Äidiksi toukokuussa 2013 - ryhmä

Moikka!
Odotus sujunut ihan hyvin.. Alussa oli kovat pahoinvoinnit, ja nykyään päivittäin kipeitä harjoitussupistuksia.. Mutta on myös hetkiä kun ei edes muista että olisi raskaana. :)
Vaikkakin taas on alkanut kärsimättömyys odotellessa. Niinkuin edellisessäkin raskaudessa, mistä nimimerkinkin keksin.. :D
 
naaris : raskaus on sujunut ihan hirveän hyvin, oon odotellut kaikkia kipuja ja pahoinvointeja, mutta eihän sellasista ole ollut tietoakaan! Mun raskausoireet on siis jäänyt vaan hirveään hormonimyrskyyn, olin tosi kiukkunen ensimmäiset 10 viikkoa raskaustestin jälkeen, nyt on ihanaa kun ei enää jännitä ihan kaikki ja uskaltaa jo jopa nauttia tästä ajasta! Mun paheeni on ollut lukea netistä kaikkia kauhutarinoita, ja varsinkin alussa stressas tosi paljon, kun kaikki sujui paljon paremmin kuin netissä lupailtiin. :D

-Iina : sun mietinnät kuulostaa enemmän kuin tutulta. Täällä on kans jännitetty jo vauvan syntymän jälkeistä elämää. :D jännittää, et miten oppii oleen äiti, miten saa sitten lapsen kasvatettua jne..
Mulla oli myös kauheat omantunnontuskat, kun en halunnut liian aikasin kertoa raskaudesta kenellekään.. Mun poikaystävä sitten laittoi heti ensimmäisen ultrakuvan facebookiin, josta sitten osa munkin kavereista sen huomas ja tuli kyllä ihan täytenä yllätyksenä niille. Mää ite laitoin ensimmäisen raskauspäivityksen vasta viime viikolla, jolloin sitten loputkin kaverit ehkä tajus mistä on kyse..
Me ostettiin tosiaan vaunut käytettynä, mutta malliltaan noi on Brion Happyt. Tosin noistakin on ilmeisesti hirveän monta eri mallia, mutta tollaset (varmaan?) tosi perus yhdistelmävaunut. Mitä tavaroita te ootte jo hankkinu vauvalle? :) aiotteko rakenneultrassa kysyä sukupuolta?
Mulle sopii ainakin, että kirjoiteltaisiin myös jossain muualla, tosin pitää miettiä missä. :) ite oon nykyään vähän huono käymään facebookissa, niin se ei ehkä ole paras vaihtoehto. :D

Yks juttu vauvan pukemisen suhteen mua on alkanut mietityttää, toivottavasti joku täällä osaa vastata siihen.. Nimittäin, miten vauva puetaan yöunille? :D varsinkin kun meidän tapauksen synnyttyä on jo toivottavasti lämmintä, niin pitääkö se silti pukea öisin sellaseen kokohaalariin? :D
 
Mukava kuulla, että suakaan ei ole pahoinvoinnit vaivanneet! :)
Kysymyksia on hurjasti, mutta eiköhän niihin ajan kanssa vastauksia löydy. Mulla on onneks paljon kokemusta lastenhoidosta, niin se ei sinänsä jännitä, vaan enemmänkin se kasvatus ja 24h huolehtiminen..
Samoin mun kaverit järkytty uutisesta, koska eihän nekään tätä mun kohdalle osannut heti kuvitella, mutta nyt kaikki on jo ihan innoissaan :D samoin kun tulevat mummo ja ukkikin. Mä en ole facebookissa juuri mitään selvää päivitystä laittanut.. ehkä vauvan kuvan sitten joskus :) Ja nyt vaan koitetaan keskittyä helppoon ja mukavaan raskauteen, ja stressataan sen verran kun on tarpeellista ja autetaan toinen toisiamme! :D

Oliko teidän vaunut kalliit? Me myös kateltiin käytettyjä yhdistelmiä, mutta vielä ei ole tullut vastaan mieluisia.. Sängyt yms muut tavarat ajateltiin kyll hankkii käytettynä. Huutonetistä huusin turvakaukalon, joka sopii tuleviin Brion vaunuihin. Muuten oon ostellu alesta vauvanvaatteita, kokoja 50-68. Ehkäpä rakenneultran jälkeen uskaltaa taas ostaa enemmän tavaraa :) Ja toki kysytään sukupuolta, vaikkakin tosi poikaolo mulla on kokoajan ollut :D

Ehkä vauvalle voi laittaa yöksi sellaisen puolipotkupuvun vai mikä onkaan.. siinä on lyhyemmät hihat ja lahkeet? Mä oon ainakin nähny sellasia kaupoissa?!

Mä olen kyllä kans aika harvoin facebookissa, mutta joitain viestejähän sinne voi laittaa? Sposti mulla on tosi pieni muistinen, joten sekään ei ehkä tähän tarkoitukseen sovi.. :eek: Muita ideoita? Ja niin muuten, asutteko siis Helsingin suunnalla?
 
Mulla ei oo mitään kokemusta vauvoista, mutta sitten sellasista vajaan vuoden ikäisistä on jo ihan mukavasti.. Silläkin vähän jännittää saada vauva ja opetella sen kanssa kaikki. Paljon helpompi suunnitella, et mitä tekee lapsen kanssa kun se on vaikka vuoden! :D meillä kyllä sukulaiset on ottanut tosi ihanasti vastaan, tosin nyt alkaa jo vähän ärsyttää, kun ne on alkanut tapella keskenään siitä kuka saa ostaa mitäkin..

Me ostettiin noi vaunut heti, kun löydettiin sellaset mitkä miellytti mun silmää. :D mulla oli kamalat kriteerit mitä haluan, ja noi sitten täytti ne. Maksettiin noista pari sataa. :) nyt tosin on alkanut vähän jännittää, kun muutetaan kuun lopussa kerrostaloon ja tietenkin ylimpään kerrokseen, et mahtuukohan noi siihen hissiin mikä siellä talossa on.. Millä perusteella te ootte noita vaunuja miettiny?

Pitääkin availla silmät paremmin kaupassa ja ruveta etsimään tollasia lyhythihaisia yöpuvun tapasia, jos vaikka löytyis täältäkin jostain. Niin joo ja me asutaan siis Tampereella. :)

Sähköposti olis ollut mun kannalta helppo, sitä jaksan seurata melkein joka päivä edes. :D mutta ei mullekaan tuu oikein muuta mieleen, niin kai sitä facebookia voi sitten harkita. Mitenköhän sitten onnistuis ne siellä lisäämiset..? :)
 
Äkkiä sen pikkusenkin kanssa oppii olemaan, vaikkakin alussa se tuntuu niin pieneltä ja hennolta :) Totta on mukavaa, kun on läheisiä tukena!

Jos vaunut ei mahdu hissiin, niin joudut kantamaan vauvan kopassa ylös(kö)? ja hankkimaan parvekevaunut erikseen :O Tai niin meidän on ainakin tehtävä.. onneks kuitenkin saadaan toiset vaunut ilmaiseksi tuttavilta :) Me ollaan katottu niitä Brioja siksi, koska ne menee kaikissa julkisissa ja on kevyet ja ratasosa on kiva. Niissä on myös etupyörät sellaset kokonaan pyörivät(saa myös lukittua), mikä helpottaa kaupungilla liikkumista. Ja toisaalta pyörät on vaunuissa myös sopivan isot ajatellen sohjoa ja lunta, tai niin ainakin toivon :D

Laitan sulle yksityisviestinä mun nimen, niin voit lisätä mut :) Jutskaillaan lisää siis!
 
ToiKärsimätön odottaja on tosi hyvä nimimerkki :D Sopis hyvin myös mulle. Kävin tänään kaverin kanssa kiertelemässä vauvanvaateosastoja kaupoissa, ja tuntui ihan käsittämättömälle että on vielä niiiiiiiin pitkä aika ennen kuin se lapsi syntyy.

Meiän rakenneultra siirtyi viikolla, tuli puhelinsoitto että sairauslomien takia siirtyy. Harmittaa!! Eli ens viikolla vasta päästään siihen.

Yöpuvuista oon ite miettinyt, että tarviiko välttämättä vaihtaa yöpukua aina? Miksei ihan tavallisessa bodyssa vois nukkua? Noi yöasut on kyllä tosi kivan näkösiä, katselin niitä kaupassa, mutta eikai kukaan ainakaan päiväunia varten niitä vaihda?
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan eveksi ja onneksi olkoon!

yöasuista..Itse olen hankkinu vain muutaman yöpuvun vauvalle mutta kyllähän se voi nukkua ihan tavallisissa bodyssa tai jopa pelkällä vaipalla jos kesä on kuuma? Meidän talo ainaki on aina kesällä kun sauna kun aurinko pääsee lämmittään joka suunnasta kun joka laidalla on ikkunoita... :D

Joko teille muille tuntuu potkut selvästi? Täällä on tällä hetkelläkin kova jumppa menossa mahassa, välissä ihan naurattaa tuo meno tuolla mahassa..

Vakiosäätäjä ompa inhottavaa että teidän rakenneultra siirty! Niitä kun niin kovin aina odottaa.. mutta äkkiä se viikko menee!
 
Vieläkö tänne keskusteluun saapi liittyä? :D Täällä olisi omia tuntemuksia ja kokemuksia muiden kanssa mielellään jakava, ensimmäistään odottava tuleva äippä. La on 22.5, joten rv on tänään tasan 22. Kaikenlaista on meille tässä raskauden aikana sattunut, mutta ONNEKSI kaikki on toistaiseksi hyvin! :)
Innolla odotellaan tulevaa! :)
 
MMeemi : kiitoksia! Ja onnea kovasti myös sulle raskaudesta :)

odottaja1: tervetuloa vaan, ja onnea raskaudesta myös sinne suuntaan! :)

Täällä kyllä potkut on jo tosi selviä, kova on liikkumaan tuo meidän tapaus ainakin.. On se silti vaan aina niin ihmeeellistä, kun se alottaa sen potkimisen. :) joko te tunnette potkut mahan päältä, missä vaiheessa aloitte ne tuntea? :)
 
odottaja1 Tervetuloa mukaan vaan, tänne kyllä mahtuu!

Kyllä tuntuu ja lujaa mahan päältä.. viikkoja taisi olla 21 + 6 kun ne ensimmäisen kerran tunsin mahan päältä. myös potkut näkyy, sitä jaksaa aina ihmetellä ja tuijotella tuota mahaa kun siellä melskataan.. <3 Olisipa jo toukokuu..

Tänään hankin vauvalle turvakaukalon autoon telakalla. alkaa suuret hankkinnat olla tehtyinä nyt.. Äitiyspakkaus hakemuksenkin olen laittanut menemään ja sitä odotellaan. Onko täällä kukaan vielä saanut sitä pakkausta haettua kotiin?

Miten teillä muilla menee? :)
 
Me saatiin rakenneultrasta huonoja uutisia, mutta ei vielä tiedetä, kuinka huonoja. Muuten kuulemma kaikki oli ok, mutta toinen napavaltimo puuttui, joten tuli lähete jatkotutkimuksiin, jotka on kuukauden päästä. Itkun ja tappelun avulla sain maanantaille soittoajan lääkäriltä, joka lupasi kertoa tarkemmin, mistä on kyse. On mahdollista, että lapsi on terve ja pärjää yhdellä, mutta on myös mahdollista että kaikki menee pieleen. Varsinkin synnytys mua huolettaa, koska hapensaanti on tietenkin parempaa kahdella kuin yhdellä valtimolla. :/

Nyt on ollut aika huonot fiilikset, ei uskalla eikä jaksa olla iloinen potkuista eikä siitäkään, että saatiin tyttölupaus. Tiedän että pahemminkin vois olla, ja pitäis varmaan olla kiitollinen ettei vielä ole tietoa mistään muusta ongelmasta kuin tuon yhden suonen puuttumisesta, mutta kun se voi liittyä niin moniin niin vakaviin muihin ongelmiin, että ahdistaa ja tuntuu ihan toivottomalta.
 
Halauksia sinulle vakiosäätäjä! Toivottavasti kaikki menisi kuitenkin hyvin loppujen lopuksi. Kyllähän monet ovat tuosta huolimatta synnyttäneet ihan terveitä lapsia.. Mutta onhan tuossa varmasti kova huoli.. Saitko lääkärin kanssa puhuttua tästä, eikös sinulla ollut soittoaika tänään?
 
Lääkäri ehtikin sitten soittaa vasta eilen, mutta saatiin kuitenkin vähän parempia uutisia. Läääkäri ehti selittää tilannetta ja oli katsonut kaikki rakenteista otetut ultrakuvat jotka oli liitetty potilaskertomukseen, ja ne oli ok. Lopputulema oli, että jos vaan napanuora toimii eli lapsi saa riittävästi happea ja ravintoa, niin ei oo mitään hätää, vain hyvin pieni riski että olis jotain muuta ongelmaa. On vähän rauhallisempi olo, mutta tietenkin se pienikin riski voi osua just meidän kohdalle :S

Mä saan ens viikolla tehtyä äp-hakemuksen. Nyt just tuntuu, että aika menee kauhean hitaasti, toukokuun loppuun on ihan hirveän pitkä aika!!
 
Täältä myös voimahalaukset Vakiosäätäjälle! Onneks saitte lääkärille edes sen puhelinajan, nähtävästi siitä oli ainakin hyötyä. Toivottavasti loppuraskaus sujuu mukavasti ja ongelmitta. :)

Me laitettiin tällä viikolla Kelaan hakemus äitiyspakkauksesta, tulispa se nopeesti! :) omasta mielestäni tosin aika on muutenkin mennyt ihan hujauksessa eteenpäin, enää alle 4kk laskettuun aikaan, huih!
 
Moikka ! Taidan olla aika myöhänen lintu, kun nyt vasta tajusin ees etsiä muita toukomammoja :) itsellä siis LA 23.5, eli rv 24+6 tänään.

Vakiosäätäjää täytyy täältä päästä ainakin lohdutella, tuttavaperheellä oli ihan samanmoinen tilanne, ja näytti huonolta vielä napanuoran tsekin jälkeen, mutta terveen muksun saivat kaikista huonoista diagnooseista huolimatta ! Voimia sinne !

Meillä bebe on potkutellu jo pitkään JA LUJAA ! Taitaa ilmetä jo vanhempien piirteitä, kun tuntuu olevan aika tempperamenttinen tapaus (; Itsehän olen myös siihen pieneen ryhmään kuuluva, joka EI ottaut äitiyspakkausta, vaikka esikoinen onkin tulossa. Ei mitään niitä vastaan, jotka sen ottivat, itelle tuntu vaan paljon luonnollisemmalta hankkia oman näköset tavarat :)

Millonka teillä on äitiysloma alkamassa? Ite oon alottelemassa maaliskuun lopulla, ja tuntuu, että oon nyt jo ihan burn outissa... oon aina ollu aikamoinen työmyyrä, enkä turhia saikkuile, mutta nyt on tullu jotenkin tosi ylitsepääsemätön olo tosta työstä. Tuntuu että on miljoona tärkeempääkin asiaa nyt hoidettavana, ja oon umpiväsyny kellon ympäri, joten sekin vie varmasti jo kiinnostuksen töistä. Samoten nyt kun oon alkanu ressaileen ton työn takia, on alkanu taas jännityspäänsärky nostaan päätään -.- ihan toivotonta! Mitkä muilla on voinnit? :)
 

Yhteistyössä