ÄITI JA LAPSI HEITETTIIN JUNASTA!

  • Viestiketjun aloittaja ei käsitä
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä mun mielestä, tässä konduktöörin olisi pitänyt antaa armon käydä oikeudesta, eli antaa mahdollisuus vaihtoehtoiseen matkan maksamistapaan, kun kerran sellainen sääntöjen ja ohjeiden mukaan on olemassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Ihan oikein että lensi ulos junasta. Pummi. Sitä paitsi miksi aikuisella ihmisellä ei ole tavallista debit-korttia? Itse en uskaltaisi lähteä minnekään pelkällä electronilla. Luottotiedoton?
Itse yritin ihan pari päivää sitten maksaa elektronilla lippua mulle ja muksulle, eikä todella ollut mukana käteistä tai luottokorttia. Enkä kyllätodella ole luottotiedoton. Onneksi oli kaveri mukana joka maksoi meidän lipun sitten.

Ennen pystyi maksamaan junassa pankkikortilla ja ei tullut mieleenkään ettei elektronilla pysty maksamaan. No nyt olen viisaampi. :D
 
KR
Ymmäränkö kritisoijien mielipiteen oikein? Ette halua, että Visa Electron toimisi junissa? Miksi näin?

Oikeasti ainoa tapa saada nopeutettua suurten organisaatioiden toimintaa on se, että joku uskaltaa asian pöydälle nostaa. Vaikka näin lööppien kautta.

Typerää toimintaa on sellainen, että jää kotia nuolemaan haavojaan jos ei tiennytkään jotain mitä olisi pitänyt tietää ja sitten kävikin köpelösti! Mieluumin koittaa muuttaa asiaa, ettei muut kohtaa samaa ongelmaa.
 
x
Mä oon nähnyt kanssa kerran nuoren hätääntyneen tytön, kun Visa electron ei käynytkään. Mutta ei sitä heivattu heti sieltä ulos. Se sitte yritti seuraavalla isolla asemalla ehtiä noutaa rahat automaatista. En tiiä kuinka tytön kävi, koska jäin aiemmin pois. Laskulle eivät suostuneet ja tyttö yritti soitella määränpäähän, et mitä vois tehdä...
 
Mamma
Konnari teki ihan oikein.. ei rahaa, ei matkaa.
Kannattaisiko hieman selvittää etukäteen miten junassa toimitaan.
Näittä pummaajia on joka sektorilla ihan liikaa.. mistään ei saisi seurata mitään..
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Mä oon nähnyt kanssa kerran nuoren hätääntyneen tytön, kun Visa electron ei käynytkään. Mutta ei sitä heivattu heti sieltä ulos. Se sitte yritti seuraavalla isolla asemalla ehtiä noutaa rahat automaatista. En tiiä kuinka tytön kävi, koska jäin aiemmin pois. Laskulle eivät suostuneet ja tyttö yritti soitella määränpäähän, et mitä vois tehdä...
Viimeksi kun olin junassa, vieressäni oli nuori mies, joka yritti maksaa visa electronilla. Sitä ei heitetty pois junasta, hän itse ehdotti että kävisi nostamassa rahaa seuraavalla asemalla, mutta konnari totes ettei ole aikaa ja annetaan asian olla. Ei saanut siis myöskään maksukuittia, tai jäänyt matkan varrelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
ihmettelen äitiä, joka lähtee 2v kanssa matkalle ilman paikkalippua. Missä se lapsi olisi ne päiväunet ottanu, jos juna olisi ollut "eteisiä" myöden täynnä? Olisiko itkenyt sitten iltapäivälehdessä kanssa matkustajien ilkeydestä, kun eivät anna omaa istumapaikkaa hänelle...
Mä lähdin viime talvena vajaa 1v:n kanssa, ilman lippua ja paikkalippua (oli aseman lipunmyynti jo kiinni, oli ne kamalat pakkaset millon junat myöhästeli ja mulle oli yks hailee mihin junaan meen kun kaikki seuraavat tuli Tampereelle, joten jätin lipun oston junaan kun en tiennyt mikä juna tulee seuraavana asemalle). Istuin muuten ekalle vapaalle paikalle ipana sylissä (nukkui). Taisi se olla jonkun paikka mutta taisi sitten olla jotenkin epätavallisen ystävällisiä ihmisiä siinä junassa kun ei mua ajettu siitä pois (toki olisin väistänyt jos joku olisi paikkansa vaatinut).
Ja oli muuten se juna täpösen täynnä.
 
fifi
Alkuperäinen kirjoittaja KR:
Ymmäränkö kritisoijien mielipiteen oikein? Ette halua, että Visa Electron toimisi junissa? Miksi näin?

Oikeasti ainoa tapa saada nopeutettua suurten organisaatioiden toimintaa on se, että joku uskaltaa asian pöydälle nostaa. Vaikka näin lööppien kautta.

Typerää toimintaa on sellainen, että jää kotia nuolemaan haavojaan jos ei tiennytkään jotain mitä olisi pitänyt tietää ja sitten kävikin köpelösti! Mieluumin koittaa muuttaa asiaa, ettei muut kohtaa samaa ongelmaa.
Visa electron on luottokortti. Oiskohan sillä jotain merkitystä tässä *suuren organisaation toiminnassa*
 
Rahat on käteistä
Alkuperäinen kirjoittaja kpl:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja kpl:
Käteinen on nimenomaan seteleitä ja kolikoita. Jos maksan kortilla niin se ei ole mitään käteistä vaan pankkikorttimaksu. Näin lukee ainakin meikäläisen tiliotteella. Kun nostan rahaa pankista niin siellä lukee käteisnosto.
http://www.kuluttajaliitto.fi/index.phtml?s=237

Kehotan lukemaan ajatuksella kohdan käteinen ja laajentaa sanavarastoasi.
Tuo sivuhan on itsensä kanssa ristiriidassa:

Kaupat voi tehdä esimerkiksi käteisellä, pankkikortilla, luottokortilla, lainalla tai osamaksulla.

Siis eri asoita....mutta sitten

Kun teet kaupat käteisellä, käytät joko rahaa tai automaatti- tai debit-korttia.

Sama asia tämän mukaan.....kumpaa uskoa? Sitä paitsi eihän pelkällä automaattikortilla voi edes maksaa jos siinä ei ole maksu-ominaisuutta.

Kaupassa minulta on kuitenkin kysytty maksanko käteisellä vai pankkikortilla, ehkä myyjät eivät sitten ole tehtäviensä tasalla. Eikä myöskään pankkikonttori joka tulostaa tiliotteelle väärät termit.

Joka tapauksessa kaikki varmasti ymmärsivät että käsitin kortin nimen väärin ja viisastelu sikseen. Tulkitkoon kukin miten lystää.
Hmmm, meillä ainakin töissä tilitetään rahat ja maksut eteen päin nimikkeillä käteismyynti (rahat) ja muu myynti (kaikki muut maksutavat). Itse miellän että käteinen on seteleitä ja kolikoita ja debit- ja creditmaksut sitten taas erikseen. Ihan työni puolesta.
 
vieras
Mä olen ihan varma, että joskus aiemmin on Visa electron vielä käynyt junassa maksuvälineenä. Sillon kun itselläni opiskelija-aikana vielä se oli ja käytin kaukojunia. Siitä on kyllä jo 6-10 vuotta aikaa, kun viimeksi menin junalla. Tuli kyllä täytenä yllätyksenä, että se ei enää käy. Olisin lyönyt vaikka vetoa, että käy.
Lisäksi on täysin käsittämätöntä, että ulos heitetään nuori äiti lapsineen ja matkalaukkuineen. Sanokaa mitä hyvänsä! Opiskelijoita on sitten armahdettu tämän tästä, niin miksi ei äitiä ja lasta?? Voisivat mennä arvostelijat itseensä. Minä kyllä olisin itkenyt samassa tilanteessa.
Itse joskus opiskelijana nukuin oman aseman ohi, mutta ystävällinen konduktööri päästi takaisin tulevalla junalla ilmaiseksi yhden aseman välin.
 
pöö
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Visa electron on luottokortti.
Visa electron ei ole ikinä nähnytkään luottokorttia
Visa Electron luokitellaan monessa järjestelmässä luottokortiksi, koska se menee Luottokunnan kautta, ja toimii ikään kuin luottokortti.
Miten se sun mielestä toimii kuin luottokortti? :D :D :D :D :D
TEKNISESTI toimii luottokortin tavoin. Vanhat järjestelmät käsittävät sen luottokortiksi. Jos varmistussoitto ei onnistu, niin sitten kortti ei käy.

Kuuhun tehdään kyllä turistimatkoja, mutta VR:n junissa ei electron-kortti käy...
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Olen nähnyt näin tapahtuvan useille ihmisille, kun yhdessä vaiheessa päivittäin junalla kuljin. Normaalikäytäntö. Samat säännöt kaikille. Joskus tosin tehty niin, että jollain asemalla lipunmyyjä odottanut, että äiti käynyt nostamassa rahan, jos automaatti lähellä niin että ehtii. Lippu täytyy kuitenkin maksaa jokatapauksessa.
Olisikin samat säännöt"! lapset potkaistaan helpommin kuin vanhukset. vanhukset myös potkaistaat perseelle ja ulos junasta.
 
Kokemusta osittain
Matkustin junalla 6 vuotta sitten kahden ison aseman väliä säännöllisesti. Olin hyvissä ajoin tottunut ostamaan lipun junaan, mutta tulikin päivä(viikonloppuna), jolloin olikin kiire seuraavaan junaan, asema ei ollut sielä auki(jota en tiennyt etukäteen), junamaatit ja otto-automaatti asemarakennuksen sisällä. Seuraavaan automaattiin oli matkaa toista kilometriä ja tiesin junan lähtevän viiden minuutin sisällä. Minulla oli painava kassi, ja aikataulusta katsoin, että seuraavaan junaan olisi odotettava 3-5 tuntia. Ryntäsin junaan tietäen, että minulla ei ollut käteistä, vain electron. Kysyin ennen junan lähtöä lähimmältä ihmiseltä käykö junassa electron, kukaan ei vastannut. Sitten näin konnarin, ja kysyin oliko mahdollista maksaa electronilla. Vastaus oli "ei" ja kysymys kuului miksen ostanut junamaatista lippua. (Viereinen asemarakennus oli kiinni ja junamaatti sisällä) Vastasin, että en tiedä missä on lähin junamaatti, kun asemarakennus on kiinni ja junamaatti ja otto sen sisällä. No, ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin nousta junasta pois ja raahata painavaa kassia mukanaan toista kilometriä, ja todeta et automaatti ei toiminut. Kyllä siinä itku meinasi päästä, kun piti lähteä ettimään uutta, toimivaa automaattia, ja siinä vaiheessa olisi halunnut avautua kenelle tahansa ihmiselle, joka olisi vain halunnut kuunnella. Joten ymmärrän täysin Janika Valtosta, vaikken häntä tunnekaan.

Siitä reissusta opin, että jo edellisenä päivänä suunnittelee oman matkansa tarkkaan, ja pitää käteistä matkassaan, koskaan ei voi tietää, milloin automaatti ei toimikaan, tai asema onkin kiinni, ja otan selvää aseman tiedoista, ja jos tilaan netin kautta lipun, teen sen kaksin kertaisena, eli varmistus paikkalipusta puhelimeen ja sähköpostiin myös, josta tulostan sen ennen matkaa, mutta mikäli tulostin ei toimi, on sekin jo yksi harmi/riesa tässä tapahtumien ketjussa.

"Joka teistä on synnitön, heittäköön hän ensimmäisen kiven" näitä "täysin puhtaita pulmusia" ja synnittömiä näkyy löytyvän tällä ja muilla palstoilla jo ihan riittävästi, joten, eiköhän olisi aika jo armahtavaisuuteen ja miettiä oma tilanne ensin kuntoon, ennen kuin heittelee kiviä toisten päälle. On muuten tosi ruma tapa kivittää ihan oikeastikin toisia.
 

Yhteistyössä