6-tuntinen työpäivä ja ruokatauko

  • Viestiketjun aloittaja töihin
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meillä on sääntönä,että jos työpäivän pituus on 6 tuntia tai sen alle,MINKÄÄLAISTA taukoa ei ole.Ja jos pidät,vähennät sen työajasta.
Yli 6 tunnin päivästä vähennetään automaattisesti puolentunnin tauko,pidit sen tai et.
Olen kyllä hiukan erimieltä tuosta 6 tunnin tauottomuudesta,mutta minkäs voit.
Kyseessä on hotellisiivoajan työstä.
 
mie
Kuuden tunnin päivään sisältyy pääsääntöisesti 2 vartin taukoa. Itse olen varastotyössä ja teen kuusi tuntista päivää ja mulla on vain yksi vartin tauko, palkallinen kyllä. Jos pitää enemmän taukoa, niin se on palkatonta.
 
Ihan riippuu sopparista ja alasta. Meillä alle 6 tuntia ei varsinaisia taukoja. Mut ehtii kyl jossain välissä teet juoda. Jos sen yli (6h) on puolen tunnin ruokkis + yksi kahvi. 7 tuntii ja yli on tunnin safkis ja yksi kahvi. Lisäksi jokapäivälle kuuluu lounasetu päivän pituudesta riippumatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja rölbe:
meillä 4-6 h,12 min kahvi
6-8 h, 2X 12 min kahvi
9-10h 3X 12 min kahvi

Ei ruokiksia.
tuo on laitonta. 8tunnin työpäivään kuluu yksi ruokatauko joak on VÄHINTÄÄN 20minuutia.
Paitsi, jos satut olemaan esim kka, jolloin valvot oppilaiden ruokailua, silloin sinulla ei tuota 20min ruokataukoa ole vaan syöt oppilaiden kanssa vaikka sen 10min. Tämä löytyy ihan kvtessistä.
 
Meillä oli 4,5h:ssa siten, että kahvia saimme juoda milloin vain ja ruokatauonkin pitää miten halusimme.Joskus kesken syömisen tuli palveltua asiakkaitakin, jos oli yksikseen toimistolla ja joku ruokailun aikana tuli asioimaan. Meillä ei tauoista nipotettu =) =)
 
Phoebe
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Tuosta laittomuudesta. Minä olen tehnyt 12 tunnin työpäiviä kahdella, noin kymmenen minuutin tauolla...

Kannattais pitää puolensa ajoissa :(
No se oli silloin nuorena, kun ei vielä tiennyt mistään mitään. Nyt kyllä nousisi sellainen haloo että.
 
mie
mä teen 6 tunnin työpäiviä ja taukoja pidän silloin ku kerkeää ja niin paljon kun vaan työt antaa periks ja siivoustyöstä kyse, pomo ei nipota tauoista kunhan työt tulee tehtyä
 
vierailija
Joo ja esim siwoissa työskentelet yksin 4-9 tuntia, pääset vessaan tai et. Riippuu onko asiakkaita.. En ymmärrä miksi tällaiseen ei puututa liiton puolelta. Kyllähän aina tähän asti on kerinnyt vessaan, mutta monet kerrat kahvi on jäänyt juomatta.. :(
 
Kassan nyhtääjä
Heippa vaan kaikille, kiinnostuin ruoka aiheesta ja voinkin kertoa teille ihanan makaronilaatikon ohjeen:

2-3 dl makaroneja
7-8 dl vettä
2 tl suolaa
siinä se :) Jos kehtaatte niin laittakaa postia miten onnistui :)
 

Yhteistyössä