äitipuoli puuttuu mun ja exän asioihin

meillä tuli riitaa exän kanssa lasten tapaamisista ja kuljetuksista. yhtäkkiä exän nykyinen alkaa pommittaa mua viestein ja tunkee nokkansa (omasta puhelimestaan) siihen meidän riitaan. siinä sitten riitelin molempien kanssa yhtaikaa eri numeroihin. mulla alkoi tosiaan keittää. eikö mun ja exän tule keskenämme sopia/riidellä lasten asioista ilman exän nykyisen puuttumista asiaan. ja numeroani en ole kyseiselle naiselle antanut enkä myöskään halua hänen kanssaan keskustella meidän lasten asioista.
voiko exän nykyinen noin tunkea meidän asioita "hoitamaan"? :eek:
 
Vähän vaikea sanoa, kun ei tiedä, mistä aiheesta riitaa tuli. Jos tilanne on oikein kärjistynyt, niin olette varmaan kaikki huutaneet toisillenne silmät ja suut täyteen, ja sellaisissa tapauksissa on vähän vaikea mennä syyttelemään ketään. Minusta ois ihan hyvä, jos pystyisit keskustelemaan myös miehesi nykyisen kanssa. Jos miehesi ottaa yhteisen lapsenne heidän kotiinsa esim. joka toinen viikonloppu, kuuluuhan se asia miehesi nykyisellekin. Se on hänenkin kotinsa.
Tiedän, että vastaukseni tuskin miellyttää, mutta koettaisit silti muistaa, että asia näyttää ihan toiselta katsojasta riippuen. Mutta eivät nämä mitään helppoja juttuja ole. Voimia teille!
 
uusperheellinen
niin sinun täytyy voida hyväksyä että exän nykyinen kuuluu sinun ja lasten elämään halusit tai et kuten sinä kuulut heidän elämään
lasten edun mukaista jos pystytte olemaan johdonmukaisia eli kaikki joutuu välillä joustamaan
 
Peesaan edellisiä kirjoituksia.
Lasten asiat (mikäli niistä oli kyse) kuuluvat miehesi nykyisellekkin ainakin niiltä osin kun he heidän luona ovat.Kyllä äidinkin pitää sietää miehen nykyistä, kuten nykyisen exääkin...
Tosin itse en jaksaisi alkaa tappelemaan miheni exän kanssa...tapelkoon ihan rauhassa vaan keskenään! :headwall:
 
Kun kerran äitipuoli näyttää olevan kiinnostunut niin....Rauhoitu ensin kunnolla ja ehdota tapaamista exäsi ja tämän äitipuolen kanssa. Sopika asioista yhdessä mutta pysy erittäin rauhallisena vaikka äitipuoli hilluisikin. Näkeehän exäkin sitten millainen tämä todella on ;)
 
meillätaas
Noh, meillä tilanne on se, että miehen lapsi asuu meillä. Silti mun yli kävellään useemmin kuin kerran. se siis, että kasvatan ja hoidan lasta ei merkitse mitään. olen pelkkä pas.ka heille.
Että kiitos vaan "oikeille äideille"
 
itse olen myös riidellyt useinkin exän nykyisenkans, mutta nyt ollaan taas sulassa sovussa. en osaa etes puhulla exän nykyistä lapseni äitipuoleksi.meillä on vain äiti ja isi muut on mitä on, puolia ei ole
 
Argh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2007 klo 17:39 vieras kirjoitti:
meillä tuli riitaa exän kanssa lasten tapaamisista ja kuljetuksista. yhtäkkiä exän nykyinen alkaa pommittaa mua viestein ja tunkee nokkansa (omasta puhelimestaan) siihen meidän riitaan. siinä sitten riitelin molempien kanssa yhtaikaa eri numeroihin. mulla alkoi tosiaan keittää. eikö mun ja exän tule keskenämme sopia/riidellä lasten asioista ilman exän nykyisen puuttumista asiaan. ja numeroani en ole kyseiselle naiselle antanut enkä myöskään halua hänen kanssaan keskustella meidän lasten asioista.
voiko exän nykyinen noin tunkea meidän asioita "hoitamaan"? :eek:
Tämä on ku olisin ite kirjoittanu, tosin mulle exän nyxä kirjoitteli exän nimissä sen puhelimella ja sama asia kyseessä ja siihen tuli kaupan päälle vielä paljon ylimääräistä ohi asian.. \|O :p Mun mielestä lasten asiat kuuluu vanhemmille, silloin kun välit sen sallivat. Meillä onnistuu exän kanssa sopiminen, mutta nyxälle ei oikein mikään meinaa käydä. Meillä vanhemmat lapset jo teini-iässä ja aikas hurjia jutut nyxästä on. Tosin en jaksanut kaikkea uskoa, jos vaikka sattuis olemaan mustis lisää teineillä, mutta exälle kun asiasta puhuin sanoi samoin ku teinit :eek: Meillä onneksi sika hyvät välit exän kanssa, mulle on yks lysti, mitä se nyxä piipittää. Siitä pidetään huoli, että asiat on aina tasapuolisesti sovittu (exän kanssa) vaikka eihän sille "minulle,kaikki,heti, muista viis-nyxälle" mikään sovikkaan Noh, tällä erää uusperherintamalla rauhallista ja toivottavasti jatkuukin näin :D
 
Näin meillä
Meilläkin miehelläni ja hänen exällään on "sikahyvät" välit. Näin ajattelee exä. Totuus? Mies on exälleen mielin kielin, ettei nainen vain saisi tarzania mistään asiasta. On nimittäin kovasuinen, ja vahtii haukan lailla rahojaan. Hihhih! Meillä päätökset tehdään niin, että minä ja mieheni sovimme asiat etukäteen, ja sitten mies esittää ne omina ehdotuksinaan exän yhden naisen valtuustolle. Ja exä on tyytyväinen, kun nyxällä "ei ole nokan koputtamista". Olemme todenneet jo aika päiviä sitten, ettei tämän lajin "hullun" kanssa kannata kilpahuutoon ryhtyä. Hullulle pitää olla mieliksi :LOL:
 
Puututteko muuten te exät, mahdolliset lähiäidit mitenkään exänne ja uuden puolison elämään?Onko varma ettette tahallanne tee kiusaa muka lasten asioilla?
Tätä olen valitettavasti huomannut monissa ystäväperheissäni tapahtuvan..En kyllä ymmärrä mitä kiksejä voi saada siitä että voi hankaloittaa jonkun muun elämää. :headwall:
 
Argh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 16:55 Riitta kirjoitti:
Puututteko muuten te exät, mahdolliset lähiäidit mitenkään exänne ja uuden puolison elämään?Onko varma ettette tahallanne tee kiusaa muka lasten asioilla?
Tätä olen valitettavasti huomannut monissa ystäväperheissäni tapahtuvan..En kyllä ymmärrä mitä kiksejä voi saada siitä että voi hankaloittaa jonkun muun elämää. :headwall:
Itse henkilökohtaisesti en puutu exän elämään MULLA ON OMA ELÄMÄ, jossa riittää tekemistä :D :D
 
meillä oli kesällä vähän samanlainen juttu,ex-n nykyinen otti pulttia siitä,kun tarkastutin elarit uudelleen.
sieltä tuli niin kamalaa tekstiä :( että olin vähällä etten tee kunnian loukkauksesta juttua.

minä en ymmärrä että mikä oikeus ex-n nykyisellä on puuttua meidän asioihin,minun ja ex-n lapsethan nää meijän lapset ovat.

ja muutenkin,ihme touhua heidän suunnaltaan,jos jossain satutaan vastakkain (kaupassa tai kylillä) niin sinkoillaan hyllyjen väliin karkuun,ja lusmuillaan paossa jossai kaupan peränurkassa,ettei vaan samaan aikaan kassalle satuttas..minusta kyllä aika lapsellista touhua.. :\|

nykyisen mieheni ex-n kanssa ollaan puheväleissä,ja hyvä niin.
vaika alussa sieltäkin suunnalta tuli nykyiselle miehelle viestiä että hän ei halua olla missään tekemisissä minun kanssani..vähän tota ihmettelin,enhän minä heidän välejään ole rikkonut..

sanoinkin että mitä sitä riitelemään,asioista voi aina sopia,ja yleensä lasten etuahan pitää ajatella..mutta eräät vaan kahtoo omaan napaansa..

 
Mulle ei tulisi mieleenikään puuttua miehen ex:än ja miehen väleihin. tottakai vahemmat päättää yhdessä lapsen asioista. Mun mielipidettä kysytään silloin kun se vaikuttaa jotenkin mun elämään esim vierailut, lomat yms. Mieheni exä on muutenkin mukava tyyppi joten en voisi kuvitella et me jostain kinasteltais. Raha/elatus ei kuulu minulle pätkääkään. Mies maksaa minkä pystyy ja haluaa. Jos mies jotain ylimääräistä ostaa lapselle niin ei se minusta meiltä pois ole. Muutenkin nähdään harvoin kun lapsi asuu niin kaukana. Onneksi meillä on näin ja mustasukkaisuutta ei ole kuvioissa kenelläkään. No ei sen puoleen, mä olen muutenkin aika tarkka rajoistani ja suorasukainen ihminen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 08:06 Vieras kirjoitti:
Mulle ei tulisi mieleenikään puuttua miehen ex:än ja miehen väleihin. tottakai vahemmat päättää yhdessä lapsen asioista. Mun mielipidettä kysytään silloin kun se vaikuttaa jotenkin mun elämään esim vierailut, lomat yms. Mieheni exä on muutenkin mukava tyyppi joten en voisi kuvitella et me jostain kinasteltais. Raha/elatus ei kuulu minulle pätkääkään. Mies maksaa minkä pystyy ja haluaa. Jos mies jotain ylimääräistä ostaa lapselle niin ei se minusta meiltä pois ole. Muutenkin nähdään harvoin kun lapsi asuu niin kaukana. Onneksi meillä on näin ja mustasukkaisuutta ei ole kuvioissa kenelläkään. No ei sen puoleen, mä olen muutenkin aika tarkka rajoistani ja suorasukainen ihminen.
Niin, mutta kun ap:n mielestä nyxälle eivät kuulu edes ne tapaamiset/vierailut.
 
Kyllä tapaamis ja vierailut kuuluu nykyiselle puolisollekkin, mutta meillä ainakin mies sopii nämä asiat exänsä kanssa, mutta asioista kyllä keskustellaan minunkin kanssa.Tämä ihan ok systeemi, koska yhdessä sit miehen kanssa koitetaan mulkkailla työvuorojamme ym.siltä osin kuin lapset meillä etteivät joutuisi ns.hoitoon töidemme takia.(aina kun ei ole mahdollista olla lomalla lasten vierailujen aikana)
 
Joo siis meillä hyvät välit. Tottakai vierailut kuuluu nyksälle jos ne tapahtuu hänen kodissaan. Meillä keskustellaan aina vierailuista ja päätetään niistä yhdessä. Nyksän pitää ostata sanoa ei jos asiat eivät ole ok ja miehen pitää kuunnella nyksää eikä hyppiä exän pillin mukaan.
 
kummia kysymyksiä
tottakai lasten asiat kuuluu myös uudelle puolisolle. ja tarkotan nyt tosiaan niintä asioita jotka perhettä koskettaa. eli tapaamiset, kuljetukset jne. meillä asia hoidetaan myös niin että me keskustellaan mieheni kanssa asioista keskenämme ja mies kommunikoi exänsä kanssa. suoraan en exän kaa puhele kun niitä näitä kun tavataan esim "vaihatessa". mutta minusta lähiäidit vois miettiä asiaa myös niinkin että useinmiten kuitenkin lapsellekin on hyvä että isän luona on perhe ja malli perhe-elämästä. (no aina on poikkeuksia..) ja jos lapsen parasta aattelee niin eikö sillon kannattas olla sovussa koko sakki? kyllä meillä ainakin mies on ilonen jos exällä uuden kanssa homma rullaa. niin miks ei voi olla exäkin..

ja mitä tulee exän puuttumiseen meidän elämään lapsen kautta.. no meillä ainakin sitä tapahtuu.. exä on hyvin hallitsevaa tyypiä. ja mieheni taas ollu se pässi narun päässä.. no siitäpä ne mun ja exän välit lämpeni kun otin pässin haltuuni ja hän huomas ettei mieheni hypikkään aina hänen pillin mukaan. meillä vaan sen verran hankala kun välimatka pitkä niin tapaamiset on harvoin ja ei kehtaa hirveesti kiukutella tapaamisista. niin exä saa aika hyvin pyöriteltyä vieläkin tilannetta hyväkseen. en nyt muista millon joku tapaaminen ois menny täysin niin ku meille ois parhaiten käynyt. ja kun tytön juttuja kuuntelee niin kyllä huomaa että mitä mieltä musta siel toisessa päässä ollaan.
 
Kyllä mun puolesta exän nyxä sais olla lasten elämäs mukana, jos osaisi olla korrekti ja tasapuolinen... Meidän tapauksessa välimatka tosi lyhyt ja aikoinaan sovittiin, että exä hakee ja tuo kotia lapset joka toinen viikonloppu, enää se ei niin ole. Nykyään minä pompin nyxän pillin mukaan, jotta lapsilla olis sielä edes jotenkin siedettävä olla.Nyxä antaa kaiken lapsille korkojen kanssa, jos asiat ei tapahdu niinko hän haluaa. Saattavat ilmoittaa samana perjantaina, että meillä muuten on menoja, eikä lapset voi tulla.. Exä ei voi edes 2-3 tunniksi ottaa lapsia "ylimääräiselle" vierailulle, koska nyxä ei tykkää... :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 19:08 Argh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 16:55 Riitta kirjoitti:
Puututteko muuten te exät, mahdolliset lähiäidit mitenkään exänne ja uuden puolison elämään?Onko varma ettette tahallanne tee kiusaa muka lasten asioilla?
Tätä olen valitettavasti huomannut monissa ystäväperheissäni tapahtuvan..En kyllä ymmärrä mitä kiksejä voi saada siitä että voi hankaloittaa jonkun muun elämää. :headwall:
Itse henkilökohtaisesti en puutu exän elämään MULLA ON OMA ELÄMÄ, jossa riittää tekemistä :D :D
Ei minua kiinnosta ex:n ja hänen nykyisensä elämä, vain lasten asioissa otan yhteyttä - harvoin niissäkään, en muuten. Miksi ihmeessä nyxät tuntuvat kuvittelevan, että ex vaimot jotenkin haluaisivat sotkea ex-miehen ja tämän nyxän elämää? Minulla ainakin on oma elämä ja nautin siitä ilman menneisyyden "haamuja". Ihan hyvät välit meillä on ex mieheni kanssa.
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 18:02 Vanilla kirjoitti:
Ei minua kiinnosta ex:n ja hänen nykyisensä elämä, vain lasten asioissa otan yhteyttä - harvoin niissäkään, en muuten. Miksi ihmeessä nyxät tuntuvat kuvittelevan, että ex vaimot jotenkin haluaisivat sotkea ex-miehen ja tämän nyxän elämää? Minulla ainakin on oma elämä ja nautin siitä ilman menneisyyden "haamuja". Ihan hyvät välit meillä on ex mieheni kanssa.
Musta tuntuu ettei kaikki kuitenkaan ole ihan kuvittelua että se miehen exä kiusaa tahallaan. Me ei ainakaan voida esim. kertoa loma matkoista mitään ,kun alussa erehdyimme kertomaan että nyt tällä viikolla ei oteta poikaa koska ollaan lähdössä lomalle yhdessä. Miehen exä siinä soitteli ja viestitteli koko viikon ( lopulta laitettiin puhelin kiinni), Miehen olisi pitänyt lopettaa loma koska poika oli kuulemma kuumessa ja tulla hoitamaan poikaa hänen luokseen tietty ym. ym. aina oli jotain asiaa. Joten emme kerro omista menoista mitään hänelle enää. Mä uskon kyllä siihen ettei ihmiset tälläisiä asioita kuvittele mutta voihan se olla että tämä ex ei omasta mielestään häiriköinyt ollenkaan... ihmiset kokee asiat niin erilailla. :whistle:
 
erään nykyinen
myös minun ja mieheni elämää kovasti yrittää kiusata mieheni entinen. Asiaa tehdään ja jos ei oo niin keksitään. on soiteltu ja kyselty kävikö poika meillä ollessaan pissalla kun tätä pissatti kun tuli kotia. niin... lastahan ei pissata useammin ku kerran päivässä! on myös soitettu keskellä yötä ja pyydetty miestäni heille vaihtamaan sänkyyn lakanoita kun poika oli yöllä oksentanut sänkyyn. äiti ei itse tehtävää kyennyt hoitamaan. tämä äiti myös vannottaa lastaan, joka oli siis 3v. että minulle ei saa puhua, kun en isän kanssa enää kohta asu (hänen mielestään,tosiasiassa suunnittelemme häitä) kovin on työlästä sitten joka kerta tapaamispäivänä kun joutuu aina aloittamaan pojan kanssa alkupisteestä. äiti myös sai hillittömän raivokohtauksen vastatessani mieheni puhelimeen kun mies ei itse päässyt vastaamaan,vannotti miestäni lupaamaan ettei kukaan muu hänen puhelimeensa enää koskaan vastaa!! kuvittelee rukka edelleenkin voivansa määrätä entisensä asioista!! raivokohtauksen aiheutti myös yhteinen saunareissu,ei kuulemma luonnollista. hillitöntä menoa uusperheessä, mutta kukapa nuista välittää, joka ilta on hyvät naurut saatu kun lasten äiti muistaa meitä olemassaolollaan!!
 
Vanilla - vaikka sinä olet ilmeisesti fiksusti käyttäytyvä exä, ei se tarkoita sitä, että kaikki olisivat. Ei monienkaan nyxien mitään kuvitella tarvitse, kun kiusanteko miehen exän taholta on ihan arkipäivää. Meillä sitä kesti parisen vuotta, ja ensin tarkoituksena todellakin oli rikkoa meidän välimme ja saada mies palaamaan vaikka väkisin (lapsilla oli helppo kiristää). Kun oli selvää, että meidän suhteemme oli "kaiken" kestävää laatua, kiusanteko muutti luonnettaan. Enää miestä ei haluttu takaisin, vaan haukuttiin ja häiriköitiin kaikin keinoin. Onneksi tuo kaikki on jäänyt jo taakse, vaan unohtaminen on vaikeampaa kuin luulisi...
 
Meillä ainakin exä puuttui jatkuvasti meidän elämäämme vaikka itse halusi aikoinaan erota ja minäkin tulin kuvaan vasta myöhemmin.Oli jatkuvia soitteluita milloin mistäkin turhasta(etenkin jos oli luullut että olisimme lomalla tms.),uteluita lapsilta,raivoamista exälle kun olin "yötä" lastenkin ollessa, uhkailua hakkaamisella jos satuimme ravintolaan yhtä aikaa ym...Olen silti ylpeä itsestäni etten alentunut tuohon samaan käytökseen kuin hän..ainoa mikä nyt jälkeenpäin kaduttaa on se että lapsetkin kuulivat väkisinkin negatiivistä äidistään sen sekon käytöksen takia...Ei pystytty miehen kanssa puhumaan hänestä mitenkään positiivisin sanankääntein, mutta onneksi aika teki tehtävänsä..Nyt hänelläkin(kai?) elämä reilassa, ainakin meidät jättänyt rauhaan ja kaikilla ihan ok olo...Silti sympatiseeraan kaikkia jotka joutuvat kokemaan samaa #&%?$!* kuin minä aikoinani! :hug:
 

Yhteistyössä