äitipuoli puuttuu mun ja exän asioihin

alkuperäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 10:41 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 08:06 Vieras kirjoitti:
Mulle ei tulisi mieleenikään puuttua miehen ex:än ja miehen väleihin. tottakai vahemmat päättää yhdessä lapsen asioista. Mun mielipidettä kysytään silloin kun se vaikuttaa jotenkin mun elämään esim vierailut, lomat yms. Mieheni exä on muutenkin mukava tyyppi joten en voisi kuvitella et me jostain kinasteltais. Raha/elatus ei kuulu minulle pätkääkään. Mies maksaa minkä pystyy ja haluaa. Jos mies jotain ylimääräistä ostaa lapselle niin ei se minusta meiltä pois ole. Muutenkin nähdään harvoin kun lapsi asuu niin kaukana. Onneksi meillä on näin ja mustasukkaisuutta ei ole kuvioissa kenelläkään. No ei sen puoleen, mä olen muutenkin aika tarkka rajoistani ja suorasukainen ihminen.
Niin, mutta kun ap:n mielestä nyxälle eivät kuulu edes ne tapaamiset/vierailut.
Enpäs sanonutkaan niin. Se riita alkoi niistä tapaamisista ja kuljetuksista ja lastenvalvoja itse asiassa palautti sekä exän että nyxänsä maanpinnalle ja ny menee ne oikein ja tasapuolisesti. (he väitti kivenkovaan että minun kuuluu yksin hotaa kuljetukset koska olen muuttanut eri paikkakunnalle kun mistä olen kotoisin)
Siitä sitten jatkui muu asioiden vatvominen. MINUN EI TARVITSE KESKUSTELLA LASTENI ASIOISTA KENENKÄÄN MUUN KUN LASTEN ISÄN KANSSA! Näin on asia, sanokaa mitä sanotte.
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2007 klo 01:57 alkuperäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 10:41 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 08:06 Vieras kirjoitti:
Mulle ei tulisi mieleenikään puuttua miehen ex:än ja miehen väleihin. tottakai vahemmat päättää yhdessä lapsen asioista. Mun mielipidettä kysytään silloin kun se vaikuttaa jotenkin mun elämään esim vierailut, lomat yms. Mieheni exä on muutenkin mukava tyyppi joten en voisi kuvitella et me jostain kinasteltais. Raha/elatus ei kuulu minulle pätkääkään. Mies maksaa minkä pystyy ja haluaa. Jos mies jotain ylimääräistä ostaa lapselle niin ei se minusta meiltä pois ole. Muutenkin nähdään harvoin kun lapsi asuu niin kaukana. Onneksi meillä on näin ja mustasukkaisuutta ei ole kuvioissa kenelläkään. No ei sen puoleen, mä olen muutenkin aika tarkka rajoistani ja suorasukainen ihminen.
Niin, mutta kun ap:n mielestä nyxälle eivät kuulu edes ne tapaamiset/vierailut.
Enpäs sanonutkaan niin. Se riita alkoi niistä tapaamisista ja kuljetuksista ja lastenvalvoja itse asiassa palautti sekä exän että nyxänsä maanpinnalle ja ny menee ne oikein ja tasapuolisesti. (he väitti kivenkovaan että minun kuuluu yksin hotaa kuljetukset koska olen muuttanut eri paikkakunnalle kun mistä olen kotoisin)
Siitä sitten jatkui muu asioiden vatvominen. MINUN EI TARVITSE KESKUSTELLA LASTENI ASIOISTA KENENKÄÄN MUUN KUN LASTEN ISÄN KANSSA! Näin on asia, sanokaa mitä sanotte.
Ei sun tosiaan tarvitse keskustella asioista kuin lapsen isän kanssa.Isällä tosin on oikeus sopia asioista nyksänsä kanssa yhdessä miten heille sopii.Kuljetuksethan tulee hoitaa etän tai jos matka on pitkä niin jakaa kustannukuset puoliksi tai huomioida alentuvasti elareissa. Eikä nyksältä ole mun mielestä esim. kohteliasta soitella puolison eksälle ja alkaa puimaan asioita, itselle ei tulisi mieleenkään soitella puolison exälle, kyllä me ihan kahdestaan mietitään päivät milloin poikaa otetaan ja kaikki muukin meidän kotia koskevat asiat.Kun on tullut ero niin mun mielestä pitäisi antaa rauha puolin ja toisin omaan elämään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2007 klo 01:57 alkuperäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 10:41 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 08:06 Vieras kirjoitti:
Mulle ei tulisi mieleenikään puuttua miehen ex:än ja miehen väleihin. tottakai vahemmat päättää yhdessä lapsen asioista. Mun mielipidettä kysytään silloin kun se vaikuttaa jotenkin mun elämään esim vierailut, lomat yms. Mieheni exä on muutenkin mukava tyyppi joten en voisi kuvitella et me jostain kinasteltais. Raha/elatus ei kuulu minulle pätkääkään. Mies maksaa minkä pystyy ja haluaa. Jos mies jotain ylimääräistä ostaa lapselle niin ei se minusta meiltä pois ole. Muutenkin nähdään harvoin kun lapsi asuu niin kaukana. Onneksi meillä on näin ja mustasukkaisuutta ei ole kuvioissa kenelläkään. No ei sen puoleen, mä olen muutenkin aika tarkka rajoistani ja suorasukainen ihminen.
Niin, mutta kun ap:n mielestä nyxälle eivät kuulu edes ne tapaamiset/vierailut.
Enpäs sanonutkaan niin. Se riita alkoi niistä tapaamisista ja kuljetuksista ja lastenvalvoja itse asiassa palautti sekä exän että nyxänsä maanpinnalle ja ny menee ne oikein ja tasapuolisesti. (he väitti kivenkovaan että minun kuuluu yksin hotaa kuljetukset koska olen muuttanut eri paikkakunnalle kun mistä olen kotoisin)
Siitä sitten jatkui muu asioiden vatvominen. MINUN EI TARVITSE KESKUSTELLA LASTENI ASIOISTA KENENKÄÄN MUUN KUN LASTEN ISÄN KANSSA! Näin on asia, sanokaa mitä sanotte.
sulle ap. teet elämästäsi ihan tahalteen, vaikeaa!!
mitä väliä sillä on jos miehen vaimo on mukana!! onko sulla joku itsetunto ongelma kateus ym... keskustella aina kahden voi, mutta valitettavasti tapaamiset kuljetus ym. ovat myös miehen puolison asia, sillä koti on myös hänen halusitpa sitä tai et, samoin ehkä auto rahat ym.. meillä ainakin todellakin on myös minu asiani, tänne ei tosiaankaan tule ketään ennenkuin asiasta on myös minun kanssani sovittu!! samaa koskee kuljetuksia rahaa ym... miski tuota on niin vaikeaa hyväksyä??
 
Sirius
Ehkäpä meidän nyxien pitäisi myös suhtautua tuohon asiaan joustavasti. Jos ex:n on vaikea sietää sitä, että nyxä sanoo mielipiteensä asioihin, joiden ex katsoo kuuluvan vain hänelle ja ex-miehelle, voisimme me nyxät pitää matalaa profiilia ja jutella kaikessa hiljaisuudessa puolisomme kanssa noista asioista - puoliso voisi sitten sopia asiat ex:nsä kanssa ja meidän mielipiteemme olisi myös kuultu! (olipa pitkä ja vaikea lause!)
Me emme siedä sitä, ettemme saa olla päättämässä ja ex ei siedä sitä, että olemme päättämässä! Hei, se viisaampi antaa periksi!
Miksi meidän pitää väenväkisin tukea asioihin mukaan, jos sillä saa vain pahaa aikaan? Siksikö, että kokisimme olevamme tärkeitä? Minä en ainakaan kaipaa sellaista itsetunnon kohotusta - hienotunteisuus johtaa parempaan lopputulokseen!
 
alkuperäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2007 klo 13:03 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2007 klo 01:57 alkuperäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 10:41 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 08:06 Vieras kirjoitti:
Mulle ei tulisi mieleenikään puuttua miehen ex:än ja miehen väleihin. tottakai vahemmat päättää yhdessä lapsen asioista. Mun mielipidettä kysytään silloin kun se vaikuttaa jotenkin mun elämään esim vierailut, lomat yms. Mieheni exä on muutenkin mukava tyyppi joten en voisi kuvitella et me jostain kinasteltais. Raha/elatus ei kuulu minulle pätkääkään. Mies maksaa minkä pystyy ja haluaa. Jos mies jotain ylimääräistä ostaa lapselle niin ei se minusta meiltä pois ole. Muutenkin nähdään harvoin kun lapsi asuu niin kaukana. Onneksi meillä on näin ja mustasukkaisuutta ei ole kuvioissa kenelläkään. No ei sen puoleen, mä olen muutenkin aika tarkka rajoistani ja suorasukainen ihminen.
Niin, mutta kun ap:n mielestä nyxälle eivät kuulu edes ne tapaamiset/vierailut.
Enpäs sanonutkaan niin. Se riita alkoi niistä tapaamisista ja kuljetuksista ja lastenvalvoja itse asiassa palautti sekä exän että nyxänsä maanpinnalle ja ny menee ne oikein ja tasapuolisesti. (he väitti kivenkovaan että minun kuuluu yksin hotaa kuljetukset koska olen muuttanut eri paikkakunnalle kun mistä olen kotoisin)
Siitä sitten jatkui muu asioiden vatvominen. MINUN EI TARVITSE KESKUSTELLA LASTENI ASIOISTA KENENKÄÄN MUUN KUN LASTEN ISÄN KANSSA! Näin on asia, sanokaa mitä sanotte.
sulle ap. teet elämästäsi ihan tahalteen, vaikeaa!!
mitä väliä sillä on jos miehen vaimo on mukana!! onko sulla joku itsetunto ongelma kateus ym... keskustella aina kahden voi, mutta valitettavasti tapaamiset kuljetus ym. ovat myös miehen puolison asia, sillä koti on myös hänen halusitpa sitä tai et, samoin ehkä auto rahat ym.. meillä ainakin todellakin on myös minu asiani, tänne ei tosiaankaan tule ketään ennenkuin asiasta on myös minun kanssani sovittu!! samaa koskee kuljetuksia rahaa ym... miski tuota on niin vaikeaa hyväksyä??
Siis etkö osaa lukea vai oletko muuten vaan tyhmä?
Exäni saa toki tehdä sen nykyisensä kanssa ihan mitä ikinä haluaa. Enkä oleta etteivät keskustele keskenään. Eikä mulla ole itsetuntoni kanssa mitään ongelmia, eikä ole mitään syytä olla kateellinenkaan. Minä olin se joka halusin eron ja olen erittäin tyytyväinen että erosin miehestä joka oli väkivaltainen ja mustasukkainen. Nyt oli kuitenkin kyse siitä että exän avovaimo soittaa mulle ja alkaa puimaan lasten asioita. Minun ei kuulu eikä tarvitse hänen kanssaan sopia lapsiamme koskevista asioista vaan ainoastaan exäni kanssa!
 
alkuperäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2007 klo 13:03 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2007 klo 01:57 alkuperäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 10:41 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 08:06 Vieras kirjoitti:
Mulle ei tulisi mieleenikään puuttua miehen ex:än ja miehen väleihin. tottakai vahemmat päättää yhdessä lapsen asioista. Mun mielipidettä kysytään silloin kun se vaikuttaa jotenkin mun elämään esim vierailut, lomat yms. Mieheni exä on muutenkin mukava tyyppi joten en voisi kuvitella et me jostain kinasteltais. Raha/elatus ei kuulu minulle pätkääkään. Mies maksaa minkä pystyy ja haluaa. Jos mies jotain ylimääräistä ostaa lapselle niin ei se minusta meiltä pois ole. Muutenkin nähdään harvoin kun lapsi asuu niin kaukana. Onneksi meillä on näin ja mustasukkaisuutta ei ole kuvioissa kenelläkään. No ei sen puoleen, mä olen muutenkin aika tarkka rajoistani ja suorasukainen ihminen.
Niin, mutta kun ap:n mielestä nyxälle eivät kuulu edes ne tapaamiset/vierailut.
Enpäs sanonutkaan niin. Se riita alkoi niistä tapaamisista ja kuljetuksista ja lastenvalvoja itse asiassa palautti sekä exän että nyxänsä maanpinnalle ja ny menee ne oikein ja tasapuolisesti. (he väitti kivenkovaan että minun kuuluu yksin hotaa kuljetukset koska olen muuttanut eri paikkakunnalle kun mistä olen kotoisin)
Siitä sitten jatkui muu asioiden vatvominen. MINUN EI TARVITSE KESKUSTELLA LASTENI ASIOISTA KENENKÄÄN MUUN KUN LASTEN ISÄN KANSSA! Näin on asia, sanokaa mitä sanotte.
sulle ap. teet elämästäsi ihan tahalteen, vaikeaa!!
mitä väliä sillä on jos miehen vaimo on mukana!! onko sulla joku itsetunto ongelma kateus ym... keskustella aina kahden voi, mutta valitettavasti tapaamiset kuljetus ym. ovat myös miehen puolison asia, sillä koti on myös hänen halusitpa sitä tai et, samoin ehkä auto rahat ym.. meillä ainakin todellakin on myös minu asiani, tänne ei tosiaankaan tule ketään ennenkuin asiasta on myös minun kanssani sovittu!! samaa koskee kuljetuksia rahaa ym... miski tuota on niin vaikeaa hyväksyä??
Mulle ei tulisi itselleni mieleenkään soittaa oman mieheni ex-vaimolle ja alkaa setvimään asioita jotka koskee heidän lapsiaan. En tosin olekaan mustasukkainen mieheni exästä niinku exäni avokki on minusta.
 
lapsen asiat kuuluu vaan lapsen vanhemmille. nykyiset voivat sit keskustella etävanhemman kanssa ihan keskenään, mut loppupeleissähän vanhemmat ne asiat päättävät. toki mielipiteensä saa sanoa, mut nekin kannattaa ilmaista sille omalle puolisolleen eikä hänen ex:lleen.
 
Täysin samaa mieltä kuin edellinen. Mieheni ja hänen exä päättävät yhdessä lasta koskevista asioista. Nämä asiat eivät minulle uudelle puolisolle kuulu. Kaikki mikä taas tapahtuu minun kotona, oli sitten kysymys vierailuista,lomista tai käytöksestä kuuluu myös minulle. Näistä päätämme mieheni kanssa yhdessä. Ei tulisi mieleenikään selitellä tai sopia asioista suoraan esim exän kanssa. Ensin me päätämme ja sit mies voi ehdottaa lapsen äidille et josko kävisi.
 
Täysin samaa mieltä kuin edellinen. Mieheni ja hänen exä päättävät yhdessä lasta koskevista asioista. Nämä asiat eivät minulle uudelle puolisolle kuulu. Kaikki mikä taas tapahtuu minun kotona, oli sitten kysymys vierailuista,lomista tai käytöksestä kuuluu myös minulle. Näistä päätämme mieheni kanssa yhdessä. Ei tulisi mieleenikään selitellä tai sopia asioista suoraan esim exän kanssa. Ensin me päätämme ja sit mies voi ehdottaa lapsen äidille et josko kävisi.
 
ihmeellistä puolustelua tossa alkupäässä että exän akka sais tollee puuttua ja soitella lasten äidille :eek:
Ei tosiaankaan ole hänen asiansa mennä äidille mussuttamaan asioista, sopikoon sen ukon kanssa mista asioista vaan, mutta vanhemmat hoitaa keskenään keskustelut lasten asioista :headwall:
sen pitäis olla sanomattakin selvää, menkää itseenne te exän nyksät jotka tungette nokkanne joka hemmetin asiaan \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 13:26 vieras kirjoitti:
ihmeellistä puolustelua tossa alkupäässä että exän akka sais tollee puuttua ja soitella lasten äidille :eek:
Ei tosiaankaan ole hänen asiansa mennä äidille mussuttamaan asioista, sopikoon sen ukon kanssa mista asioista vaan, mutta vanhemmat hoitaa keskenään keskustelut lasten asioista :headwall:
sen pitäis olla sanomattakin selvää, menkää itseenne te exän nyksät jotka tungette nokkanne joka hemmetin asiaan \|O
Enpä usko, että tarkoitus oli nyxän soittelua puolustella, vaan sitä, ettei tapaamisiin liittyvät asiat kuuluisi lainkaan nyxälle. Tottakai kuuluvat. Itse en olisi halunnut olla mieheni exän kanssa missään tekemisissä, mutta meillä se meni niin päin, että exä soitteli, raivosi ja valehteli (ja puuttui siis meidän elämäämme kaikin tavoin).
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2007 klo 00:19 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 13:26 vieras kirjoitti:
ihmeellistä puolustelua tossa alkupäässä että exän akka sais tollee puuttua ja soitella lasten äidille :eek:
Ei tosiaankaan ole hänen asiansa mennä äidille mussuttamaan asioista, sopikoon sen ukon kanssa mista asioista vaan, mutta vanhemmat hoitaa keskenään keskustelut lasten asioista :headwall:
sen pitäis olla sanomattakin selvää, menkää itseenne te exän nyksät jotka tungette nokkanne joka hemmetin asiaan \|O
Enpä usko, että tarkoitus oli nyxän soittelua puolustella, vaan sitä, ettei tapaamisiin liittyvät asiat kuuluisi lainkaan nyxälle. Tottakai kuuluvat. Itse en olisi halunnut olla mieheni exän kanssa missään tekemisissä, mutta meillä se meni niin päin, että exä soitteli, raivosi ja valehteli (ja puuttui siis meidän elämäämme kaikin tavoin).
mitkä asiat sit mielestäsi kuuluvat sinullekin? mielestäni nykyinen voi puuttua yhteisen kodin pelisääntöihin, mut tapaamiset, hankinnat ja muut lasta koskevat päätökset kuuluvat kyl vain ja ainoastaan vanhemmille. mielipide asioista saa toki nyxällä olla, mut esim elatusmaksuihin ei ole oikeutta puuttua vaan ne ovat lapsen vanhempien välisiä asioita. ja ylimääräistä ei toki tarvitse maksaa, vain se mikä on elatusmaksuksi määrätty, mut pyytäähän aina saa.. eihän se tarkoita et olis pakko antaa. ja toki saa antaa jos etävanhemi niin haluaa.
 
peuhu

[/quote]

mitkä asiat sit mielestäsi kuuluvat sinullekin? mielestäni nykyinen voi puuttua yhteisen kodin pelisääntöihin, mut tapaamiset, hankinnat ja muut lasta koskevat päätökset kuuluvat kyl vain ja ainoastaan vanhemmille. mielipide asioista saa toki nyxällä olla, mut esim elatusmaksuihin ei ole oikeutta puuttua vaan ne ovat lapsen vanhempien välisiä asioita. ja ylimääräistä ei toki tarvitse maksaa, vain se mikä on elatusmaksuksi määrätty, mut pyytäähän aina saa.. eihän se tarkoita et olis pakko antaa. ja toki saa antaa jos etävanhemi niin haluaa.
[/quote]

Mun mielestä tapaamiset kuuluu kyllä nyxälle koska lapsihan tulossa myös hänen kotiinsa ja jos esim. haetaan autolla voi olla että toinen on jo sopinut menoa jossa tarvitsee autoa. Mutta tottakai asia sovitaan sen puolison kanssa ei hänen exänsä kanssa. Ja meillä mies on melkein joka vkl töissä joten vietän aikaa paljon etä lapsen kanssa eli mun pitää sit suunitella ajoissa niin ettei ole muita menoja , toki pyritään aina siihen että myös mies olisi paikalla mahdollisimman paljon mut kun ei voi itse työvuorojaan päätää niin hankalaahan se joskus on.
 
alkuperäinen
Siis ettekö tosiaankaan osaa lukea vai osuiko kenties omaan nilkkaan ja pahasti?
En väittänyt etteikö sille nyksälle kuuluisi lasten asiat siinä määrin kun lapset siellä ovat, vaan sitä, ettei ole sen nykyisen avokin asia soittaa tai tekstailla mulle ja alkaa vääntää kättä mun lasten asioista! Lapsilla on sekä äiti että isä ja he sopivat keskenään lasten asioista, ei kukaan muu!.
\|O
 
\mitkä asiat sit mielestäsi kuuluvat sinullekin? mielestäni nykyinen voi puuttua yhteisen kodin pelisääntöihin, mut tapaamiset, hankinnat ja muut lasta koskevat päätökset kuuluvat kyl vain ja ainoastaan vanhemmille. mielipide asioista saa toki nyxällä olla, mut esim elatusmaksuihin ei ole oikeutta puuttua vaan ne ovat lapsen vanhempien välisiä asioita. ja ylimääräistä ei toki tarvitse maksaa, vain se mikä on elatusmaksuksi määrätty, mut pyytäähän aina saa.. eihän se tarkoita et olis pakko antaa. ja toki saa antaa jos etävanhemi niin haluaa.
[/quote]

Mun mielestä tapaamiset kuuluu kyllä nyxälle koska lapsihan tulossa myös hänen kotiinsa ja jos esim. haetaan autolla voi olla että toinen on jo sopinut menoa jossa tarvitsee autoa. Mutta tottakai asia sovitaan sen puolison kanssa ei hänen exänsä kanssa. Ja meillä mies on melkein joka vkl töissä joten vietän aikaa paljon etä lapsen kanssa eli mun pitää sit suunitella ajoissa niin ettei ole muita menoja , toki pyritään aina siihen että myös mies olisi paikalla mahdollisimman paljon mut kun ei voi itse työvuorojaan päätää niin hankalaahan se joskus on.

[/quote]

meille ainakin jo sossusta sanottiin et tapaamiset isä järjestää niin että on lastensa kanssa. siis kun on se sopimus ni sitä pyritään noudattaamaan ja kumpikin vanhempi voi ongelmien ilmetessä vedota tuohon kyseiseen sopimukseen. sinun ei tarvitse miehesi lapsia hoitaa, vaan mies on vastuullinen järjestämään asiat toisin. toki muutoksia voi ehdottaa, mut pääsääntöisesti toimitaan sen sopimuksen mukaan mikä on tehty, oli sitten nykyisillä mitä menoja tai tarpeita hyvänsä. tapaamiset ovat lapsen oikeus. jos sinun on mentävä autolla johonkin juuri silloin kun miehen lapset ovat tulossa kylään ni järjestäkää se sit siellä omassa päässä toisin.. teidän menot ei sille exälle kuulu, mut tapaamiset kuuluu lapsille.
 
peuhu
\meille ainakin jo sossusta sanottiin et tapaamiset isä järjestää niin että on lastensa kanssa. siis kun on se sopimus ni sitä pyritään noudattaamaan ja kumpikin vanhempi voi ongelmien ilmetessä vedota tuohon kyseiseen sopimukseen. sinun ei tarvitse miehesi lapsia hoitaa, vaan mies on vastuullinen järjestämään asiat toisin. toki muutoksia voi ehdottaa, mut pääsääntöisesti toimitaan sen sopimuksen mukaan mikä on tehty, oli sitten nykyisillä mitä menoja tai tarpeita hyvänsä. tapaamiset ovat lapsen oikeus. jos sinun on mentävä autolla johonkin juuri silloin kun miehen lapset ovat tulossa kylään ni järjestäkää se sit siellä omassa päässä toisin.. teidän menot ei sille exälle kuulu, mut tapaamiset kuuluu lapsille.

[/quote]

Meillä mies tekee keskeytymätöntä kolmivuoroa ja lapsi asuu toisella paikkakunnalla ja käy koulua joten miehellä ei ole koko vkl vapaita kuin muutama vuodessa joten jos ylipäätään halutaan nähdä lasta(ja halutaan, myös minä)niin meidän on pakko järjestää asiat niin että minä hoidan myös poikaa ja teen sen mielelläni.Jos mulla on esim. työ meno vkl johon tarvitsen autoa niin en oiken voi pomolle sanoa etten tule töihin kun tuo etälapsi on tulossa meille, tosin meillä kuljetaan nykyisin linkulla mutta joillain ihmisillä ei kun on vain yksi auto niin silloin puolisot joutuvat huomioimaan toistensa menot oli ne sitten mitä hyvänsä.Me järjestetään tapaamiset aina niin että sopii molempien menoihin ja expuoliso ei siihen pysty vaikuttamaan koska tämä on meidän koti ja meidän menot ja lapsi on saanut tavata isäänsä usein ihan sen ansiosta että minä olen hänen kanssaan silloin kun isä on töissä... tuskimpa exä sitä kuitenkaan osaa arvostaa

:/
 
Tuli mieleeni, että eikö teillä ihmisillä ole sopimuksia lasten tapaamisista? Kyllä sitä sopimusta pitää isän uudessakin perheessä kunnioittaa.

Ei mikään ihme, jos ex katkeroituu jos ei voi olla varma sopimuksen mukaisista tapaamisista vaan isän uusi perhe päättää keskenään milloin heille sopii lapsen tulla. Kyllähän heidän pitäisi omat menonsa järjestää nimenomaan niin, että sopimuksen mukaiset tapaamiset voidaan toteuttaa. Täyspäinen äiti voi sopimusten mukaisten tapaamisten lisäksi luovuttaa lapsen myös ylimääräisille tapaamisille mikäli lapsi ja isä näin haluavat.

Meillä on ainakin sopimukseen kirjattu kuka vie ja hakee. Se on hänen asiansa järjestää kuljetus, oli autoa käytössä tai ei.
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2007 klo 09:35 Manna kirjoitti:
Tuli mieleeni, että eikö teillä ihmisillä ole sopimuksia lasten tapaamisista? Kyllä sitä sopimusta pitää isän uudessakin perheessä kunnioittaa.

Ei mikään ihme, jos ex katkeroituu jos ei voi olla varma sopimuksen mukaisista tapaamisista vaan isän uusi perhe päättää keskenään milloin heille sopii lapsen tulla. Kyllähän heidän pitäisi omat menonsa järjestää nimenomaan niin, että sopimuksen mukaiset tapaamiset voidaan toteuttaa. Täyspäinen äiti voi sopimusten mukaisten tapaamisten lisäksi luovuttaa lapsen myös ylimääräisille tapaamisille mikäli lapsi ja isä näin haluavat.

Meillä on ainakin sopimukseen kirjattu kuka vie ja hakee. Se on hänen asiansa järjestää kuljetus, oli autoa käytössä tai ei.
Silloin jos ihminen tekee keskeytymätöntä kolmivuoroa ei voi sopia niin että lapsi tulee esim. joka toinen vkl vaan niin että KESKIMÄÄRIN jokatoinen vkl. Tapaamiset pyritään järjestämään työ viikonloppuina niin että isä on esim. aamu eikä iltavuorossa jolloin on aikaa loppu päivä kun töistä pääsee olla lasten kanssa.

Meillä on tuttavapiirissä hoitoalalla oleva lähiäiti joka puolisonsa kanssa joutunut sopimaan niin että aina kun äidillä on yö vuoro , lapsi on isällään yötä jne. Työ elämä on kuitenkin se joka aika pitkälle sanelee nämä järjestelyt. Kun joku tossa sanoi että etä perheen pitää vaan sopia menot niin että pystyy ottamaan lapsen mutta kuinka moni pystyy työnantajalle sanelemaan koska mä tulen töihin ja koska en. Meillä ainakaan ei kumpikaan. Jos jonakin vkl ei ole auto käytössä niin sit otetaan vaikka kahtena seuraavana vkl peräkkäin etälasta, kyllä asiat on meillä ainakin aina järjestyneet kun ei kovin tiukkapipoisia olla.Ollaan myös joustettu niin että jos äiti ei halua antaa tiettynä vkl esim. juhlien takia minne haluaa viedä pojan niin otetaan sit seuraava vkl jolloin sopii.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2007 klo 09:35 Manna kirjoitti:
Tuli mieleeni, että eikö teillä ihmisillä ole sopimuksia lasten tapaamisista? Kyllä sitä sopimusta pitää isän uudessakin perheessä kunnioittaa.

Ei mikään ihme, jos ex katkeroituu jos ei voi olla varma sopimuksen mukaisista tapaamisista vaan isän uusi perhe päättää keskenään milloin heille sopii lapsen tulla. Kyllähän heidän pitäisi omat menonsa järjestää nimenomaan niin, että sopimuksen mukaiset tapaamiset voidaan toteuttaa. Täyspäinen äiti voi sopimusten mukaisten tapaamisten lisäksi luovuttaa lapsen myös ylimääräisille tapaamisille mikäli lapsi ja isä näin haluavat.

Meillä on ainakin sopimukseen kirjattu kuka vie ja hakee. Se on hänen asiansa järjestää kuljetus, oli autoa käytössä tai ei.
näin juuri..
 
Ei tietenkää kenelläkään ole oikeutta musuttaa asioista ilkeästi eikä soitella!! mutta ASIA ON NIIN ETTÄ TLO JONNE LAPSET TULEVAT ON MYÖS SEN NYKYISEN JA HEIDÄN PERHEENSÄ, NIIN SE ASIA TOSIAAN KUULUU HÄNELLEKKIN!! ei voi mitään samoin myös elarit, kattos kun hänenkin tulonsa siinä huomioidaan ja varsinkin jos on yhteiset rahat!! olkaa sietämättä , mutta niin se asiaa menee.. no itelle ei tulis mieleenkää otta miehen exään yhteyttä ei kyllä miehenkään.. silla akalla on meille yhteydenotto kileto joten ei hänkään.. luojalle kiitos siitä.. ei enää yöllisiä soitteluita!!
mutta juu tottakai on nykyisellä oikeus siis asiallisesti otta yhteyttä, jos hänelä sis on jotain asiaan liittyvää... ottavathan monet yht yhteyttä ja ha myös nykyiseen... ja on nyt päivän selvää että uusi perhe menee etusialle kaikessa siellä mies kuitenkin on ja asuu se on hänen kotinsa!!!!!!! niin valitt ja yleensä sättiäkseen tämä kuitenkin on sallittu hänhän on se paha nykyinen nin ikävää kun onki jää etälapset vähemmälle!! voi sanoa että tasapuolisuus on mahdotonta!! isä kuitenkin viettää aikaansa heidän kanssaan paljon vähemmän!! ja tottakai tulee tapamisiin muutoksia voi tulla sairauksia ym-- juhlia jonne ei ole etiksiä kutsuttu.. asiat elää ei voi mitään!
 
muutama juttu
Tämä ketju kuten niin moni muukin on paisunut aika hienosti osin asian vierestäkin. Sehän on hyvän keskusteluaiheen merkki =)

Se mikä minua ihmetyttää tässä kuviossa ap:n kohdalla.. Ap valittaa, että riitaa tuli exän kanssa ja sitten exän nyxä alkoi viestitellä hänelle ja hän riiteli vuoron perään kummankin kanssa (tekstaillen, niin ymmärsin).


Minä taas en ymmärrä miksi lähteä mukaan näihin riitoihin !? Jos kerran todellakin ollaan sitä mieltä, että asia ei kuulu nyxälle, asia riidellään ja selvitellään vain exän kanssa ja exä tahollaan hoitakoot asiat nyxänsä kanssa miten parhaaksi näkee, niin... miksi AP menee tähän riitelyyn mukaan

On turha haukkua toisten toimintaa, jos itse toimii tasan samalla tavalla !!

Miksi ei vaan laita viestiä, että selvittelen tämän asian lasten isän kanssa, en sinun.

Tottakai tapaamiset ja lapsiin liittyvät asiat vaikuttavat myös nyyiseen puolisoon!! Se, että exän nyxä sanoutuisi kokonaan irti miehensä lapsista, ei onnistu, jos kerran lapsellisen eronneen kanssa elää ja asuu. Se pitäisi lähiäidinkin hyväksyä ja ymmärtää.

 
No, kuuluuko tämä minulle, nyxälle: mieheni exä on pariin otteeseen ilmoittanut, että lapsi tulee asumaan miehen luo, jos tapahtuu sitä ja tätä. Siis ilmoittanut. Tämän exän mieleen ei ole juolahtanutkaan se, että asia kuuluisi jotenkin minulle, miehen nykyiselle aviopuolisolle. Minusta kuuluu, ja todella paljon kuuluukin. Onko joku eri mieltä? Olen raskaana, eikä miehen lapsen muutto meille todellakaan innostaisi. Voin vaan toivoa, että nämä ovat olleet "uhkauksia". Tämä nainen on nimittäin kovaluonteinen ja ylimielinen tyyppi, jolla on tapana jyrätä asioita läpi haluamaansa suuntaan. Raskaudestani hän ei tiedä, eikä sitä hänelle ilmoitetakaan. :snotty:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2007 klo 17:52 puputti kirjoitti:
No, kuuluuko tämä minulle, nyxälle: mieheni exä on pariin otteeseen ilmoittanut, että lapsi tulee asumaan miehen luo, jos tapahtuu sitä ja tätä. Siis ilmoittanut. Tämän exän mieleen ei ole juolahtanutkaan se, että asia kuuluisi jotenkin minulle, miehen nykyiselle aviopuolisolle. Minusta kuuluu, ja todella paljon kuuluukin. Onko joku eri mieltä? Olen raskaana, eikä miehen lapsen muutto meille todellakaan innostaisi. Voin vaan toivoa, että nämä ovat olleet "uhkauksia". Tämä nainen on nimittäin kovaluonteinen ja ylimielinen tyyppi, jolla on tapana jyrätä asioita läpi haluamaansa suuntaan. Raskaudestani hän ei tiedä, eikä sitä hänelle ilmoitetakaan. :snotty:
no mitä mieltä miehesi on siitä, että lapsi tulisi teille asumaan? mitäs jos äiti sitten haluaakin, että lapsi oikeasti tulee teille.. kiellätkö miestäsi ottamasta omaa lastaan luokseen? sanotko hänelle että lapsi ei teille tule, koska lapsi ei kuulu samoin teidän perheeseen kun tämä yhteisenne..
 
No just näin minä ainakin sanoisin. Olen mennyt naimisiin mieheni kanssa jolla on etälapsi ja jos tilanne muuttuisi niin minä ja lapset varmaan lähdettäisiin ja tämä olisi kaikkien lasten etu. Minusta ei ole äidiksi toisen lapselle. Omani riittävät vallan mainiosti!
 
"no mitä mieltä miehesi on siitä, että lapsi tulisi teille asumaan? mitäs jos äiti sitten haluaakin, että lapsi oikeasti tulee teille.. kiellätkö miestäsi ottamasta omaa lastaan luokseen? sanotko hänelle että lapsi ei teille tule, koska lapsi ei kuulu samoin teidän perheeseen kun tämä yhteisenne.."

Äiti vois halutakin, että lapsi tulee meille. Se kertoo hänestä aika paljon! En minä ainakaan antaisi lastani pois, en edes isälleen! Lapsi (jo murkku) tuskin itse haluaisi pois kodistaan, jossa on koko elämänsä elänyt. Ei minulla häntä vastaan mitään ole, mutta en minä häntä meille halua asumaan. Ei ole tarvetta leikkiä mitään marttyyria! Kyllä omassakin vauvassa on aivan tarpeeksi hoitamista.
Ai mitäkö mieltä mies on? Pyörittelee vaan päätään ja ihmettelee mikä exää vaivaa. Mikäköhän ;). "Kiellätkö miestäsi" (?) - tuo on tuota typerää ja tyypillistä syyllistämispuhetta. Voisinpa vaikka kieltääkin. Mutta kuten sanottu, ei mieskään ole ajatuksesta syttynyt.
;)
 

Yhteistyössä