Äiti kuoli verenmyrkytykseen

[QUOTE="Hohhoijaa";24003957]Verenmyrkytys eli sepsis seuraa, kun jossain elimistössä on niin paha infektio, että se LEVIÄÄ VEREEN. Verenmyrkytys=infektioita aiheuttavia bakteereja veressä-> leviävät uusiin elimiin->monielinvaurio->pahimassa tapauksessa kuolema. Alkupaikka eli primaari-infektio voi olla iholla (esim ap:n äidin ruusu), keuhkoissa (esim keuhkokuume eli pneumonia) tai vaikkapa munuaisissa (pyelonefriitti, virtsatieinfektio joka levinnyt munuaisiin) tai jossain muualla.

Terveisin lääkäri.

Osanotto ap:lle ja perheelle.[/QUOTE]

kiitos tästä tiedosta! isäni vietiin sairaalaan virtsatietulehduksen takia. siellä todettiin lisäksi munuaisaltaan tulehdus. tulehdus levisi myös keuhkoihin.

tiistaina kunto oli jo melkoinen, keskiviikkona tuli romahdus ja torstai-aamuna hän menehtyi :'(
 
.....
Kiitos.Ja onneksi teillä parempi lopputulos.
Meillä ei annettu äidille jostain syystä antibiootteja vaikka oli kuume ja selkeät merkit tilanteesta.Saanko tietää jos äiti on itse kieltänyt atibiootit ja halunnut pois.??Mä en jaksa tätä...
otan osaa :( mun äitillä oli sepsis yli vuosi sitten makas kotona oli aika hämärän rajamailla pitkään suu ja nielu täynnä rakkuloita kävi työterveydessä sanottiin ihan normaalia viirusta soitti parin päivän jälkeen ensiapuun sanoivat buranaa sitä on liikkeellä..
kuumetta 40-41 sanoin miehellä nyt viet äitin väkisin ensiapuun saman tein pääsi lääkäriin,lääkäri ilmoitti selvä keuhkokuume siällä makaili vähän aikaa kunnes toinen lääkäri huomasi sydänäänet heikot jne...teholle jossa huomattiin verenmyrkytys jos äiti olisi ollu viä yön kotona olisi kuollut
 
"täti"
OTAN OSAA SUUREEN SURUUSI ! Siskon tyttö(30v) makaa teholla hengitys ja munuaiskoneessa,koiran aiheuttaman pienen verinaarmun(ei puraisu)seurauksena verenmyrkytys.....................tuntuu kuin sisuskalut tulisi yläkautta ulos.............nyt mennään tunti tunnilta...........
 
vierailija
Tuon Mollerin kirjoittaman kuvauksen jälkeen verenmyrkytyksestä joku kysyi miten tuo liittyy verenmyrkytykseen?
Verenmyrkytyshän syntyy juuri infektion aiheuttamasta tulehduksesta, tässä tapauksessa siis virtsatieinfektion yhteydessä. Juuri huomaamatta ja hoitamatta jäävä infektio voi ehtiä etenemään munuaisiin asti, aiheuttaen nopeasti suurtakin tuhoa ja vaurioita. Mulla oli viime kesänä munuaisiin edennyt infektio ja vointi romahti niin äkkiä, että olin junassa matkalla Malminkartanoon, seuraava muistikuva on kun heräsin sairaalasta ja ihmettelin miten olin sinne joutunut. Mut oltiin löydetty haahuilemasta kannelmäestä, sekoilin ja hourailin, kuume oli noussu yli 40 asteen ja olin horkassa, sekava ja todellisuudentaju kokonaan mennyt. Onneksi joku ihminen tajusi soittaa poliisit, jotka ymmärs mistä on kyse ja soittivat ambulanssin. Viikon olin sairaalassa antibioottitipassa, enkä vieläkään muista mitään tapahtumista ennen sairaalaan tuloa.
Niin siis miten tämä virtsatieinfektio joka on edennyt munuaisiin liittyy verenmyrkytykseen, joku valopää kyseli. Verenmyrkytys on infektion aiheuttama tulehdustila. Tässä tapauksessa virtsatietulehduksen yhteydessä verenkiertoon on päässyt bakteeri. Mun kuvailemat korkea kuume, yleiskunnon äkillinen romahtaminen, sekavuus ja todellisuudentajun menetys on juuri noita verenmyrkytyksen oireita, kun elimistön puolustusmekanismi yrittää saada bakteerin kampitettua. Esimerkiksi kuume on elimistön puolustusreaktio bakteereita vastaan. Tossa tilanteessa tosin on jo kiire sairaalaan ku kuume on noussut niin korkeaksi että hourailee ja sekoilee. Se oli edennyt mullakin jo munuaisiin ehtinyttä kuitenkaan aiheuttaa pysyviä vaurioita. (Mieheni ei ollut yhtä onnekas). Hoito kesti sairaalassa viikon ja sain antibiootteja tippaletkun avulla. Siinä verenmyrkytys, sen aiheuttaja, oireet ja hoito. Infektioitakin on erilaisia, jotka verenmyrkytyksen aiheuttaa, tässä tapauksessa se oli vaan virtsatieinfektio.
 

Yhteistyössä