinen vk-loppu ottamassa. Vai onko esim kaikki mun ikäset äidit (22v) tollasia?
Tunnen oloni aika ulkopuoliseks ku kotona vaan kykin ku toiset menossa.
 
et todellakaan oo outo, tiedän monta nuorta äitiä, jotka ei kaljottelemassa käy... :flower: ite en vois ees kuvitella ku on lapsia, et olisin viihteellä muuta ku selvinpäin... ja vielä nuin pieni kaveris vauva!
 
shera82harmaana
Et kyl oo outo, tai sit meitä on useempi. Ei mulla mitään viihteellä olemista vastaan ole, kunhan hoito yms asiat on kunnossa. Itse en kyllä edes jaksaisi hillua kapakoimassa päivän puuhien jälkeen, vaikka joskus mieli tekisikin. Sitäpaitsi näin kurasella rahatilanteella ei paljoa juhlita :/
Niin, ja ikää on 23. Tuntuuhan se vähän oudolta, kun kaverit käy juhlimassa lähes joka viikonloppu... Osaksi kai sen takia minut ollaan karsimassa jengistä pois :(
 
pave-84
no sanos muuta..itel ikää21v..ja juomaan lähteminen ei ees ole käyny mielessä..kotosalla kyl yhden sillon tällön ottanu ku poika 9kk on jo ollu yöunilla..ite en ees viittis jättää poikaa hoitoon lähteäkseni ite ryyppäämään..tuntuis niin väärältä..mut jos jollekki juominen on tärkeämpää..niin lapset vois tehdä sit yksinkertasesti myöhemmällä iällä!! :ashamed:
 
Mä en ainakaan tuomitse ketään äitiä sen perusteella haluaako käydä viihteellä vai ei. Meitä on niin moneen lähtöön.

Itse olen 22-v, ja minulla on suloinen taapero. Ennen raskautta tuli käytyä paljon viihteellä ja remuttua, mutta nyt ei nappaa yhtään. Olen kyllä pari kertaa baarissa käynyt mutta jotenki sitä kattoo uusin silmin, en jaksa sitä melua ja hälskettä, kotona sitä on riittämiin
=) Haluaa vaan mahdollisimman pian kotiin nukkumaan.

Mies potkii mua aina tuulettumaan mut en viitti yksin lähtä. Kai sitä tulis vähän useemmin lähdettyä, jos täällä päin kavereita olis (vuos sitte muutettu uuteen kaupunkiin). Joten: ei pahemmin nappaa
 
Elzu
Olen itsekkin törmänny moisiin "ihmeisiin", eikä se ikää katso.

Tuntemani tapaus oli tehny muistaakseni just samallalailla, eli kipitti baariin ku lapsi oli alle kuukauden vanha :\|

ja äiti pikkasen alle 30v

itse en kyllä pystyis jatkuvasti baarissa notkumaan, varsinkaan pienten lasten äitinä :/
 
Minä 19v en ikinä oo ollu juomisen perään mutta baareissa on tullu käytyä ku rakastan tanssimista! Kunhan esikoiseni sitten syntyy saatan joskus käydä tanssimassa mutta muutenkaan en juo joten mistään en joudu "luopumaan" . Lapsi menee kuitenki aina baarin ja tanssin edelle mutta välillä tuulettuminen tekee hyvää. Mutta baariin pääsen kuitenki vasta sitte ku bilevaatteet menee taas päälle! :LOL: Nyt oon viimeksi heinäkuussa käyny baarissa ja kotona oon saanu tanssia sen minkä jaksan! Hauskaa syksyä kaikille!
 
kohta kahdenäiti
Täällä myöskin yksi äiti, joka ei paljon käy viihteellä (ikää 22v). Tyttö syntyi 12/04. Yhden kerran olen käynyt baarissa sen jälkeen, siitäkin on nyt aikaa vuosi. Ja nyt toista odotamme, joten jää nähtäväksi milloin seuraavan kerran :whistle: Silloin kun 18 täytin tuli baariin sunnistettua useinkin. Mutta nykyään ei sitä elämää edes oikeastaan kaipaa. On kuitenkin niin paljon kivempi tehdä oman perheen kanssa yhdessä kaikkea. Ehkä sitä sitten joskus haluaa lähteä tuulettumaan, vaikka miehen kanssa kaksistaan johonkin reissuun.
 
En itekkään ole kohtuullista juomista vastaan siis et voihan sitä joskus käydä mut en vaan tajua sitä et ei oo muuta puhumisen aiheita.Ja sit pitää varmaan mua outona kun en enää käy ku tosi harvoin. Ennen ku olin itekkin aika meno päällä viikonloppusin. Mä oon jo tarpeeks juossu ettei niin enää kiinnosta.
 
Katjuska71
Mä sit vasta outo oonki, kun en käytä alkoholia ollenkaan, koskaan en ole käyttänyt, enkä välittänyt käydä "bailaamassa" yöelämässä :) Joskus toki käynyt kavereiden kanssa ja ihan kivahan siellä on tanssia, mutta yöunet kyl mukavammat, voihan sitä päivällä/illallakin keksiä jotain kivaa. Ikää tullut sen verta enemmän, että ei enää jaksa noita yömenoja, mutta enpä silti käynyt ulkona, kun olin 21-vuotiaana jo äiti. Kaikkea muuta on kyllä kiva tehdä ystävien kanssa :)
 
Popzy
mun mielestä se on vaan kamalaa et jotkut kehtaa käydä koko ajan ryyppäämässä jos on lapsi! jos haluaa elää nuoruuttansa niin ei todellakaan hankita lapsia! musta se on vastuutonta touhua. Esim mun 18 vuotiaalla pikkusysterillä on vuoden ja kahden kuukauden ikänen prinsessa ja se käy ulkona parilla bissellä ehkä kerran kahdessa kuussa ja on sillonki poissa vaan pari tuntia ku se ei halua kauempaa pitää lasta hoidossa. Olet todella ihailtava ihminen ku ymmärrät ettei viihteellä noin vaan käydä ku on lapsia! :hug:
 
Mun exäni pikkusiskolla on yli vuoden ikänen poika. Joka perjantai hän vie lapsen hoitoon äitellensä kun itse haluaa lähteä ryyppäämään. Joskus on sanonut, että haluaa kotona vain levätä mutta kuitenkin on mennyt ryyppäämään. Nyt kuulin, että hän on laittanut poikansa johki jonoon (sijaisperheeseen) vain viikonlopuksi että hän saisi levätä...Siis "levätä", ryyppäämään hän on kuitenkin menossa..On minua vuoden vanhempi ja joskus hän käyttäytyy kuin mikäkin kakara..(anteeksi vain)
Itse olen raskaana rv 27+4, eikä mieleenikään olisi tullut että haluaisin lähteä baariin saatikas sillonkaan kun lapsi on syntynyt.. Rakastan lapsia, kovasti olen siskojenikin lapsia hoitanut. :heart:
 
moralisti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.10.2006 klo 17:03 äiti1986 kirjoitti:
Mun exäni pikkusiskolla on yli vuoden ikänen poika. Joka perjantai hän vie lapsen hoitoon äitellensä kun itse haluaa lähteä ryyppäämään. Joskus on sanonut, että haluaa kotona vain levätä mutta kuitenkin on mennyt ryyppäämään. Nyt kuulin, että hän on laittanut poikansa johki jonoon (sijaisperheeseen) vain viikonlopuksi että hän saisi levätä...Siis "levätä", ryyppäämään hän on kuitenkin menossa..On minua vuoden vanhempi ja joskus hän käyttäytyy kuin mikäkin kakara..(anteeksi vain)
Itse olen raskaana rv 27+4, eikä mieleenikään olisi tullut että haluaisin lähteä baariin saatikas sillonkaan kun lapsi on syntynyt.. Rakastan lapsia, kovasti olen siskojenikin lapsia hoitanut. :heart:
Sama kait mitä se äiti vapaallaan tekee, kun lapsi kerran on hyvässä hoidossa sinä aikana. Siinä mielessä ihan vastuullista toimintaa; vie lapsen ensin hoitoon, hyvään hoitoon ja vasta sitten lähtee bilettämään. Toinen vaihtoehto kun on se, että ryyppyjengi - siis ne kaverit- kokoontuu tämän äidin kotiin, lapsi on vieressä elämää katsomassa. Tai sitten jättää lapsen yksin nukkumaan ja käy "siinä lähikapakassa ihan lähellä, ei se ennätä hetätä sinä aikana, olen vain vähän aikaa". tai kuten eräs nainen teki että otti lapsen mukaan terassille. Lapsi oli aika iso, jotain 4 v? ja nukkui rattaissa kuomun alla :headwall: \|O Yksikin kerta on likkaa tämmösisä em. tapauksia.

Siinä mielessä hyvä, että lapsella on sijaisperhe tai mummola missä olla.

 
Juu ohan se niin, mutta parempi että laittaa lapsensa kokonaan sinne sijaisperheeseen eikä vain siksi aikaa viikonloppuna että käy viihteellä.
Mutta ei siitä sen enempää, en rupea "kinastelemaan" näistä asioista, kun alkaa tuntumaan siltä että kaikki muut ovat oikeassa kuin itse.
 

Yhteistyössä