Äidit jolla LA marras-joulukuu

Heippa! löytyykö täältä äitejä jolla on laskettu aika tän vuoden loppu puolella. Olisi kivaa jos saatais oma pino tänne. Itse olen 21v toinen lapsi tulossa:heart: toivon mukaan, laskettu aika on hieman epäselvää mutta luultavasti on tuolla joulukuussa. Asutaan Helsingissä puolison ja 1,5v taaperon kannsa=)
 
Heips! Tulihan vastauksia, miten teillä on raskaus sujunut? Mulla ihan hyvin näin alkuna ei onneksi ole ollut kuin alavatsakipuja. s4nn44--> mun poika syntyi 16.11.09:) Toivottavasti tänne tulee lisää porukkaa!
 
Heips! Täällä yks 21v. Ja kolmas tulossa LA 11.12 :))
Aikaisemmat lapset:
Poika joulukuu 2007
Tyttö Tammikuu 2011
Ja turkusesta päin huudellaan :wave:
Tässä raskausdessa alku mennyt hyvin :) vähän pahoinvointia ja vatsakipuja ensimmäinen neuvola nyt perjantaina :) ja jännittää silti vaikka kolmas :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Täällä olisi kanssa yksi esikoistaan odotteleva 21.v mamma, LA 1.11 :) vantaalla asustellaan mieheni kanssa. alkuraskauden aikana kärsin ajoittain kovastakin pahoinvoinnista. Nyt se on onneksi mennyt ohi. Maha tuntuu vaan kasvavan niin kovaa vauhtia ettei sitä enää kauaa piilossa pidetä :D vaikka meillä lähimmät ystävät, molempien perheet ja esimiehet tietävät jo mutta työkavereille en ole kertonut vielä. masuasukkiin olemme päässeet tutustumaan kaksi kertaa ja odotellaan innolla tulevaa rakenneultraa. Itsellä on ollut alusta asti kovin vahva "tyttö olo" mutta miehen mielestä tottakai poika on tulossa :D hehe. Aiotteko ottaa sukupuolesta selvää kun se on mahdollista? Mieheni kanssa päätimme että kysymme lähinnä käytännön syistä että saadaan tulevan pienokaisen huonetta laitettua ja ostettua vaatteita yms. :)

Terkuin, cee- & pallomasu rv 13+1
 
Moips!

Esikoinen tuloillaan ja LA 12.11. :) Itse oon 20-vuotias ja asun Espoossa :)
Mielestäni oon selvinnyt aika vähällä noiden oireiden kanssa. Mitä nyt oli pari viikkoa pahoinvointia ja nyt on alkanut päänsärky. Ei muuta oikeen oo ollut.
Mekin ollaan miehen kanssa päätetty ottaa sukupuoli selville, kun se on mahdollista :)

Kumikvatti rv 11+4
 
Heips!
Täälläkin on päästy jo kahdesti tutustumaan maha-asukkiin. Toissapivänä hakeuduin kovien vatsakipujen takia lääkäriin ja sain lähetteen naistenklinikalle tutkimuksiin. Kaikki kuitenkin vauvvelilla hyvin, luojan kiitos. Huomenna rakenne ultra <3 Miten ootte selvinneet pahoinvoinnista? Mikä auttaa?
 
Iltaa

Täällä näin ainakin vaivana on ihan hirveä väsymys, meinaan sammua oikeen kesken kaiken. Vatsakivuista on tullut kans aika sietämättömiä Eikä jaksaisi touhota paljon mitään lievää pahoinvointiakin on. Esikoinenkin on kipeä kauhee yskä, huomenna mennään lääkäriin jos nyt saadan ajan kun tänäänkin oli hirveä ruuhka.
Esikoisen aikana halusin kovasti miehen kanssa tietää onko tyttö vai poika, poikahan sieltä tuli.
Sukupuolella ei ole väliä jotenkin siin on vaan jotai kun haluaa tietää että voisi jo osta jotai pientä. Nytkin haluan tietää, mies halusi tällä kertaa yllätyksenä:) Noh toivottavasti tää olo ei kestä kauan.
Tervetuloa kaikille ja ihanaa odotusta!
 
Iidahei, miten teillä on noin aikasin rakenneultra? Meillä on vasta kesäkuussa rvlla 19 ja risat, se tuntuu musta jo kovin aikaiselta kun tutuilla ollut yleensä vasta n. Vklla 21. Jouduin olemaan pahoinvoinnin takia aika paljon sairaslomalla. Tuntui että se tuli ja meni miten sattuu ja ainoastaan lepäämällä selvisi. Mikään syöminen ei auttanut välillä jopa pahensi sitä. Väsymystä on ollut myös paljon onneksi sekin on jo vähän helpottamassa :) parhaimmillaan nukuin 16 tuntia vuorokaudesta. Saa nähdä joutuuko sitä jossain vaiheessa rautakuurille.
 
Nyt on menny mulla ultrat sekasin :D Eli "virallinen" eka ultra on tänään. Epäsäännöllisten menksujen takia oltiin arvioitu neuvolassa väärin toi kesto ja siks käytiin n. 3 vkoa sitten jo ultrassa. :) My mistake :D Joo mullekkin uni maistuu tavallista enemmän, sairaslomaa en oo hakenu vaikka välillä yrjöpussin kanssa on tullu tehtyä töitä. :S
 
Mulla on huomenna nt-ultra, mutta käytiin 8.viikolla yksityisellä ultrassa jo :) Mulle pahoinvointiin auttoi vaan lepääminen. Tosin koulussa oon kyllä käynyt pahoinvoinnista huolimatta. Mulla on vesipullo mukana niin siitä voi hörppiä ja toivoo, että pahaolo menee pois :D
 
Täällä 24 vuotias äiti odottelee toista lasta. Olen Pohjois-Savosta ja esikoisemme on 3 vuotias tyttö. :) LA on 12.11.2011.
Täällä pahoinvointia oli alussa todella paljon:snotty:. Jonkin verran minulla ainakin auttoi nuo merimiesrannekkeet :)
Ensi maanantaina on toinen ultra ( seulontaultra). TOivon että tällä kertaa kun menen keskussairaalalle asti ultraan, sentäs siellä on semmoinen kone millä kuvan saa mukaan.. :)

Mutta eipä tässä tän kummempia tällä kertaa! Onnea kaikille odottajille!
 
Meilläkin kävi virhearviointi kun en tiennyt kierron pituutta enkä muistanut tarkkaa päivää milloin edelliset kuukautiset alkoi. Meillä kun muutenkin kävi tämä homma aika nopsaa kun joulukuussa lopetin pillereiden syömisen niin helmikuun lopulla plussasin :D ensin LA oli 26.10 mutta nt-ultrassa muutettiin että todennäköisemmin on kuitenkin 1.11 :) mulla on ollut paripäivää kovia alavatsa kipuja mutta toivon että tää on normaalia.
 
Joo mellä kävi sama homma. Jätetiin ehkäisy pois jo 1,5 vuotta sitten ja oltiin jo luovutettu asian suhteen, että ei se vauva sieltä tule luonnollisin keinoin. Mutta niinhän siinä kävi että kun liika yrittäminen loppui ja stressiä ei enää ollut niin plussahan sieltä tuli. :)
 
Heippa!
Meidän pikkukakkosen laskettuaika ois 22.11, eli viikkoja alkais olemaan 11 kasassa. Esikoinen meillä on 7 kuukautta vanha. Vähän puskista tuli tämä uusi ihme, mutta onnellisia ollaan :)
Ultrassa ollaan kerralleen käyty, piti selvitellä missä ollaan menossa, kun kunnon kuukautisia ei esikoisen jälkeen kerennyt edes kunnolla tulla. Parin viikon päästä sitten päästään ihan "oikeaan" ultraan :)
Pahoinvointia ei tällä kertaa ole ollut samanlailla kun eka kerralla. Esikoiselta oppi sen, että jukurttia isompaa aamupalaa on turha edes yrittää syödä. Tosin nyt on helpompaakin, kun ei aamulla tarvitse töihin rynnätä ja aamun voi ottaa muutenkin ihan rennosti. Mutta alaselkäkipuja on ollut aivan hirveästi! :< Neuvolatäti sanoi, että niitä on odotettavissa aivan loppuun saakka, kun näin lyhyen jälkeen edellisestä raskaudesta tulee uudelleen raskaaksi. Onneksi vielä pystyy jumpissa käymään, niin saa edes pientä helpotusta kipuihin :)
 
Moikka.

Täällä olisi kans yks mamma kotkasta jolla LA 24.12 ;) toivottavasti kaveri pysyy kyydissä loppuun asti :) Viikon päästä olisi eka neuvola, ja kovasti pohdin varhaisultraa että tietäisin kaiken olevan kunnossa. Nyt kokoajan hirveä pelko jos kaikki ei olekkaan pikkuisella hyvin :(
 
Voisinpa itsekkin ilmottautua mukaan :) 22 vuotta löytyy ikää ja toista odotellaan LA 25.12 ja Kotkassa asutaan. Esikoinen täyttää 3.6 2.v :)

Ens Tiistaina ois varhaisultra ja torstaina eka neuvola :)
Pahoinvointi aika rankasti 24/7 päällä :(

Astre ja Tipunen 6+5
 
Täällä kans yksi marraskuussa synnyttävä äityli :)

Eli täytän 4.kesäkuuta 22v ja toinen meillä tulossa ja olen Etelä-Lapista eli Keminmaasta, esikoinen on 2v 1kk ikäinen :) np-ultra oli eilen ja kaikki oli hyvin, mulla siis yks keskenmeno tätä raskautta ennen viikoilla 12+2 ja keskenmeno todettiin 13.1.2010 1v1kk yritettiin uudelleen ja tärppäsi :) mies kyllä senkin totesi, 4 päivää ennen kuin menkat olis pitänyt alkaa niin mies tokaisee että sillä on tunne että olen raskaana ja tein sitten heti seuraavana aamuna positiivisen testin 28.2.2011. Mulla laskettu aika on 12.11.11 :) pitää tähdätä joko 11.11.11 tai sitten isänpäiväksi 13.11.11 :) Huomenna alkaa 4.raskauskuukausi ja toinen kolmannes <3

Paljon onnea kaikille odottajille <3

Minna ja nyytti rv 12+6 <3
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille, kauheesti uusia tullut :) meillä olisi ensviikolla taas neuvola. En tiedä yhtään mitä sielä käsitellään. Toivottavasti selviäisi johtuuko tämä mun jatkuva väsymys raudan puutteesta. Alkaa jo hiukan ärsyttämään kun tuntuu että nukun kaiken vapaa-aikani enkä jaksa tehdä mitään. Kuukauden päästä olis sitten rakenne ultra jota meillä odotetaan todella kovasti :) olisi ihanaa nähdä pikkunen taas ja nähdä että kaikki on kunnossa. Toivottavasti alkais liikkeet jo kohta tuntumaan!
 
Heippa kaikki joulukuun mammat :) olis ihan älyttömän kiva kuulla teidän raskauksista ja siitä onko minkäänlaisia oireita ilmaantunut ;) olen itse viikoilla 7+2 ja ihmettelen kovasti oireiden puuttumista, toki on väsymystä (varsinkin aamupäivisin 11-12 aikaan sekä iltapäivällä 3-5 aikaan), tissit on aivan älyttömän kipeet ja nälkä vaivaa USEIN :D viimeviikkoinen paleleminen on kadonnut kokonaan.. ehkä olen vielä niin alussa ja oireet ehtii vielä ilmaantua, mutta tosiaan olisi tosi kiva kuulla odotuksista, jotka ovat suunnilleen samoilla viikoilla kun omani:)
 
Täällä käyty tänään varhaisultrassa :) Kaikki oli niinkuin pitikin ja pieni masuasukki sykkeineen ruudulla näkyi <3 koko oli 8.7mm vastaten viikkoja 7+0 mut meen omis laskuis toistaseks noil neuvolan viikoil eli 7+2 :) Katotaan sit np-ultran jälkee jos jotaa isompaa muutosta tulee.

Täällä oireina etova olo 24/7 ( varsinkin jos huonosti nukkun tai saanut syötyä huonosti), tissien aristus palas takas n. viikon tauon jälkeen, iltapalelu, mielialat heittää hetkes nollast sataan :D
Viikonloppuna jo vähän pelästyin ku pahoinvointi loppu melkee kokonaa, mut sainkin nukkua 12h unia ja syöytyä hyvin :) Eilen aamusta taas palas voimakkaana takasin, sainkin tohon kelaa menevää lappuu/diagnoosi lappuun tuolt ultrast et on hyperemesis eli voimakas pahoinvointi.

Torstain ekaa neuvolaa odotellessa :)
Astre ja Tipunen 7+2
 
Hei astre, saanko kysyä missä kävit varhaisultrassa ja mitä makso? oon itsekkin niin harkinnut meneväni, meinasin oottaa perjantain neuvolaan ja katsoa mitä se täti siel sanoo mutta haluaisin helpotuksen jo tähän epävarmuuteen ja tietää kaiken olevan kunnossa. Vauva on niin toivottu että en haluu minkään olevan vialla:)
 

Yhteistyössä