-92 odottajat

Tiedän että mulla menee se muutama päivä täs hermostuksissa ja sit se katoaa. Oon täs vähitellen lopettanu mut eilen tuli se päättö piste..
Poppeli hytkynny mahassa minkä kerkeää, heti heräämisestä asti :heart:

Jassu ja poppeli 16+5 :) (vauhtiavauhtia!)
 
Onnea tupakin lopettamisen kanssa, kyllä se sitten kuitenkin kannattaa vaikka varmaan inhottavaa onkin :)

Meillä oli eilen toinen neuvolalääkäri ja kaikki oli niin kuin pitääkin. Painoa tullut mulle 3,7kg ekasta käynnistä ja oon siihen ihan tyytyväinen. Mulla on tavotteena, että paino nousisi enintään sen 10kg mut saas nähdä..
Vauva on raivotarjonnassa, sf-mitta 23cm eli ollaan palailtu takas käyrälle. Verenpaineet ja muut ok. Kohdunkaula kiinni ja kova, joten nou hätä.

Mulla tuli eilen sellanen ihan järjetön kipukohtaus tisseihin :eek:?? Se alkoi kesken kauppareissun pienenä kihelmöintinä, kuin veri olis kiertäny ihan hirveesti tisseissä/nänneissä. Sitte se muuttu pikkuhiljaa kuumotukseks ja oli lopult ihan järkyttävää kipua, ku joku olis tunkenu nokkosia mun rintsikoihin. En tajunnu ees siinä vaihees enää mitään ostoksista, kun sattu vaan ihan hulluna, halusin vaan jääpaloja paidan sisälle. Se kesti n. 10min ja sitte loppu pikkuhiljaa, siis mitä ihmettä? En googlettamalla löytäny oikeen mitään tommosesta, mitä olis voinu olla... Ku kyse ei ollu mistään pikku kuumotuksesta, joka varmaan onki ihan normaalia.

jjuuli 26+6 huomenna poksahtelee jälleen!
 
jjuuli oho, sulle tullut aika vähän sitten painoa :eek: ainakin musta tuntuu, että mulle olis tullu enemmän tossa vaiheessa :D *katsoo neuvolakorttia* Mulle oli tullu painoo rv 28+5 n. 7kg :D Mut ei mulle ainakaan oo sanottu, että painoa olis tullu jotenkin liikaa :) torstaina sen sitten näkee kuinka paljon painoa tullut tähän asti kun olis neuvolakäynti :)
Hui, oli varmaan aika inhottava tunne toi ! Ei mulle ainakaan tuu mieleen, että olisin tommosesta kuullu että mistä johtuis.
mama19 peukut on sulle pystyssä ! :hug:
 
voi että, mama onko tapahtunut mitään vielä?
Ens viikol tähän aikaa olisin jo ultrassa. yks päiväkin tuntuu viikolt koko aika keksittävä
jotain tekemistä näille päiville aika ei sitten kulu siis mihkään johonki mentävä ja tultava
et aika kuluis. :D tänään sain tietää kokeitten tuloksii mitään ei ollut missään kyllä vähä
sai säikähtää ku neuvola täti sano et kyl täält löyty yks juttu hyvä etten pyörtyny. no se
oli vaan sekakasvua HUI! ku säikäytteli täti
 
Pientä supistelua ollu useemman tunnin mutta ei oo vielä edistynyt mihinkään :( tää odottelu on tosi tylsää, onneks on puhelimessa netti :D kymmeneltä laitetaan kolmas cytotec murunen, toivottavasti sit alkais tapahtua :)
 
Onnea mama19 nyytistä :)

ON.
Heräsin tänäänkin siihen kun pikkunen potki mahaa ja myllers siel :heart:
Jotenkin tuntuu että se aamupäivällä on kamalan aktiivinen ja iltaa kohden
sit vähän rauhottuu. Taidanpa pyytää muruakin kokeilee mun massuu aamusin
Ne liikkeet kun rupee olee jo aika komeita :)

Ei muuta kun Jassu+Poppeli POKSpOKS 17+ :heart:
 
mama19 paljon onnea pikku prinsessan johdosta, koitas nyt sitten lepäillä vaan kunnolla ! :) kerro sitten kaikki sun kokemuksista, kun olet tarpeeksi virkeä siihen hommaan.. :) nyt on varmaan ihana tunne kun pitkä odotus on ohi ! :hug:

Eilen oli neuvola, kaikki ok, mutta neuvolatäti laitto lähetteen labraan (piti käydä maksa arvoja tarkistelemassa) nyt sitten pitäis maanantaihin odotella tuloksia :$ pitää vaan olla stressaamatta ja toivoa, että maksa arvot ois normaalit.. :)

Mitäpäs mammoilla on viikonlopuksi tiedossa ? kovaa menoa ja melskettä, vai rauhallisia koti-iltoja ? :popcorn:

miiamo + Eetu 32+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: maalismasu '12
Kirjottelen tässä nyt vähän synnytyksestä kun tyttö makailee rinnalla lepäämässä :) eli 11.10. alettiin käynnistää, kolme cytotec-murusta ehdittiin päivän aikana laittaa kohdunsuulle. Päivän mittaan tuli pientä supistelua mut illalla kymmenen aikoihin alko tosi kovat supistukset, kohdunsuu oli tollon 1 cm auki. Yön kärvistelin kipulääkkeitten voimalla ja viljapusseilla, aamulla supistukset alko laimenemaan ja torkuin hetken. Kahdeksalta meni lapsivesi ja alko KAMALAT supparit... Kivut oli ihan hirveet koko synnytyksen kun supistukset oli keinotekosia ja lähti niin rajusti liikkeelle. Puol ysiltä oltiinkin jo salissa. Ennen puol kymmentä kivut oli niin uskomattomat et sain epiduraalin vaikka en ollut edelleenkään auennut lisää... Epiduraali autto tosi paljon, ilokaasusta ei ollut mitään hyötyä :( mulle alettiin tiputtaa oksitosiinia että synnytys edistyis, olin sen jälkeen kauan 3-4 cm auki. Jossain kohtaa huomattiin laskuja vauvan sydänäänissä ja vauvalle pistettiin pinni päähän. Sydänäänet laski aina supistusten aikana ja mulle jouduttiin antamaan lisähappea. 16.15 alko ponnistuttamaan ja taas kipu oli ihan järkyttävä. Huusin ja itkin ja rukoilin et pääsisin sektioon, kätilö tarkisti tilanteen ja olin auennut 9 cm. Kätilö työnsi sormin loput reunst pois ja sain slkaa ponnistaa. Yhtäkkiä huone oli täynnä lääkäreitä ja hoitajia, vauvan sydänäänet ja happiarvot oli pudonnu ponnistaessa. Alko kauhee sählinki kun vauva piti saada nopeasti ulos. Päähän laitettiin imukuppi ja noin 5 min päästä vauva saatiin ulos. Väliliha piti leikata ja lisäksi repesin, tikkejen tarkkaa määrää eivät suostu kertomaan mut yli 10... Vauva oli sininen ja eloton ja juoksutettiin ulos salista sanomatta mitään. Ikuisuudelta tuntuvan parin minuutin jälkeen joku tuli kertomaan että vauva alkoi hengittää. Se odottelu oli hirveempää ku mikään muu maailmassa... :( reilun tunnin päästä sain vihdoin vauvan rinnalle kun saatiin lämpökaapissa virkistymään. Tyttö alkoi heti imeä hyvällä halulla <3 pisteitä tuli 4/6/8. 2885grammaa ja 49 cm, pipo 35,5cm :) jälkeisten syntyminen sattus jonkun verran, kivuliainta siinä oli se kun kätilö paineli kohtua TOSI kovaa :( ompelu ei tuntunut missään. Nyt on onneksi tyttö hyvässä kunnossa :) mulla on paikat tosi kipeet kun tuli niin paljon tikattavaa mut kyl tää tästä. Synnyttämään en kyllä lähde enää ikinä, se oli mun elämän kamalin ja ihanin päivä. Onneks se on ohi ja sain siitä ihanan palkinnon <3 olo on vielkin vähän sekava, toivottavasti tästä saa selkoa... :) niin ja vauva siis synty rv 37+6 :) mahdoinkohan unohtaa kertoa jotain oleellista...
 
:) meijän viikonloppu menee kotona mut vähän erikseen, päivät ainakin... Rakas pajottaa rekkaansa ja minä nököttelen sisällä telkkua kattellen takan lämmössä ja "kuullostellen" poppelia kun sillä taas hurjat kuhinat käynnissä ton mun pömppiksen sisällä :F ... Tänään sen verran yhteiseloa kumminkin et mennään murun ja äitin kanssa ettimään vintiltä siskon ja veikan vanhoja unisex vaatteita ja haetaan äitin tekemä kehto :)

Illalla kyllä olis kiva kävästä jossain "ihmisten"ilmoilla :)

Unista taas: näin unta että tein oikein kermaisen pullakakun äiskän 40v synttäreille ja söin sitä siinä unessa. Sit jostain syystä (oikeesti) heräsin ja mun teki niin paljon mieli frödingen kinuskijäätölökakkua että voi luoja! herätin murunkin kun halusin heti jotain jätskiä tai kakkua. Muru sitten haki pakastimesta kinuskijäätölön (kun mä en uskaltanu pimeessä mennä yksin keittiöö) millä sain pahimmat himot pois:ashamed: Kai se on tänää lähettävä kaupasta ostaa oikeesti se kinuskijäätölökakku.
 
  • Tykkää
Reactions: jjuuli
Mama, hui hyi hai eihän tässä halua synnyttää kohta enää ollenkaan, aika hurjalta tuo kuulosti :D

Täällä pitkästä aikaa yhteinen vapaaviikonloppu ja tällä hetkellä se näyttää siltä, että mä dataan ja äijä pelaa xboxia? No, äsken hän sentään teki namia ruokaa meille ja eilen illalla oltiin äiskällä saunomassa. Eli aika rauhallisesti taitaa mennä. Yhdet tuparit olis tänään mutku ei kiinnosta sitte yhtään....

Mä haluisin kans jo vauvan sängyn tänne, koska vast sen jälkeen pystyn suunnittelee muun "sisustuksen" siihen ympärille.. Nyt näyttää siltä, että hoitopöytää meille ei mahdu, joten täytynee tyytyä lipastoon vauvan tavaroille. Mutta se lipastokin on vielä ajatustasolla ja ärsyttää, kun tuota toista osapuolta ei yhtään mikään tällänen suunnittelu kiinnosta. Onko teillä pinnis vai sellainen "vauvan sänky" nyt ensin?

Pieni myllertää ja potkiskelee masussa, enemmänkin myllertää nykyään, potkut satunnaisempia ja hirmu tujuja: koko vatsa muljahtaa.

Mua ahdistaa kun tarttis käydä toi autokoulun kakkosvaihe ja voi herranjumala sehän maksaa väh. 250€! Ei nyt just olis heittää sellasia rahoja yhtäkkiä mihinkään.. Mutta tuskin vauvan synnyttyä mahikset yhtään paranee ja se tarttis olla toukokuuhun mennessä käyty.. Niin pelkkää rahastusta, ärsyttävää!

Äiti oli tilannu mulle Vauva-lehden, josta eka tuli eilen ja hyvä lehti olikin! Siinä oli 19vuotiaan parin synnytystarinaa yms.

jjuuli 27+3
 
Hei sellasta noloo asiaa vielä:ashamed: Mulla on öisin ihan hirveitä ilmavaivoja.... Kun normaalisti ei paljoo tuu ilmaa vuorokauden aikana mut nyt on ollu jo ihan kipuja siitä kun ilma liikku mahassa.... onks kellään muulla samaa ja jos on ni mikä auttaa?... nii ja sit ton lisäks viel kova ummetus... On tää hankalaa :stick:
 
Nooh onneks kuitenki useemmin synnytykset menee paljon sujuvammin :) ja kunhan ei tartteis käynnistellä kun siinä ne supistukset on usein just ihan hirveitä :(

Sängyistä, meillä on ihan pinnis ja tarkotus oli alkuun nukuttaa äitiyspakkauksen laatikossa mut anoppi halus nyt ostaa meille simmosen söpön korisängyn ensisängyks :) pistetään se sinne pinnasängyn sisään kunnes pikkanen vähän kasvaa.

Autokoulusta, mun pitää kans kevääseen mennessä suorittaa se kakkosvaihe, hitto mist siihenki repii rahat ku on uus vauva, tarvitaan isompi kämppä ja kaiken lisäks miehen työpaikalt tuli tämmöset kuulumiset; onneks olkoon vauvasta, ens viikol muuten alkaa LOMAUTUKSET! Eli sit elellään liiton rahoilla ja mun äitiysrahalla, ei hyvin mee... Eikä se voi ettii muita töitä ku sil on vakipaikka ja sillon ei saa tehä muita hommii lomautusten aikana ja ei vakipaikast kuitenkaa voi nyt luopuukkaan.... Voi HITTO

Meidän tytöllä alko vihdoin paino nousee ni huomenna päästään kotiin :) mulla on tissit ihan uskomattoman kipeet ku mulla nousee maitoo ihan hulluna ja sit ne särkee ja vuotaa koko ajan, sitä maitoo oikee ruiskuu :D

tänään oli jotain ihan kamalaa "ruokaa" mut onneks toi isukki tuo mulle koht kerrosaterian.... :D
 
mama kuulostaa kyllä aika karulta toi sunkin synnytys ;/ Mut voimii sinne ja paranemisia :hug: !

Autokoulusta itelläni onneks vielä reilu vuos aikaa suorittaa se, mutta silti toi hinta siitä on ihan käsittämätön !! IHAN PELKKÄÄ RAHASTUSTA !

Sängyistä me käydään kyllä ihan pinnasänky ostamassa tossa jossai vaiheessa:)

Mitenkäs on mammoilla viikonloppu edenny ? :)
 
APUA !!

Mähän oon sanonu, että oon tuntenu liikkeet nyt noin 2vk ja nyt on ollu aika säännöllisiä viikon verran, siis joka pvä on liikkeet tuntunu ja näin... Mutta tänää ei oo tuntunu mitään !!
Mä oon oikeesti niin vainoharhainen -.-'' Mut silti iskee heti hirvee hätä o_O
 
maalismasu '12 Se voi hyvinkin olla että vauveli keräilee voimia sielä masussa, mutta jos ei tänäänkään liiku niin suosittelen soittamaan neuvolaan! Meillkin oli välillä hiljaisia päiviä, kun neiti vaan nukkui masussa.
 
Anteeks kun tunkeilen tänne, mutta maalismasulle vastaan vaan , että ihan normaalia on vaikkei liikkeet tunnu päivittäin! sikiö on vielä niin pienikin että mahtuu hyvin pyörimään siellä sellasiin asentoihin ettet tunne liikkeitä. Esim. jalat ja kädet sun selkään päin jolloin et vielä tossa vaiheessa pysty mitenkään tuntemaan niitä liiikkeitä ;) Ja toki muutenki tulee hiljasempia päiviä ihan koko raskauden ajan.
 
mama19 voimia ja tsemppiä sulle raskaan ja uuvuttavan synnytyksen jälkeen ! :)

sängyistä meillä ollut jo pidemmän aikaa pinnasänky, joten sitä meillä tullaan sitten käyttämään :) Heti kyllä tuntuu niin ihanalta, kun menee makkariin ja meijän sängyn vasemmalla puolella on pienen poikamme oma peti :)

poks poks ! miiamo + Eetu viikkoja tänään 33 ! :heart:
 

Yhteistyössä