Äiti ja kaksi lasta, asunnon koko?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eli kysymys kuuluu: minkä kokoisia asuntoja täällä on yhden aikuisen ja kahden alle kouluikäisen lapsen kokoisella perheellä? Tarkoitus olisi muuttaa todennäköisesti kaksioon niin että minä nukun olohuoneessa ja lapsille olisi oma yhteinen huone, mutta mietin mikä neliömäärä olisi ns. normaali.
 
No meillä on 120,5 neliötä. Varmaan sitä komerossakin eläisi ja nukkuisi, mutta itse en pienempään muuttaisi.
Ymmärsin, että ap haki kaupunkiasuntoa tms. Kylhän tämä 150neliön okt kelpaa kaikille myös mulle ja kahdelle kouluikäisille. Mutta se ei tainut olla jutun juju ;) Kuitenkin olen asunut noissa kenkälaatikoissa, joten tiedän ettei alle 50neliöön kannata mennä.
 
r0s
Eivät kai ne neliöt määrää, vaan se, miten asunto on toteutettu.

Aapeen tapauksessa keittiö esimerkiksi on välttämätön, tupakeittiö tai keittokomero ei toimi kun on tarkoitus nukkua olohuoneessa.

Korkea, parvellinen kämppä taas olisi loistoratkaisu vaikkei parvi lisäneliöitä annakaan.
 
r0s
vierailija
Riippuu niin paljon siitä pohjasta. Opiskeluaikaan asuttiin 2 h, kk ja kph asunnossa ja se toimisi hyvin tuolla kokoonpanolla. Siinä oli kaksi yhtä suurta huonetta ja keittokomero ja kylppäri ja eteinen niiden välissä. Edellisessa asunnossa oli 52 neliötä ja loistava pohja. Ne menevät aina hetkessä kaupan. Keittiö etenkin oli loistava, vaikkei tuo keittokomerokaan ikkunoinen paha ollut. Molemmissa oli reilusti niin kaappi- kuin työskentelytilaa kokoonsa nähden.
 

Yhteistyössä