adhd-lasten vanhemmille kyssäri?

elikäs voiko adhd:ta olla lievemmässäkin muodossa eli kun oon siis nähny niitä tosi vilkkaita joilla on adhd mutta voiko olla myös adhd-apsia jotka on vilkkaita muttei ihan niitä ääripäitä you know?

mä kun epäilen pojallani sitä ku on tosi vilkas ja häirittee muita sitte tunnilla eli keskittyminen on vaikeaa koulussa ja kotona ku tekee läksyjä ja kaikkea muutaki mutta psykologi vaan meinas et tää ei sitä oo,mieltä kuitenki askarruttaa et jos onki. mua on moitittu et ku en osaa lastani kasvattaa käyttäytymään oikein mutta jo on esim. adhd ni eihän lapsi sille itse mitään voi et on vilkas.katoin yhden dokumentin jossa oli 13vee tyttö ja sillä kans oli adhd ni oireet ja käyttäytyminen oli sillä tytöllä pienenä aikalailla samanlaista kuin meidän pojalla nyt

kertokaa te siis kokemuksianne :)
 
Itse en oo nyt lapsi eikä omiakaan lapsia (vielä) ole, mutta adhd löytyy.

Suosittelen ettimään ihan jonkun adhd-vt palstan tai sivuston missä on enemmän just lapsien adhd:sta asiaa. Mutta kuitenkin, nuo todella vilkkaat ovat vain yksi joukko monenlaisista adhd-tapauksista. Karkeasti kun adhd:t jaetaan kolmeen joukkoon: 1) ylivilkkaat ja impulsiiviset 2) tarkkaavaisuushäiriöiset ja 3) comboihin, joilla on sekä 1 että 2 kohdan ongelmat, joista toinen voi olla voimakkaampana ongelmana kuin toinen, mutta dg-kriteerit täyttyy molemmista.

Kriteerit että muuta infoa: ADHD Liitto ry
 
no meidän pojalla todettiin just tuo tarkkaavaisuushäiriä sen psykologin testien perusteella.siksmietinki et oisko tää muutaki ku yleensä ihmiset hermostuu kun poika ei osaa olla hiljaa ja rauhassa,ärsyttää kun sitä verrataan rauhallisiin lapsiin et miks meidän poika ei ole sellainen rauhallisuus. :mad:
 
Viimeksi muokattu:
kuulostaa niin tutulta.. :hug: Itselläni 7-vuotias poika, jolla todettu tarkkaavaisuushäiriö ja ties mitä muuta.. häiritsee niin luokassa, kuin kotonakin kaikkia. Ei osaa olla hiljaa, puhuu taukoamatta :rolleyes: . Hän on erityisluokassa ja henkiseltä kehitykseltä nuoremman oloinen.
 

Yhteistyössä