Äidit ja odottajat jyväskylä

Minä odotan ensimmäistä (la 16.8.) ja on sellanen tilanne, että kaveripiiri ja tukiverkosto muutenkin on muualla kuin Jyväskylässä. Tää on hyvä idea etsiä täältä ns. "vertaistukea". Olisi siis mukava, jos saisi täältä jotain juttuseuraa odotusaikaan ja vauva-arkeen liittyen :)
 
Faelivrin
Heips!

Täällä ois myös yksi tuleva äiti Jyväskylästä. Ikää on 22 ja la on 15.3. Tyttöä ne meille ainakin lupailivat. Saapi nähdä sitten. :)
Kiva olisi saada juttuseuraa ja uusia tuttavuuksia!
 
Täällä yksi 22v odottaja myös, LA 18.8 :) Kaveriporukassa ei juurikaan muita odottavia, saati lapsen jo saaneita, niin juttukaveria välillä kyllä tässä jo kaipailee...
Viestiä saa laittaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan Ikku! Vähän jäi toi kirjoittaminen lyhyeksi viimeks, mut piti sanomani et ois tosi mukava jutella sun kans enemmän. Itsellä la 13.8. ja ensimmäinen myös joten hyvinkin samanlainen tilanne kuin sulla, luulisin. Tukiverkko myös ympäri Suomen ja kaikilla jo omat perheensä eikä niiden tarvitse enää ihmetellä samoja asioita kuin mä nyt pienen potkuttelijani kans. :) Palataan asiaan, toivon.
 
Täällä kanssa yksi esikoisen odottaja Jyväskylästä :D Meillä kohta ensimmäinen kolmas ohi ja LA on lokakuun alussa :heart: Tarkentunee keskiviikkoisessa np-ultrassa. Varhaisultrissa todettu kaiken olevan hyvin ja pääsin pelkojeni takia vielä ylimääräiseen ultraan viikko sitten, jolloin pikkuinen heilutteli käsiään ja kääntyili kovasti. Silti tuleva np-ultra ja seulojen tulokset jännittää!

Olipas mukava sattuma, että löysin palstalle, kun olinkin miettinyt onkohan meille Keski-Suomalaisille omaa palstaa ollenkaan jossa voisi jutella ja joskus kenties tavatakin sitten. Ystäväni kehui, että kun odotti esikoistaan hän oli löytänyt jonkun "mammapalstan" ja näiden palstalaisten kanssa he ystävystyivät ja pitivät porukkatapaamisia ja ovat edelleen yhteyksissä ja näkevät toisiaan :)

Minullakaan ei ystäväpiirissä ole yhtä tuttua lukuunottamatta muita samassa tilanteissa olevia. Oikeastaan niillä ystävilläni jotka aikovat hankkia perhettä ovat lapset tehty jo vuosia sitten ja muut tuskin hankkivat koskaan. Meillä yritystä ehti kertyä yli vuosi, joten tämä raskaus onkin ollut enemmän kuin odotettu ja toivottu :heart:

Montakos meitä täällä on tällä hetkellä? Olisi kiva kun olisi joku lista, josta näkisi ketkä ovat missäkin "tilanteessa" :D
 
Joo minä kans tosiaan esikoista odottelen ja 24-vuotta on ikää. Laskettu aika on 16.8. Ens maanantaina olis rakenneultra ja nyt jo perhoset pyörii mahas ku ees ajattelen :D Oon koittanu netistä ettiä jotain mammaryhmiä (esim. mammajoogaa tms.) mut aika huonost tuntuu olevan täällä päin.. Joskus on vissiin ollu Aaltoalvaris jotain vesijumppaaki odottaville mutta ei tietenkää enää :/
 
mä vasta tänään vahvasti plussasin, en tiiä oonko liian aikaisessa tässä ketjussa :D mutta silti, mitä haittaakaan tästä olis :)

oon siis 23v nainen jyväskylästä kanssakin ja ensimmäistä odottelen (hurjaa sanoa noin...lasketaanks mut jo odottavaks? :DD), olis kiva tutustua uusiin ihmisiin tällaisista piireistä :)
 
Pitäisikö meidän perustaa oma suljettu facebook-ryhmä, jossa vähän vapaammin voisimme kirjoitella ja tutustua ja vaihtaa ajatuksia ym :D Olisiko joku kiinnostunut perustamaan sellaisen?
HYVÄ IDEA! Osaako joku tehdä facessa noita ryhmiä?? Itse olen ainakin ihan tonttu noissa sovelluksissa ym, joten minulta se ei luonnistu, mutta jos jollakin (tai jonkun puolisolla :D ) on osaamista, niin hei tehdään ihmeessä ryhmä! Postaa sitten linkin vaan tänne, jotta ihmiset löytää ryhmän varmasti :)
 
Täällä hieman päälle 30v liittyis mukaan, jos mahtuu :)
Kolmatta jo odotellaan syksyllä saapuvaksi.
FB kuulostaa hyvältä, nimen ei varmaan sen kummempi tarvii olla...
JKL mammat, jyväsmammat, jyväskylän äipät...
 
Nonii, ryhmä on jkl mammat ja mukaan pääsee laittamalla mulle tänne yv:nä linkin omaan profiiliin, jonka jälkeen pyydän kaveriks ja lisään ryhmään, jonka jälkeen mut voi vapaasti poistaa kavereista. :))
 
Täällä myös yksi 5-vuotiaan tytön äitin Jyväskylästä, toista odotellaan syntyväksi lokakuulle. Ikää minulla on 24-vuotta, syyskuussa tulee 25v täyteen. :)
Fb-ryhmään voisin kyllä mielelläni liittyä, joten laitan yv:tä sinulle satumyy.:)
 

Yhteistyössä