Äidiksi 44 vuotiaana?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2005 klo 17:41 vieras kirjoitti:
Jos lapsen hankkii vanhempana, ei varmastikaan kaipaa enää lapsenlapsia!


Mitäs jos lapsesi haluaisi sinun olevan tukena ja välillä auttamassa lapsenlapsestasi?? Tai ihan vaan olemaan onnellinen puolestaan?

Aika itsekeskeistä ajattelua!!!!!!!!

Jos lapsen tekee, on siitä oltava vastuussa myös 18v jälkeen!!!!!!!

:kieh: :kieh:

Mutta isovanhemmat ei ole mitään ilmaisia lapsenhoitoautomaatteja! Kukin huolehtikoon omista lapsistaan eikä pidä laskea sen varaan hoitaako mummo vai eikö hoida.
Itse olen aina asunut sen verran kaukana omista vanhemmistani (isäni kuoli tosin näkemättä yhtään lastenlastaan) että olen oppinut siihen että ei siihen lapsenhoitoon mummoja tai pappoja tarvita. Mieheni vanhemmat taas kuolivat jo niin kauan sitten että poikaparan olisi alaikäisenä pitänyt jo lapsensa hankkia jotta olisi molemmat isovanhemmat heillä olleet.
Sanoisin mieluummin tähän vähän ilkeästi että lapset pitää tehdä siinä iässä jolloin on kypsä vanhempi itse huolehtimasta lapsistaan ilman että siinä mummojen ja muiden jokaviikkoista apua tarvitaan.
Isovanhemmat on hyvät olemassa, he ovat lapsille rikkaus, mutta eivät he mikään välttämättömyys ole. Tärkeämpää kuitenkin on vastuulliset lapsen omat vanhemmat. Isovanhemmat on ilo lapselle ja lapset ilo isovanhemmille ilman että siihen mitään velvollisuuksia ja lapsenkaitsemisvuoroja liittyy.
 
piha harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2005 klo 17:41 vieras kirjoitti:
Jos lapsen hankkii vanhempana, ei varmastikaan kaipaa enää lapsenlapsia!


Mitäs jos lapsesi haluaisi sinun olevan tukena ja välillä auttamassa lapsenlapsestasi?? Tai ihan vaan olemaan onnellinen puolestaan?

Aika itsekeskeistä ajattelua!!!!!!!!

Jos lapsen tekee, on siitä oltava vastuussa myös 18v jälkeen!!!!!!!

:kieh: :kieh:
Enpä aivan allekirjoita tuota alimmaista kommenttia kyllä lapsi tultuaan täysi-ikäiseksi on jo itse itsestään vastuussa lainmukaan. Ja kyllä vanhemmat vanhemmatkin osaavat olla onnellisia lastensa puolesta. =)
 
Kiitokset, naiset!! Olen samaa mieltä, että isovanhempien varaan ei voi jättää mitään - tuo jos mikä on itsekeskeistä ajattelua! Omat vanhempani asuvat ulkomailla ja miehen vanhemmista on jo aika jättänyt. Vanhemmat ovat jo omat lapsensa hoitaneet!
 
Jos tuota yhtään tosissasi mietit, niin anna mennä vaan - ja HETI! Aikailu ei nyt auta, eli "härkää sarvista" :LOL: Hyvin se menee. Suomessa Sinusta ja vauvasta pidetään hyvää huolta niin raskauden, kuin synnytyksen jälkeenkin.

Itse epäilin suuresti äitikykyjäni, sillä en ollut 41 ikävuoteen mennessä voinut kuvitellakaan olevani minkään sortin äiti. Ennustin jo suurta katastrofia itselleni ja läheisilleni, ellei sitä suurta äitihormoonia löytyisi. Vaan löytyi - ja aika piankin. Nyt elämä on loistavaa, rikasta ja täydellistä (vaikka toisinaan väsyttää, mutta niinhän noita nuorempiakin...). Onnea matkaan!
 
Lapsi on elämäni suurin saavutus.

Ennen häntä olin saavuttanut vaikka mitä, mutta kun vastasyntynyt vauvani syliini laskettiin, silmäni aukesivat näkemään, mikä on Saavutus! Kaikki muu kalpeni lapsen rinnalla, ihan kaikki muu!!! Meillä aikuisilla vanhemmilla on todella aikaa ja motivaatiota lapsen kaikenpuolisen hyvinvoinnin vaalimiseen, emmekä tee mitään lapsen kustannuksella, vaan kaikessa on mukana ajatus lapsen edusta.

Tärkeintä elämässä on tämä hetki, ei kukaan tiedä matkansa määrää, miettikääpä sitä.

Toivon kaikille hyvää ja rauhallista Joulun odotusta ja paljon vauvoja Suomeen =)
 
Alli
Miten niin ei näe lapsenlapsia? Mistäs sitä voi tietää? Anoppini sai kuopuksensa 47-vuotiaana ja on kyllä ehtinyt nähdä niin lapsenlapset kuin lapsenlapsenlapsiakin. Jos 45-vuotiaana saa lapsen, on 65v kun lapsi on 20. Hyvänen aika. Ei tähän maailman aikaan 60-70-vuotias ole haudan partaalla keikkuva mummeli!
 
45 v äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2005 klo 02:25 vieras kirjoitti:
Lapsi on elämäni suurin saavutus.

Ennen häntä olin saavuttanut vaikka mitä, mutta kun vastasyntynyt vauvani syliini laskettiin, silmäni aukesivat näkemään, mikä on Saavutus! Kaikki muu kalpeni lapsen rinnalla, ihan kaikki muu!!! Meillä aikuisilla vanhemmilla on todella aikaa ja motivaatiota lapsen kaikenpuolisen hyvinvoinnin vaalimiseen, emmekä tee mitään lapsen kustannuksella, vaan kaikessa on mukana ajatus lapsen edusta.

Tärkeintä elämässä on tämä hetki, ei kukaan tiedä matkansa määrää, miettikääpä sitä.

Toivon kaikille hyvää ja rauhallista Joulun odotusta ja paljon vauvoja Suomeen =)
Miten kaunis ja koskettava kirjoitus.
Hyvää ja Rauhallista joulua teidän perheelle, missä päin Suomea lienettekin,

Toivoo äiti viikolla 35.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2005 klo 12:02 Vieras kirjoitti:
Kerttu, mene gynelle ja ota fsh arvosi. Jokainen nainen on yksilö munasolujen kunnon suhteen. Arvo kertoo onko sinulla mahiksia omien munasolujen hedelmöittymisen kanssa vai tuletko raskaaksi vain luovutus-soluilla. Näin et joudu turhia kärsimään ja kestämään keskenmenoja. Kaikki tuo on rasite uudelle perheelle.
Miten tuo fsh arvo mitataan? Onko kallis toimenpide?
 
Olen ymmärtänyt että vanhemmat synnyttäjät pääsevät kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin, ja muutenkin? Sillehän ei mitään voi jos synnytyksen yhteydessä tapahtuu jotain. Keskeyttäisin ehdottomasti jos jotain poikkeavaa ilmenisi. Samoin keskenmenoista olen sitä mieltä että silloin alkiossa on ollut jotain vikaa jos se sieltä ennen aikojaan poistuu.
 

Yhteistyössä