Äidiksikö vielä?

Tervehdys! Olen 37-vuotias, kohta 14-vuotiaan tytön äiti. Olen tavannut uuden miehen jolla ei ole lapsia... Vielä vuosi sitten sanoin, etten koskaan, en ikimaailmassa ryhdy enää vaipparalliin. Ja mites nyt onkaan käynyt ;). Otin vajaa kuukausi sitten kierukan pois :D

Miten muilla on raskaus tärpännyt kierukan pitkäaikaisen käytön jälkeen? Itsellä' menkat alkoivat 16.12. tai siis kaksi päivää tuli ruskeaa pientä vuotoa. Kierukan aikana ei ollut menkkoja ollenkaan (kierukka oli minulla 13v). Tein 15.12. raskaustestin joka oli negatiivinen... Ilmeisesti kiertoni on vain ihan sekaisin... Eli menkkoja odotellessa...
 
sohvi35
Heippa!
Itse olen aikalailla samassa tilanteessa. Olen 35 vuotias 16 ja 14 vuotiaiden lasten äiti. Tapasin vuosi sitten miehen jolla ei lapsia. Sanoin ettei enää koskaan lapsia. Lopetin minipillerit 5.11.2012 :D Nyt siis yritystä pari kuukautta takana. Minipillereitä ennätin syömään puolisen vuotta, sitä ennen oli 6 vuotta hormonikierukka. Ja jännään joka kuukausi joko tärppää ja pelko että kestää kauan johtuen iästä tms. Molemmat lapset aikoinaan tuli melkein samoin tein. Ei tarvinnut paljon ootella. Ensi viikon sunnuntaina pitäisi menkat alkaa, toive tietysti että ei alkais :)
 
  • Tykkää
Reactions: Susanna_1975_
Hei!

Olin 39v kun kierukka poijjes(oli reilu 3v ja ei sopinut miulle laisinkaan)..siitä yritystä 6kk ja raskauduin.
(esikoiseni silloin 17v)

Kierukka oli miulla ns. sairauden hoitoon(runsaat kuukautiset)ei niinkään ehkäisy tarkoituksessa.

Susanna - itselläni tuli heti kierukan poiston jälkeen parin päivän sisään pikkanen "tyhjennysvuoto"..ja siitä n. 1kk päästä eka menkat, kierto käynnistyi siis hyvin.
Siulla kierukka ollut pitkään ja saattaa mennä hetki, ennen kuin kroppa muistaa vanhan rytmin - niin sanotusti.:)

Sohvi - peukuttelen d=)b jota plussa siut yllättäisi viikon sisään.:heart:..ja täti pahalainen pois poikkeen, huuuus..:stick:

Pikaista tärppiä tulevalle v. 2013:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Minulla oli hormonikapsellit 6 vuotta ja sitten kierukka 3 vuotta. Otettiin pois heinäkuun loussa 2011- vanhemmat lapset silloin 15 ja 9. Kierto palautui heti ja lokakuun lopulla tuli plussa. Olin silloin 38 v. Nyt olen 39, vauva 6 kk. Taisi tämä viimeinen raskaus alkaa lyhimmällä yrittämisellä. Plussatuulia toivotan.:)
 
Hei!
Täällä samantyyppinen tilanne.. 38-vuotias ja lapsi 13.
Jokusen vuoden yh-äitinä, kaikenlaisia yrityksiä. Päätin sit, ettei enää miehiä eikä lapsia! Otin koiran! ;)
Nyt on kuitenkin uusi mies, toinenkin koira ja raskaana..! Ihan alussa vasta, mutta kuitenkin.
Vuoden verran yritettiin, jonka aikana yksi epäonnistunut alku -> tuulimuna. Ja nyt uusi 6+4.
Tsemppiä toivottelen teillekin!
 
Tosiaan sitä on tullut sanottua että ei koskaan enää..mutta kuinkas kävikään..kierukan poistatin syyskuussa, keskenmeno joulukuun alussa ja nyt ihmetellään missä vuoto viipyy, onko hormoonit sekasin vai mikä on vialla. Olen 35v ja lapsia kolme 12, 15 ja 16v. isommat ei olleet tulokkaasta innoissaan, nuorimmainen haluaisin kovasti pikkusiskon tai veljen ja KM oli suuri pettymys. Mietityttää tosiaan isompien lasten suhtautuminen jos vauva tulee, hyvääksyykö koskaan asiaa? vai muuttuisiko mieli odotusaikana, oma ikäkin mietityttää onko sitä jo liian "vanha" ja "hullu" aloittaa kaikki alusta, suurena toiveena kuitenkin on vielä kerran raskautua, pelot ja huolet taitavat olla ihan normaalia.
 
sohvi35
titiuu77 Samoja ajatuksia oli mulla.. Sanoin että ei koskaan enää. Lapset 16 ja 15. Erosin ja löysin uuden miehen jolla ei lapsia.. Nyt sitten meille on tulossa iltatähtönen :heart: Lapset ei vielä tiedä ja en tosiaan tiedä miten ottaa. Vanhemman kanssa muutenkin ongelmia joten ei auta muu kuin pitää peukkuja pystyssä että tämä pieni sulattaa hänen sydämen eikä erkaannuta vielä enemmän minusta.
 
Itse olen 37 ja lapseni ovat 12 ja 14 vuotiaita. Tapasin miehen, jolla ei olle lapsia ja maaliskuussa meille syntyy vauva :)
Lapset ottivat uutisen hyvin vastaan, pelkäsin kapinointia, mutta ei mitään. Varmasti vauvan synnyttyä tulee jotain napinaa, mutta kyllähän vauva ilahduttaa ja rikastuttaa meidän kaikkien elämää :)
Tsemppiä kaikille .:)
 
Hei, mulla on ikää 35 ja raskausviikkoja 7+6
Kuudetta odottelen. 5 ekaa on saman isän kanssa ja muutama vuos sitten erottiin. Nyt on elämässä uus mies jolla ei lapsia.
Hiukan muakin pelottaa että miten kaiken taas jaksaa, mutta toisaalta uskon siihen että olen nyt rauhallisempi iän myötä.
Lähden kurkkimaan oisko tuolla odotuspuolella jotain ketjua syyskuussa synnyttäville :)
Tsemppiä kaikille raskauteen=)
 
  • Tykkää
Reactions: Sini1975
Oho, en löydä keskustelusta odotuspuolta ollenkaan, sillon joskus oli laihdutuspuoli ja odotuspuoli jne... Meillä oli ihana pitkä ketju sokeriklubi jossa oli raskausdiabeteksestä "kärsiviä" äitejä ja sivuja oli kertynyt yli 200 :)
Sit odotuspuolella oli erikseen ketjut tammimammat helmimammat jne..
 
Susanna_1975_ - Tänään 18:29 - Pysyvä linkki Muokkaa Ilmoita asiaton viesti
Ihanan paljon samassa tilanteessa olevia Mulla alkoi tänään kolmannet menkat, oli kyllä pienoinen pettymys Olin muka jo tuntevinani raskausoireita ja päivää ennen menkkoja eli eilen, iski ihan järjetön himo maksamakkaraan
Tänään onkin ollut sitten maha todella kipeä... Nyt sitten odottelen uutta ovulaatiota ja toivon tärppäävän
Vähän kyllä jännittää. Toisaalta minulla on ensimmäistä kertaa elämässäni vauvakuume, mutta toisaalta on ihanan itsenäistä aikaa...
 
Täällä kans odotellaan ovulaatiota tulevaks, nyt menkat ja ne kaikki raskausoireet, tuntemukset ennen vuodon alkua :/ ja niin pettynyt olen. Ei pitäisi ottaa ressiä mutta väkisinkin tulee ja sillon ei ainakaan onnistu.
 
Ollut tässä lähipäivinä monenlaisia oireita:mahassa nippailua, lämmön nousua, kuvotusta... Menkkoihin aikaa vielä kuus päivää, mutta menin jo malttamattomana tekemään varhaisen raskaustestin. Siihen ilmaantui haalea viiva, todella haalea, mutta viiva selkeästi... Nyt jännittää :)
 
Syksyllä tytöt täyttävät 11 ja 15 =) ja saavat synttärilahajaksi pikkusiskon tai -veljen uuden, vähän nuoremman lapsettoman miehen kans.. 9+2 menossa vasta ja huomannut jo ettei ole ihan nuori tyttönen enää tässä touhussa mutta onnellinen kuitenkin enemmän kuin koskaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Sini1975
Moikka!

Minä olen 37-vuotias kahden lapsen (13 ja 11v.) äiti. Päätin myös aikoinani, että lapset ovat nyt tässä. Mutta kuinkas ollakaan, tapasin nykyisen mieheni jolla ei ole lapsia ja nyt mennään viikolla 8+4 ja hyvältä tuntuu! Mulla oli kanssa ehkäisynä hormonikierukka ja poisoton jälkeen kolmannesta kierrosta tärppäsi, joten ei näköjään ainakaan tuossa kohtaa ikä painanut =)

Hyvää odotusta kaikille ja plussatuulia yrittäville!
 
Täälläkin on yksi 37v. äiti jolla on edellisestä liitosta pian 16v ja 10v lapset. Vannoin kanssa aikanaan ettei enää lapsia mut kuinkas sit kävikään kun tapasin nykyisen mieheni :D hänellä ei ole ennestään omia ja päätin tehdä hänen kanssaan vielä yhden. Mä otin viime syyskuussa hormonikierukan pois oli mulla 6 vuotta ja sitä ennen olin syöny pillereitä muutaman vuoden. Uutena vuotena ois pitäny alkaa mut niitä menkkoja ei tullu ja nyt oottelen viimesilläni meidän yhteistä vauvaa, syyskuussa on laskettua aika :)
 
Miten meitä onkin näin monta... Olen pitänyt itseäni vähintäänkin kummajaisena. On viisi lasta (saman miehen kanssa) ja hyvä työpaikka ja kaikki íhan ok. Ja kuitenkin eron tullen tapasin uuden, niinikään lapsettoman, miehen, joka toivoi kovasti lasta...

Ja tässä ollaan, rv 8+5 ja asia vielä salassa kaikilta. Vähän kauhistuttaakin että mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta päivä kerrallaan. Ensimmäinen neuvola ylihuomenna.

Ja ikää siis 38v.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä 39v. yhden lapsen mummo odottelee vauvaa! Ensimmäisen lapsen sain alle kaksikymppisenä ja nyt kun ikää on tämän verran niin kylläpä on tunteet myllerryksessä! Pelottaa että meneekö kaikki hyvin (ensi viikolla vasta ultra), nyt on kahdeksas raskausviikko menossa. Tämä tuleva on minulle viides lapsi :rolleyes:
 
Moi!
Onpa lohdullista lukea, että samassa tilanteessa on muitakin. Minä olen 35v, 4,5-vuotiaan tytön äiti. Poistatin hormonikierukan marraskuussa ja nyt toivon parasta..

Kaipaisin kokemuksia hormonikierukan poiston jälkeisistä tuntemuksista. Minulla on kierukan poiston jälkeen alkaneet kuukautiskivut - vatsakrampit ja alaselän jomotus. Ei mitään voimakasta, mutta kuitenkin. Outoa se on siksi, että minulla ei koskaan ennen ole ollut minkäänlaisia kuukautiskipuja, ei edes nuoruudessa. Olen jo kahteen kertaan luullut olevani raskaana. :( Onko muilla ollut vastaavanlaisia kokemuksia? Kuinka pian kierukan poiston jälkeen kropan toiminta on muuttunut entiselleen?

Olisiko täällä ketään, joka haluaisi kirjoitella ja vaihtaa ajatuksia? Tästä yritysvaiheesta kun ei oikein viitsisi puhua vielä muille, eikä minulla muutenkaan tällä hetkellä ole elämässä juuri ihmisiä, joille puhua (mies pois lukien). Olisi mukava keskustella jonkun kanssa, vaikka ihan muistakin asioista.
 
Hei.

Kuulumisia. Nyt on menossa jo rv 19+6, kesävauva tulossa ja kaikki on toistaiseksi mennyt hyvin. Isosisaruksille asia ei ollut kauhistus ja ne harvat joille asiasta olen nyt kertonut, ovat olleet ihan "mukana". En ole siis kohdannut kauhisteluja.

Toivotan kaikille voimia omissa tilanteissaan. Helppoa ei ole, mutta kuitenkin aika mukavaa :heart:

LL
 
Heipä hei,
Minulta poistettiin paikaltaan lähtenyt kierukka muutama viikko sitten, aivankuin tilauksesta :) Uutta en ole ajatellut laittaa :)

Ex-miehen kanssa on 8 ja 11 vuotiaat lapset ja uuden miehen kanssa on nyt alettu haaveilemaan yhteisestä pikkuisesta. Ikääkin on 38v joten kyllähän tässä joutuu tosiaan puntaroimaan miten siihen vaipparalliin vielä jaksaisi lähteä mukaan ja onko enää edes mahdollista saada lasta. Mutta vauvakuume on jo aika kova.

Omat lapseni toivovat kovasti pikkusiskoa tai -veljeä, joten siinä suhteessa tilanne vaikuttaisi helpolta. Ystävistäni osa on ollut kauhuissaan ja osa kannustavia.

Ihan tosissaan ei olla vielä aloitettu tätä "hanketta" mutta viimeistään huhtikuussa sitten jos vain sinne asti jotenkin maltetaan odotella :)
 

Yhteistyössä