"Äitejä"

vierailija
Joo. Silti äiti on aina äiti ja äiti pitää nostaa jalustalle.

Itsellä kanssa vähän vähemmän ihana "äiti" - ja silti aina vähän väliä joku valopäät tulee kommentoimaan että "kyllä sun äitiä pitää kunnioittaa kun on sua lapsena hoitanut".

Mä niin vihaan äiti-myyttiä.
 
vierailija
Joo. Silti äiti on aina äiti ja äiti pitää nostaa jalustalle.

Itsellä kanssa vähän vähemmän ihana "äiti" - ja silti aina vähän väliä joku valopäät tulee kommentoimaan että "kyllä sun äitiä pitää kunnioittaa kun on sua lapsena hoitanut".

Mä niin vihaan äiti-myyttiä.
Tämä onkin ihmeellinen käsitys että äitiään pitäisi automaattisesti kunnioittaa. Lapset tehdään aina itsekkäistä syistä. Aivan liian usein lapsi tehdään maksamaan hinta äidin tekemistä vääristä valinnoista elämässä,. On paljon äitejä, jotka käyttävät lapsen lapsuuden ja nuoruuen lähinnä kiukutellakseen lapselleen sitä, että lapsi ylipäänsä tarvitsee äitiään, ja purkaen lapseen sen pettymyksen ettei elämästä tullutkaan sellaista kuin haluaisi. Sitten, kun lapsi kasvaa, itketään ja säälitään itseä kun lapsi ei haluakaan viettää aikaa yhdessä.
Kukaan lapsi ei ole pyytänyt syntyä tänne. Äidit eivät tarvitse sääliä ja kunnioitusta siitä, että ovat hoitaneet mallikkaasti työn, jonka ovat itse valinneet - äitiyden. Se on vähintä, mitä äidiltä voi vaatia. Huonoja äitejä on, ja heitä saa ihan vapaasti vihata. Huono äiti on lapsen vihan ansainnut, jos on jättänyt lapsen ilman niitä eväitä, mita lapsi on tarvinnut voidakseen kasvaa onnelliseksi ihmiseksi.
 
vierailija
Joo. Silti äiti on aina äiti ja äiti pitää nostaa jalustalle.

Itsellä kanssa vähän vähemmän ihana "äiti" - ja silti aina vähän väliä joku valopäät tulee kommentoimaan että "kyllä sun äitiä pitää kunnioittaa kun on sua lapsena hoitanut".

Mä niin vihaan äiti-myyttiä.
Ehkä sitä ei olisi, jos ei olis äitienpäivääkään? kauppiaat kun ovat kautta aikojen keksineet kaikenlaista porkkanaa tuotteidensa menekin varmistamiseksi. Syyllisyys on siinäkin monella taustalla - mut et voi ymmärtää sitä välttämättä, jos et ole katsonut elokuvaa Uskollinen puutarhuri. Siinä on selitetty se systeemi selvästi - ja monen on pakko myöntää, että tottahan tuo. Katso - sen lisäksi - elokuva Babel. Mitä siitä oppii - tai ehkä ei opikaan? Todellisuus voi olla vielä karumpi koska siinä on elettävä - vaikka se puutarhuri taitaa olla totta, sanoo moni. Täälläkin on businessmiehiä lukematon määrä :ninja::ninja::ninja::ninja::ninja:
 
Tämä onkin ihmeellinen käsitys että äitiään pitäisi automaattisesti kunnioittaa. Lapset tehdään aina itsekkäistä syistä. Aivan liian usein lapsi tehdään maksamaan hinta äidin tekemistä vääristä valinnoista elämässä,. On paljon äitejä, jotka käyttävät lapsen lapsuuden ja nuoruuen lähinnä kiukutellakseen lapselleen sitä, että lapsi ylipäänsä tarvitsee äitiään, ja purkaen lapseen sen pettymyksen ettei elämästä tullutkaan sellaista kuin haluaisi. Sitten, kun lapsi kasvaa, itketään ja säälitään itseä kun lapsi ei haluakaan viettää aikaa yhdessä.
Kukaan lapsi ei ole pyytänyt syntyä tänne. Äidit eivät tarvitse sääliä ja kunnioitusta siitä, että ovat hoitaneet mallikkaasti työn, jonka ovat itse valinneet - äitiyden. Se on vähintä, mitä äidiltä voi vaatia. Huonoja äitejä on, ja heitä saa ihan vapaasti vihata. Huono äiti on lapsen vihan ansainnut, jos on jättänyt lapsen ilman niitä eväitä, mita lapsi on tarvinnut voidakseen kasvaa onnelliseksi ihmiseksi.
Oon sun kans samaa mieltä, että ei tarvitse ketään automaattisesti jalustalle nostaa. Kaikki ei vaan ole hyviä äitejä ja osa ei edes yritä. Tiedän itse, että olin vahinko, mutta oon kyllä tietysti tosi iloinen, että äitee päätti minut pitää, vaikka joutui monesta asiasta luopumaan. Mutta tietoinen valintahan siinäkin tehdään, että pitääkö lasta vai ei.

Jos nyt ei ihan päin seinää ole kaikki mennyt, niin minusta pitäisi kuitenkin osata arvostaa vanhempien tekemää työtä lastensa eteen, vaikka vanhemmat ovatkin sen valinnan itse tehneet. (Ja mullahan ei siis ole lapsia ja tuo koiran rotjake ei ainakaan arvosta yhtään sitä kaikkea mitä sen eteen teen:ROFLMAO:)
 

Yhteistyössä