aarhg.

  • Viestiketjun aloittaja ottaapäähänjalujaa
  • Ensimmäinen viesti
anony harmaana
niin ja kyllä, olen kotona äitiyslomalla. en oo missään vaiheessa väittäny olevani työssä tällä hetkellä. ja saan tällä hetkellä äitiyspävärahaa josta lähtee verot, ihan samanlailla kun sultakin lähtee sun palkasta.
 
kun mä sain esikoiseni (tytön) olin 19v ja ammattikoulun päästötodistus jäi saamatta joten en ole päivääkään ollu töissä mut en kyllä olen ikinä sossukaan käynyt.ehkä sen takia et olen naimisissa ja meheni käy töissä.nyt olen 20 ja saamme toisen lapsen maaliskuussa.oon ajatellu et enköhän mä kerkiä jonkunlaisen koulun käymään sitten kun lapset on siinä iässä et raskin ne viedä hoitoon.mun mielestä se on jokaisen oma asia millon lapsensa tekee ja miten tulee toimeen kunhan ne itse huolehtii ja hyvin hoitaa.samalla 19w voi olla hyvä aiti kun 27w.olen lopen kyllästynyt anteeksi vaan siihen että vertaillaan kuka on hyvä äiti ja kuka ei,eiköhän me jokainen olla omallemme se ainoa oikea ja maailman paras äiti oltiin me sitten sossussa käyviä tai mitä tahansa. :(
 
viitaten "niinkö" kirjoitukseen perheitten toimeentulosta niin meillä on omakotitalo ja kaks ihan uutta autoa ja penniäkään ei olla lainaa mihinkä suuntaan =) ikinä en oo sossussa käyny ja silti olen 20 täyttämässä 21 ja kohta kahden lapsen äiti ja sun kauhukses vielä en oo päivääkään ollu töissä eikä oo edes ammattikoulun päästötodistusta kun jäi kesken kun sain ensimmäiseni.naimisissa olen ja meiän toimeentulo ei tee ees tiukkaa. :LOL: jos nyt äidit aletaan rahallisesti arvosteleen nyt vuorostaan niin kylläpä on kummallista,kas kun ette tee eduskuntaan ehdostusta siitä et mikkä tulot pitää olla et saa perustaa perheen =)
 
MiisuKisu harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2005 klo 10:03 äippä-84 kirjoitti:
viitaten "niinkö" kirjoitukseen perheitten toimeentulosta niin meillä on omakotitalo ja kaks ihan uutta autoa ja penniäkään ei olla lainaa mihinkä suuntaan =) ikinä en oo sossussa käyny ja silti olen 20 täyttämässä 21 ja kohta kahden lapsen äiti ja sun kauhukses vielä en oo päivääkään ollu töissä eikä oo edes ammattikoulun päästötodistusta kun jäi kesken kun sain ensimmäiseni.naimisissa olen ja meiän toimeentulo ei tee ees tiukkaa. :LOL: jos nyt äidit aletaan rahallisesti arvosteleen nyt vuorostaan niin kylläpä on kummallista,kas kun ette tee eduskuntaan ehdostusta siitä et mikkä tulot pitää olla et saa perustaa perheen =)
ootsä sit varastanu noi autot ja muut vai elätkö miehes siivellä nyt ja tulevaisuudessa???
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2005 klo 15:42 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2005 klo 10:03 äippä-84 kirjoitti:
viitaten "niinkö" kirjoitukseen perheitten toimeentulosta niin meillä on omakotitalo ja kaks ihan uutta autoa ja penniäkään ei olla lainaa mihinkä suuntaan =) ikinä en oo sossussa käyny ja silti olen 20 täyttämässä 21 ja kohta kahden lapsen äiti ja sun kauhukses vielä en oo päivääkään ollu töissä eikä oo edes ammattikoulun päästötodistusta kun jäi kesken kun sain ensimmäiseni.naimisissa olen ja meiän toimeentulo ei tee ees tiukkaa. :LOL: jos nyt äidit aletaan rahallisesti arvosteleen nyt vuorostaan niin kylläpä on kummallista,kas kun ette tee eduskuntaan ehdostusta siitä et mikkä tulot pitää olla et saa perustaa perheen =)
ootsä sit varastanu noi autot ja muut vai elätkö miehes siivellä nyt ja tulevaisuudessa???
Ni-in, en voi olla kommentoimatta. Jos nyt mies elättääkin ja hyvin menee kuka tietää mikä tilanne on muutaman vuoden kuluttua. Jos ei mies lähde toisen mukaan niin voi vaikka sairastua tms ja siinä sitten tuskin on toisen varaan olla vaan kotona ilman mitään koulutodistusta.
Ei kannata kehuskella sillä ettei ole töitä tehnyt (mutta keskenjätetty koulutus on kelvannut, menipä siinäkin yhteiskunnan rahat hukkaan!!!) mutta raha on yhteiskunnalta kelvannut vaikkei sossusta ole hakenutkaan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2005 klo 16:34 minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2005 klo 15:42 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2005 klo 10:03 äippä-84 kirjoitti:
viitaten "niinkö" kirjoitukseen perheitten toimeentulosta niin meillä on omakotitalo ja kaks ihan uutta autoa ja penniäkään ei olla lainaa mihinkä suuntaan =) ikinä en oo sossussa käyny ja silti olen 20 täyttämässä 21 ja kohta kahden lapsen äiti ja sun kauhukses vielä en oo päivääkään ollu töissä eikä oo edes ammattikoulun päästötodistusta kun jäi kesken kun sain ensimmäiseni.naimisissa olen ja meiän toimeentulo ei tee ees tiukkaa. :LOL: jos nyt äidit aletaan rahallisesti arvosteleen nyt vuorostaan niin kylläpä on kummallista,kas kun ette tee eduskuntaan ehdostusta siitä et mikkä tulot pitää olla et saa perustaa perheen =)
ootsä sit varastanu noi autot ja muut vai elätkö miehes siivellä nyt ja tulevaisuudessa???
Ni-in, en voi olla kommentoimatta. Jos nyt mies elättääkin ja hyvin menee kuka tietää mikä tilanne on muutaman vuoden kuluttua. Jos ei mies lähde toisen mukaan niin voi vaikka sairastua tms ja siinä sitten tuskin on toisen varaan olla vaan kotona ilman mitään koulutodistusta.
Ei kannata kehuskella sillä ettei ole töitä tehnyt (mutta keskenjätetty koulutus on kelvannut, menipä siinäkin yhteiskunnan rahat hukkaan!!!) mutta raha on yhteiskunnalta kelvannut vaikkei sossusta ole hakenutkaan!
Te vanhat ja viisaat äiditkö ette ikinä joudu äitiysloman, sairaustapauksen iskiessä perheeseen tai muusta syystä elämään niin että mies kustantaa? Paskapuhetta, sallikaa mun nauraa.

Ihan kuin ei meillä nuorilla olisi aikaa niitä varoja hankkia tässä myöhemmin, en mä ole ainakaan ajatellut #&%£$!* homeessa loppu elämää sohvalla maata ja antaa miehen maksaa. En helvetissä. Johan siinä nyt iskis stressi ja mielen sairaus, jos toisen rahoilla elelisi vaan. Miettikää kaksi kertaa. Sellaiselle, joka haluaa olla itsenäinen ei ole mukava tilanne se että joutuu elämään toisen varoilla. Mutta niin se on, että jos lapsi/lapset on yhdessä tehty, on päivän selvää että se kumpi kotona lapsia hoitaa ei samaan aikaa kykene tienaamaan. Oli se perheen ikäluokka sitten mitä tahansa. En mä silti ole ajatellut eron iskiessä jäädä sentittömäksi, eikä me olla edes naimisissa että kykenisin miehen varoja ero tilanteessa itselleni kaappaamaan. Muilla keinoin olen ajatellut asiani järjestää. Vai miten teillä: teille vanhoilleko kela maksaa sitten sen luokan kotihoidon tuet, että pääsette niistä rikastumaan?? :LOL:

 
MiisuKisu harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2005 klo 18:57 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2005 klo 16:34 minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2005 klo 15:42 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2005 klo 10:03 äippä-84 kirjoitti:
viitaten "niinkö" kirjoitukseen perheitten toimeentulosta niin meillä on omakotitalo ja kaks ihan uutta autoa ja penniäkään ei olla lainaa mihinkä suuntaan =) ikinä en oo sossussa käyny ja silti olen 20 täyttämässä 21 ja kohta kahden lapsen äiti ja sun kauhukses vielä en oo päivääkään ollu töissä eikä oo edes ammattikoulun päästötodistusta kun jäi kesken kun sain ensimmäiseni.naimisissa olen ja meiän toimeentulo ei tee ees tiukkaa. :LOL: jos nyt äidit aletaan rahallisesti arvosteleen nyt vuorostaan niin kylläpä on kummallista,kas kun ette tee eduskuntaan ehdostusta siitä et mikkä tulot pitää olla et saa perustaa perheen =)
ootsä sit varastanu noi autot ja muut vai elätkö miehes siivellä nyt ja tulevaisuudessa???
Ni-in, en voi olla kommentoimatta. Jos nyt mies elättääkin ja hyvin menee kuka tietää mikä tilanne on muutaman vuoden kuluttua. Jos ei mies lähde toisen mukaan niin voi vaikka sairastua tms ja siinä sitten tuskin on toisen varaan olla vaan kotona ilman mitään koulutodistusta.
Ei kannata kehuskella sillä ettei ole töitä tehnyt (mutta keskenjätetty koulutus on kelvannut, menipä siinäkin yhteiskunnan rahat hukkaan!!!) mutta raha on yhteiskunnalta kelvannut vaikkei sossusta ole hakenutkaan!
Te vanhat ja viisaat äiditkö ette ikinä joudu äitiysloman, sairaustapauksen iskiessä perheeseen tai muusta syystä elämään niin että mies kustantaa? Paskapuhetta, sallikaa mun nauraa.

Ihan kuin ei meillä nuorilla olisi aikaa niitä varoja hankkia tässä myöhemmin, en mä ole ainakaan ajatellut #&%£$!* homeessa loppu elämää sohvalla maata ja antaa miehen maksaa. En helvetissä. Johan siinä nyt iskis stressi ja mielen sairaus, jos toisen rahoilla elelisi vaan. Miettikää kaksi kertaa. Sellaiselle, joka haluaa olla itsenäinen ei ole mukava tilanne se että joutuu elämään toisen varoilla. Mutta niin se on, että jos lapsi/lapset on yhdessä tehty, on päivän selvää että se kumpi kotona lapsia hoitaa ei samaan aikaa kykene tienaamaan. Oli se perheen ikäluokka sitten mitä tahansa. En mä silti ole ajatellut eron iskiessä jäädä sentittömäksi, eikä me olla edes naimisissa että kykenisin miehen varoja ero tilanteessa itselleni kaappaamaan. Muilla keinoin olen ajatellut asiani järjestää. Vai miten teillä: teille vanhoilleko kela maksaa sitten sen luokan kotihoidon tuet, että pääsette niistä rikastumaan?? :LOL:
ihan tiedoks vaan että olen 19v. enkä todellakaan ymmärrä tollasta asennetta et ei koulutuksella tee mitään ja vitkuttaa kunnes ei enää kiinnosta senkään vertaa. sitten naukumaan alatte et mitä teen, mies juo eikä mulla ole kuin kirjahylly, en voi lähteä ym...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2005 klo 22:22 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2005 klo 18:57 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2005 klo 16:34 minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2005 klo 15:42 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2005 klo 10:03 äippä-84 kirjoitti:
viitaten "niinkö" kirjoitukseen perheitten toimeentulosta niin meillä on omakotitalo ja kaks ihan uutta autoa ja penniäkään ei olla lainaa mihinkä suuntaan =) ikinä en oo sossussa käyny ja silti olen 20 täyttämässä 21 ja kohta kahden lapsen äiti ja sun kauhukses vielä en oo päivääkään ollu töissä eikä oo edes ammattikoulun päästötodistusta kun jäi kesken kun sain ensimmäiseni.naimisissa olen ja meiän toimeentulo ei tee ees tiukkaa. :LOL: jos nyt äidit aletaan rahallisesti arvosteleen nyt vuorostaan niin kylläpä on kummallista,kas kun ette tee eduskuntaan ehdostusta siitä et mikkä tulot pitää olla et saa perustaa perheen =)
ootsä sit varastanu noi autot ja muut vai elätkö miehes siivellä nyt ja tulevaisuudessa???
Ni-in, en voi olla kommentoimatta. Jos nyt mies elättääkin ja hyvin menee kuka tietää mikä tilanne on muutaman vuoden kuluttua. Jos ei mies lähde toisen mukaan niin voi vaikka sairastua tms ja siinä sitten tuskin on toisen varaan olla vaan kotona ilman mitään koulutodistusta.
Ei kannata kehuskella sillä ettei ole töitä tehnyt (mutta keskenjätetty koulutus on kelvannut, menipä siinäkin yhteiskunnan rahat hukkaan!!!) mutta raha on yhteiskunnalta kelvannut vaikkei sossusta ole hakenutkaan!
Te vanhat ja viisaat äiditkö ette ikinä joudu äitiysloman, sairaustapauksen iskiessä perheeseen tai muusta syystä elämään niin että mies kustantaa? Paskapuhetta, sallikaa mun nauraa.

Ihan kuin ei meillä nuorilla olisi aikaa niitä varoja hankkia tässä myöhemmin, en mä ole ainakaan ajatellut #&%£$!* homeessa loppu elämää sohvalla maata ja antaa miehen maksaa. En helvetissä. Johan siinä nyt iskis stressi ja mielen sairaus, jos toisen rahoilla elelisi vaan. Miettikää kaksi kertaa. Sellaiselle, joka haluaa olla itsenäinen ei ole mukava tilanne se että joutuu elämään toisen varoilla. Mutta niin se on, että jos lapsi/lapset on yhdessä tehty, on päivän selvää että se kumpi kotona lapsia hoitaa ei samaan aikaa kykene tienaamaan. Oli se perheen ikäluokka sitten mitä tahansa. En mä silti ole ajatellut eron iskiessä jäädä sentittömäksi, eikä me olla edes naimisissa että kykenisin miehen varoja ero tilanteessa itselleni kaappaamaan. Muilla keinoin olen ajatellut asiani järjestää. Vai miten teillä: teille vanhoilleko kela maksaa sitten sen luokan kotihoidon tuet, että pääsette niistä rikastumaan?? :LOL:
ihan tiedoks vaan että olen 19v. enkä todellakaan ymmärrä tollasta asennetta et ei koulutuksella tee mitään ja vitkuttaa kunnes ei enää kiinnosta senkään vertaa. sitten naukumaan alatte et mitä teen, mies juo eikä mulla ole kuin kirjahylly, en voi lähteä ym...
mitäs se on ku sanotaan että yleensä "aikuisilla" on parempi motivaatio käydä kouluja ku teineillä? mulla on täysin peruskoulupohja, töissä oon ollu koulun jälkeen koko ajan ja jäin töistä suoraan äitiyslomalle, nyt kahen lapsen jälkeen, myös meillä on omakotitalo (just ostettu) mut ikävä kyllä ei kahta autoa. miks pitäis surkutella että rahaa ei ole ja kitkuttaa pienillä menoilla jos miehellä on niin hyvät tulot että siitä elämiseen riittää ja hyvin? aion mennä kouluun/töihin rahatilanteesta riippuen ku kuopus on hiukan vanhempi, enkä todellakaan jäädä mieheni elätiksi. onko itelläs lapsia?
 
Ei ole mitään asennetta. Ettekö te idiootit näe, että teillä on asenne meitä nuoria äitejä kohtaan ihan #&%£$!*, ei meillä asenteessa minkään sortin ongelmaa ole. Mikä teitä oikeasti tässä asiassa närästää? Siis oikeasti? Ei mitään helvetin veroraha lässytystä, vaan mikä se juttu oikeasti on?

Mun kouluni on käyty. On ammatti, jota vielä jatkan tässä tämän alkavan vuoden syksy puolella, se toki ei ole mikään hieno ministeri maisteri eikä edes insinööri, mutta taatusti sellainen mistä pidän. Sen lisäksi, että mulla on ammatti, mulla on myös lapsi. Ja ne molemmat mä olen saanut /hankkinut ennen 20 vuoden ikää. Sanokaa nyt hyvät ihmiset, missä menee vikaan? Mitä vielä pitäisi olla että on oikeanlainen? Mä elän omaa unelmaani näin. Eläköön kukin muu niinkuin tykkää, mutta tämä oli, on aina ollut, mun. Mikä siinä teidän muiden #&%£$!* kutittaa? Kysynpähän vaan. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2005 klo 22:22 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
\Ni-in, en voi olla kommentoimatta. Jos nyt mies elättääkin ja hyvin menee kuka tietää mikä tilanne on muutaman vuoden kuluttua. Jos ei mies lähde toisen mukaan niin voi vaikka sairastua tms ja siinä sitten tuskin on toisen varaan olla vaan kotona ilman mitään koulutodistusta.
Ei kannata kehuskella sillä ettei ole töitä tehnyt (mutta keskenjätetty koulutus on kelvannut, menipä siinäkin yhteiskunnan rahat hukkaan!!!) mutta raha on yhteiskunnalta kelvannut vaikkei sossusta ole hakenutkaan!


[/quote]

ihan tiedoks vaan että olen 19v. enkä todellakaan ymmärrä tollasta asennetta et ei koulutuksella tee mitään ja vitkuttaa kunnes ei enää kiinnosta senkään vertaa. sitten naukumaan alatte et mitä teen, mies juo eikä mulla ole kuin kirjahylly, en voi lähteä ym...



[/quote]

Hei mieti nyt vähän!! Kuinka suppea voi ihmisen näkökulma näihin asioihin olla?? Me ollaan silti äitejä, ja kuten kuka tahansa muukin äiti, iästä riippumatta, haluaa lapselleen parhaan mahdollisen tulevaisuuden taata. Se että ollaan nuoria äitejä, ei tee meistä tyhmiä. Joka helvetin tuutista tulee ero tilastoa ja sitä ja tätä ja toisia naisia, ei meistä kukaan ole hitto sentään jätesäkissä ulkomaailmalta piilossa kasvanut. Hyvin hyvin harva miehestään eroava äiti jää kadulle suomen maassa lapsensa kanssa elämään, jotenkin aina pärjää. Suurin osa on niin fiksuja (ainakin omassa tuttavapiirissä meitä on monta) jotka kartuttaa ihan omaa säästötiliä tai tekee muunlaista hätävara suunitelmaa, ihan vaan varulta, jos jotain käykin. Sitten taas niitä, onneksi kai harvoja, jotka ovat sinisilmäisesti luottaneet perheeseensä ja omaan parisuhteeseensa löytyy ihan jokaisesta ikäluokasta: ei se mikään meidän nuorten äitien kansantauti ole.


Kai muuten olet jo ne miljoonat säästöön laittanut sinäkin siitä upeasta ammatista ja mahtavasta työmäärästä mitä oot tuohon ikään mennessä jo kerennyt kartuttamaan ja keräämään? Sitten kun alkaa sullakin äippärahakausi, entä jos tulee ero? Ootkos tullut ajatelleeksi? Oot kuitenkin aika nuori vielä itsekin. ;)

 
MiisuKisu harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2005 klo 01:07 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2005 klo 22:22 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
\Ni-in, en voi olla kommentoimatta. Jos nyt mies elättääkin ja hyvin menee kuka tietää mikä tilanne on muutaman vuoden kuluttua. Jos ei mies lähde toisen mukaan niin voi vaikka sairastua tms ja siinä sitten tuskin on toisen varaan olla vaan kotona ilman mitään koulutodistusta.
Ei kannata kehuskella sillä ettei ole töitä tehnyt (mutta keskenjätetty koulutus on kelvannut, menipä siinäkin yhteiskunnan rahat hukkaan!!!) mutta raha on yhteiskunnalta kelvannut vaikkei sossusta ole hakenutkaan!
ihan tiedoks vaan että olen 19v. enkä todellakaan ymmärrä tollasta asennetta et ei koulutuksella tee mitään ja vitkuttaa kunnes ei enää kiinnosta senkään vertaa. sitten naukumaan alatte et mitä teen, mies juo eikä mulla ole kuin kirjahylly, en voi lähteä ym...



[/quote]

Hei mieti nyt vähän!! Kuinka suppea voi ihmisen näkökulma näihin asioihin olla?? Me ollaan silti äitejä, ja kuten kuka tahansa muukin äiti, iästä riippumatta, haluaa lapselleen parhaan mahdollisen tulevaisuuden taata. Se että ollaan nuoria äitejä, ei tee meistä tyhmiä. Joka helvetin tuutista tulee ero tilastoa ja sitä ja tätä ja toisia naisia, ei meistä kukaan ole hitto sentään jätesäkissä ulkomaailmalta piilossa kasvanut. Hyvin hyvin harva miehestään eroava äiti jää kadulle suomen maassa lapsensa kanssa elämään, jotenkin aina pärjää. Suurin osa on niin fiksuja (ainakin omassa tuttavapiirissä meitä on monta) jotka kartuttaa ihan omaa säästötiliä tai tekee muunlaista hätävara suunitelmaa, ihan vaan varulta, jos jotain käykin. Sitten taas niitä, onneksi kai harvoja, jotka ovat sinisilmäisesti luottaneet perheeseensä ja omaan parisuhteeseensa löytyy ihan jokaisesta ikäluokasta: ei se mikään meidän nuorten äitien kansantauti ole.


Kai muuten olet jo ne miljoonat säästöön laittanut sinäkin siitä upeasta ammatista ja mahtavasta työmäärästä mitä oot tuohon ikään mennessä jo kerennyt kartuttamaan ja keräämään? Sitten kun alkaa sullakin äippärahakausi, entä jos tulee ero? Ootkos tullut ajatelleeksi? Oot kuitenkin aika nuori vielä itsekin. ;)

[/quote]

minun palkallani tulee pärjäämään ihan hyvin itsestäänkin ja vaikka kuinka monen lapsen kanssa. :kieh: enkä ole aikonut erota. meillä lapset tehdään varmaan parisuhteeseen. ja tuosta näkökulmasta sitten, ei se itselläsikään mikään laaja-alainen ole. olet sitä mieltä noissa viesteissäsi että teiniäidit ovat parempia, ja haukut vanhempana lapsensa saavia. olet vain siis täysin eri mieltä kuin minä. ja saat ollakin. mutta en minäkään täällä yleistä ja hauku, kerron vain omia mielipiteitäni... \|O että mietipä vuorostasi sinä vähän!!! asiasta en aio enää ruveta kanssasi väittelemään. hyvää jatkoa!
 
siks toisekseen ketkä vastats mun kirjotukseen niin lukiko siinä et meinaan jäädä kotio..EI IDIOOTTI lue teksti uudelleen ja huomaa että siinä luki menen kouluun kun saan lapset siihen ikään et raskin pistää ne päivähoitoon...ja sit kun olen kouluttanu itseni ni menen töihin..kyllä mies tällä hetkellä elättää ja helevetin hyvin elättääkin mut töihin kyllä ihan ja kouluun olen menossa. :kieh: ja kysymys ei varmasti ollut siitä kellä on rahaa tehdä lapsia ja kellä ei???mitä se sulle kuuluu kuka jäis kotoäidiks ja kuka ei???tai yleensäkkän mitä se kellekkään meistä kuuluu kuka ei aio hankkia ammattia ja kuka aikoo?ensiks taidan mennä silmälääkäriin kun joku jo väitti et kirjotuksessani vähäteltiin koulutodistuksen saamista???kun ei siinä vähätelty ilmoitin vain että koulu jäi kesken kun lapsi synty en että jihaa koulu on arseesta jätänpä kesken..ja enkä myöskään ole sanonut jääväni kotiin vaan lue teksti uudelleen KIITOS.siinä ei leuhkita millään mieheni rahoilla ja jos joku niin käsitti niin pyydän anteeks.olen ylpeä että minulla on lapsi ja että olen onnellisesti naimisissa ja odotan lisää lapsia mutta jos sekin koituu jollekkin ongelmaksi ettei enää lapsiakaan saa tehdä ja mennä niitten jälkeen kouluun niin hyvää päivää ihmiset.jospa nyt annettaisiin kaikkien olla sellasia äitejä kun olemme.
 
niin ja eikös se ole nyt ihan sama että elänkö teidän sanojen mukaan mieheni siivellä nyt kun lapset on pieniä ja menen sitten hankkimaan koulutuksen itselleni tienaamaan rahaa meidän perheelle.kerkiän aika kauan oleen töissä ja varmaan aika harva töihin synnäriltä suoraan juoksee et eiköhän monella toimi mies vähän aikaa elättäjänä..anteeksi nyt hirveesti jos sain jotkut suuttumaan sillä että kerroin vain oman tarinani siitä että kaikki nuoret äidit eivät juokse sossussa tai että kun yhdessä kirjoituksessa oli että harvalla on omakotitalo ja autot niin ajattelin vain vastata mut näemmä oli vikatikki vastata kun asiat ja sun sanomiset pyöristellään väärin :( on ikävää ettei kaikki voi olla ylpeitä äitejä piittamatta muitten tekemisistä ja olla puuttumatta muitten asioihin.eikö se ole kaikkien oma asia millä lapsensa elättää kunhan elättää.ja toiseks me ei olla autojamme varastettu niinkuin joku väitti.toiset meistä tulee paremmin toimeen ja toiset vähän huonommin mut kuitenkin me jokainen ollaan omallemme äitejä ja niitä parhaita mitä ne voi saada.minä voin sanoa että en tule tänne enää tilittämään että miksi elän mieheni rahoilla nytten kun tyttö on pieni ja toinen tulossa eikö se ole ilmiselvää että elän sen aikaa kunnes vien lapset hoitoon ja lähden opiskelemaan ja toivottavasti sen jälkeen pääsis nopeasti työ elämään. =)
 
\minun palkallani tulee pärjäämään ihan hyvin itsestäänkin ja vaikka kuinka monen lapsen kanssa. :kieh: enkä ole aikonut erota. meillä lapset tehdään varmaan parisuhteeseen. ja tuosta näkökulmasta sitten, ei se itselläsikään mikään laaja-alainen ole. olet sitä mieltä noissa viesteissäsi että teiniäidit ovat parempia, ja haukut vanhempana lapsensa saavia. olet vain siis täysin eri mieltä kuin minä. ja saat ollakin. mutta en minäkään täällä yleistä ja hauku, kerron vain omia mielipiteitäni... \|O että mietipä vuorostasi sinä vähän!!! asiasta en aio enää ruveta kanssasi väittelemään. hyvää jatkoa!



[/quote]

Kuule miisukisuseni. Minun mielestäni jokainen äiti on äiti iästä huolimatta, mutta ikävikseni täytyy todeta että sinusta kyllä huomaa, ettet äiti vielä ole. Miten sinun vakaa parisuhteesi tähän liittyi? Etkö tiedä, että siltikin sun miehesi voi karata toisen naisen matkaan, tai tulla muuten vaan ero, vaikka kuinka vakaaksi suhteesi tuntisitkin? Mikä sinä olet sanomaan siis muille, onko heidän parisuhteensa tarpeeksi vakaa lapsentekoon? Näyttäisi hiukkasen siltä, että jonkun olisi hyvä pitää nyt vaan ihan niistä omista asioistaan huolta, eikä täällä kantaa huolta muiden jutuista. Jokainen äiti on tärkein omalle lapselleen, oli äidin ikä sitten mikä tahansa, jokaisessa äidissä on hyvät ja huonot puolensa, eikä sekään sen kummemmin ikään ole sidoksissa. Näytä mulle kohta, missä olen haukkunut vanhempana lapsensa saavia, ihan tosissaan voisit sellaisen kohdan osoittaa. Mun yksi parhaista ystävistäni kuuluu tähän ryhmään, ketä tarkoitat (vanhempana lapsensa saanut) eikä mulla ole mitään tarvetta hänen tai kenenkään muun saman ikäluokan ihmisen lapsen teko ratkaisua mennä arvostelemaan. Hekin ovat äitejä. Mutta tästä huomaa selvästi, mikä on nykyajan meininki, hoetaan verorahoista ja jauhetaan paskaa, ihan kuin nyt sun elämänlaatusi kärsisi siitä, että muille, hieman heikommin pärjääville menisi muutama euro veroina sinun palkastasi. Paljonko se oikeasti sun elämääsi vaikuttaa?? Mene itseesi ja anna kunkin tehdä tai olla tekemättä lapsensa niinkuin tykkää, se saattaa sulta sen muutaman euron pois olla, mutta tuskin sun elämääsi oikeasti vaikuttaa paskankaan vertaa kun mainostat kerta olevasi hyvin koulutettu ja työssä käyvä ja sitä rataa. :whistle: ;)

Sitten teille nuoret äidit, jotka olette täällä mollauksen kohteeksi joutuneet, älkää välittäkö oikeasti. Näitä tanopäitä on aina ollut ja tulee aina olemaan, eikä niiden mielipiteitä miksikään muuta vaikka päällään seisoisi. Minä olen elävä esimerkki siitä, että vaikka nuori äiti on hyvin elämänsä järjestänyt ja hoitanut ja pärjää, niin silti olen aina huono, koska olen nuori. Siis näiden tietyn tyyppisten henkilöiden silmissä. Joten älkää te olko moksiskaa, kukin itse tietää kuinka itselle on hyvä. Jätetään nyt tämä ketju ihan omaan arvoonsa, ja annetaan näiden ihmisten rypeä omissa mietteissään, ja toivotaan, että heidän lapsensa saavat joskus hyvin hyvin nuorena lapsia, niin joutuvat asenne koulutuksen käymään sitten ihan käytännön tasolla. :whistle: Hauskaa päivänjatkoa kaikille! ;)

 
no kuitekin minä en tänne enää viitsi tulla pahottamaan mieltäni sillä että olen saanut ensimmäisen lapseni 19 vuotiaana ja että olen huno äiti ja mieheni siivellä eläjä :( ja toiseks ajattelin kyllä ihan koulun käydä ja töihin joskus sitten mennä että anteeksi vaan jos joudun mieheni siivellä elämään tän ajan kun lapset on pieniä.ja toiseks en koe olevani tän takia huono äiti.pikemmin olen onnellinen että olen saanut elämäni aarteen enkä ole sitä katunut ja päivääkään en pois vaihtaisi.mutta tosiaan että peri suomalainen kateus taas kerran näköjään voitti harmi että jotkut täällä olevista äideistä eivät voi olla onnellisia siitä mitä on vaan tarvii haastaa riitaa siitä miten ihmiset elättää lapsensa. :( kun äitini luki tätä ihmetteli suuresti että kyllähänkin oli 20vuotiaana kolmen lapsen äiti ja meiän isi oli töissä ja elätti ja ne makso vielä asuntolainaakin kunnes äiti lähti töihin kun olin 3 vuotias.ja nyt ne on yhdessa tienannut 15vuotta.ja äiti sano olevansa onnellinen nyt että on mummu jo 45 vuotiaana eikä 55vuotiaana kun vielä jaksaa temmeltää lastenlastensa kanssa.ja tää taas oli vaan mielipide.en tarvitse tostakaan kenenkä vihoja päälleni.mutta toivon kaikille nuorille äideille hyvää jatkoo jopa kaikille äideille niillekkin jotka täälä joka asiasta ottavat herneen nenään ja pitäkää lippu korkeella ja tehkää lapset sillonkun tunnette itse olevanne siihen valmiita ei sillon kun talous tai ikä on oikea koska jos noilta kannoilta miettii niin ei vois ikinä tehdä lapsia.kyllä täälä varmasti löytyy yhteiskunnan hyväksikäyttäjiäkin mutta ei kaikki nuoret äidit sitä ole.ja se mikä oli hauskinta huomata oli että siitä otettiin herne nenään että joku tulee toimeen ilman tiettyjä apuja en suinkaan kirjotuksessani tarkoittanut mainostaa meidän perheen toimeen tuloo vaan vastasin jonkun kirjoitukseen siitä että heillä on omakotitalo ja kaksi autoa ja joku vastasi siihen että ei voi nuorilla äideillä olla niin vastasin että meilläkin on ilman että ollaan lainaa jolloin syytettiin että olen varastanut auton.se oli taasen tarkoitettu toiseen kirjoitukseen että ammattikouluni jäi päästötodistusta vaille kun synnytin en ole ylpeä siitä mutta en lastanikaan kadu.hyvät jatkot kaikille.
 
äippä 84 älä pahoita mieltäsi oikeasti. Silloin, kun meidän lapset on jo isoja, ja me ollaan työelämässä tienaamassa, nämä ihmiset jotka nyt mollaavat täällä meitä nuoria, ovat kotonansa lapsiensa kanssa, ja yhtälailla miehensä siivellä elävät, jokainen normaalijärjen omaava ihminen tajuaa, että kotona oleminen lasten kanssa ja tienaaminen ei kertakaikkiaan sovi kuvioon samaan aikaan. On ihan päivänselvää ainakin meidän perheessä, että kerta lapsi on yhdessä hankittu, ja minä sen kotona hoidan, niin mies tuo silloin leivän. Mies on myös meillä maksanut autot ja asunnot, mutta sellainen mies, joka ei maksaisi saisi kengän kuvan takalistoonsa: yhteinen projekti tämä perhe on, ja minä en kyllä ole kykeneväinen hoitamaan perheen toimeentuloa samaan aikaan kun hoidan lasta kotosalla. Älä oo moksiskaan noista jutuista. :hug:

 
MiisuKisu harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2005 klo 13:40 NeitiNasu kirjoitti:
äippä 84 älä pahoita mieltäsi oikeasti. Silloin, kun meidän lapset on jo isoja, ja me ollaan työelämässä tienaamassa, nämä ihmiset jotka nyt mollaavat täällä meitä nuoria, ovat kotonansa lapsiensa kanssa, ja yhtälailla miehensä siivellä elävät, jokainen normaalijärjen omaava ihminen tajuaa, että kotona oleminen lasten kanssa ja tienaaminen ei kertakaikkiaan sovi kuvioon samaan aikaan. On ihan päivänselvää ainakin meidän perheessä, että kerta lapsi on yhdessä hankittu, ja minä sen kotona hoidan, niin mies tuo silloin leivän. Mies on myös meillä maksanut autot ja asunnot, mutta sellainen mies, joka ei maksaisi saisi kengän kuvan takalistoonsa: yhteinen projekti tämä perhe on, ja minä en kyllä ole kykeneväinen hoitamaan perheen toimeentuloa samaan aikaan kun hoidan lasta kotosalla. Älä oo moksiskaan noista jutuista. :hug:
minä saankin sitten äippälomalla saman rahan kuin te tulevaisuudessa työelämässä ollessanne, jos sinne asti koskaan pääsette :kieh: ja äippä84:n miehen täytyy sit olla vanhempi jos ei muka lainaakaan enää ole. rypekää itsesäälissä, minä ryven kohta rahassa :LOL: :LOL: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2005 klo 14:36 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2005 klo 13:40 NeitiNasu kirjoitti:
äippä 84 älä pahoita mieltäsi oikeasti. Silloin, kun meidän lapset on jo isoja, ja me ollaan työelämässä tienaamassa, nämä ihmiset jotka nyt mollaavat täällä meitä nuoria, ovat kotonansa lapsiensa kanssa, ja yhtälailla miehensä siivellä elävät, jokainen normaalijärjen omaava ihminen tajuaa, että kotona oleminen lasten kanssa ja tienaaminen ei kertakaikkiaan sovi kuvioon samaan aikaan. On ihan päivänselvää ainakin meidän perheessä, että kerta lapsi on yhdessä hankittu, ja minä sen kotona hoidan, niin mies tuo silloin leivän. Mies on myös meillä maksanut autot ja asunnot, mutta sellainen mies, joka ei maksaisi saisi kengän kuvan takalistoonsa: yhteinen projekti tämä perhe on, ja minä en kyllä ole kykeneväinen hoitamaan perheen toimeentuloa samaan aikaan kun hoidan lasta kotosalla. Älä oo moksiskaan noista jutuista. :hug:
minä saankin sitten äippälomalla saman rahan kuin te tulevaisuudessa työelämässä ollessanne, jos sinne asti koskaan pääsette :kieh: ja äippä84:n miehen täytyy sit olla vanhempi jos ei muka lainaakaan enää ole. rypekää itsesäälissä, minä ryven kohta rahassa :LOL: :LOL: :LOL:
Mä en voi mitään muuta sanoa muuta kuin että aika ääliö olet. Ei millään pahalla. Ei tekisi pahaa opetella arvostamaan muita ihmisiä, kaiken näköisiö ja kokoisia, sellaisia myös jotka haluavat elämänsä elää toisessa järjestyksessä kuin sinä omasi, kaikilla aloilla toimivia, eikä vaan niillä joista eniten rahaa tilille tippuu. Vaikka en ole insinööri enkä koskaan omassa työssäni rikastumaan pääse, niin ainakin tiedän että kaikkia meitä täällä tarvitaan johonkin, ja jokainen on toiselle jollain tavalla tärkeä ja hyödyllinen. Kyllä sitä voi hieno ammatti olla, ja rahaakin vaikka millä mitalla, mutta tulipahan taas todistettua, ettei se yhtään viisaammaksi ketään tee, ei sinuakaan.
 
MiisuKisu harmaana
ja itsekö muita muka arvostat? mollaat, piikittelet ja auot päätäsi. ajattelet, että sinun näkemyksesi on se ainoa oikea mutta muilta vaadit, että he ovat avarakatseisia ja ymmärtäväisiä. eimene jakeluun... hanki jokin harrastus ja tee muutakin kuin olet siellä 40 neliön asunnossasi kaiket päivät! lapsiparka :LOL:
 
anony harmaana
aukoa päätä ja kertoa mielipiteitä..jos jonkun mielipide ei mielytä jotakin, se on pään aukomista jos taas sattuu miellyttämään niin silloin se on vain mielipide.
kauneus on katsojan silmissä, mielipide asioissakin.

lopettakaa toi ainainen tappelu, niin kutsutut aikuiset ihmiset.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2005 klo 15:02 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
ja itsekö muita muka arvostat? mollaat, piikittelet ja auot päätäsi. ajattelet, että sinun näkemyksesi on se ainoa oikea mutta muilta vaadit, että he ovat avarakatseisia ja ymmärtäväisiä. eimene jakeluun... hanki jokin harrastus ja tee muutakin kuin olet siellä 40 neliön asunnossasi kaiket päivät! lapsiparka :LOL:
Arvostan kyllä. Ainoastaan sinunlaisiasi en joiden elämä on pelkkää maallista mammonaa, ja jotka laskevat omista tuloistaan muiden tarpeisiin meneviä senttejä ja kuvittelevat, että ovat ammattinimekkeensä ja tulojensa takia muita parempia. Anteeksi vaan, mutta sellaista en kykene arvostamaan niin missään määrin.
Kerro nyt ihmeessä se mahtava ammattisi missä tienaat niin rutosti, ja kerro vielä sekin, millä olet ajatellut elää kun äippärahat muuttuvat kotihoidon tueksi, ellet miehesi lompakosta? Pilkka osuu omaan nilkkaan sanotaan, tässäkin asiassa se pitää taatusti paikkansa. :whistle:
 
merelle
siis nyt kun tähän viestiketjuun eksyin niin täytyy vähän kommentoida, ensinnäkin neitinasu; olet kyllä todella teräväpäinen, älykäs ja sisukas typykkä, ole ylpeä itsestäsi ja ajatuksistasi, sillä sua kypsempää nuorta en ole ennen tavannut, ja te muut nuoret äidit kirjoitatte myös todella kypsästi ja pehmeäsointuisesti =) .
mitä tulee miisukiisu, niin sinusta ei voi olla paljon hyvää sanottavaa, sun kirjoituksesihan ovat aivan naurettavia!!!

 
MiisuKisu harmaana
minä aion äitiysloman jälkeen elää omista palkoistani kertyneillä säästöillä, en mieheni siivellä. ja mitä tuohon merellen kommenttiin tulee, minäkin ennen pidin NeitiNasua mukavana kunnes huomasin, miten kärkkäästi hän koko ajan on muita arvostelemassa ja aina poikkiteloin joka asiassa. vaikka hänelle olisi kuinka mukava, etsii kuitenkin riidan aihetta. en minäkään enää aio olla hänelle mukava. tuleva ammattini ei kuulu teille. parempi se kuitenkin on kuin ikinä uskallatte edes haaveilla.
 

Yhteistyössä