-92 odottajat

jjuuli joo meilläkin oli tosi ihania nimiä valmiina tytölle, olin ihan varma että tulossa olis tyttö.. mutta toisin sitten kävikin :D Kun saatiin tietää että poikaa odotellaan, niin ei mennyt kuin muutama päivä kun mieheni ehdotti Eetu nimeä, joka sitten loksahti ja tuntui aivan omalta :)
Alunperin mäkin olin miettinyt, että olis kiva joku erikoinen nimi, mutta kun poikamme saa toisen nimen mieheni suvun kautta ja se ei TODELLAKAAN ole erikoinen.. niin sitten ajattelimme, että nimi voi olla tavallisempi, mutta ei kuitenkaan niin tavallinen, että jokatoinen tarhassa on saman niminen :D :D

Miiamo + Eetu 30+5 <3
 
Noniin, toivottavasti ette kivitä mua.. Nyt on tullut se vaihe mulla, kun oikeasti ajattelee, että onko tosiaan itsestään ja avopuolisostaan tähän? Olisiko fiksua odottaa vielä pari vuotta? Saisi yrityksen kunnolla pyörimään? Sitten kun on omakotitalo ja hieno auto jajajaja.. Mitäs jos tosiaan tää on liian aikasta? Mikä kiire..?

*käyn oksentamassa tässä välissä....*

Ja jatketaan avautumista.. En tosiaan tiedä enään, mikä on OIKEASTI fiksua tässä tilanteessa. Eikä todellakaan auta asiaa, kun on oksentanut yötä päivää puol toista viikkoa (!?!?), huoh.. Välillä sitä on aivan satavarma päätöksestään ja välillä taas toista mieltä. Ja kun tää oli tiedossa, että jossain vaiheessa testi näyttää plussaa (jätettiin ehkäsy pois 2 kk ennen plussausta). Mutta ääh.. Paska päivä!!

Edit. Kirjotushäröt
 
Viimeksi muokattu:
mamma92, iso hali ja iso tsemppi sinne, me kaikki varmaan tiedetään just miltä susta tuntuu :heart: Mulla ollut ihan samoja tuntemuksia huonoina hetkinä, vasta joskus puoli välin jälkeen alkanut hahmottaa tän jutun ja odottaa ihan 110% tulevaa vauvaa.. Kyllä se siitä, nuo tuntemukset kuuluu raskauteen :)

edit// mitä sulla olikaan nyt viikkoja kasassa?
 
Okei, eli odotappa vaan kun kuulet ekat sydänäänet ja näet ensimmäistä kertaa pikkuises ultran näytössä, mulla ainakin siinä vaiheessa alkoi katoamaan epäilykset ja pieni kasvava olento mun sisällä alkoi tuntua ihan oikeasti mun pieneltä vauvalta :) Tottakai alussa kaikki tuntuu niin isolta, uudelta ja pelottavalta.. mutta lyön vetoa, että jo huomenaamulla silittelet massua jo paremmalla mielellä, kyllä se siitä, oikeesti :)
 
mamma92 mä yhdyn jjuulin viisaisiin sanoihin =) mulla oli alussa toi ihan sama fiilis. Tä muuttaa elämän niin täysin et on täys oikeus kaikkiin pelkoihin ja epäröintiin. Mut usko pois, ku kuulet ne sydänäänet ja näät ekan ultrakuvan ni, nooh en sanois et ne ajatukset katoaa nut ainaki jokasta pelkoa kohden löytää iloittavaa :) tsemppiä sulle! Jokanen ihminen on tietty erilainen mut kyl uskoisin et sullakin se menee ohi :)
 
mama19 Monesko pvä laskettu? :)
Kyllä varmasi alkaa jännittää ;D Sitten pidät meidän täällä ajan tasalla, ilmoitat ku lähet synnyttää ja otat läppärin synnytykseen mukaan ;) no eii... Kerrrot sitten, että miten meni, ainakin ite oon sen verran utelias :p

NYT PIENI KYSELY TEILLE KAIKILLE

Oletteko kuulleet mitään näitä ''uskomuksia'', että mistä tietää onko tulossa tyttö vai poika?
Jos olette voitteko listailla tänne, että mitä kaikkeee on ollu? :D
Mulla on ihan kauheen vahva olo, että tää on poika ja vasta ens kuussa saadaan tietää ;s
Ja vielä; pidittekö salaisuutena, että kumpi tulee vai kerroitteko muille? :)

<3: maalismasu '12 14+4 :heart:
 
Mulla oli noita uskomuksia hiiirvee lista! Katon illalla jos löytöisin sen ja pistän sit linkin!:) mulla kyl kaikki uskomukset veikkais poikaa mut tyttö kuitenki tulossa.

Niiin mun laskettu oli tosiaan 27. päivä tätä kuuta :) mulla on nyt kauppareissusta asti tullu pari tuntia n 20 min välein supistuksia ja lähetään nyt lenkille yrittämään jos ne voimistuis ja lyhentäis vähän tota kohdunkaulaa :)
 
Mulla oli vahva poikaolo alusta asti.. Hassua, mistä sen muka tietäisi, mutta ihan jostain rv8 alkaen katselin kirppareilla vain vaaleansinistä - mitään vetoa tyttöjen juttuihin en kokenut missään vaiheessa :D Ja kuitenkaan mistään toiveesta ei ollut kyse, mulla ei ollut mitään väliä, kumpi tulisi.
Appelsiinimehun himo alkuraskaudessa, masun suippu muoto, karvainen maha (=testosteronin nousu) sekä hormoninäppylät ovat kai merkkejä pojasta, jotka mun kohdalla toteutui.
Sen sijaan esimerkiksi finnejä on kyllä tullut naamari täyteen, vaikka sen piti olla tytön odottajan juttu :D Mulla on noita "oireita" aika paljon tässä postauksessa listattuna, jostain kopioin ne...

Tänään hommasimme ihanan beige sävyisen sitterin :heart:

jjuuli 25+3
 
mut mama19 kyllä se iha lähi päivin syntyy kerta tollaset oireet on ;) <3
Joo hei juuli mulla on kauhee poikaolo ollu kans ihan alusta asti ja siis, appelsiini mehua tekee mieli KOKOAJAN, suippo masu on ja karvanen masu tullu :D hehe, että oliskohan se poika kenties tuloillaan ;)
 
  • Tykkää
Reactions: jjuuli
Niin no siis toi masun muoto yleensä sanotaan kerrottavan sukupuolen, elikkä kuulemma niin, että pojilla masu on tossa ylhäällä, eikä muualle tule ylimääräistä, että masu on ainut, kun taas tyttö levittää.. Näin olen ainakin kuullut :'D
Ite ko lueskelin näitä, niin mullakin ollu ihan hirvittävä himo koko raskauden tohon appelsiini mehuun :'D Ja toinen erikoinen himo on ollu sitruuna.. että oon ihan niin paljon syöny sitruunaa että nykyään heti kun otan pienenkin palasen niin huulet turpoo :D (oon siis syönyt liikaa ja vissiin sitten tullu sille allergiseksi)
Ja tänään poksuu meillä Rv 31 lähtee käyntiin !! :heart:

Niin ja tuli muuten mieleeni, oletteko millä viikoilla saanu ensimmäisiä painoarvioita pienokaisesta, voiko arvion saaminen olla riippuvainen neuvolatädistä ? :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä en halua ehkä ikinä sitä painoarviota saadakaan, vaikka meillä vielä aika kaukana :D Mutta siis tuleva isukki ollut melkein 5kg ja 55cm ja kaikki hänen sisaruksensa, serkkunsa jne. saman kokosia.. Mä olin 50cm ja yli 3,5kg, joten odotettavissa sellanen megavauva mitä todennäkösemmin, vielä kun on poikakin.. :D
 
jjuuli joo no noilla teidän mitoilla arvioiden ainakin olis tulossa isomman puoleinen vauveli. Tai ainakin niin sanotaan, että pienokaisen koko on aika hyvin verrattavissa vanhempien syntymä kokoihin & painoihin :) Meillä taas mies ollut suht pieni pojaksi 50cm ja n. 2,5kg ja itse olen ollut 50cm ja 3,890kg :D
 
Meillä on sit taas molemmat painanu alle kolme kiloa jopa mä vaikka synnyin yliaikasena ni odotin pientä vauvaa mut nyt oli syntymäpainoarvio ollu simmoset 4 kiloa :D meillä ei oo neuvolassa annettu painoarviota, oon saanu vaa noissa ylimääräsissä ultrissa ku oon joutunu niis ravaamaan... Toivottavasti tä nyt sit on se luvattu tyttö ku kaikki on pinkkii... :D mul on meinaa kaikki poikamerkit!
 
mama19 toihan siinä juuri on, että ei koskaan sitä voi tietää minkäkokoinen se lapsi on, vaikka kuinka olisi pienet vanhemmat.. :D ovatkohan nämäkin vain jotain huhu puheita.. :D
Toivottavasti siellä se tyttö olisi, jos niin teille on lupailtu.. itsekin mietin kauhulla, että mitä jos meille syntyykin tyttö, kun kaikki tavarat, vaatteet ja värit on poikien :D Mitä poikamerkkejä sulla sitten on ?
 
miiamo92 nooh mulla on "suippo" maha mikä ei näy takaa ja se on myös aika alhaalla kun pojista sanotaan että maha kasvaa eteen ja alas. Sit mun on just tehnyt happamia mieli, säärikarvat kasvaa nopeempaa, potkut tosi napakoita, rinnat muuttunu iha hirveesti yms, en muista enää kaikkia niitä poikamerkkejä :D lisäks jossain oli simmonen kiinalainen kalenteri mist näki jotenki et kumpi tulossa ja senkin mukaan poika :D ainut tyttömerkki on ollu pahoinvointi
 
mama19 mutta voihan tässä sun tapauksessa olla just niin, että noi merkit ei pidä mitenkään paikkaansa :D
Juu ne merkit ei läheskään aina pidä paikkansa.
Mulla esim oli suippo ja aika pieni vatsa jota ei takaa tai oikein edestäkään nähnyt ollenkaan, ei pahoinvointia, vatsaan tuli mustia paksuja karvoja ja muutenkin karvoitus kiihtyi, tosin naama finneillä. Ja tyttö tuli.
Sit taas mun äiti oli samaan aikaan raskaana ja hänellä oli sellainen iso "levahtanut" vatsa, ja poika tuli. :)
 
Viimeksi muokattu:
Joo mut se appelsiinimehun suositus ei liity mitenkään raskauteen! :).vaan ku se pilaa hampaitten kiilteen ni sitä ei siks sais juoda paljoa.

Mulla on huomenna vihdoin synnytystapa-arvio jee!!! Pitäkää peukkuja et olis kohdunkaula ees vähä lyhentyny! :)
 
Hei kaikille! :D
Elikkäs minä kyllä olen jo synnyttänyt ja tyttö huomenna 6 viikon ikäinen. Vuosimallia -92 olen ja kesäkuussa 19 vuotta täyttänyt.

mamma92 Itselläkin mieliala heitti vuoristorataa raskausaikana. :) Mietin välillä että onko minusta tähän hommaan vielä ja olenko valmis. Saattoi osaksi johtua siitä että sain odotusaikana vaikka minkälaista palautetta siitä että näin nuorena lapsen hankin. Mutta onneksi asioilla on tapana järjestyä ja kukin tekee tavallaan! :)

Minulla ei ollut suunniteltu raskaus, mutta vauva oli ihan tervetullut. Teillä on ja itsekin olisin halunnut, että niin olisi mennyt. Ja olisin halunnut ehkä jokusen vuoden odottaa, mutta näin tämä meni nyt ja minä elän mukana. Nyt minulla on pieni tyttö jota rakastan yli kaiken. :)

Minullakin tuota pahoinvointia oli raskauden alkuviikosta lähtien ihan sinne raskauden loppuun saakka. Ja pahimpina aikoina se oli juuri sitä että sitä oksenneltiin ympärivuorokautta. :D Ja se on suoraan sanoen ihan perseestä. Mutta toivotaan todellakin että sinulla se helpottaa aiemmin niinkuin tapana on!

maalismasu '12 Minulla oli tosi vahva poikaolo. No sitten ultrassa paljastu että tyttö tuleekin. :D
Me kyllä kerrottiin jos joku kysyi että kumpi on tulossa. Sitten joskus kun taas me lapsia hankitaan niin ajattelin että jätän kokonaan kysymättä kumpi tulossa. Saa sitten jännätä kumpi tulee. :D


Anteeksi, kun tästä tuli nyt vähän pitkähkö. :D
 
memoire onnea pienestä prinsessasta :heart: , oletko mistä päin kotoisin? :)
Siis mä en tiedä mistä tää poikaolo fiilis tulee? :D Tänään oli neuvola, ja säikähettii iha kamalasti ku ei ensiks pikkuisen sydän äänet löytyny, mut pienen etsinnän jälkeen löyty ja KUULU :) <3 huomenna tulis RV 15 täytee :kiss: !!

Appelsiini mehusta En oo kuullu ikinään tosta, hyvä lähihoitaja opiskelija täällä ;) !

Ite halutaan tietää sukupuoli, sen verta utelijaita ollaan molemmat (;;

MILLOIN äitiyspakkaus muuten tulee? Millä viikoilla siis ?

Niin ja vielä neuvolasta sen verran, taas joudun kaiken maailman testeihin kun kerroin, että mulla ''kovettuu'' maha välillä, niin nyt epäilee että voisko olla ennen aikaisia supistuksia minkä takia nyt joudun erillaisiin testeihin ! :/

PS. Onko kukaan muu huomannu minkään sortin koukuttumista, kaksplus.fi sivuun ? ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä