7viikkoisen korvikemäärä

Moikka. Mulla 7 viikon ikäinen poju ja pelkällä korvikkeella mennään, haluaisinkin nyt kuulla paljonko teidän 7-8 viikkoiset juo korviketta kerralla ja kuinka usein? Minulla ensimmäinen lapsi kyseessä ja olen ihan hukassa näiden asioiden kanssa, tuntuu että mietin vaan kokoajan paljonko seuraavaksi annan korviketta ja ettei 1000ml menisi päivässä rikki. Monet puhuu että lapsi lopettaa syömisen kun on kylläinen, mutta tämä meidän poju On vissiin ahne luonne koska koitin kerran muutamia viikkoja sitten 150ml ja joi hujauksessa kaikki ja sen jälkeen olikin hyvin tuskainen, eli ähky eikä tällöinkään pulauttanut, ei pulauttele juuri koskaan. poju nyt siis 7 viikkoinen ja kaksi viikkoa sitten oli neuvolassa 4680g ja 56 cm pitkä.. Olen myös kuullut että olisi hyvä jos syöntien välissä olisi 3-4h että suolisto kerkeää levätä? Jos annan 80ml syö hän päivällä 1,5-2h välein paitsi päiväuniaikaan väli on 3h ja yöllä menee 3-4h.. Niin ja tiedän että kaikki vauvat ovat yksilöitä mutta ihan mielenkiinnosta kyselen PS. Sekava kirjoitus mutta ehkä ymmärsitte pointin.
 
Juuri kyselin samasta aiheesta täällä. Meillä poika sillon 6 viikkoinen.
Tällä hetkellä syödään seittemän viikkosen kanssa n. kahden tunnin välein 120ml kerrallaan. Pikkusen vajaa litra menee vuorokaudessa. Yöllä poika nukkuu 6-8 tuntia enkä herätä syömään. Itsekkin sitä litraa jännitän, mutta kun vauvalla on nälkä niin sillä on nälkä... :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti88
Meillä nyt kanssa kokeilussa tuo 120ml ja menee 2,5-3h välein. Yöllä nukkuu 4h putkeen ja sen jälkeen 3h jne.. Tosin poika söisi enemmänkin, eilen illalla meni 160ml eikä tehnyt edes tiukkaa kumminkin nukkui tuon saman neljä tuntia joten tänään annoin vaan tuon 120ml. Poika on kumminkin tyytyväinen tuon 120ml jälkeen joten nähtävästi se riittää, jännä vaan että söisi varmaan 2dl kerrallakin jos vaan antaisi meilläkin menee siis pikkasta vaille 1000ml joka mullekkin on sellainen "kauhu"raja teilläpäs nukutaan hyvin yöt, olisi aika unelma tuo nukutaanko teillä paljon päivällä?
 
Meillä poika jää hyvin tyytyväiseks tuon 120ml jälkeen, jos sen jälkeen tuntuu edelleen nälkäseltä, annan lisää maitoa. :) Päivällä nukkuu muutamia 5-30min päikkäreitä, aika vähän siis.. Yöllä herää 3-4 aikoihin syömään ja nukkuu sitten vielä muutaman tunnin. Mutta siis jos ei herää, en erikseen herätä syömistä varten.
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti88

Yhteistyössä