Äidit ja isät, miettikää mistä otatte vauvavakuutuksen!

  • Viestiketjun aloittaja Sansei
  • Ensimmäinen viesti
"vvv"
Meillä kaksi lasta ja vakuutukset Tapiolasta. Kerran vuodessa menee omavastuu 100€ per lapsi, tämän jälkeen ei mitään, kun hakee sähköisesti. Viimeisen kahden viikon aikana lääkäreihin, lääkkeisiin ja labroihin mennyt n. 600€. Kummatkin lapset sairastivat jonkin viruksen jälkitauteineen. Julkiselle olisi pitänyt mennä päivystykseen istumaan tuntitolkulla. Parempi nopeasti ja ajanvarauksella yksityiselle :)

Kummallakin on perussairaus, joten olen todella iloinen vakuutuksista :)
 
nimt
Meillä on kaikki vakuutukset (poisluettuna mun oma sairaskuluvakuutus, joka äitini kanssa samassa) Pohjantähdessä. Omavastuu on sairauskohtainen ja kyllähän siitä aika paljon on hyötyä, kun isompi lapsista on atoopikko. Vaikka rasvoja ei meillä hirveitä määriä kulukaan (pysynyt tähän asti aisoissa suht vähällä), niin silti saadaan niistä rahat takaisin. Näyttäis myös, että pienemmällä on samanlainen iho ja kun se lääkäri maksaa melkein satasen kerralta, niin siinähän se omavastuu jo tulee täyteen. Muistaakseni se on meillä 80€.

Korvatulehduskierteestä en ole vielä korvauksia hakenut, mutta niistäkin luulisin saavani osan takaisin, kun pelkkä putkitus maksoi 90€
 
Määäää
Koskeeko kela-korvausten lääkekatto lapsia? Kun omat lääkkeet ylittää 610 niin sen jälkeen ostokerrasta 1,50.
Tietenkin sillä edellytyksellä että ostetut lääkkeet on kelakorvattavia eli ei riitä että on lääke josta on resepti.

Minkä ikäiselle odottavalle äidille vakuutuksia myönnetään?
 
tää on vanha palsta mutta pakko kommentoida että kyllä vauvavakuutuksen ottaminen tosiaan kannattaa ylipäänsä :)

meillä miehellä astmaa ja allergioita, minulla atooppinen iho, nyt pojalla allergiaan viittaavia oireiluja, jännä nähdä seuraava päätös mitä vakuutusyhtiö (lähitapiola) korvaa kun vasta tällä viikolla siis kävin korvaushakemukset viemässä.
pojalla oli aiemmin virtsatieongelmia ja ne lääkitykset vakuutus kattoi lähes kokonaan, yhtä reseptiä en jaksanut alkaa selvitteleen niille että miksi se, niin siksi muistelen ettei siitä tullut korvausta.

ja siihen maksuun, kyllä sen ajattelee niin et vaikka ois omavastuuta (meillä muistaakseni jotain 70e) niin sen saa lähes jo takas kun käyttää yksityisellä (eli ns oikealla lastenlääkärillä) ja jos sieltä vielä lisäkokeita tai lääkkeet määrätään niin takuulla säästää. ja ainahan se sit alkaa kerryttään jos samat taudit uusiutuukin, niin ne menee samasta omavastuusta sen sairauden kohdalla.
 
hfj
Olen ottanut Pohjantähdestä koska sieltä saa jo rv 18 vakuutuksen mikäli äiti on terve. Siis ennen rakenneultraa. Lapselle ei näin tule mitään poissulkuja vaikka ultrassa löytyisikin jotain.
 
paku
itse otimme vauvavakuutuksen ifistä.kukaan siellä ei tarjonnut/kertonut huoltajaturvasta joka ei kuulu vauvavakuutukseen.tuolle olisi todellakin ollut tarvetta koska lapsemme syntyi helsingissä(itse asumme lappeenrannassa)jouduimme asumaan helsingissä 2,5 kk lapsen sairauden takia ja jos olisi ollut huoltajaturva niin se olisi kattanut majoituksesta aiheutuneet kulut.lapsella myös synnynnäinen db ja tästähän emme mitään korvausta saaneet kun ifillä on pykälässä jos db tulee yllättäen(outoa koska eihän db:tä voida todeta vasta kun lapsi on syntynyt)saa jonkunlaisia korvauksia.eli siis korvausta saa jos db tulee vasta vaikka vuoden iässä tms.tapiolasta kyseltiin tarjouksia vakuutuksille niin sieltäkin sanottiin että vauvavakuutus kannattaa pitää samassa yhtiössä mistä sen on ottanut.
ottakaa siis hyvät ihmiset myös huoltajaturva jos sellainen ei kuulu vakuutukseen kun ei voi ikinä tietää mitä tapahtuu.
 
vierailija
itse otimme vauvavakuutuksen ifistä.kukaan siellä ei tarjonnut/kertonut huoltajaturvasta joka ei kuulu vauvavakuutukseen.tuolle olisi todellakin ollut tarvetta koska lapsemme syntyi helsingissä(itse asumme lappeenrannassa)jouduimme asumaan helsingissä 2,5 kk lapsen sairauden takia ja jos olisi ollut huoltajaturva niin se olisi kattanut majoituksesta aiheutuneet kulut.lapsella myös synnynnäinen db ja tästähän emme mitään korvausta saaneet kun ifillä on pykälässä jos db tulee yllättäen(outoa koska eihän db:tä voida todeta vasta kun lapsi on syntynyt)saa jonkunlaisia korvauksia.eli siis korvausta saa jos db tulee vasta vaikka vuoden iässä tms.tapiolasta kyseltiin tarjouksia vakuutuksille niin sieltäkin sanottiin että vauvavakuutus kannattaa pitää samassa yhtiössä mistä sen on ottanut.
ottakaa siis hyvät ihmiset myös huoltajaturva jos sellainen ei kuulu vakuutukseen kun ei voi ikinä tietää mitä tapahtuu.
Mikä on db..?
 
niklap
Hei,
jos kaipaatte helppoa asianhoitoa vakuutusasioissa ja kilpailutuksessa niin olkaa yhteydessä minuun.
Edustan OP Vakuutus yhtiötä ja ilomielin hoidan asioita teidän kanssa.
Laita sähköpostia minulle Niko.Lappalainen@OP.fi
tai soita/whatsappaa/viestittele minulle numeroon 0408644290

Terveisin,
Niko Lappalainen
Vakuutusasiamies
OP Vakuutus Oy, OP Henkivakuutus Oy
Vakuutusosakeyhtiö Eurooppalainen
Länsituulentie 8, 02100 Espoo
niko.lappalainen@op.fi , www.op.fi
 

Yhteistyössä