ÄITI JA LAPSI HEITETTIIN JUNASTA!

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja ei käsitä, 16.07.2010.

1. nellustiina

nellustiina Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    09.09.2006
    Saadut tykkäykset:
    4
    Saako nykyään pankkikortteja? eiks noi electronit oo tullu niitten tilalle?

2. Siis debit on pankkikortti.

3. hah. toihan oli ihan asiallisesti sanottu.. toisin ku pummiksi ym haukkuminen.

4. d

d Vieras

saa. En itsekää suostu ottamaan epävarmaa electronia. Miksi ihmeessä sellaisen valitsisin?

5. piina

piina Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.08.2008
    Saadut tykkäykset:
    0

Se on totta, mutta kaikkea mitä hän on valittanut, niin on ihmetelty.

6. Björn

Björn Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.03.2009
    Saadut tykkäykset:
    2
    Sirulliset debit-kortit on tulleet aikaa sitten tavallisten pankkikorttien tilalle, erona vaan että sirulliset käy myös ulkomailla, ihan kuten luottokortitkin.

7. hö

Vieras

Eihän ne sinne riihimäelle jääneet. Seuraava juna lähti kymmenen minsan päästä, eli siinä välissä kerkes hyvin soittaa ilttikseen. Eli ei ollut näemmeä mitään ongelmaa.. kerkes lipunki hommaamaan.

8. vieras

vieras Vieras

No ei kyl todellakaa meidän lapsen kanssa voi ainekaan lähteä minneen ilman vaunuja. ja on kyllä ihan mahdoton ajatus edes tuota 2v saada kävelemään nätisti vierellä. sekun näkee jotain jännään niin siinä tulee itkupotkuraivarit jos periksi ei saa. nouki siinä sitten maasta huutava ja potkiva 2vuotias ja kanna lisänä laukku + istuin. Hei haloo. ei kaikki terveetkään 2vuotiaat ole sellasia että uskoo jokaista äitin sanaa. etenkään väsyneenä.

9. ..

.. Vieras

Korttikeskustelusta voisi joku tehdä vaikka ihan oman aiheen..... Minulla debit ja mielummin tykkäisin electronista, koska sieltä lähtee summa samontein tililtä. Selkeämpää. Ei tartte laskuja maksaessa miettiä mitkä on lähttenyt jo tililtä ja mitkä ei.

10. vieras

vieras Vieras

Peesi tälle! Varmaan on väsynyt ja unien tarpeessa oleva lapsi paras kävelijä kiireessä. Ilmeisesti kukaan ei teistä ole koskaan ollut hankalassa tilanteessa lapsen kanssa.

Kuvittele jos olet liikenteessä autolla joka hajoaa, pakkasta -25 astetta ja mukanasi on kolme pientä lasta. On pilkkopimeää eikä tiellä ketään muuta. Sitten tulee auto joka pysähtyy kun kovasti huidot tiellä ja avunpyyntöösi hän vastaa että miksi et liiku autolla joka toimii ja häipyy.

No minulle ei aivan noin käynyt vaan ystävällinen nainen poimi meidät kyytiin ja vei lähimmälle kylälle josta mieheni tuli muutaman tunnin kuluttua hakemaan...

11. Björn

Björn Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.03.2009
    Saadut tykkäykset:
    2
    Pummiksi ym? Mikä se ynnä muuta on? Kuule, taidan matkata pikkusen enemmän junilla kuin sä, ja jokainen liputta matkustava korottaa mun lippuni hintaa joka vuosi. Ei heru sympatiaa sellaisia kohtaan.

12. No ei ole ihan sama kuin rautatieasemalla jättäminen kesäpäivänä...

13. aavaa

aavaa Vieras

Soitat sä lehteen ja alat mollata muita sen takia et lapsi oli väsyny eikä pystyny liikkuun riittävän nopeesti?

14. kpl

kpl Vieras

No ei minulla ainakaan ole luottokorttia koska en osta luotolla vaan omalta tililtäni (tavallisemmin käteisellä). Tosin matkalle lähtiessä mulla on aina pari sataa riihikuivaa ylimääräistä mukana kaiken varalta.

15. vieras

vieras Vieras

Miksi ihmeessä soittaisin? Mutta hengespelastusmitain antaisin henkilölle joka poimi meidät kyytiinsä.
    Ja kännykkäkin oli mukana ja useammalle taholle soitettuani sain ohjeet odottaa jos joku ohiajava ottaisi kyytiin ja veisi lämpimään.

Ei toki liittynyt mitenkään Iltalehden juttuun mutta kunhan kerroin esimerkkinä.

16. Björn

Björn Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.03.2009
    Saadut tykkäykset:
    2
    Retorinen kysymykseni kuului: Miksi ei ole tavallista debit-korttia? Sä alat yhtäkkiä puhua luottokorteista?

17. no joo o

no joo o Vieras

mitenköhän tää likka on saanu 2 vuotiaan laitettua turvaistuimeen ja kuljettanu mukanaan...? :D taitaa tosiaan olla värittäny juttua huomion hakemiseks tai sit on kirjottaja laittanu omiaan mukaan... hei haloo?!!

18. aavaa

aavaa Vieras

Tuo nainen on jätetty asemalle, ei keskelle korpea pakkaseen. Mitä pahaa se vr teki jotta sillä syyllä et sulla on lapsi mukana voit alkaa haukkua vr:ää?
    Mun käsittääkseni vr ei ole tehny mitään väärin mutta silti tuommonen juttu on lehdessä`ja sun mielestä tuo pitäs vaan ymmärtää et voi kun on kohdeltu niin väärin tätä naista.

19. Yks

Yks Vieras

kyllä olisi mullakin tullut itku, jos oman 2,5-vuotiaan kanssa, ison kassin/kassien ja vielä istuimen kanssa joutuisin heitetyksi junasta pois, vaikka syynä olisi oma typeryyteni, kai sitä ihminen erehtyä saa ilman että matkustaa pummilla tai ei omista luottokorttia.. Jos vielä vieras asema, etsi sieltä lippuluukku, raahaa lasta ja kasseja, istuinta perässä ja hellettä yli 30 astetta. kyllä palais pinna ja itku tulisi. kas kun ette mammat menny kilpaa syljeksimään tämän kys. äidin päälle ja haukkumaan kuin on typerä kun ei omista luottokorttia tai ei ole rattaita ja ihan oma vika!!!! missä on ihmisten auttaminen?

20. Asiallinen

Asiallinen Vieras

En kyllä ihmettele jos koduktööri heittänyt naisen ulos lapsen ja kassien kanssa. Huomaahan sen jo tältä palstalta että lähimmäisen auttaminen ei kiinnosta.

21. vieras

vieras Vieras

Minä en koskaan usko mitään lehtijuttua, koska en ole kuullut toista osapuolta tai ollut tapahtumassa paikalla. Äiti on voinut käyttäytyä pissismäisesti, kiroillut jne. Toisaalta konnarikin on voinut olla kuin eräs pysäköinninvalvoja, joka sakotti elvytystehtävässä ollutta ambulanssia eli ei ihan tehtäviensä tasalla.

22. Kowalski

Kowalski Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.07.2007
    Saadut tykkäykset:
    5
    Nyt ei vissiin hajonnut mikään, vaan nainen meni junaan ilman lippua ja ilman sopivaa maksuvälinettä.

Vähän kun lähtisi tankkaamaan autoa ilman valuuttaa tai korttia, ja haukkuisi sitten Nesteen kun eivät antaneetkaan bensaa.

23. persvakoonasana

persvakoonasana Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.06.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sorry, mä en tarkoittanut ottaa tuossa kantaa tuohon luottotiedottomuuteen.

24. kpl

kpl Vieras

Siis eikö debit olekaan luottokortti? Tuossa uutisessa luki

"Kerosen mukaan VR olettaa asiakkaiden tietävän, ettei Visa Electron käy maksuvälineeksi liikkuvissa kulkuvälineissä. Maksuvälineiksi kelpaavat ainoastaan käteinen ja luottokortit."

joten oletin sen olevan luottokortti. No joka tapauksessa olen luottokelpoinen ihminen mutta omistan vain Visa-elektron kortin (ja sitäkin käytän vain poikkeustapauksessa.) Haluan että tapahtumat veloitetaan tililtä reaaliaikaisesti, siksi Elektron Visa on parempi.

25. piina

piina Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.08.2008
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos mulle kävisi noin tai jotain muuta vastaavaa, voisinko soittaa iltapäivälehteen ja tulisiko he tekemään musta jutun? Siis niikö noi jutut menee, että tyttö on itse lehteen soittanut ja pyytänyt tekemään hänestä jutun?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri