Adenovirus, tarttuuko aikuiseen? ja mitkä on lapsen oireet?

  • Viestiketjun aloittaja app
  • Ensimmäinen viesti
app
Voiko teidän mielestä olla adenoa, jos kurkku punoittaa, kuumetta on ja vatsa on löysällä, toki on saanut kahdesti lihakseen antibioottia, voisko se pistää vatsan sekasin?
 
ap
Hmm.. mulla oli silmätulehdus jo, ei siis enää. lapsella siis ei enää kuumetta, kurkku vasta tänään ollut peitteinen ja punoittava, crp tänään mitattuna yli 200, saanut eilen ja maanantaina lihakseen antibioottia. Nyt siis ekan kerran ripuloi päivällä oikeen kunnolla.
Mitäs sit ois?
 
meillä oli adenoa.
Meillä toinen lapsista oksenteli muutaman tunnin ajan, oli kuumetta ja kun ne oireet lähti niin alkoi jumalaton kurkkukipu ja flunssa.
Toinen lapsi pääsi helpolla, oli vaan kurkku kipeä (yli viikon, tosin. ) ja voimat ihan poissa.
Miehellä oli muutaman tunnin kestävä ripuli ja kuume, sen jälkeen monta päivää kurkku kipeä, flunssaa ja voimaton olo.
Mä sairastuin viimeisenä ja sain sitten kaikki oireet. Ripulia, oksentelua, kuumetta, kamala kurkkukipu, flunssa ja olin melkein viikon sängyn pohjalla.

Eli voi olla sitä, ja tarttuu kyllä aikuisiinkin.
 
ap
no ei taida sitten meillä olla adenoa.. ensin kuume ja sitten antibiootit ja ripuli, liekö tosta antibiootista se ripuli. Sit se kurkku ja risat punotti. Tai siis punoittaa..
 
ajankohtainen meille nyt
Tietääkö joku kauanko on itämisiaika??

Siskon pojalla epäillään adenoa ja on nyt osastolla eristyksissä. Nähtiin torstaina... olisiko jo tarttunut meihin?
 

Yhteistyössä