6vk vaavi ja nukkuu hienosti päivät, heräilee öisin useaan.

kerran tänne ennenkin kirjoittelin, itku kurkussa ja ensisynnyttäjänä olin huolissani että milloin se vauva sieltä tulee, meni siis yli, mutta vain viikon. synnytyskertomuksen voi tänne kerjoittaa myöhemmin, oli sen verran traumaattinen kokemus että terapeuttisessa mielessa siitä olisi kai hyväkin puhua.. mutta siis, kuten arvata saattaa , pieni poika vei sydämeni ja nyt eletään onnellista aikaa. väsymystä on alkanut hiukan tulla, silti porskutan positiivisena koska tiedän että voisi tämä kaikki olla pahempaakin. :)
siis kysymykseni onkin, mitä voin tehdä ( vai voinko mitään, kyllä tämän nyt kestääkin onhan hän vasta 6vk) kun pikku poika nukkuu hienosti pitkiä päikkäreitä, joskus jopa 5h putkeen mutta yöllä menee jo tosin noin 22.00 nukkumaan , useasti tippuu jo 21.00 .
vaikka yritän vähän pitkittää tätä, syötän paljon kun hän sitä tietysti vaatikin... herää ensimmäiseen syöttään noin 02 ja sitten 03-04 välillä ja sen jälkeen onkin sitten sellasta ähellystä, selän kaareilua ja ei oikein taho oikeen ees syödä kun on niin pahat ilmavaivat ja kakkaakin tahtois tulla. traditioksi on siis tullut n klo 03 ottaa poika pystyyn taputella ja hieroa selästä, vatsan puolelle herra ei suostu ottamaan kosketusta, liekö liian arka se alue?? sanotaan että joka toinen yö tämä hierominen auttaa, heti saattaa tulla röyhy tai kauhea pieru tai vetelät turahtaa mutta sitten ne yöt jolloin ei toimi , minä olenkin sitten vauvan kanssa hereillä taputellen rauhotellen aina siihen 6 asti kunnes joko minä tipun tai lapsi nukahtaa. ei oikein tahdo ottaa sitä tisuakaan suuhun kun vääntelee niin pirusti. ja tietty äitin sydäntä särkee katsoa tätä. :( tänä aamulla tosin menin rikki ja itkin siinä hetken... nukuttiin kello 07 ja sitten ylös. ja hassuinta on kun sitten noustaan niin vauva on melkeen kuin toinen vauva, aika rauhallinen taas, ja vatsavaivatkin helpottaa kun eletään virka-aikaa. 08.00-17.00 :)


asiaa riittäisi ,mutta poika on tissillä ja minä näpytän vasemmalla kädellä.
kiitos etukäteen.
 
Viimeksi muokattu:
kuullostaa tutulta. Mutta aika auttaa. Oisko niin että sulla iltatankkailun jälkeen rinnat täynnä, joten vauva saa ähkyn? auttasko jos vähän koitat enimpiä suihkuja puristella pois? itse tätä kokeillu parina yönä, ei ainakaan pahentanu. meillä vauva nyt 12vrk, joten noi hankalammat yöt varmasti vasta edessä. SÄnkyä voi koittaa myös kohottaa tai laittaa vauvan vatsalleen tms. Meillä myös kaikki lapset rauhottuneet paremmin mieheni rinnan päälle nukkumaan masuvaivaisina, siinä vähän tukevampi ja pystympi asento, eikä ole tissit maidon hajuineen häiritsemässä, mies ottaa vauvan ihan ihoa vasten, kun itselläni on yöpaita, oisko siinäkin rauhottavaa taikaa?

Jaksuja, kyllä se siitä=)
 
eli nyt kun on kädet vapaana voinkin kirjoittaa vähän enemmän. :) kiitos vastauksesta, vatsalleen yritän laittaa aina siinä kolmen aikoihin, ja taskin tämä toimii vaihtelevalla menestyksellä. ja tota miestä käytän kai liian harvoin, mä luulen että oon liian kiltti vaimo ja anna miehen nukkua, jotenkin kai olen aatellut että parempi että on vain yksi väsynyt vanhempi, mä oon päivät kotona , mies koulussa. :) toisaalta kyllä se on totta, ajan kanssa tästä päästään se on varmaa!

olen koittanut disflatylia, se antoi pahemmat vatsavaivat, cuplatonia en vielä kokeillut. olen kokeillut kyllä kahvittomuuden , sipulittomuuden ja muut ruisleivän jättämistemput mutta ei oo mikään tehnyt öistämme helpompia. jotenkin tässä ollaan kahvin voimilla hereillä ja mietin useasti että onnellinen saan olla että vauva on helppo päivällä. eikä tuo nyt varmaan vaikeimmastakaan päästä ole. sydämeen vaan sattuu kun ei oikein pysty auttaa.. se vauva hieronta mua kiinnostais, en löydä netistä oikein ohjeita, miten se tehdään? vyöhyketerapeutille mennään perjantaina! kirjoittelen vaikka sitten miten meni se perjantai yö!

:)
 
Voi hyvinkin liittyä johonkin mitä sinä syöt tai sitten D-vitamiinitippoihin.

Meillä tuli tuontapaisia oireita ensimmäisen kerran neliviikkoisena D-tipoista ja sitten Gefilus-D-vitamiinitipoista tuli vielä pahemmat vatsavaivat. Jekovitiin vaihtaminen auttoi. Seuraavan kerran sama juttu nelikuisena kun itse söin Gefilus-maitohappobakteerikapseleita. Omakin vatsa meni niistä sekaisin ja molempien vatsat paranivat ennalleen heti kun tajusin epäillä niitä kapseleita ja lopettaa niiden syömisen.
 
viime yö meni todella hyvin, niin outoa kun en erityisemmin ainakaan syönyt eri tavalla, mitä nyt join kahvia ehkä enemmän päivällä!!! :) mutta laitoin pojan nukkumaan vatsalleen siinä kolmen syötöllä ja avot! siinä nukkui sitten aina seuraavaan syöttöön ja siitä aamuun asti peppu pystyssä. kyllä se siinä ähisi kun sen siihen asentoon laittoi mutta silittelin ja niin tippus pikku mies. vähän hymyilytti kun peräpää oli kuin tuulitunneli, jatkuvaa pärinää se päästeli ja varmasti helpotti kun ei ähissyt pahemmin yöllä. (tai sitten minä nukuin kuin tukki) oma olo on aivan erilainen tänään. :D

tosin heräsi vatta märkänä kun kakkaa oli tullut niin paljon! ja olin vaihtanutkin yöllä vaipan. eli vattallaan toimi tuona yönä mutta ei oikeen oo ennen toiminut, ehkä sikis kun arastelin sitä kun se ei oikein suostunut jäämään, käänsin heti kun vähän ähisti, mutta nyt se rauhottus siihen silittelyyn ja jätin sen enkä ekasta äänestä kääntänyt selälleen.

ja Sudenmarja mietin tota maitohappobakteeri juttuasi, hassau eikö!? minä olen itse ollut maitohappobakteerikuurilla koko pojan elämän ajan joten en tiedä mikä vaikuttaa mihin. lopetan sen kokeillakseni auttaako. gefilus tippoja oon antanut pojalle mutta d-tipat annan erikseen. pitäisköhän munkin vaihtaa jekovittiin...

mutta kiitos kaikille. kyllä tää tästä! :)
 

Yhteistyössä