ÄITI JA LAPSI HEITETTIIN JUNASTA!

  • Viestiketjun aloittaja ei käsitä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kpl:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja kpl:
Käteinen on nimenomaan seteleitä ja kolikoita. Jos maksan kortilla niin se ei ole mitään käteistä vaan pankkikorttimaksu. Näin lukee ainakin meikäläisen tiliotteella. Kun nostan rahaa pankista niin siellä lukee käteisnosto.
http://www.kuluttajaliitto.fi/index.phtml?s=237

Kehotan lukemaan ajatuksella kohdan käteinen ja laajentaa sanavarastoasi.
Tuo sivuhan on itsensä kanssa ristiriidassa:

Kaupat voi tehdä esimerkiksi käteisellä, pankkikortilla, luottokortilla, lainalla tai osamaksulla.

Siis eri asoita....mutta sitten

Kun teet kaupat käteisellä, käytät joko rahaa tai automaatti- tai debit-korttia.

Sama asia tämän mukaan.....kumpaa uskoa? Sitä paitsi eihän pelkällä automaattikortilla voi edes maksaa jos siinä ei ole maksu-ominaisuutta.

Kaupassa minulta on kuitenkin kysytty maksanko käteisellä vai pankkikortilla, ehkä myyjät eivät sitten ole tehtäviensä tasalla. Eikä myöskään pankkikonttori joka tulostaa tiliotteelle väärät termit.

Joka tapauksessa kaikki varmasti ymmärsivät että käsitin kortin nimen väärin ja viisastelu sikseen. Tulkitkoon kukin miten lystää.
Vr:n sivuilla lukee ihan oikein, että junissa käy käteinen ja luottokortit, siis myös pankkikortit, koska käteinen on olemassa olevaa rahaa.
 
popo
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Kyllä täällä on varsinaisia paskapäitä. Jos on aina ostanut lipun ennakkoon, niin ei tuollaista voi tietää. Ihan kaikkialla se electron vissiin nykyään käy.
Ja sitten kommentoidaan jotain äidin älykkyyttä ja lapsen tutin lutkutusta. Te olette ihan alhaisimpia ilkimyksiä.
Ja tämä äiti ei ole ko. juttua varmaankaan kirjoittanut vaan iltalehti, jolla on tapana hieman värittää (kun joku tuossa epäili äidin hieman värittäneen).
Kenestä tuo olisi tilanne, jossa ei alkaisi itkettää tai raivostuttaa? Ihmejuttu, ettei konduktööri voinut kertoa olemassa olevasta vaihtoehdosta!
täysin samaa mieltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Mutta jos juna lähtee nyt eikä aikaa ole automaatille (se seuraava junahan ei ole välttämättä edes tullut Helsingistä tai pysähtynyt Tikkurilassa) niin olisin kai minäkin epätäydellinen ja uusavuton nuori äiti voinut mennä sinne junaan toivoen että electron käy. Yleensä kyllä ostan junaliput etukäteen ja haen ne junamaatista.
Mistähän se juna olisi sitten tullut, jos ei päärataa pitkin Helsingistä... Ja kaikki kaukojunat pysähtyy kyllä Tikkurilassa. Itse asiassa kaikki junat, paitsi g- ja tunnukseton lähijuna ruuhka-aikoina, joka pysähtyy pasilassa, jäkessä ja hyvinkäällä. t: parvekkeeltani näkee alas asemalle
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Tehnyt matkasta itse tosi kinkkisen, siis miksi on lastenistuin mukana jos matkustaa junalla? Ei ymmärrä.
Ja miksi on lastenistuin mukana junassa matkustaessa???
No hitto vie, jos me esim mennään anoppilaan niin vaihtoehtona on raahata kaksi istuinta junassa tai kävellä Parkanosta n. 45km kahden alle 4v lapsen kanssa perille :headwall: :headwall: Katsos kun ihan joka kolkkaan tässä maassa ei junalla pääse.
Joo ei pääse, tiedän. Mä kyllä olen sen verran tyhmä ihminen, että mä olen hankkinut istuimet siellä toisessa päässä oleville sukulaisille ym. Olen ostanut ne kirppikseltä, enimmillään mä olen maksanut varaistuimesta 15 euroa. Ja just ton takia, ei tartte raahata mukana, koska se taapero itsessään on jo hankala mukana kuljetettava :) mutta kukin tyylillään.
En tullut ajatelleeksi, että jossain jos käydään usein, ei hankittais omaa istuinta..

 
kpl
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Vr:n sivuilla lukee ihan oikein, että junissa käy käteinen ja luottokortit, siis myös pankkikortit, koska käteinen on olemassa olevaa rahaa.
Sittenhän siellä pitäisi käydä myös Visa Elektron.
Vai eikö Visa Elekronilla siirrettävä raha ei siis ole rahaa olemassa olevaa rahaa ollenkaan? Jos debit kortti on käteistä niin kyllä on Visa Elektronkin. Rohkenen epäillä että VR:lle on sattunut lapsus, siinä pitäisi lukea käteinen, pankki- ja luottokortit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kpl:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Vr:n sivuilla lukee ihan oikein, että junissa käy käteinen ja luottokortit, siis myös pankkikortit, koska käteinen on olemassa olevaa rahaa.
Sittenhän siellä pitäisi käydä myös Visa Elektron.
Vai eikö Visa Elekronilla siirrettävä raha ei siis ole rahaa olemassa olevaa rahaa ollenkaan? Jos debit kortti on käteistä niin kyllä on Visa Elektronkin. Rohkenen epäillä että VR:lle on sattunut lapsus, siinä pitäisi lukea käteinen, pankki- ja luottokortit.
Miksi siellä sellaista pitäisi lukea, kun edelleenkään electronit ei junissa kelpaa maksuvälineenä?! "Huom! Junassa ei voi maksaa Visa Electron -kortilla."
 
Sanokaa sitten miksi konnari ei sen vertaa joustanut kuin olisi ollut mahdollista. Se menee kyllä VR:n huonon asiakaspalvelun piikkiin.

"VR:n tiedottajan Kaisa Kerosen mukaan konduktööri olisi voinut tarjota äidille ja pojalle muita maksuvaihtoehtoja.

- Vaihtoehtona junasta poistamiselle konduktööri olisi harkintansa mukaan voinut antaa maksukuitin. Kuitin hinta on matkalipun hinta plus kymmenen euroa, Keronen kertoo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Mutta jos juna lähtee nyt eikä aikaa ole automaatille (se seuraava junahan ei ole välttämättä edes tullut Helsingistä tai pysähtynyt Tikkurilassa) niin olisin kai minäkin epätäydellinen ja uusavuton nuori äiti voinut mennä sinne junaan toivoen että electron käy. Yleensä kyllä ostan junaliput etukäteen ja haen ne junamaatista.
Mistähän se juna olisi sitten tullut, jos ei päärataa pitkin Helsingistä... Ja kaikki kaukojunat pysähtyy kyllä Tikkurilassa. Itse asiassa kaikki junat, paitsi g- ja tunnukseton lähijuna ruuhka-aikoina, joka pysähtyy pasilassa, jäkessä ja hyvinkäällä. t: parvekkeeltani näkee alas asemalle
Myönnän, mun mokani :D
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Yks:
kyllä olisi mullakin tullut itku, jos oman 2,5-vuotiaan kanssa, ison kassin/kassien ja vielä istuimen kanssa joutuisin heitetyksi junasta pois, vaikka syynä olisi oma typeryyteni, kai sitä ihminen erehtyä saa ilman että matkustaa pummilla tai ei omista luottokorttia.. Jos vielä vieras asema, etsi sieltä lippuluukku, raahaa lasta ja kasseja, istuinta perässä ja hellettä yli 30 astetta. kyllä palais pinna ja itku tulisi. kas kun ette mammat menny kilpaa syljeksimään tämän kys. äidin päälle ja haukkumaan kuin on typerä kun ei omista luottokorttia tai ei ole rattaita ja ihan oma vika!!!! missä on ihmisten auttaminen?
Peesi tähän. Ja mitä tulee Electronilla maksamiseen junissa, niin vaikka reissaankin usein työni puolesta sekä Turkuun että Tampereelle, kuulin minäkin tästä vasta nyt.

 
Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Tehnyt matkasta itse tosi kinkkisen, siis miksi on lastenistuin mukana jos matkustaa junalla? Ei ymmärrä.
Ja miksi on lastenistuin mukana junassa matkustaessa???
No hitto vie, jos me esim mennään anoppilaan niin vaihtoehtona on raahata kaksi istuinta junassa tai kävellä Parkanosta n. 45km kahden alle 4v lapsen kanssa perille :headwall: :headwall: Katsos kun ihan joka kolkkaan tässä maassa ei junalla pääse.
Joo ei pääse, tiedän. Mä kyllä olen sen verran tyhmä ihminen, että mä olen hankkinut istuimet siellä toisessa päässä oleville sukulaisille ym. Olen ostanut ne kirppikseltä, enimmillään mä olen maksanut varaistuimesta 15 euroa. Ja just ton takia, ei tartte raahata mukana, koska se taapero itsessään on jo hankala mukana kuljetettava :) mutta kukin tyylillään.
En tullut ajatelleeksi, että jossain jos käydään usein, ei hankittais omaa istuinta..
No mä en halua ostella joka paikkaan (anopille+apelle, mun äidille ja vielä erikseen mun isälle) erikseen istuimia ja kuitenkin jokaisen isovanhemman luo on pakko mennä jonkin matkaa myös autolla =)
Ja äitee vuokrasi (vuokraisi kai vieläkin toiselle penkin kun toiselle osti omaan autoonsa) penkit kun pojat oli pienempiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Sanokaa sitten miksi konnari ei sen vertaa joustanut kuin olisi ollut mahdollista. Se menee kyllä VR:n huonon asiakaspalvelun piikkiin.

"VR:n tiedottajan Kaisa Kerosen mukaan konduktööri olisi voinut tarjota äidille ja pojalle muita maksuvaihtoehtoja.

- Vaihtoehtona junasta poistamiselle konduktööri olisi harkintansa mukaan voinut antaa maksukuitin. Kuitin hinta on matkalipun hinta plus kymmenen euroa, Keronen kertoo.
Eikö siinä jutussa ollut maininta, että konnarin tulee arvioida asiakkaan maksukyky? No, tämä konnari arvioi harkintansa mukaan (johon hänellä siis virkansa/toimensa puolesta valtuus) näin. Joku toinen olisi voinut arvioida eri tavalla.
 
123
Alkuperäinen kirjoittaja En nyt ole VR:n sivuilta tarkistanut:
voisi [/i]joustaa ja antaa asiakkaalle mukaan laskun.
Minulle kävi kerran kauppareissulla niin, että lompakko oli jäänyt kotia. Kaupanneiti antoi minun viedä ostokset kotia ja tulin maksamaan ne 15 minuutin päästä kun hain ensin lompakkoni kotoa...
 
kpl
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja kpl:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Vr:n sivuilla lukee ihan oikein, että junissa käy käteinen ja luottokortit, siis myös pankkikortit, koska käteinen on olemassa olevaa rahaa.
Sittenhän siellä pitäisi käydä myös Visa Elektron.
Vai eikö Visa Elekronilla siirrettävä raha ei siis ole rahaa olemassa olevaa rahaa ollenkaan? Jos debit kortti on käteistä niin kyllä on Visa Elektronkin. Rohkenen epäillä että VR:lle on sattunut lapsus, siinä pitäisi lukea käteinen, pankki- ja luottokortit.
Miksi siellä sellaista pitäisi lukea, kun edelleenkään electronit ei junissa kelpaa maksuvälineenä?! "Huom! Junassa ei voi maksaa Visa Electron -kortilla."
Näyttääpä vain lukevan. Iltalehden uutisessa onkin näköjään oikaistu. VR:n sivulla lukee juuri niin kuin sanoin eli vedän moitteet vr:ää kohtaan takaisin.

http://www.vr.fi/fin/junaliput/lippuehdot/lippujen_maksaminen_kelpoisuus.shtml

"VR asemien lipunmyynnissä käteisellä, pankkikortilla, yleisimmillä luottokorteilla (VISA, OK, Eurocard, Mastercard, Diners Club, American Express), Visa Electron -kortilla sekä VR Matkatilikortilla ....ei kuitenkaan Visa Electron -kortilla


Miksikähän siinä muuten on mainittu erikseen "pankkikortti" jos se kerran sisälty käteiseen:)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Voi jestas sentään mikä muija. Olisi varautunut paremmin matkaansa, varsinkin kun pieni lapsi vielä mukana eikä vikisisi missään halvatun lehdessä.
Sä se sitten aina jaksat nokkia täällä toisia, mahtaako sun mielestä kukaan toimia koskaan oikein?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kpl:
Miksikähän siinä muuten on mainittu erikseen "pankkikortti" jos se kerran sisälty käteiseen:)
Alkuperäinen kirjoittaja kpl:
Junissa edellä mainituilla korteilla, ei kuitenkaan Visa Electron -kortilla.


No vittu koska pankkikortti on eri asia kuin electron ja se ei edelleenkään käy junassa maksuvälineenä, toisin kuin pankkikortti.
 
kpl
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja kpl:
Miksikähän siinä muuten on mainittu erikseen "pankkikortti" jos se kerran sisälty käteiseen:)
Alkuperäinen kirjoittaja kpl:
Junissa edellä mainituilla korteilla, ei kuitenkaan Visa Electron -kortilla.


No vittu koska pankkikortti on eri asia kuin electron ja se ei edelleenkään käy junassa maksuvälineenä, toisin kuin pankkikortti.

Voitko selventää: Jos pankkikortti on käteistä niin miksi pitää mainita erikseen käteinen ja pankkikortti? Tämä lukee nimenomaan aseman kohdalla jossa käyvät molemmat kortit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 123:
Alkuperäinen kirjoittaja En nyt ole VR:n sivuilta tarkistanut:
voisi [/i]joustaa ja antaa asiakkaalle mukaan laskun.
Minulle kävi kerran kauppareissulla niin, että lompakko oli jäänyt kotia. Kaupanneiti antoi minun viedä ostokset kotia ja tulin maksamaan ne 15 minuutin päästä kun hain ensin lompakkoni kotoa...
Oliko tuttu kauppa ja tuttu kassaneiti?

*muoks* lainaukset näemmä mullakin sekaisin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kpl:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja kpl:
Miksikähän siinä muuten on mainittu erikseen "pankkikortti" jos se kerran sisälty käteiseen:)
Alkuperäinen kirjoittaja kpl:
Junissa edellä mainituilla korteilla, ei kuitenkaan Visa Electron -kortilla.


No vittu koska pankkikortti on eri asia kuin electron ja se ei edelleenkään käy junassa maksuvälineenä, toisin kuin pankkikortti.

Voitko selventää: Jos pankkikortti on käteistä niin miksi pitää mainita erikseen käteinen ja pankkikortti? Tämä lukee nimenomaan aseman kohdalla jossa käyvät molemmat kortit.
Selvyyden takia, koska käteinen kattaa myös setelit ja kolikot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Ja kaikki kaukojunat pysähtyy kyllä Tikkurilassa.
Eipäs pysähdykään, ainakaan Turkuun ei Tikkurilasta pääse.
Tää oli hauska! :D Ihanko totta rantaradan junat ei pydähdy pääradalla?
Mutta ihan kiva että irrotit tuon asiayhteydestä, josta jokainen tajuaa että kyse oli nyt niistä riksuun päin kulkevista junista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
:eek: Uskomatonta, menee junaan ilman lippua tai rahaa ja itkee kun ei saakaan matkustaa. :headwall:
No kun oli lapsi ja kassi ja turvaistuin.:D
Kassi toisessa kädessä, ja toisessa kädessä 2 v lapsi istumassa turvaistuimessa :D
Eikö teillä ole turvaistuimia mukana jos junalla matkustatte noin pienten kanssa ja joku tuttu tulee autoineen noutamaan asemalta ja vie määränpäähän?

Sillon kun mun lapsi oli pieni, reissattiin ensimmäinen vuosi usein junalla 4 tunnin matkoja. Kuljetin hänet kaukalossa ja toisessam kädessä oli matkatavarat. Rattaat jätin matkasta kun en yksinkertaisesti saanut kaikkea mukaani, eikä kaukalo niihin asettunut mitenkään päin. Mun mielestä kaukalo oli tärkein , en olisi yhteenkään taksiin tai autoon istunut ilman tätä.

Kyllä mä voin kuvitella ton tilanteen tällä jutun naisellakin siinä turvaistuimen hilaamisessa olleen syynä. Sitä kun yksin reissaa lapsen kanssa on valittava mitä otat mukaan kun julkisilla ja toisten kyydeillä kuljet. Ne rattaatkin kun pitää voida kasata ees suntaas junaa vaihaessa, junaan mennessä, autoon mennessä, autosta tullessa. Siinä kassi ja turvaistuin kylkiäisenä ja lapsi ;) . Mieluummin ottaa sen istuimen ja kävelevä lapsi kävelee ulkona, tai vauva menee kaukalossa tietysti. Jättää rattaat kotiin ,muiten kukakin sitten arvioi tarvitsevansa sitä turvaistuinta määränpäässä.

Oma auto on erikseen ja sekin jos mennään koko perhe. onhan siinä kantoapua jos mies on matkassa. Voi ottaa vaikka koko arsenaalin eikä tarvitse sitä turvalaitettakaan kanniskella :xmas:

Ja mitä tulee tuohon visa-electron hässäkkään, niin voi käydä varmasti kiireessä jos on ennen maksanut aina automaatista tilaten lipun tai asemalta :)

No lehtijuttu on ehkä vähän liikaa, mutta toisilla kai sitä sisua sitten riittää. En kiellä etteikö mua itseänikin olis harmittanut, onhan siinä omaa vikaa, ettei ole ollut tarpeeksi perillä asioista, mutta pientä inhimillisyyttä sitä kai voisi toiselta ihmiseltä odottaa kun on liikenteessä pienen lapsen kanssa... :) Ei ole musta liikaa vaadittu keneltäkään.
 

Yhteistyössä