Äitiyspakkaus 2016

vierailija
Yhtä ihana kuin kaikki aiemmatkin pakkaukset. En vaan voi käsittää ihmisiä, jotka ei sen vertaa arvosta tätä hienoa suomalaista lahjaa vauvalle, että viitsii valittaa kuoseista tai vaatteiden kokomerkinnöistä. Ja aina on niitä, joiden mielestä pakkauksen vaatteet on liiaan poikamaisia tai tyttömäisiä jne. Meillä on 4 lasta ja jokaiselle olen pakkauksen ottanut. Ja jokaista vaatetta on käytetty :)
 
Toivottavasti tärppää
Vuoden 2015 pakkauksessa oli nätimmät värit, ainakin haalareissa. Tämän vuoden pakkauksessa myös kovin sininen tuo makuupussi. No totta kai tuo pakkaus otetaan jos se meidän kohdalle osuu. Raskauden yrittäminen alkaa ensi kuussa. :)
 
vierailija
En vaan voi käsittää ihmisiä, jotka ei sen vertaa arvosta tätä hienoa suomalaista lahjaa vauvalle, että viitsii valittaa kuoseista tai vaatteiden kokomerkinnöistä.
Miksei mielipidetään saisi sanoa? Asiallisella palautteella voi jopa saada parannusta aikaan. Huonot kokomerkinnät ainakin on parantamisen paikka, monet tuijottavat siihen koko lappuun liikaakin, on meilläkin jotain saatuja vaatteita pitämättä, kun koko oli aivan muuta kuin mitä lapussa oli. Olin pistänyt isoja sivuun ja siinä vaiheessa kun kaivelin ne käyttöön, oli joukossa puku, joka oli jo pieni - ei ollut tosin äitiyspakkausvaate, vaan siskon lasten vanha.

Esikoisen aikaan toppahaalareita oli monta erilaista ja yksi niistä oli erityisen ruma. Naapurin rouva itki, kun heillä oli se kamala versio, meille sattui tulemaan yksi kauneimmista, mitä koskaan on ollut. Noita haalareita oli 3 tai 4 erilaista vuoden mittaan jaossa, silloin ei tuntunut, että lapsi on jossain vauva-armeijakuosissa, mistä heti näki, kuka käyttää äitiyspuvun haalaria, kuten meidän nuorempien kohdalla on ollut.

Olen myös valitellut useaan otteeseen äiitiyspakkauksen aluslakanan koosta, siihen kai tuli joku muutoskin jossain vaiheessa, kai se nykyään on jopa tarpeeksi iso pinnasänkyyn. Silloinkin sain täälläkin ikävää palautetta, kuinka kehtaan moisesta valitella ja mitä nyt yksi liian pieni aluslakana haittaa, kun kehoitin muitakin antamaan palautetta sen koosta. Meillä ei ollut kysymys vain yhdestä lakanasta, oli muutama oma ja vino pino sukulaisilta saatuja äitiyspakkauksesta jääneitä. Hyvin vähän käytettyjä, kun ne kerta oli pinnasänkyyn pieniä.

Esikoisen äitiyspakkauksesta voi kehua myös kynsisaksia, nykyään noita suoria oranssipäisiä jopa myydään, silloin ei muualta saanut. Parhaat kynsisakset ikinä ja ovat vieläkin kovassa käytössä, toisin kuin tuollaiset rimpulat, mitä tuon uudenkin kuvassa on.

Itse en tuon värimaailmasta niin kovin tykkää. Aika samanmosia värejä saimme serkulta, hänen lastensa vanhoja - olivat muuta kuin heiltä saadut pastellinhempeät äitiyspakkausvaatteet. Kaikkia tuli käytettyä, jopa niitä rumalta vaikuttaneita potkuhousuja, jotka kuitenkin istuivat meidän muksulle täydellisesti, eivätkä päällä näyttäneet niin pahalta :)
 
vierailija
Minusta viimevuotinen oli paras pitkään aikaan, ja peittoaa myös tämänvuotisen mennen tullen. Onneksi meidän poika sai vielä viimevuotisen äitiyspakkauksen, vaikka tänä vuonna syntyikin.
 
vierailija
Ihan kiva. Jos saa pojan. 90-luvulla.

Eli joo, en tykkää. Aika rumat kuosit. Etenkin tuo toppapuku. Makuupussi ihan ok, pojalle. Viime vuosina ollut kyllä paljon nätimmät pakkaukset <3

Ja joojoo on ilmanen, mutta eikai ilmaisenkaan tarttis rumaa ja synkkää olla.
 
Kaikki liian hyvin
Kyllä tässä taas huomaa, että Suomessa on (kaikesta huolimatta) asiat liian hyvin. Ei ole todellisia valittamisen aiheita, niin valitetaan tästä mahtavasta etuisuudesta, joka kaikille äideille tässä maassa tarjotaan. Voi jumankekka! Jos värit ja kuosit ei silmää miellytä, niin vaihtoehtoisestihan voi valita rahan, jolla sitten pystyy jokusen designtuotteen piltilleen hankkimaan o_O.
 
vierailija
Kyllä tässä taas huomaa, että Suomessa on (kaikesta huolimatta) asiat liian hyvin. Ei ole todellisia valittamisen aiheita, niin valitetaan tästä mahtavasta etuisuudesta, joka kaikille äideille tässä maassa tarjotaan. Voi jumankekka! Jos värit ja kuosit ei silmää miellytä, niin vaihtoehtoisestihan voi valita rahan, jolla sitten pystyy jokusen designtuotteen piltilleen hankkimaan o_O.
No kuule asia ei ole minulle millään tapaa ajankohtainen, ei oo tarvis valita kumpaakaan ja ihan vaan huvikseni kommentoin tätä asiaa - niinkuin mitä tahansa muutakin päivän uutista. Äitiyspakkauksesta saa olla erilaisia mielipiteitä ja onkin, vaikka se joka vuosi tulee sunlaisille jonkinlaisena ihmeellisenä yllätyksenä josta sitten voi itse loukkaantua ja ulista kun kaikki ei tykkää jostain paskanruskeesta haalarista ja sanoo sen ääneen ^^
 
vierailija
No kuule asia ei ole minulle millään tapaa ajankohtainen, ei oo tarvis valita kumpaakaan ja ihan vaan huvikseni kommentoin tätä asiaa - niinkuin mitä tahansa muutakin päivän uutista. Äitiyspakkauksesta saa olla erilaisia mielipiteitä ja onkin, vaikka se joka vuosi tulee sunlaisille jonkinlaisena ihmeellisenä yllätyksenä josta sitten voi itse loukkaantua ja ulista kun kaikki ei tykkää jostain paskanruskeesta haalarista ja sanoo sen ääneen ^^
No sinäpä sen sanoit. Mikäs minun mielipiteessäni sitten mätti? Eikö tuota mieltä saakaan olla?
 

Yhteistyössä