ÄITI JA LAPSI HEITETTIIN JUNASTA!

  • Viestiketjun aloittaja ei käsitä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Ihan oikein että lensi ulos junasta. Pummi. Sitä paitsi miksi aikuisella ihmisellä ei ole tavallista debit-korttia? Itse en uskaltaisi lähteä minnekään pelkällä electronilla. Luottotiedoton?
Mulla on vaan electron ja juu on luottotiedot kunnossa :D Onks toi debit-kortti luottokortti? :ashamed: :saint: :D Mä oon miettiny tota luottokortti juttua niin miks mun kannattais se hommata? hyviä syitä? :D
Pankkikortti.
Saako nykyään pankkikortteja? eiks noi electronit oo tullu niitten tilalle?
 
voihyvääpäivää
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja voihyvääpäivää:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Ihan oikein että lensi ulos junasta. Pummi. Sitä paitsi miksi aikuisella ihmisellä ei ole tavallista debit-korttia? Itse en uskaltaisi lähteä minnekään pelkällä electronilla. Luottotiedoton?
sie olet kyllä melkosen tahditon ja törkiä... leikit lunatic-kakkosta?
Peesi!!!!!!!!
Mutta on se hyvä että te ootte niin tahdillisia ja ystävällisiä, että teidän ei tarvii korottaa itseänne koko ajan jonnekin sfääreihin mollaamalla mua :saint: oodi teille!
hah. toihan oli ihan asiallisesti sanottu.. toisin ku pummiksi ym haukkuminen.
 
d
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Ihan oikein että lensi ulos junasta. Pummi. Sitä paitsi miksi aikuisella ihmisellä ei ole tavallista debit-korttia? Itse en uskaltaisi lähteä minnekään pelkällä electronilla. Luottotiedoton?
Mulla on vaan electron ja juu on luottotiedot kunnossa :D Onks toi debit-kortti luottokortti? :ashamed: :saint: :D Mä oon miettiny tota luottokortti juttua niin miks mun kannattais se hommata? hyviä syitä? :D
Pankkikortti.
Saako nykyään pankkikortteja? eiks noi electronit oo tullu niitten tilalle?
saa. En itsekää suostu ottamaan epävarmaa electronia. Miksi ihmeessä sellaisen valitsisin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mä en tajua, että miksi nuori äiti pitää lynkata noin. Toki se elektronin kelpaamattomuus pitäisi tietaa, mutta muuten voi yllättäen tulla kaikkea mm. ehtiminen junaan meneekin hilkulle, eikä ehdiasemalta lippua ostamaan.
No mä en ainakaan nuorta äitiä lynkkaa, ihmettelen vaan että miksi ihan omaa mokaa pitää lähteä iltapäivälehdessä selostamaan ja syyttämään siitä jotakuta toista.

Oli ikä tai status mikä tahansa (äiti tahi ei), matkaseuralainen minkäikäinen tahansa, niin eiköhän ole matkustajan velvollisuus huolehtia siitä että hänellä on junaan tullessaan joko asianmukainen lippu tai asianmukaiset maksuvälineet. Piste.


Se on totta, mutta kaikkea mitä hän on valittanut, niin on ihmetelty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Ihan oikein että lensi ulos junasta. Pummi. Sitä paitsi miksi aikuisella ihmisellä ei ole tavallista debit-korttia? Itse en uskaltaisi lähteä minnekään pelkällä electronilla. Luottotiedoton?
Mulla on vaan electron ja juu on luottotiedot kunnossa :D Onks toi debit-kortti luottokortti? :ashamed: :saint: :D Mä oon miettiny tota luottokortti juttua niin miks mun kannattais se hommata? hyviä syitä? :D
Pankkikortti.
Saako nykyään pankkikortteja? eiks noi electronit oo tullu niitten tilalle?
Sirulliset debit-kortit on tulleet aikaa sitten tavallisten pankkikorttien tilalle, erona vaan että sirulliset käy myös ulkomailla, ihan kuten luottokortitkin.

 
Eihän ne sinne riihimäelle jääneet. Seuraava juna lähti kymmenen minsan päästä, eli siinä välissä kerkes hyvin soittaa ilttikseen. Eli ei ollut näemmeä mitään ongelmaa.. kerkes lipunki hommaamaan.
 
vieras
No ei kyl todellakaa meidän lapsen kanssa voi ainekaan lähteä minneen ilman vaunuja. ja on kyllä ihan mahdoton ajatus edes tuota 2v saada kävelemään nätisti vierellä. sekun näkee jotain jännään niin siinä tulee itkupotkuraivarit jos periksi ei saa. nouki siinä sitten maasta huutava ja potkiva 2vuotias ja kanna lisänä laukku + istuin. Hei haloo. ei kaikki terveetkään 2vuotiaat ole sellasia että uskoo jokaista äitin sanaa. etenkään väsyneenä.
 
..
Korttikeskustelusta voisi joku tehdä vaikka ihan oman aiheen..... Minulla debit ja mielummin tykkäisin electronista, koska sieltä lähtee summa samontein tililtä. Selkeämpää. Ei tartte laskuja maksaessa miettiä mitkä on lähttenyt jo tililtä ja mitkä ei.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Kyllä täällä on varsinaisia paskapäitä. Jos on aina ostanut lipun ennakkoon, niin ei tuollaista voi tietää. Ihan kaikkialla se electron vissiin nykyään käy.
Ja sitten kommentoidaan jotain äidin älykkyyttä ja lapsen tutin lutkutusta. Te olette ihan alhaisimpia ilkimyksiä.
Ja tämä äiti ei ole ko. juttua varmaankaan kirjoittanut vaan iltalehti, jolla on tapana hieman värittää (kun joku tuossa epäili äidin hieman värittäneen).
Kenestä tuo olisi tilanne, jossa ei alkaisi itkettää tai raivostuttaa? Ihmejuttu, ettei konduktööri voinut kertoa olemassa olevasta vaihtoehdosta!

Peesi tälle! Varmaan on väsynyt ja unien tarpeessa oleva lapsi paras kävelijä kiireessä. Ilmeisesti kukaan ei teistä ole koskaan ollut hankalassa tilanteessa lapsen kanssa.

Kuvittele jos olet liikenteessä autolla joka hajoaa, pakkasta -25 astetta ja mukanasi on kolme pientä lasta. On pilkkopimeää eikä tiellä ketään muuta. Sitten tulee auto joka pysähtyy kun kovasti huidot tiellä ja avunpyyntöösi hän vastaa että miksi et liiku autolla joka toimii ja häipyy.

No minulle ei aivan noin käynyt vaan ystävällinen nainen poimi meidät kyytiin ja vei lähimmälle kylälle josta mieheni tuli muutaman tunnin kuluttua hakemaan...



 
Alkuperäinen kirjoittaja voihyvääpäivää:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja voihyvääpäivää:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Ihan oikein että lensi ulos junasta. Pummi. Sitä paitsi miksi aikuisella ihmisellä ei ole tavallista debit-korttia? Itse en uskaltaisi lähteä minnekään pelkällä electronilla. Luottotiedoton?
sie olet kyllä melkosen tahditon ja törkiä... leikit lunatic-kakkosta?
Peesi!!!!!!!!
Mutta on se hyvä että te ootte niin tahdillisia ja ystävällisiä, että teidän ei tarvii korottaa itseänne koko ajan jonnekin sfääreihin mollaamalla mua :saint: oodi teille!
hah. toihan oli ihan asiallisesti sanottu.. toisin ku pummiksi ym haukkuminen.
Pummiksi ym? Mikä se ynnä muuta on? Kuule, taidan matkata pikkusen enemmän junilla kuin sä, ja jokainen liputta matkustava korottaa mun lippuni hintaa joka vuosi. Ei heru sympatiaa sellaisia kohtaan.
 
vieras minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuvittele jos olet liikenteessä autolla joka hajoaa, pakkasta -25 astetta ja mukanasi on kolme pientä lasta. On pilkkopimeää eikä tiellä ketään muuta.
No ei ole ihan sama kuin rautatieasemalla jättäminen kesäpäivänä...

 
aavaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Kyllä täällä on varsinaisia paskapäitä. Jos on aina ostanut lipun ennakkoon, niin ei tuollaista voi tietää. Ihan kaikkialla se electron vissiin nykyään käy.
Ja sitten kommentoidaan jotain äidin älykkyyttä ja lapsen tutin lutkutusta. Te olette ihan alhaisimpia ilkimyksiä.
Ja tämä äiti ei ole ko. juttua varmaankaan kirjoittanut vaan iltalehti, jolla on tapana hieman värittää (kun joku tuossa epäili äidin hieman värittäneen).
Kenestä tuo olisi tilanne, jossa ei alkaisi itkettää tai raivostuttaa? Ihmejuttu, ettei konduktööri voinut kertoa olemassa olevasta vaihtoehdosta!

Peesi tälle! Varmaan on väsynyt ja unien tarpeessa oleva lapsi paras kävelijä kiireessä. Ilmeisesti kukaan ei teistä ole koskaan ollut hankalassa tilanteessa lapsen kanssa.

Kuvittele jos olet liikenteessä autolla joka hajoaa, pakkasta -25 astetta ja mukanasi on kolme pientä lasta. On pilkkopimeää eikä tiellä ketään muuta. Sitten tulee auto joka pysähtyy kun kovasti huidot tiellä ja avunpyyntöösi hän vastaa että miksi et liiku autolla joka toimii ja häipyy.

No minulle ei aivan noin käynyt vaan ystävällinen nainen poimi meidät kyytiin ja vei lähimmälle kylälle josta mieheni tuli muutaman tunnin kuluttua hakemaan...
Soitat sä lehteen ja alat mollata muita sen takia et lapsi oli väsyny eikä pystyny liikkuun riittävän nopeesti?
 
kpl
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Ihan oikein että lensi ulos junasta. Pummi. Sitä paitsi miksi aikuisella ihmisellä ei ole tavallista debit-korttia? Itse en uskaltaisi lähteä minnekään pelkällä electronilla. Luottotiedoton?
No ei minulla ainakaan ole luottokorttia koska en osta luotolla vaan omalta tililtäni (tavallisemmin käteisellä). Tosin matkalle lähtiessä mulla on aina pari sataa riihikuivaa ylimääräistä mukana kaiken varalta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja aavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Kyllä täällä on varsinaisia paskapäitä. Jos on aina ostanut lipun ennakkoon, niin ei tuollaista voi tietää. Ihan kaikkialla se electron vissiin nykyään käy.
Ja sitten kommentoidaan jotain äidin älykkyyttä ja lapsen tutin lutkutusta. Te olette ihan alhaisimpia ilkimyksiä.
Ja tämä äiti ei ole ko. juttua varmaankaan kirjoittanut vaan iltalehti, jolla on tapana hieman värittää (kun joku tuossa epäili äidin hieman värittäneen).
Kenestä tuo olisi tilanne, jossa ei alkaisi itkettää tai raivostuttaa? Ihmejuttu, ettei konduktööri voinut kertoa olemassa olevasta vaihtoehdosta!

Peesi tälle! Varmaan on väsynyt ja unien tarpeessa oleva lapsi paras kävelijä kiireessä. Ilmeisesti kukaan ei teistä ole koskaan ollut hankalassa tilanteessa lapsen kanssa.

Kuvittele jos olet liikenteessä autolla joka hajoaa, pakkasta -25 astetta ja mukanasi on kolme pientä lasta. On pilkkopimeää eikä tiellä ketään muuta. Sitten tulee auto joka pysähtyy kun kovasti huidot tiellä ja avunpyyntöösi hän vastaa että miksi et liiku autolla joka toimii ja häipyy.

No minulle ei aivan noin käynyt vaan ystävällinen nainen poimi meidät kyytiin ja vei lähimmälle kylälle josta mieheni tuli muutaman tunnin kuluttua hakemaan...
Soitat sä lehteen ja alat mollata muita sen takia et lapsi oli väsyny eikä pystyny liikkuun riittävän nopeesti?

Miksi ihmeessä soittaisin? Mutta hengespelastusmitain antaisin henkilölle joka poimi meidät kyytiinsä.
Ja kännykkäkin oli mukana ja useammalle taholle soitettuani sain ohjeet odottaa jos joku ohiajava ottaisi kyytiin ja veisi lämpimään.

Ei toki liittynyt mitenkään Iltalehden juttuun mutta kunhan kerroin esimerkkinä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja kpl:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Ihan oikein että lensi ulos junasta. Pummi. Sitä paitsi miksi aikuisella ihmisellä ei ole tavallista debit-korttia? Itse en uskaltaisi lähteä minnekään pelkällä electronilla. Luottotiedoton?
No ei minulla ainakaan ole luottokorttia koska en osta luotolla vaan omalta tililtäni (tavallisemmin käteisellä ). Tosin matkalle lähtiessä mulla on aina pari sataa riihikuivaa ylimääräistä mukana kaiken varalta.
Retorinen kysymykseni kuului: Miksi ei ole tavallista debit-korttia? Sä alat yhtäkkiä puhua luottokorteista?
 
no joo o
mitenköhän tää likka on saanu 2 vuotiaan laitettua turvaistuimeen ja kuljettanu mukanaan...? :D taitaa tosiaan olla värittäny juttua huomion hakemiseks tai sit on kirjottaja laittanu omiaan mukaan... hei haloo?!!
 
aavaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ihmeessä soittaisin? Mutta hengespelastusmitain antaisin henkilölle joka poimi meidät kyytiinsä.
Ja kännykkäkin oli mukana ja useammalle taholle soitettuani sain ohjeet odottaa jos joku ohiajava ottaisi kyytiin ja veisi lämpimään.

Ei toki liittynyt mitenkään Iltalehden juttuun mutta kunhan kerroin esimerkkinä.
Tuo nainen on jätetty asemalle, ei keskelle korpea pakkaseen. Mitä pahaa se vr teki jotta sillä syyllä et sulla on lapsi mukana voit alkaa haukkua vr:ää?
Mun käsittääkseni vr ei ole tehny mitään väärin mutta silti tuommonen juttu on lehdessä`ja sun mielestä tuo pitäs vaan ymmärtää et voi kun on kohdeltu niin väärin tätä naista.
 
Yks
kyllä olisi mullakin tullut itku, jos oman 2,5-vuotiaan kanssa, ison kassin/kassien ja vielä istuimen kanssa joutuisin heitetyksi junasta pois, vaikka syynä olisi oma typeryyteni, kai sitä ihminen erehtyä saa ilman että matkustaa pummilla tai ei omista luottokorttia.. Jos vielä vieras asema, etsi sieltä lippuluukku, raahaa lasta ja kasseja, istuinta perässä ja hellettä yli 30 astetta. kyllä palais pinna ja itku tulisi. kas kun ette mammat menny kilpaa syljeksimään tämän kys. äidin päälle ja haukkumaan kuin on typerä kun ei omista luottokorttia tai ei ole rattaita ja ihan oma vika!!!! missä on ihmisten auttaminen?
 
vieras
Minä en koskaan usko mitään lehtijuttua, koska en ole kuullut toista osapuolta tai ollut tapahtumassa paikalla. Äiti on voinut käyttäytyä pissismäisesti, kiroillut jne. Toisaalta konnarikin on voinut olla kuin eräs pysäköinninvalvoja, joka sakotti elvytystehtävässä ollutta ambulanssia eli ei ihan tehtäviensä tasalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuvittele jos olet liikenteessä autolla joka hajoaa, pakkasta -25 astetta ja mukanasi on kolme pientä lasta. On pilkkopimeää eikä tiellä ketään muuta. Sitten tulee auto joka pysähtyy kun kovasti huidot tiellä ja avunpyyntöösi hän vastaa että miksi et liiku autolla joka toimii ja häipyy.
Nyt ei vissiin hajonnut mikään, vaan nainen meni junaan ilman lippua ja ilman sopivaa maksuvälinettä.

Vähän kun lähtisi tankkaamaan autoa ilman valuuttaa tai korttia, ja haukkuisi sitten Nesteen kun eivät antaneetkaan bensaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pähkinäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja persvakoonasana:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Ihan oikein että lensi ulos junasta. Pummi. Sitä paitsi miksi aikuisella ihmisellä ei ole tavallista debit-korttia? Itse en uskaltaisi lähteä minnekään pelkällä electronilla. Luottotiedoton?
Mulla tuli vähän samansuuntaisia ajatuksia mieleen... Valitettavasti näitä riittää. Harmillista, että lapsihan se on, kuka tuollaisesta huolimattomuudesta kärsii. Jos tässä nyt ylipäätään kukaan on mitenkään kärsinyt.
no kyllä vaan on mullakin pelkkä electroni, vaikka ei luottotiedoissa olekaan häikkää.

hei jee, tässähän onkin uus syy palstalla luokitella ihmisiä! :headwall:
Sorry, mä en tarkoittanut ottaa tuossa kantaa tuohon luottotiedottomuuteen.
 
kpl
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja kpl:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Ihan oikein että lensi ulos junasta. Pummi. Sitä paitsi miksi aikuisella ihmisellä ei ole tavallista debit-korttia? Itse en uskaltaisi lähteä minnekään pelkällä electronilla. Luottotiedoton?
No ei minulla ainakaan ole luottokorttia koska en osta luotolla vaan omalta tililtäni (tavallisemmin käteisellä ). Tosin matkalle lähtiessä mulla on aina pari sataa riihikuivaa ylimääräistä mukana kaiken varalta.
Retorinen kysymykseni kuului: Miksi ei ole tavallista debit-korttia? Sä alat yhtäkkiä puhua luottokorteista?
Siis eikö debit olekaan luottokortti? Tuossa uutisessa luki

"Kerosen mukaan VR olettaa asiakkaiden tietävän, ettei Visa Electron käy maksuvälineeksi liikkuvissa kulkuvälineissä. Maksuvälineiksi kelpaavat ainoastaan käteinen ja luottokortit."

joten oletin sen olevan luottokortti. No joka tapauksessa olen luottokelpoinen ihminen mutta omistan vain Visa-elektron kortin (ja sitäkin käytän vain poikkeustapauksessa.) Haluan että tapahtumat veloitetaan tililtä reaaliaikaisesti, siksi Elektron Visa on parempi.
 
Jos mulle kävisi noin tai jotain muuta vastaavaa, voisinko soittaa iltapäivälehteen ja tulisiko he tekemään musta jutun? Siis niikö noi jutut menee, että tyttö on itse lehteen soittanut ja pyytänyt tekemään hänestä jutun?
 

Yhteistyössä