Aargh......tota koiraa.....

elukka
En nyt oikeen usko että veriset lihat herättää koiran verenhimon...Eihän nyt vaikka sudetkaan toisiaan syö vaikka lihaa popsivatkin. Raaassa lihassa on kuulemma koirille sopivammat bakteeritkin. Nimim.Yhä yhtenä kappaleena
 
tiputintti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 00:05 elukka kirjoitti:
En nyt oikeen usko että veriset lihat herättää koiran verenhimon...Eihän nyt vaikka sudetkaan toisiaan syö vaikka lihaa popsivatkin. Raaassa lihassa on kuulemma koirille sopivammat bakteeritkin. Nimim.Yhä yhtenä kappaleena
Niin niin, mutta siis tämmösen mielipiteen olen kuullut. Ko. koira syökin vaan makaronolaatikkoa... Tekis mieli vähän vääntää rautalangasta :whistle: . Eipä noi meidänkään koiruudet oo ketään raadellu, vaikka saavat päivittäin RAAKAA VERISTÄ lihaa... :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 09:09 tiputintti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 00:05 elukka kirjoitti:
En nyt oikeen usko että veriset lihat herättää koiran verenhimon...Eihän nyt vaikka sudetkaan toisiaan syö vaikka lihaa popsivatkin. Raaassa lihassa on kuulemma koirille sopivammat bakteeritkin. Nimim.Yhä yhtenä kappaleena
Niin niin, mutta siis tämmösen mielipiteen olen kuullut. Ko. koira syökin vaan makaronolaatikkoa... Tekis mieli vähän vääntää rautalangasta :whistle: . Eipä noi meidänkään koiruudet oo ketään raadellu, vaikka saavat päivittäin RAAKAA VERISTÄ lihaa... :kieh:
Meitin koiruudella on siis hirvee uhma päällä, etten missään nimessä vielä anna raakoja luita. Myöhemmin on eri juttu, kun ollaan saatu selväx kaapin paikka koiran kanssa. Kaippa tuokin tarina riippuu hyvin pitkälti koirasta ja käyttäytymisestä -> koulutus :/
 
tiputintti
No nimenomaan se riippuu koulutuksesta, ja vähän koirasta. Eikä siitä lihasta. Tää nyt oli koko juttu vähän asian vierestä, mutta keskusteluilla on tapana rönsyillä.
 
Jos raaka ja verinen liha tekee koiran ärjymmäksi, sitten kaikki koirat joita ruokitaan barf-menetelmällä, lienevät hirveitä petoja...

Totta on että koira ei herkkuaan halua antaa pois mutta jos johtajuus asiat ovat kunnossa, tarpeen tullen sen luunkin saa komentamalla otettua pois. Ja kuka meistä ihmisistä tykkäisi jos lautasellinen lempiruokaa ensiksi annettaisiin ja sitten aina nykäistäisiin pois?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2005 klo 01:10 Päksy75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2005 klo 00:18 apuva kirjoitti:
Nyt itkettää... nää teidän koirankasvatusvinkit.. huhhuh. Hakekaa koirille (ja itsellenne ) apua jostakin koirien käyttäytymistä oikeasti tuntevalta henkilöltä..
Menepäs hakemaan apuva itelles =) Ei tartte tulla kauhistelemaan, miten yritetään pentu koiraa kasvattaa. Kyllä taian olla ihan oikeilla jäljillä, vai oletko joku kouluttaja? Jos oot ni antaa tulla vinkkejä, et noi mustelmat häviäis vähitellen käsistä. Ketuttaa noi tommoset kaikki tietäväisten vastaukset.......tervetuloa käymään.
Ikävä kyllä oon aika lailla samaa mieltä että joskus ei voi muuta kun päätä pyöritellä kun lukee näitä fiksuja koiran kasvatus vinkkejä täältä!! Ei millään pahalla ketään kohtaan, mutta ei sais olla niin jyrkkä että tämä asia on näin jne... jos ei oikeasti varmasti tiedä miten se on....kun ihmisillä on niin paljon sellasta luulotietoa koiriin liittyen. En väitä itsekään olevani mikään ammattilainen näissä asioissa, eikä kukaan ole, mutta silti kyllä sitä apua kannattaa jostain muualta hakea kun täältä jos on oikeita ongelmia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 13:06 Nasu1 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2005 klo 01:10 Päksy75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2005 klo 00:18 apuva kirjoitti:
Nyt itkettää... nää teidän koirankasvatusvinkit.. huhhuh. Hakekaa koirille (ja itsellenne ) apua jostakin koirien käyttäytymistä oikeasti tuntevalta henkilöltä..
Menepäs hakemaan apuva itelles =) Ei tartte tulla kauhistelemaan, miten yritetään pentu koiraa kasvattaa. Kyllä taian olla ihan oikeilla jäljillä, vai oletko joku kouluttaja? Jos oot ni antaa tulla vinkkejä, et noi mustelmat häviäis vähitellen käsistä. Ketuttaa noi tommoset kaikki tietäväisten vastaukset.......tervetuloa käymään.
Ikävä kyllä oon aika lailla samaa mieltä että joskus ei voi muuta kun päätä pyöritellä kun lukee näitä fiksuja koiran kasvatus vinkkejä täältä!! Ei millään pahalla ketään kohtaan, mutta ei sais olla niin jyrkkä että tämä asia on näin jne... jos ei oikeasti varmasti tiedä miten se on....kun ihmisillä on niin paljon sellasta luulotietoa koiriin liittyen. En väitä itsekään olevani mikään ammattilainen näissä asioissa, eikä kukaan ole, mutta silti kyllä sitä apua kannattaa jostain muualta hakea kun täältä jos on oikeita ongelmia.
Tuo on kyllä siltä osin ihan totta, että yhden viestin perusteella ei voi tietä syytä koiran käyttäytymiseen, ja antaa just sitä yhtä ainoaa oikeaa neuvoa, kun ei tosiaan tiedä tilannetta eikä tunne koiraa. Mut jos mä kysyn jotain keskustelupalstalla, niin älyän kyllä suodattaa sieltä sen "väärän" tiedon pois. Ja ei ole kysyjänkään kovin helppo saada teksti semmoseks, etteikö siitä joku saa väännettyä asian ytimen ihan päin vastoin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 23:49 Pinki kirjoitti:
voihan ketkulan eemeli! :eek: :eek: :eek:
noinko pahaksi se sitten menikin? olisikohan se liian aikainen leikkaus vaikuttanut asiaan...
Ei se leikkaus varmaan vaikuta tuohon sen käyttäytymiseen... :/
Nyt vaikuttaa jo paljon paremmalta, kun käytetään tuota koppaa sillä rangaistuksena aina, kun se tekee pahojaan ;)
Mulla tuli tuon touhuista mieleen teitin ex-koira :whistle:
 
tiputintti
Kuinka kauan käytätte muuten aikaa koiran aktivoimiseen ja liikuttamiseen päivässä? Esimerkiks ajokoiraa et kyllä saa remmilenkillä liikutettua tarpeeks, ellet pyöräile tai jotain. Kun se koira tahtoo tosiaan viedä ison siivun siitä ajasta.
 
Ulkona käydään normaalit pissi reissut pari kertaa (ainakin) ja iltasella pitempi lenkki, riippuen kylläkin säästä. Jos taivaan täydeltä vettä sataa, ni ei innosta koiraa eikä mua lähtee heittää pitempää lenkkiä. ja noin kerran viikossa käydään ihan juoksuttamassa koiraa mökillä, missä pääsee vapaaksi juoksentelemaan ja riehumaan (asutaan taajamassa). Muu aktivointi onkin sitte sisätiloissa......tyhjät purkit yms. lelut, luut.......mutta ei tuokaan jaksa pelkästään touhuta omien lelujensa kanssa. Muksut ku leikkii keskenään, ni sen pitää päästä siihen pyörimään tai sit muistaakin et "hei missäs se kissa oli"....sit alkaa riekkuminen ja siinä sivussa tehäänkin jotain luvatonta. Yksin kun on kotona, ni silloin ei tee pahojaan. mut sillon ku ollaan koko poppoo kotona. Ja mitä tuohon pyörällä juoksuttamiseen tulee, ni mä en hyväksy sitä et ajetaan ite pyörällä ja kuljetetaan koiraa hihnassa......huom. mun mielipide. Itse en ikinä moiseen ryhtyisi :\|
Kuten jo tuossa aikasemmin sanoin, et nyt alkaa helpottaa....todellakin ja onnex ;)
 
mammalia harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2005 klo 13:16 päksy75 kirjoitti:
Ja mitä tuohon pyörällä juoksuttamiseen tulee, ni mä en hyväksy sitä et ajetaan ite pyörällä ja kuljetetaan koiraa hihnassa......huom. mun mielipide. Itse en ikinä moiseen ryhtyisi :\|
Tuon julki mun mielipiteen. :)
Ei se koira pahemmin sitä katso millä liikut, tai no katsoo, mutta ei pahalla. Pyörän kanssa ei ole tarkoitus veuhottaa niin kuin kuskia huvittaa, vaan siinä mennään täsyin koiran ehdoilla. Ja välillä kävellään ja nuuskutetaan (jos koira malttaa). Reippaan jouheva hölkkä on koiralle helpoin ja luonnollisin liikkumatyyli, etenkin isomman koiran kanssa tähän ei pääse ellei itsekkin pistä juoksuksi. No joillakin on siihen kuntoa, mutta :whistle: ei mulla.. ;)
Meillä kääpiökoira on himoissaan pyöräilyyn, vauhti on kova ja koira vetää. Eli tässä joutuu kyllä kuski toimimaan aivoina ja toppuuttelemaan välillä tahtia.
Tuolle mun tankin töpöjaloille taas fillarointi on turhan reipasta, reipas kävely riittää sopivaan hölkkään.
Ja pitää muistaa että juoksuttamalla koiraa ei rauhoiteta. Sillä saadaan vain ylikuntoinen hirviö aikaiseksi.
 
tiputintti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2005 klo 21:01 mammalia harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2005 klo 13:16 päksy75 kirjoitti:
Ja mitä tuohon pyörällä juoksuttamiseen tulee, ni mä en hyväksy sitä et ajetaan ite pyörällä ja kuljetetaan koiraa hihnassa......huom. mun mielipide. Itse en ikinä moiseen ryhtyisi :\|
No hui. Mä juoksutan autollakin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2005 klo 10:32 päksy75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 23:49 Pinki kirjoitti:
voihan ketkulan eemeli! :eek: :eek: :eek:
noinko pahaksi se sitten menikin? olisikohan se liian aikainen leikkaus vaikuttanut asiaan...
Ei se leikkaus varmaan vaikuta tuohon sen käyttäytymiseen... :/
Nyt vaikuttaa jo paljon paremmalta, kun käytetään tuota koppaa sillä rangaistuksena aina, kun se tekee pahojaan ;)
Mulla tuli tuon touhuista mieleen teitin ex-koira :whistle:
juu kuulostaa yllättävän tutulle............. :whistle:
 
tiputintti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2005 klo 14:50 kysyvä eksyvä kirjoitti:
No hui. Mä juoksutan autollakin.
[/quote]

Niin mäkin! :wave: :D

[/quote]

Juu saa tulla vetäsee koiran kans juosten vaikka aluks semmosen 15 km lenkin semmosta 30-40 km/h vauhtia, kellä riittää kunto.. Näin syksysin hoituu meillä liikunta ihan metsällä, mut sitä kun ei ihan ympäri vuoden voi harrastaa.
 

Yhteistyössä