Äidiksi yksin?

Minulla on yksi poika, pian 23 v, ja hän on jo maailmalla. Asun uusioperheessä, ja mieheni pojat ovat 13 ja 17 v.

Olen toivonut itselleni toista lasta jo yli 15 vuotta, mutta aikoinani erosin poikani isästä eikä sopivaa isäehdokasta ole vastaan tullut. Periaatteenani on ollut, etten yksin tee lasta ja etten enää toiste yksihuoltajaksi rupea.

Nykyinen miesystäväni olisi hyvin sopiva isäksi. Hän vain ei enää tahdo lapsia. Asiasta on keskusteltu viimeksi tänään. Olemme olleet yhdessä 6 vuotta ja asuneet saman katon alla pian 2 vuotta.

Nyt olen päätökseni tehnyt: Hankkiudun raskaaksi ja teen lapsen vaikka yksin. Olen juuri täyttänyt 44.

Olen nyt tosi surullinen. Mikäli mieheni ei edelleenkään halua isäksi, minulla on ero ja muutto edessä. :'(

Kommentoikaa ja kertokaa mielipiteenne. Tiedän, että olen hullu, mutta kadun lopun ikääni, etten edes yrittänyt saada toista lasta.
 
Suhteenne kuitenkin on aivan kunnossa miehesi kanssa?..Miksi hän ei halua yteistä lasta, onko hän kommentoinut asiaa? Ei kai hään raaski sinusta erota jos vauvaa alat odottamaan , teidän yhteistänne!? Toisaalta moraalisesti on väärin tehdä lapsi (salaa)..minun mielipiteeni. Jokaisella on omansa ja jokainen meistä kuitenkin kannetaan vastuumme päätöksistämme. Jos ja toivottavasti alan odottamaan vauvaa..Mieheni ei missään tapauksessa haluaisi erota minusta! Ihmiset on niin erilaisia, mieheni ja minä olemme "lapsirakkaita kovasti molemmat" Olemme tuttavien pieniä pitäneet yökylässä ja päivähoidossa, että vanhemmat ovat saaneet levätä. Pienet on niin ihania =) . Toisaalta ymmärrän tunteesi, että haluat ainakin yrittää raskautua..Naisen ikuinen vietti.. =) ..Toivon sinulle onnea yritykseen ja toivottavasti miehesikin mieli vielä muuttuu! Mikä ehkäisy sinulla on? Minulla oli kierukka, eli tämä nykyinen kierto on ensimmäinen , jolla olen yrittänyt raskautua, ensi viikolla näkee..tärppäsikö;=) Minulle voit laittaa myös yksityisviestiä..mielelläni luen ja vastailen =) ..Moimoi kivaa iltaa teille :wave:
 
Niinpä, mietin nyt, että onko suhteemme oikeasti kunnossa. Puhuimme siitä, haluammeko saada lisää lapsia, jo ensimmäisillä treffeillä! Silloin mies halusi, mutta ei enää vuoden kuluttua, kun asia seuraavan kerran tuli puheeksi.

Salaa en halua tulla raskaaksi. Minulla on kierukka, ja menen parin viikon kuluttua otattamaan sen pois. Tämän olen miehelleni kertonut.

Toisaalta mietin, onko minulla eettisesti ajateltuna edes oikeutta haluta enää lasta.
 
... tosin turbulensseja on , koska kumminkin olen yrittänyt herätellä mun lapsen alullepanijaa , me muka seukattiin 2 kuukautta.
Hirmuisne onnellinen asia, mun eka lapsi masussa, oon 41 v - fyysisesti ollut mukavaa aikaa,
Ja enimmäkseen henkisestikin.
Uskon pärjääväni - ne parisuhdeprojektit on sitten erikseen.

Näet mun tarinaa muista mun kirjoituksista..
Mun ratkaisu ei ollut noin tietoinen , mutta kaipa alitajuntaisesti aika vahva kuitenkin.
Voi olla helpompaa jopa tää lapsentekeminen , jos ei haaveilekaan hedelmöittäjän olevan isä ...

tsemiä,

papu & viola auroora masussa RV 31
 
Itselläni on myös samanlainen "ongelma"! Minulla on 4 lasta joista vanhin on 22-vuotias tyttö, sitten on 18-vuotias tyttö, 12-vuotias poika ja 11-vuotias tyttö. Avopuolisollani on 13-vuotias poika ja 11-vuotias tyttö. Olemme olleet yhdessä 5 vuotta ja haluaisin yhteisen lapsen. Olin alkukesästä raskaana ja raskaus osoittautui tuulimunaksi. Sitä ei oltu suunniteltu mitenkään, joten sekavat tunteet oli odottaa ja vielä sekavammat, kun tuulimuna kaavittiin pois 25.6.07. Jotenkin jäi sellaine tunne, että haluaisin vielä yhden lapsen. Tuntuu, kuin se jotenkin täydentäisi perhettä. Olisi yhteinen pieni vielä kaikkien kuuden lapsen lisäksi. Mutta... kun yritin puhua miehelle lapsesta, hän sanoi, ettei enää välttämättä halua lasta! Tunsin itseni loukatuksi. Yritin puhua ja puhua ja perustella, miksi olisi meidän perheessä vauvan aika. Ei auttanut puheet eikä perustelut. Hän sanoi, että hänellä on huonoja kokemuksia lapsista, tarkoitti edellisessä liitossaan. Minä sanoin, että ei kaikki lapset ja liitot ole samanlaisia. Minulla on 4 lasta, eikä yhdestäkään ole huonoja kokemuksia.Siihen se onnistui vielä vääntämään lauseen, että nyt sitten on tilastollisesti mahdollista, että tulee ongelma lapsi. Siihen en voinut muuta sanoa, kun että ei mitään sellaisia tilastoja ole olemassakaan. Naiset ja miehet ajattelevat asioista ihan eri tavalla. Nainen haluaisi yhteisiä lapsia jo olemassa olevien lisäksi, mutta mies kokee sen jotenkin ongelmana. Tai ehkä se jotenkin vaan pelottaa aloittaa kaikki alusta pienen vauvan kanssa. Vaan ei sitä voi yleistää, koska kaikki miehet ei ajattele niin. Kadehdin sellaisia uusioperheitä, sinänsä hassu sana...,jotka haluavat ja suunnittelevat yhdessä perheenlisäystä.
Tietysti parasta olisi, jos miehesi vakavasti harkitsisi yhteistä lasta. Se on tärkeä asia ja koskettaa molempia osapuolia. Ja jos ja kun nainen kerran haluaa yrittää raskautta, pitäisi siihen suoda mahdollisuus. Se mahdollisuus on vain kerran kuukaudessa ja 12 kertaa vuoden aikana. Ja joka ikinen kuukausi ilman raskaaksi tulemisen mahdollisuutta vähentää onnistumista!!! Yritin omalle miehelleni puhua "järkeä", mutta taisi puheet olla vain tuulen helinää. Jos nainen ei saa sitä mahdollisuutta, sitä katuu lopun elämäänsä, miksi ei tehnyt kaikkea ja yrittänyt sitä. Sinun täytyy vaan puhua miehellesi, miten tärkeästä asiasta on kysymys ja kuinka suuri merkitys sillä on sinulle. Omalta kohdaltani voin vain sanoa, etten aio luovuttaa, vaan yritän taivutella mieheni mukaan vauva hankkeeseen. Meilläkin on asiat kunnossa niin, että yksi pieni voisi vielä varttua meidän perheessä. Eikä meillä olisi mitään hätää. Sanoin kerran miehelleni, että minä haluan vielä lapsen, enkä halua kylältä lähteä hakemaan isä ehdokasta, vaan haluaisin lapsen miehen kanssa, jota rakastan ja jonka kanssa elän saman katon alla. Siihen se tokaisi, ettei kai sitä nyt ihan noin vaan voi tehdä, että kylältä lähtee isää etsimään. En tietenkään tarkoittanut sitä kirjaimellisesti. Älä luovuta! Puhukaa asiasta. Ja vaikka joutuisit moneen kertaan puhumaan asiasta, niin ehkä miehesi alkaisi miettiä asioita toisella tavalla. Toivon, että pääsette yhteisymmärrykseen! Lapset ei ole itsestäänselvä asia. Ei niitä tehdä, vaan ne saadaan jos saadaan ja jokainen uusi elämä on ihme. Ja jo se elämän ihme on sellainen asia, jonka vuoksi kannattaa yrittää. Siinä näkee, mitä kaksi aikuista ihmistä voivat saada aikaiseksi. UUden elämän, pienen ihmisen, joka on ihmeellinen. Toivon, että voisin pian lukea, että miehesi on "antanut periksi" ja saisitte vauvan. Ja toivon myös. että voisin itsekin kertoa pian kuuluvani onnellisiin odottajiin. Vielä ei niin ole, mutta ehkä jonain päivänä. Aurinkoista syksyä!
 
Hei
onko ikä-äitejä joilla on kokemuksia varhaisesta keskenmenoista ja toivottavasti onnistuneita kokemuksia uudesta raskaudesta. Itsellä meni kesken eilen (rv9), ja kun ikää on jo 45 tuntuu vähän toivottomalta onnistuuko tämä enää.
Ullukka ja ainotar Ymmärrän hyvin tuskanne jos mies ei haluakaan isäksi. Itselläni oli edellisessä liitossa tilanne jossa tulin vahigossa raskaaksi, meillä oli jo yksi lapsi silloin. Mieheni ei olisi halunnut toista, sanoin että en pysty tekemään aborttia, katuisin koko elämäni. Mies kypsyi 9 kuukauden aikana ajatukseen toisesta lapsesta ja kaikki meni hyvin. Ero aikanaan johtui muista syistä. Nyt olen siinä onnellisessa tilanteessa että nykyinen mieheni haluaa lapsen, ehkä vielä enemmän kuin minä, pelkään vaan että se ei ehkä enää onnistu.

 
Olen pahoillani keskenmenosta. :hug: Itselläni ei ole muuta kokemusta keskenmenosta, kuin se tuulimunaraskaus. Oli sekin menetys tavallaan, kun kaikki viittasi raskauteen ja lopulta ultrassa löytyi vaan tyhjä pussi, ilman elämää. Ja olin kuitenkin jo alkanut odottaa!!! Älä menetä toivoasi. Kun kerran tulit nytkin raskaaksi, niin se mahdollisuus on olemassa edelleenkin. Keskenmenon jälkeen on mieli maassa ja kaikenlaisia ajatuksia varmasti mielessä pyörii, mutta luovuttaa ei kannata. Niinkuin jo tuolla aiemmassa kirjoituksessa sanoin, niin jos ei yritä kaikkeaan, niin sitä katuu loppuelämänsä. Jokainen mahdollisuus kannattaa käyttää hyväksi. Ihmisen elämä on kuitenkin lyhyt, niin sitä ei kannata käyttää turhaan mietiskelyyn, vaan tuumasta toimeen. Luottavaisin mielin eteenpäin. Aurinkoisia päiviä ja voimia jaksaa. Jokainen päivä on uusi mahdollisuus!
 
Ullukka, kiitos tarinastasi! Siinä oli monta lausetta, jotka olisivat voineet olla kirjoittamiani. Olen huono kirjoittamaan omia tuntemuksiani näin nettiin (suurin osa lukijoista kuitenkin ymmärtää ne väärin), mutta olen hyvin surullinen tästä tilanteestani. Ja loukattu ja pettynyt. Minun mielestäni on luonnollista, että kahden ihmisen rakkaudesta syntyy lapsi. Mieheni mielestä minun haluni saada lapsi on vain osoitus siitä, että en ole kypsynyt aikuiseksi, että haluan vain leikkikalun itselleni. Huh!

Olemme viimeiset kaksi viikkoa soutaneet ja huovanneet tämän vauva-asian kanssa. Viime viikolla kierukka otettiin pois, ja lääkäri sanoi, ettei ole mitään estettä minun vauvahankkeilleni. Hän kertoi, että yksi hänen potilaistaan sai juuri vauvan 46-vuotiaana, kaikki meni hyvin ja vauva on terve.

Annoin itselleni vuoden aikaa tulla raskaaksi. Kuka sitten on isä, nykyinen mieheni vai "haenko miehen kylältä" :p (niin kuin Ullukka =) ), se jää nähtäväksi.

Nyt kaikki olisi hyvin vauvan tulla, me molemmat olemme hankkineet ammatin ja lainat on maksettu, talo on jne. Molemmat olemme aikoinamme hankineet omat lapsemme opiskeliaikana - silloinkin elämä vauvan kanssa sujui, miksi siis ei nytkin.

 
Kaikille vauvayrityksiin!! :flower: , :flower:
Ei meidän ikäiset naiset tai naiset ja miehet lapsia todellakaan hanki "leikkikaluiksi"..Kauhea ajatuskin, mutta jos ullukan mies kokee, että jää toiseksi jos perheessä olisi vauva. Näinhän se tavallaan onkin , mutta onhan se ihanaa isällekkin elää vauva-lapsuusaikaa , paljon ihanaa koettavaa, lapset opettavat ihania asioita , ovat niin vilpittömiä =)

Meillä onneksi molemmat olemme kympillä mukana vauvakuumeessa :hug: :heart: ..

Onnea kaikille ja plussautumisia iihan jokaiselle!!++ :flower: ++ :flower:

Heippatiheissan! :wave:
 
Olin 43v kun tulin mummiksi. Hoidin pientä jo alkuvaiheessa aika usein. Tilanne eteni siten että tuli huostaanotto ja lapsi on nyt ollut 1v3kk meillä asumassa. Vaikuttaa että sijoitus on pitkäaikainen eli lapsi elää meillä kai aikuiseksi asti. Itse en enää olisi lapsia tehnyt tämän ikäisenä. Lapsi on heräillyt paljon öisin, joskus kymmenisen kertaakin. Nykyään tilanne on parempi mutta nukkumisia illasta aamuun on ollut noin 3 koko aikana..Pystyn kyllä nukkumaan päivälläkin ja öisin nukahdan helposti uudelleen. Olen ajatellut että en olisi jaksanut tätä ilman miestäni. Hänen kanssaan voin jakaa tämän vaikka lapsi ei aina oikein hyväksyisi muita kuin minut. Mieheni tuen ansiosta olen voinut olla vuorotteluvapaalla ja nyt virkavapaalla, mikä on ollut ihanaa. Mitenkähän työtehoinen olisin ollut huonosti nukuttujen öiden ja lapsen hoitoonkuljettamisten + työmatkojen jälkeen? Tämä on vain meidän tarina, muilla on varmaan erilaisia kokemuksia.
 
Minulla ainakin toiveissa mahdollisen pikkuihmisen saadessamme, että olen sen 3 vuotta kotona =) . Olin nykyisen kuopuksen kanssa kotona 5 vuotta :D . Joten kokemusta on kotona olemisesta, se on ihanaa aikaa, seurailla pienen ihmisen touhuja ja kehittymistä. Heippatiheissan! :wave:
 
olen kyllä sitä miltä itteni kohdalla tuosta jaksamisesta kun olen tullu äidiksi 40v-30v-29v-22v,ettei tuo yö heräily ole koskaan kivaa.
mut oma vauva kun kyseessä niin se normaalia,
kyllä ne palkitsee sen muuten.
töihin menosta noin pienen kans ei kokemusta,mut pian sekin selviää kun aloitan työt.
voimia meille kaikille :hug:
 
Nyt minulla on ihan mukavia uutisia. :)

Olemme todellakin mieheni kanssa päässeet yhteisymmärrykseen ja yritämme saada yhteisen lapsen. Asiaa puitiin kolme viikkoa, ja nyt miehenikin on ihan innostunut.

Tuntuu mukavalta! =)

Ongelma vain on, etten oikein tiedä, milloin ovulaatio on. :ashamed: Minulla oli yli 7 vuotta hormonikierukka, ja nyt en tiedä kierron pituutta enkä milloin se oikeasti alkaa. No, eiköhän asia tästä parin kuukauden kuluessa selviä.

Nyt olen kuitenkin onnellinen odotuksen odottaja! :D
 

Yhteistyössä