Aargh, koululta korvausvaatimus 2.luokkalaisen tekosista

  • Viestiketjun aloittaja *Avaan jo sen sateenvarjon*
  • Ensimmäinen viesti
*Avaan jo sen sateenvarjon*
Opettaja ilmoitti, että lähettävät laskun naarmutetusta pulpetin kannesta. Tyttö on kuulemma viime keväänä sen naarmuttanut ( ollessaan 1. luokalla)
siis WTF?!?
Minkäänlaista viestiä ei asiasta keväällä tullut, miten ihmeessä olisin voinut asian estää tai mitenkään vaikuttaa!!! siis oikeasti.
Enkä nyt todellakaan voi tästä nyt "alkaa rähisemään" opettajalle, likka oppis vaan että tekeepä mitä vaan niin kyllä mamma fiksaa...
Mutta v******** ! , ja rankasti. Pitäisköhän ilmoittautua sinne luokkaan ilmaiseksi avustajaksi jos eivät osaa vahtia tai pyytää vanhemmilta apua...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ErektioVille:
Mä en maksaisi. Niiden olisi jo keväällä pitänyt ottaa asia esille, kesän aikana pulpettikin on voinut vaihtua.
Näin justiinsa. Kysy, miksi asiaa ei keväällä otettu puheeksi ja millä todistavat, että pulpetti on ollut teidän tytöllä.
Kun siivoojat esim. vahaavat lattiat, niin eivät varmaan katso, mikä pulpetti menee mihin, kun on kesä ja pulpetit vielä tyhjiä.

 
ap
No niinpä, ongelma onkin minulla nyt se että helposti varmaan sais laskun pois valittamalla. Mutta mitä oppis tyttö? että mitä vaan voi tehdä, kyllä äiti hoitaa homman kotiin...
Ottaa päähän niin vietävästi.
 
Halikatti
No mistä ne sen keksis, että se on teidän tyttö? Ihmeellistä tosin ilmoittaa se vasta nyt. Silti mä maksaisin ja häpeäisin vielä, että koululta joutuvat ottamaan yhteyttä meihin tuollaisessa asiassa. Oppii lapsi muuten, että saa tehdä mitä vaan ja vanhemmat vielä väistää korvausvastuun. Sen jälkeen kotona joku sanktio lapselle. Tai keskustelu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SininenSatutar:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ErektioVille:
Mä en maksaisi. Niiden olisi jo keväällä pitänyt ottaa asia esille, kesän aikana pulpettikin on voinut vaihtua.
Peesi!
Peesi!

Siivoojia mitenkään mollaamatta, pulpetin kansi on voinnut naarmuuntua suursiivouksia tehdessä.
Kannattaa kyllä selvittää mitä naarmutuksia siellä on ja kysellä tytöltä myöskin tekosista. Tuskin voi laittaa siivoojien piikkiin, jos siellä vaikka on oma nimi raaputettuna :D
 
Erikoista
Erikoista. Minä piirtelin ajattelemattomuuttani välituntiapulaisen tehtävissä kaverin kanssa kaksin luokassa ollessani luokan ilmoitustaulun pilalle joskus eka- tai tokaluokkalaisena, eikä sitä tarvinnut korvata vaan opettaja sanoi että oli arviointivirhe häneltä valita meidät kaksi villikkoa yhtä aikaa apulaisiksi ja jättää vahtimatta.

En itse teidän tilanteessa maksaisi kantta varsinkaan jos en ole nähnyt että millaisessa kunnossa se on naarmutettuna ollut. Jos ei täysin rikki niin hyvä rangaistus voisi olla että lapsi joutuu elämään naarmutetun pulpetin kanssa, siinä olisi muistutus että ei kannata rikkoa omaisuutta. Toki noin pienelle pitää olla armelias ettei tuollaisella saisi rangaista liikoja.. Jos meille olisi keväällä ilmoitettu asiasta niin olisin voinut ottaa pulpetin vaikka kotiin ja hioa hiomakoneella tasaiseksi. Miksi eivät silloin ilmoittaneet? Jospa pulpetti on kesän aikana naarmuuntunut kun siivoojat ovat vahanneet lattioita ja siirtäneet pulpetteja siksi?
 
tuota
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No niinpä, ongelma onkin minulla nyt se että helposti varmaan sais laskun pois valittamalla. Mutta mitä oppis tyttö? että mitä vaan voi tehdä, kyllä äiti hoitaa homman kotiin...
Ottaa päähän niin vietävästi.
Oletko sä nyt ihan varma, että tyttösi on pulpetin naarmuttanut? :eek:
 
Herra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja SininenSatutar:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ErektioVille:
Mä en maksaisi. Niiden olisi jo keväällä pitänyt ottaa asia esille, kesän aikana pulpettikin on voinut vaihtua.
Peesi!
Peesi!

Siivoojia mitenkään mollaamatta, pulpetin kansi on voinnut naarmuuntua suursiivouksia tehdessä.
Ja onko olemassa todisteita naarmuttamisesta vai mihin perustuu näyttö syyllisyydestä?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asia olisi pitänyt selvittää heti. Menisin sinuna koululle juttelemaan asiasta, mutta myös maksaisin, jos kävisi ilmi/ tyttö tunnustaisi teon.
Tyttö tunnusti siis että oli tänään tehnyt viereiseen pulpettiin loven ruokailun aikana. Joten opettaja maksattaa nyt sitten sen "keväällä naarmutetun" pulpetin?
Mutta miten olisin edes voinut pitää mitään vuorisaarnaa tuosta aiheesta etti varmasti tekisi enään uudestaan ,kun kevään tekosista ei kerrottu mitään. En nyt tajua. Luokassa ei muuten ollut ketään valvojaa tänään tapahtuman sattuessa, eli ei varmaan mene edes oman vastuuvakuutuksen piikkiin?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No niinpä, ongelma onkin minulla nyt se että helposti varmaan sais laskun pois valittamalla. Mutta mitä oppis tyttö? että mitä vaan voi tehdä, kyllä äiti hoitaa homman kotiin...
Ottaa päähän niin vietävästi.
Kyseessähän on jo vanhempi juttu, joten eiköhän se ole ollutta ja mennyttä. Eri asia on jos kävisi ilmi samantein. Tytölle voi selittää miksi asiaan puututaan nyt.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No niinpä, ongelma onkin minulla nyt se että helposti varmaan sais laskun pois valittamalla. Mutta mitä oppis tyttö? että mitä vaan voi tehdä, kyllä äiti hoitaa homman kotiin...
Ottaa päähän niin vietävästi.
Oletko sä nyt ihan varma, että tyttösi on pulpetin naarmuttanut? :eek:
No tuo ehtii tehdä 10 asiaa ennenkuin kerkee kissaa sanoa...
eli uskon
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tyttö tunnusti siis että oli tänään tehnyt viereiseen pulpettiin loven ruokailun aikana. Joten opettaja maksattaa nyt sitten sen "keväällä naarmutetun" pulpetin?
Mutta miten olisin edes voinut pitää mitään vuorisaarnaa tuosta aiheesta etti varmasti tekisi enään uudestaan ,kun kevään tekosista ei kerrottu mitään. En nyt tajua. Luokassa ei muuten ollut ketään valvojaa tänään tapahtuman sattuessa, eli ei varmaan mene edes oman vastuuvakuutuksen piikkiin?
korvausvelvollisuus ehkä siitä tämänpäiväisestä, mutta ei keväisestä, josta mä ainakin kieltäytyisin. Olisihan siitä pitänyt ilmoittaa jo silloin.
 
luokanopettaja
Alkuperäinen kirjoittaja Erikoista:
Erikoista. Minä piirtelin ajattelemattomuuttani välituntiapulaisen tehtävissä kaverin kanssa kaksin luokassa ollessani luokan ilmoitustaulun pilalle joskus eka- tai tokaluokkalaisena, eikä sitä tarvinnut korvata vaan opettaja sanoi että oli arviointivirhe häneltä valita meidät kaksi villikkoa yhtä aikaa apulaisiksi ja jättää vahtimatta.

En itse teidän tilanteessa maksaisi kantta varsinkaan jos en ole nähnyt että millaisessa kunnossa se on naarmutettuna ollut. Jos ei täysin rikki niin hyvä rangaistus voisi olla että lapsi joutuu elämään naarmutetun pulpetin kanssa, siinä olisi muistutus että ei kannata rikkoa omaisuutta. Toki noin pienelle pitää olla armelias ettei tuollaisella saisi rangaista liikoja.. Jos meille olisi keväällä ilmoitettu asiasta niin olisin voinut ottaa pulpetin vaikka kotiin ja hioa hiomakoneella tasaiseksi. Miksi eivät silloin ilmoittaneet? Jospa pulpetti on kesän aikana naarmuuntunut kun siivoojat ovat vahanneet lattioita ja siirtäneet pulpetteja siksi?
Se pulpettihan ei ole tytön omaisuutta vaan koulun, joten
a) sinä et päätä maksaisitko vai et ja
b) rangaistukseksi ei kävisi että tyttö joutuu elämään pulpettinsa kanssa, sillä pulpetti on koulun ja sitä tulee käyttämään moni muukin kuin tyttösi.

Itse vähän epäilen, että tyttö on jo keväällä raaputtanut pulpettia, mutta nyt syksyllä lisää. Sitä paitsi ainakin meidän koululla pulpeteissa on nimilaput kontaktimuoveilla kiinni, joten ei liity se, onko niitä kesällä liikuteltu.
 
vieras
Kenenkäs vastuulla lapset ovat koulussa? Eikös koululla ole jonkinlainen velvollisuus valvoa lapsia, varsinkin tuon ikäisiä, jotta eivät pääse tekemään mitä sattuu?

Jotenkin tuntuu oudolta, että lapset pitää jättää sinne ilman, että voi itse mitenkään vahtia lasten tekemisiä ja sitten koululla ei olekaan mitään vastuuta lasten aikaansaannoksista päivän mittaan.
 

Yhteistyössä