aavistitteko tuulimunan?

  • Viestiketjun aloittaja Sarita
  • Ensimmäinen viesti
Sarita
te tuulimunaraskauden kokeneet.Aavistitteko, että kaikki ei ole niinkuin pitäisi?En ole ennen ollut raskaana ja on kyllä jonkin verran oireita, mutta ei pahoinvointia, kuin ihan aamulla.Eikö tuulimuna näy ultrassa ennen 8 raskausviikkoa?Yöunet menee, kun olen tällainen panikoija.Nyt on viikkoja vasta 6.
 
Aavistin. Mutta oikeastaan vain siksi, että aikaisempia raskauksia oli jo ollut. Kohtu ei tuntunut kasvavan normaalisti. Raskausoireita ei kovin paljon ollut ja muutaman kerran oli sellaista jännää viiltävää kipua tietyssä kohdassa. Aivan niinkuin neulalla olisi pistetty.

Koko ajan vain oli sellainen sisäinen tunne, että kaikki ei ole normaalisti.
Mutta oireita ei välttämättä ole normaalissakaan raskaudessa kaikilla. Eli nuo oireet eivät välttämättä kerro mitään. Minulla ehkä tuo kipu oli hälyttävin asia.<br><br>
 
En aavistanut. raskaus oli ensimmäinen ja kaikenmaailman oireet löytyivät. Rv10 oli ultra jossa todettiin ja rv 11 sitten pari lääkkeellistäkeskeytysyritystä ja lopulta kaavinta.
Nyt vain toivon kaikenlaisia muita oireita, jotta voisin ajatella että tuulimunaa ei tule...
rv 6 voi nähdä sisäultralla että onko siellä sydän sykkimässä...

Onnea ja toivotaan parasta!!!!!

 
Minun kokemukseni
Aavistin. Jotenkin oli tyhjä tunne, aikaisemmin olen tuntenut painon tunnetta vatsalla ja ollut paljon turvotusta heti raskauden alussa. Nyt ei ollut painon tunnetta eikä turvotusta. Toinen mikä aiheutti epäilyjä oli etten tuntenut repäisy kipuja, eli sellaisia kohdun kasvuun liityviä kipuja mitä olen kaikissa aikasemmissa raskauksissa tuntenut. Muita raskaus oreita kyllä oli mm. etovaa oloa ja rinnat olivat kipeät.

Epäilyjeni takia kävin ultrassa rv 7+6 ja tuulimuna-tuomio tuli :'(
 
aavistin minäkin
En suoranaisesti sitä, että raskaus olisi tuulimunaraskaus, mutta sen että kaikki ei ole hyvin. Mulla on ollut kaksi keskenmenoa, toinen tuulimunaraskaus ja toinen oli myöhäinen keskeytynyt keskenmeno, molemmat olen etukäteen aavistanut ja hakeutunut sitä myötä ultraan. Tunne siitä että kaikki ei ole hyvin on ollut hyvin voimakas.
 
PikkuinenMyy
En aavistanut tuulimunaa, mutta sen, että kaikki ei ehkä olekkaan kunnossa. Jotenkin oli sellainen tunne. Oireita oli kyllä, vaikka muille jakaa. Mutta myöhemmin, kun luin muiden kokemuksia tuulimunasta he sanoivat, että raskausoireet olivat tulleet jo ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa ja tosi voimakkaina. Niinkun myös siis mulla.. Tämä oli ensimmäinen raskaus ja tuulimuna todettiin 10+4. Mulla alkoi verinen tiputtelu ja pääsin ultrattavaksi, jossa asia todettiin. Lääkkeellinen tyhjennys samana päivänä. :'(
Tämä siis tapahtui 08/06 ja sen jälkeen en ole tullut raskaaksi.
 
surusilmä
En aavistanut että oli tuulimuna, vaan että jotain oli pielessä. Alusta asti raskaus tuntui jotenkin erilaiselta. Johtui osaksi siitä että edellinen raskaus päättyi keskenmenoon enkä osannut tästä uudesta raskaudesta iloita edes, kun pelotti jo valmiiksi miten tässä käy.. Ja ei käynyt hyvin :'( Tuhruvuoto alkoi rv 6+4, hakeuduin lääkäriin ja ultraan seuraavana päivänä jossa todettiin tuulimunaraskaus. :'( Lääkkeellinen tyhjennys.

Jos joku ihmettelee miksi noin pian hakeuduin lääkäriin, johtuu se siitä että keskenmenon kuin sain, ihmettelin sitä vuotoa aika pitkäänkin, koska joka paikassa toitotettiin ettei pieni vuoto merkitse vielä mitään, että pitää tulla kunnon veristä vuotoa ja kovia kipuja (JA PAH! sanon minä).. ja silloin sain ultrassa kuulla alkion menehtyneen jo reilu viikkoa aiemmin.. :'(

Et sen vaan haluan tähän vielä sanoa, että jos jollain tulee vuotoa, ihan pientäkin tuhruvuotoa ja se huolettaa, hakeutukaa heti lääkäriin ja ultraan! Mulla ainakin on pienikin tuhruvuoto tarkoittanut sitä että jotain on vialla ja pahasti. :(
 
Aavistin hyvin vahvasti että ei tule menemään hyvin. Edellinen raskaus päättyi keskenmenoon ja siitäkin noin viikko ennen vuodon alkamista,aivan yhtäkkiä tuli fiilis että jotain on nyt mennyt pieleen. Se fiilis ei mennyt ohi, vaikka kävin lääkärissä kuuntelemassa sydänäänet. Jotenkin se tunne oli vaan NIIN vahva. Seuraavana päivänä alkoi vuoto (rv 12+1)

Tässä edellisessä raskaudessa oli myös erittäin vahva tunne siitä ettei kaikki ole hyvin. Oireita oli,muttei kovin paljoa. En pystynyt välillä nukkumaan kun olin niin varma keskenmenosta. Pakko oli varata yksityiseltä ultra heti 6+1 jolloin todettiinkin kohtu tyhjäksi. Vuoto alkoi sitten samana iltana, varmaan jotenkin sen ultrauksen avittamana kun ei siihen asti ollut itsestään alkanut.

Se oli huvittavaa kun kummassakin raskaudessa lääkärit olivat sitä mieltä että stressaan turhaan ja hyvin kaikki menee kun olen nuorikin (-84) enkä kuulu riskiryhmiin ja blaablaa. Ja minä sitten väitin vastaan. Ja he sanoivat ettei kannata murehtia. Ja minä sitten soitan keskenemenoa seuraavana päivänä että kesken meni. Ja kummatkin älyttömän vaikeina (miehiä). Kyllä mä itsestäni pystyn suht turhan huolehtimisen erottamaan siitä kun on hätä.
 
mim
Olen tänään menossa lääkkeelliseen keskeytykseen, tänään siis aloitetaan. Viikko sitten kävin ultrassa, ja todettiin tuulimuna.
Hetken aikaa sitten odoteltiin josko menisi itsekseen kesken, mutta eihän sellaista nyt tapahdu kun sitä oikein odottaa..
Olo on ollut järkyttävä.. kaamea väsy ja vahva pahoinvointi vaivana ei-minkään-vuoksi... :(
No.. onneksi nyt pian pääsee jatkamaan eteenpäin..
 
kinki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2007 klo 17:37 Sarita kirjoitti:
te tuulimunaraskauden kokeneet.Aavistitteko, että kaikki ei ole niinkuin pitäisi?En ole ennen ollut raskaana ja on kyllä jonkin verran oireita, mutta ei pahoinvointia, kuin ihan aamulla.Eikö tuulimuna näy ultrassa ennen 8 raskausviikkoa?Yöunet menee, kun olen tällainen panikoija.Nyt on viikkoja vasta 6.
Tuulimuna ei ole kovin yleinen.Sitä ei kannata pelätä.
 
tuulimuna-02
Aavistin. Takana oli yksi normaali raskaus kaikkine oireineen ja tässä ei ollut mitään. Ei yhtään mitään! Kävin yksitysellä ultrassa rv6+ mutta lääkäri sanoi, että on turhan aikaista tehdä johtopäätöksiä. Ruskuaispussi näkyi, ei muuta. Uusi aika sovittiin parin viikon päähän, koska sanoi että rv8 mennessä näkyy viimeistään jos kaikki ok. Vuoto alkoi pari päivää ennen ultraa ja polilla todettiin kohdun tyhjenneen.
 
Hei, juuri tulin yksityisestä ultrasta(81e kelan jälkeen,Femeda) ja onneksi menin, sillä neuvolan asenne "ei se mitään ole" ei pitänytkään paikkaansa vaan tunti sitten todettiiin ns. tuulimuna eli myös ruskuaispussi puuttui. Olo on haikea, ehdin jo shoppailla äitiysvaatteita ja kaikkea. Mies suhtautui ihanasti.
Joten, jos huolestuttaa verinen("vain"ruskea tiputtelukin, niin eikun lääkäriin, niin ei tarvitse miettiä ja surra viikkotolkulla. Vaikka maksoi tuon summan yksit. mielestäni kannatti saada totuus selville. Olen eikun olin viikolla 7+5.Eli niinkin aikaisin sen kyllä voi todeta. Jos olisin odotellut NKL.n seulaa ja ultraa, olisi kulunut vielä 10(!) viikkoa, joten hyvä kai näin.
Kuka osaisi sanoa tyhjennyksen etuja eli pillereillä vai kaavinnalla? Jälkiseuraukset, kipu, kouristukset...? Kertokaa, pliis...
Terkuin surullinen
P.S. Sen vielä sanon, että HYVÄT NAISET, PITÄKÄÄ HUOLTA OMISTA EDUISTANNE: VAATIKAA TUTKIMUKSIA YM: AJOISSA! Tsemppiä kaikille uusiin yrityksiin! :hug:
 
Sointu
En aavistanut. Sitä suurempi oli suru.. Raskausviikkojakin oli kasassa jo 12, ja uskoin kaiken olevan kunnossa. Vihdoinkin uskalsin iloita raskaudestani. Tuulimuna selvisi "rutiiniultrassa". Koska mitään vuotoa ei ollut eikä tullut, minut kaavittiin. Surettaa, mutta elämän on jatkuttava.
 
surusilmä
LUna: Osanottoni :hug: sinulle ja muillekin :hug:

Sinäkin kirjoitit samasta kuin minäkin, eli jos pientäkin vuotoa, "vain" ruskeaa tuhrua tms. niin menkää hyvät naiset lääkäriin! Vaikka sanotaan, ettei pienistä vuodoista tarvii olla huolissaan, niin joskus se pienikin vuoto on merkki siitä että kaikki ei ole kunnossa :( Itselleni on käynyt niin nyt kahdesti. Keskenmeno joulukuussa :'( siitäkin tuli "vain" pienen pientä vuotoa, ei voi edes tuhruvuodoksi sanoa, ja nyt tuulimunaraskaus :'( joka oireili tuhruvuotona..

Koville ottaa ei voi minkään.

Ja kun tuo tuulimuna oli huomattu ja odottelin lääkettä tyhjennykseen, satuin kuulemaan kun hoitaja puhui jonkun ilmeisesti huolestuneen odottajan kanssa puhelimessa, ja sanoi, että "älä huoli jos vuoto on vain pientä, katsele nyt muutama päivä..." jne.. Hyvä etten tempaissut siltä hoitajalta luuria kädestä ja sanonu sille toisessa päässä luuria olevalle, että nyt heti tänne ja ultrattavaksi.

Mieluummin turha (mutta hyvin onnelliseksi tekevä!!) käynti lääkärissä, kuin kantaa sisällään menehtynyttä vauvanalkua tai tuulimunaa viikko tolkulla..
 
Äiti unelmissaan
Minä aavistin, vaikka kaikki oireet oli kuin oppikirjasta ja halusimme tätä lasta tosi paljon. Olo oli ristiriitainen: toisaalta olin onnellinen, toisaalta pelkäsin koko ajan. Su viimeks sanoin äidilleni lenkille, että pelkään kamalasti keskenmenoa. Eilen alkoi supistelut ja pieni vuoto, ultrassa ei näkynyt kuin hento kaiku, todennäköisesti tuulimuna.

Ei sitä vaan osaa olla suunnittelematta tulevaa, vaikka kuinka ajattelis, että se on vielä niin alussa. Nyt rv 7+2 ja en voi kuin odotella kunnollista keskenmenoa. Uusi aika ja mahd. tyhjennys vasta viikon päästä.

Odotus on piinaavaa...
 

Yhteistyössä