äidit vm-89 tai 90!

onko täällä niitä paljonkin!?? luin edellistä pinoa ja joku kummasteli että miten vm. 90 oleva voi olla äiti! no tiedän ainakin jo kolme tämän ikäistä äitiä!! itse olen vm-89 mutta joulupäivän synttärisankari eli lähes 90 luvun puolelle kuulun.. no mulla on 1 vuotias poika ja koulua käydään nyt ahkerasti ja poika aloitti syksyllä perhiksessä... mites muilla?
 
alabama
Juu miehelle se on noin nuorena suuri koetus.Itse naisenakaan en olisi voinut kuvitella olevani 17-vuotiaana äiti.Enkä voi nytkään.Koulutus minulle ensin,joka on jo loppusuoralla tosin.Tässä sitä kuumeillaan.
 
eikös joskus ennenvanhaankin,joskus sodan aikana saatu lapset nuorena....ja eiköhän nuorikin äiti itse tiedä onko valmis äidiksi jos päättää pitää lapsen =) ,,miulla on laskettu aika ihan parin viikon päästä ja täytän maaliskuussa 20. ihan olen valmis ottaamaan vastuuta ihanasta vauvelista ja kun on tuo mieskin mukana kuvioissa ja hän on minuu neljä vuotta vanhempi. minkä takia joku haluaa tehdä pahan mielen nuorelle (tulevalle) äidille ??? kysyn vain.
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 14:11 vaippamummo kirjoitti:
eikös joskus ennenvanhaankin,joskus sodan aikana saatu lapset nuorena....ja eiköhän nuorikin äiti itse tiedä onko valmis äidiksi jos päättää pitää lapsen =) ,,miulla on laskettu aika ihan parin viikon päästä ja täytän maaliskuussa 20. ihan olen valmis ottaamaan vastuuta ihanasta vauvelista ja kun on tuo mieskin mukana kuvioissa ja hän on minuu neljä vuotta vanhempi. minkä takia joku haluaa tehdä pahan mielen nuorelle (tulevalle) äidille ??? kysyn vain.
Kuule..olet sinä ihan eri juttu kuin -89 syntynyt.Sinähän täytät hyvänen aika jo 20!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 16:07 alabama kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 14:11 vaippamummo kirjoitti:
eikös joskus ennenvanhaankin,joskus sodan aikana saatu lapset nuorena....ja eiköhän nuorikin äiti itse tiedä onko valmis äidiksi jos päättää pitää lapsen =) ,,miulla on laskettu aika ihan parin viikon päästä ja täytän maaliskuussa 20. ihan olen valmis ottaamaan vastuuta ihanasta vauvelista ja kun on tuo mieskin mukana kuvioissa ja hän on minuu neljä vuotta vanhempi. minkä takia joku haluaa tehdä pahan mielen nuorelle (tulevalle) äidille ??? kysyn vain.
Kuule..olet sinä ihan eri juttu kuin -89 syntynyt.Sinähän täytät hyvänen aika jo 20!
Jos täyttää ensi vuonna 20, niin on vuosimallia -87! Onko kaksi vuotta todella niin paljon?

Olen itse tullut äidiksi 17-vuotiaana ja nyt odotan kolmatta! Ja täytän ensi vuonna huimat 21! :) Kukin tyylillään, tämä oli meidän valinta! :heart:
 
voi älkää nyt alkako täälläkin tapella kun olis nimenomaan kiva et tää pino olis vaan näille vm89 tai 90 äideille!! :) ku mä en ainakaan viitsi edes kommentoida noita juttuja tuollla kun aina saa ikävää palautetta iästään :( mut kiva ku on löytyny jo muitakin tän ikäsiä äitejä! :) mitä teille kaikille kuuluu? :) ja millasta on ollu vauvan kanssa? mulla olis kova hinku hankkia toinen vauva nyt kun esikoinen täytti vuoden ja on jo reioas taapero :) mutta koulun käyn kuitenki nyt tässä välissä loppuun kun mies tienaa :) hänelläkin on haaveena lähteä vielä koulunpenkille sitten vuosien päästä..
 
voi herranjestas
kyllä kauhistuttaa ajatus teini pissiksestä kaupungilla vaunujen kanssa rööki suussa. niitä on monesti nähty, kun ei tajuta miten suuri vastuu on pienen vauvan terveydestäkin. jo odotus aikana nämä teinit vetää röökiä cooleina maha pystyssä. en voi tajuta, anteeksi vaan, miten lapset tekee lapsia...17 vuotias kun saa lapsen niin , voin sanoa että siitä on leikki kaukana. näillä nuorilla kun on kuva ihanasta tuhisevasta nyytistä, joka vain nukkuu ja syö. ei ei ei...se ei ole oikeasti sitä. se on vastuuta 24/7 pienestä kääröstä, jonka maailmaan tuloa on saatettu höystää koliikilla, maito allergialla tms....

miettikkää tarkkaan, kyllä niitä lapsia ehtii myöhemminkin...nuorena tehdä...mutta älkää nyt noin nuorena.... :eek:

olen itsekkin nuorena 21 vuotiaana lapsen saanut, ja rankkaa on. ei ole omaa aikaa ja kaikesta joutuu karsia. lapsi on etusijalla. rahaa kun on sillä ostetaan vauvalle...ne uudet vaatteet saa hetkeksi unohtaa itsensä kohdalla.

kaikki tekee omat valintansa....
 
voi herranjestas
tarkoitukseni ei ollut loukata ketään tai pilata ketjuanne. en vain ymmärrä miksei lapset nauti nuoruudesta /lapsuudesta ilman vastuuta. kyllä lapsia kerkeää tekemään....aika menee nopeasti, ja lapsia ollaan vain kerran.

kokemuksen syvällä rintaäänellä tahdoin vain kertoa että, lapsi on suuri vastuu, ei nukke joka vain nukkuu ja syö. oma vauvani nukkuu noin 1h päivällä ja yö unillle saaminen yhtä huutoa...kyllä siinä käy harmittamaan kun ei ole enään sitä omaa aikaa. ja sitten väsyttää jne.... \|O \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 20:23 voi herranjestas kirjoitti:
tarkoitukseni ei ollut loukata ketään tai pilata ketjuanne. en vain ymmärrä miksei lapset nauti nuoruudesta /lapsuudesta ilman vastuuta. kyllä lapsia kerkeää tekemään....aika menee nopeasti, ja lapsia ollaan vain kerran.

kokemuksen syvällä rintaäänellä tahdoin vain kertoa että, lapsi on suuri vastuu, ei nukke joka vain nukkuu ja syö. oma vauvani nukkuu noin 1h päivällä ja yö unillle saaminen yhtä huutoa...kyllä siinä käy harmittamaan kun ei ole enään sitä omaa aikaa. ja sitten väsyttää jne.... \|O \|O
Sun jutut ois kuulununeet ennemminkin tuohon "ihmettelen todella"-ketjuun... \|O Johan otsikko kertoo kelle tämä ketju tarkotettu. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 20:32 Karussa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 20:23 voi herranjestas kirjoitti:
tarkoitukseni ei ollut loukata ketään tai pilata ketjuanne. en vain ymmärrä miksei lapset nauti nuoruudesta /lapsuudesta ilman vastuuta. kyllä lapsia kerkeää tekemään....aika menee nopeasti, ja lapsia ollaan vain kerran.

kokemuksen syvällä rintaäänellä tahdoin vain kertoa että, lapsi on suuri vastuu, ei nukke joka vain nukkuu ja syö. oma vauvani nukkuu noin 1h päivällä ja yö unillle saaminen yhtä huutoa...kyllä siinä käy harmittamaan kun ei ole enään sitä omaa aikaa. ja sitten väsyttää jne.... \|O \|O
Sun jutut ois kuulununeet ennemminkin tuohon "ihmettelen todella"-ketjuun... \|O Johan otsikko kertoo kelle tämä ketju tarkotettu. :whistle:
juu menis vaan toi "herranjestas" ihmettelemään todella tuonne toiseen ketjuun! siellä kun niitä riittää :) ja haluaisin sen verran sanoa tähän että voihan sitä nuoruudestaan nauttia lapsen kanssakin!! mulla on ainakin takanani elämäni ihanin vuosi! ei kaikki nuoret halua baariin tai kulje rööki huulessa!! no toivottavasti tää ikäkeskustelu jäis tähän!! ja arvostelijat pysyisivät poissa!
 
voi herranjestas
hei,
en arvostele ketään tai yleistä. en pidä nuorta äitiä huonompana kuin vanhempi äiti. jokainen äiti kyllä lastaan rakastaa, mutta näitä teini äitejä en voi ymmärtää, jotka polttavat jo odotusaikana ja sitten jatketaan raskauden jälkeen lapsen nenän edessä. jotkut nuoret äidit ovat täysin kypsiä äideiksi, en sitä epäile, sillä itsekkin olen nuorena lapsen saannut, en tosin 17 vuotiaana vaan 21 vuotiaana. mutta jotkut ovat vastuuttomia ja jatkavat elämäänsä entiseen malliin...myös vanhemmista äideistä löytyy näitä.

ja tahdon nyt painottaa että, yleensä nuoret jaksavat paremmin pienen vauvan kanssa ja osaavat olla joustavia...toisin kuin vanhemmat äidit (tarkoitan nyt yli 30 vuotiaina esikoisensa saannutta) euvät enään jaksa niin hyvin ja eivät osaa joustaa, koska ovat jo tottuneet sellaiseen elämään ettei tarvitse luopua mistään.

lapsen tulon myötähän ei tarvitse luopua tietyistä asiosta kuin hetkeksi...mutta jotkut olettavat ettei mistään tarvitse luopua milloinkaan.

on ikävää seurata niitä "lapsia" joilla on oma lapsi mahassa vaikka ja vedetään röökiä jne.....

heitä arvostelen jotka eivät lapsestaan osaa pitää huolta, mutta lapsi on silti pitänyt saada koska se on niin ihqu! mutta ne nuoret äidit jotka todella kantavat vastuun ja kasvavat äidiksi vauvan tulon myötä, heitä uskon että arvostaa jokainen!

tsemppiä! :flower: :hug:
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 18:22 äitikolmelle kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 16:07 alabama kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 14:11 vaippamummo kirjoitti:
eikös joskus ennenvanhaankin,joskus sodan aikana saatu lapset nuorena....ja eiköhän nuorikin äiti itse tiedä onko valmis äidiksi jos päättää pitää lapsen =) ,,miulla on laskettu aika ihan parin viikon päästä ja täytän maaliskuussa 20. ihan olen valmis ottaamaan vastuuta ihanasta vauvelista ja kun on tuo mieskin mukana kuvioissa ja hän on minuu neljä vuotta vanhempi. minkä takia joku haluaa tehdä pahan mielen nuorelle (tulevalle) äidille ??? kysyn vain.
Kuule..olet sinä ihan eri juttu kuin -89 syntynyt.Sinähän täytät hyvänen aika jo 20!
Jos täyttää ensi vuonna 20, niin on vuosimallia -87! Onko kaksi vuotta todella niin paljon?

Olen itse tullut äidiksi 17-vuotiaana ja nyt odotan kolmatta! Ja täytän ensi vuonna huimat 21! :) Kukin tyylillään, tämä oli meidän valinta! :heart:
kaksi vuotta tuossa tapauksessa on huima ero.Koskaan en tule 13-17 vuotiasta äitiä ymmärtämään.En riitaa silti ole haastamassa.
 
vanha
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 23:42 alabama kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 18:22 äitikolmelle kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 16:07 alabama kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 14:11 vaippamummo kirjoitti:
eikös joskus ennenvanhaankin,joskus sodan aikana saatu lapset nuorena....ja eiköhän nuorikin äiti itse tiedä onko valmis äidiksi jos päättää pitää lapsen =) ,,miulla on laskettu aika ihan parin viikon päästä ja täytän maaliskuussa 20. ihan olen valmis ottaamaan vastuuta ihanasta vauvelista ja kun on tuo mieskin mukana kuvioissa ja hän on minuu neljä vuotta vanhempi. minkä takia joku haluaa tehdä pahan mielen nuorelle (tulevalle) äidille ??? kysyn vain.
Kuule..olet sinä ihan eri juttu kuin -89 syntynyt.Sinähän täytät hyvänen aika jo 20!
Jos täyttää ensi vuonna 20, niin on vuosimallia -87! Onko kaksi vuotta todella niin paljon?

Olen itse tullut äidiksi 17-vuotiaana ja nyt odotan kolmatta! Ja täytän ensi vuonna huimat 21! :) Kukin tyylillään, tämä oli meidän valinta! :heart:
kaksi vuotta tuossa tapauksessa on huima ero.Koskaan en tule 13-17 vuotiasta äitiä ymmärtämään.En riitaa silti ole haastamassa.
Kuka täällä ymmärrystäsi kaipaa? painu sinäkin tuohon toiseen ketjuun ihmettelemään!! :LOL: :LOL: :LOL:
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2006 klo 00:58 vanha kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 23:42 alabama kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 18:22 äitikolmelle kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 16:07 alabama kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 14:11 vaippamummo kirjoitti:
eikös joskus ennenvanhaankin,joskus sodan aikana saatu lapset nuorena....ja eiköhän nuorikin äiti itse tiedä onko valmis äidiksi jos päättää pitää lapsen =) ,,miulla on laskettu aika ihan parin viikon päästä ja täytän maaliskuussa 20. ihan olen valmis ottaamaan vastuuta ihanasta vauvelista ja kun on tuo mieskin mukana kuvioissa ja hän on minuu neljä vuotta vanhempi. minkä takia joku haluaa tehdä pahan mielen nuorelle (tulevalle) äidille ??? kysyn vain.
Kuule..olet sinä ihan eri juttu kuin -89 syntynyt.Sinähän täytät hyvänen aika jo 20!
Jos täyttää ensi vuonna 20, niin on vuosimallia -87! Onko kaksi vuotta todella niin paljon?

Olen itse tullut äidiksi 17-vuotiaana ja nyt odotan kolmatta! Ja täytän ensi vuonna huimat 21! :) Kukin tyylillään, tämä oli meidän valinta! :heart:
kaksi vuotta tuossa tapauksessa on huima ero.Koskaan en tule 13-17 vuotiasta äitiä ymmärtämään.En riitaa silti ole haastamassa.
Kuka täällä ymmärrystäsi kaipaa? painu sinäkin tuohon toiseen ketjuun ihmettelemään!! :LOL: :LOL: :LOL:
No täällä ollaan huumorintajuttomia ja nauretaan itsekseen.
 
Tolle yhelle ihmettelijälle, että mäkään en voi sietää että odottava tai imettävä äiti polttaa, mutta ei se ole ainoastaan nuoret äidit, vaan ihan kaikenikäsistä sellasia löytyy...

On se harmi kun nuoret ei saa missään rauhassa keskustella ja purkaa omia ajatuksia, sitä vartenhan tää on, mutta aina pitää tulla näitä "parempia" tänne neuvomaan..

Itellä ei vielä lapsia ole, mutta jos nyt tulis ni kyllä mä ainakin haluaisin itelle täältäkin sellasen turvaverkon ja paikan mihin vois ajatukset purkaa, helppoa sen vauvan kanssa kun ei tule olemaan...

Annetaan siis ihan oikeesti alle 20-v äitien jutella täällä rauhassa..Tosin toivottavasti mäkin saisin joskus jotain kirjottaa..Mutta ärsyttää kun aina arvostellaan nuoria vaan iän perusteella.
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2006 klo 04:07 taizii kirjoitti:
Tolle yhelle ihmettelijälle, että mäkään en voi sietää että odottava tai imettävä äiti polttaa, mutta ei se ole ainoastaan nuoret äidit, vaan ihan kaikenikäsistä sellasia löytyy...
Joo tästä olen samaa mieltä.Ja juuri tämän raskausajan polttaminen saa vereni kiehumaan niin pahasti että tekisi mieleni lyödä jotakuta niin tyhmää. :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 19:01 nuori äiti kirjoitti:
voi älkää nyt alkako täälläkin tapella kun olis nimenomaan kiva et tää pino olis vaan näille vm89 tai 90 äideille!! :) ku mä en ainakaan viitsi edes kommentoida noita juttuja tuollla kun aina saa ikävää palautetta iästään :( mut kiva ku on löytyny jo muitakin tän ikäsiä äitejä! :) mitä teille kaikille kuuluu? :) ja millasta on ollu vauvan kanssa? mulla olis kova hinku hankkia toinen vauva nyt kun esikoinen täytti vuoden ja on jo reioas taapero :) mutta koulun käyn kuitenki nyt tässä välissä loppuun kun mies tienaa :) hänelläkin on haaveena lähteä vielä koulunpenkille sitten vuosien päästä..
Meillä on vauva-elämä sujunut kaiken kaikkiaan tosi hyvin. =) Seurasta on vaan joskus pula, mies kun sai työpaikan, mut onneksi sai kuitenkin. :whistle: Mulla kanssa meinaa välillä vauvakuume tulla, mut sama homma koulun kanssa kun sulla! Ja ilman kouluakin pitäis varmaan malttaa jonkun aikaa odottaa, tuossa yhdessäkin kun on kuitenkin aika paljon työtä... :D Onneks tuttaville syntyy kohta vauva niin pääsee välillä sitä ihastelemaan. =) :heart:
 
pn2
Itseasissa mun mies vasta täytti 17, oli vielä 16 kun tyttö synty. Ja hyvin ollaan pärjätty. Mies on kypsynyt tosi paljon vuoden aikana, eikä oo hälle ollenkaan vaikea paikka. Ainoo mitä hälle on vaikeeta niin on tää asuinpaikka, kun ei ole täältä kotoisin.
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2006 klo 18:06 pn2 kirjoitti:
Itseasissa mun mies vasta täytti 17, oli vielä 16 kun tyttö synty. Ja hyvin ollaan pärjätty. Mies on kypsynyt tosi paljon vuoden aikana, eikä oo hälle ollenkaan vaikea paikka. Ainoo mitä hälle on vaikeeta niin on tää asuinpaikka, kun ei ole täältä kotoisin.
No hyvä että teille on käynyt hyvin.. =)
 

Yhteistyössä