Äitiysvaatteet?

Onkos täällä kukaan törmännyt samaan ongelmaan ku mä, eli että tällaiselle nuorekkaampiin vaatteisiin tottuneelle ei tahdo löytyä mieleisiä mammavaatteita?

Eli mistäs olette vaatteita löytäneet, vai oletteko itse tehneet? Mun mielestä kaupoissa (Lindex, H&M jne.) olevat varsinkin housut on paremmin keski-ikäiselle sopivia. Ja lisäksi vielä ne vatsan alle tulevat vaatteet olis miellyttävämpi vaihtoehto, kuin vatsan päälle tulevat, mutta jostain syystä edelleen Suomessa ainakin suositaan lähes pelkästään noita korkealle tulevia hameita ja housuja... :(
 
tomera
ootko käyny kattomassa esim. Onlyn tai vero modan vaatteita, siis ihan tavallisia housuja jois on vyötäröllä paksumpi "resori"? viime keväänä Onlyssa ainakin oli sellasia ihania kangshousuja jotka sopi hyvin raskaanaolevallekin just ton vyötärön takia.

Paitojakin on helppo löytää edellä mainituista kaupoista koska nythän on paljon sellasia pidemmän mallisia neuleita ym.
 
Pai
Mä ostin itelle farkut joissa vyötärö jää vatsan alle sellasesta äitiysvaateliikkeestä kuin Bebes. Netin kautta tilasin mutta taitaa jossain etelä-Suomessa olla se liike. On aika hintavat mutta mä kyllä tykkäsin ja olen pitänyt myös raskauden jälkeenkin kun ei heti mahdu vanhat housut jalkaan. :)
 
-Katja-
Mun maha oli niin pieni, että mahtuin vielä seitsemännenkin kuukauden alussa omiin vaatteisiin ja sitten, kun en enää mahtunutkaan, niin kaveri lainasi omia äitiyshousujaan. Ne oli juuri sitä teltta-mallia, mutta itse ajattelin, että en ala ostelemaan tai ompelemaan itse mitään housuja, kun ei niitä tarvitse pitää kuin pari kuukautta. Sitten, kun lapsi syntyi, sain palata omiin vaatteisiin.
 
Lindexissä on ainakin tällä hetkellä farkut mitkä tulee vatsan alle, ite meinasin ostaa ne! Ja lähen nyt viikonloppuna Ruotsista etsii vaatteita lisää. Oon kanssa nyt kierrelly kauppoja ja yrittänyt etsiä vähän pidempi mallisia t-paitoja mut missään ei ole, kaikki tuntuu olevan napapaitoja tai ainakin ekan pesun jälkeen ne on sellaisia!!!
 
duuri
Minä ostin aluksi kahdet vatsan alle tulevat housut, toiset farkut ja toiset mustat yleishousut. Farkut rupesi puristamaan (vaikka koko oli ihan oikea) melkein heti ja mustatkin tosi pian ja turhiksi jäivät. Mulla on toiminut parhaiten nuo mahan päälle tulevat housut. Nyt on rv 34 meneillään ja enää viihdyn vain haalareissa ja kotona lököcollegehousuissa....ei niin kauhean naisellista ja muodikasta, mutta ei purista mistään.
 
Hei kuules! Ootko kuullu Belly Beltistä? Babyidean sivuilla myydään sitä. Se on sellanen kuminauha systeemi minkä avulla pystyt käyttää vanhoja housujs vaikka koko raskauden ajan! Vaikee selittää näin kirjottamalla.. Mut pistä vaikka Googleen hakuun suomalaisilta sivuilta Belly Belt niin löydät varmasti! :) Ite käytin tota koko raskauden ajan eikä ollu koskaan ongelmaa mitkä housut laittaa jalkaan! Kaikki farkut meni koko odotusajan kunhan oli vaan pitkä paita että se kuminauha systeemi peittyy nätisti. Maksaa jotai vähän vajaa 20 egee.
 
Eipä noita äitiysvaatteita oikeasti juuri tartte, ellei sit just farkkuja vaan käytä. Itellä on gollareita ja capreja housuina ja sit vaan pitkiä toppeja (ihan niitä samoja kuin ennen raskautta) ja vähän löysempiä huppareita. Ja jos jotain haluaa ostaa, ni yleensä yhtä tai max. kahta kokoa (ellei sitten liho kauheasti :D) isompia tavallisia vaatteita ostamalla saa hyvän näköistä ja varsin edullisesti äippävaatteisiin verrattuna..
 
Minäkin käytin raskausaikana ihan normivaatteita, jotka siis olleet päällä ennen raskauttakin. Parit äitiysfarkut löytyy, koska itse en omista kovin matalavyötäröisiä farkkuja, niin ne alkoi sitten kyllä painaa jo melko pian mahaa. Mutta esim. pidemmät topit, joita tuli ennen raskauttakin käytettyä meni silloinkin ja sellaiset ns. "löllöhousut" (collarit tmv), sellaisia pystyi ihan hyvin käyttämään isostakin mahasta huolimatta :)

Kyllä kaapista edelleen löytyy minullakin äitiysvaatteita, enkä pois niitä aio antaa / heittää ainakaan vielä. :) Eiköhän meille tule viel lapsia, ni parempi pitää tallessa ;)
 

Yhteistyössä