Ärsyttää olla näin epänaisellinen..Mitkä asiat sinun mielestä tekee naisesta naisellisen?

  • Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti
IhanaValo
Niih..ottaa taas päähän, tällä kertaa tämmöinen. :snotty:
Kertokaa, millä tavalla vois olla naisellisempi tai enemmän naisen näköinen..En nyt mieheltäkään näytä, mut ei miusta mitään hienoa naistakaan saa.
Jos vaatteet auttais asiaa niin millaiset vaatteet sopii 42-44 kokoa käyttävälle? Meikkiä naamaan? Hiukset?

Tuntuu että oon vaan semmoinen tynnyri, jolla hiukset hapsottaa vaikka miten yrittäis..yleensä on farkut jalassa, skeittikengät kun en korkoja oikeen pysty pitämään..
 
Non compos mentis
Kaksi X-kromosomia, noin biologian kannalta. Henkisesti nainen on nainen tuntiessaan itsensä naiseksi. "Well behaved women seldom make history" kuten Laurel Thatcher Ulrich on sanonut. Ei pidä liikaa kangistua siihen, miten toiset määrittelevät naiseuden, ole itse se nainen, joka haluat olla.
 
No skeittikengät ainakin on erittäin epänaiselliset mu mielestä. Meikillä ja kauniilla vaatteilla saa paljon aikaan, mut eihä meikkiäkää välttämät tarvi. Kuhan harjaa hiukset päivittäin ja vähän kahtoo miltä näyttää. Ja just vaatteet ois semmoset suht naiselliset. Esim. V-aukkosia paitoja joissa erilaisia yksityiskohtia ja sen semmosia.
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Niih..ottaa taas päähän, tällä kertaa tämmöinen. :snotty:
Kertokaa, millä tavalla vois olla naisellisempi tai enemmän naisen näköinen..En nyt mieheltäkään näytä, mut ei miusta mitään hienoa naistakaan saa.
Jos vaatteet auttais asiaa niin millaiset vaatteet sopii 42-44 kokoa käyttävälle? Meikkiä naamaan? Hiukset?

Tuntuu että oon vaan semmoinen tynnyri, jolla hiukset hapsottaa vaikka miten yrittäis..yleensä on farkut jalassa, skeittikengät kun en korkoja oikeen pysty pitämään..
Vaihda kengät naisellisempiin =) Vaikka matalat avokkaat tai sirommat tennarit. Farkut on ihan jees, mutta tyylikkäimmät on tummat ja suoralahkeiset. Ulkoilutakki ei ole kovin naisellinen, hanki jakkumallinen villakangastakki, esim. Punoittava, epätasainen naama ei ole kaunis, joten meikkiä voi silloin käyttää. Hapsottaviin hiuksiin auttaa hiuslakka tvs., ponnari tai nuttura on siistejä kampauksia.

 
tt
No vaihda ne kengät vaikka mataliin saappaisiin ja vaatteet istuviksi. 42/44-kokoinen näyttää helposti norsulta liian isoissa vaatteissa! ja skeittarit sopii 15 vuotiaille...
 
Mielestäni naisellisuus on ehdottomasti pääasiassa korvienvälissä, mutta sitä voi aina ulkoisilla seikoilla korostaa, jos niin tahtoo.

Mut täytyykö sitä kaikkien naisten olla niin naisellisia? :) Itse pidän enemmän sporttisista ja vähän sellasista tukkijätkistä (heh) ja taidan mennä itsekin siihen kategoriaan...joten olen ihan tyytyväinen. :snotty:
 
Ei toki kaikkien tarvihe naisellisia olla, mut ny olki kyse et ku haluais olla. Ja useinhan se naisellisuuden käsite tulee juurikin niistä yleisesti "naiselliseksi hyväksyttävistä" kriteereistä. Mutta toki korvien välistä se ainakin aluksi lähtee, mut just tuo pukeutuminenki tekee paljon.
 
Mulle henk.koht naisellisuus on pitkä hoidettu tukka, muotojakorostavat vaatteet, korkoa kengissä ja ei pienestä flirtistäkään ole haittaa ikinä ollut. Mulla siis aika olla super-naisellinen taas 1,5v kuluttua :D Kunhan saan painoa pois...synnytettyä toisen lapseni.. parannettua selkäni ja saatuani flirtin takaisin + raidoitettua hiukseni.


Nyttenkin on ihan naisellinen olo VÄLILLÄ.. Mutta se vaatii vähän asennetta kun on normaaliin verrattuna 20kg ylimääräistä. En voi sanoa että olo on kuin ennen lapsia. Silloin tunsin olevani super-naisellinen aina. Mutta uskon että saan sen super fiiliksen vielä aikanaan.
 
Naisellinen?
Mulle on monesti sanoneet toiset naiset että mulla on naisellinen tyyli. Mulla on pitkät hiukset, mutta en nyt pidä sitä hirveen tärkeenä osana naisellisuutta. Enemmän olen sellainen sievistelijä, pukeudun tiukkoihin housuihin, korkkareihin tai balleriinoihin ja mulla on aina käsilaukku, ei koskaan reppua. Lisäksi olen henkisesti stereotyyppinen nainen, tykkään kukista, makeista drinkeistä, lapsista ja söpöistä elukoista, ja odotan että mies hoitaa tekniset ja voimaa vaativat hommat, koska en itse viitsi vaivautua.
 
pakkelilla
filosofi Maija-Riitta Ollila sanoi kerran haastattelussa, että naisellisuutta voi ostaa kempparista.
Ja jos on rahaa, niin tavarataloissa on pukeutumisneuvojia, jotka auttaa vaatteiden kanssa.
 
Kinnas
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Mulle henk.koht naisellisuus on pitkä hoidettu tukka, muotojakorostavat vaatteet, korkoa kengissä ja ei pienestä flirtistäkään ole haittaa ikinä ollut. Mulla siis aika olla super-naisellinen taas 1,5v kuluttua :D Kunhan saan painoa pois...synnytettyä toisen lapseni.. parannettua selkäni ja saatuani flirtin takaisin + raidoitettua hiukseni.


Nyttenkin on ihan naisellinen olo VÄLILLÄ.. Mutta se vaatii vähän asennetta kun on normaaliin verrattuna 20kg ylimääräistä. En voi sanoa että olo on kuin ennen lapsia. Silloin tunsin olevani super-naisellinen aina. Mutta uskon että saan sen super fiiliksen vielä aikanaan.
Näytät kyllä profiilikuvassasi erittäin kauniilta ja naiselliselta nytkin lapsesi kanssa :)
 
sorry
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Niih..ottaa taas päähän, tällä kertaa tämmöinen. :snotty:
Kertokaa, millä tavalla vois olla naisellisempi tai enemmän naisen näköinen..En nyt mieheltäkään näytä, mut ei miusta mitään hienoa naistakaan saa.
Jos vaatteet auttais asiaa niin millaiset vaatteet sopii 42-44 kokoa käyttävälle? Meikkiä naamaan? Hiukset?

Tuntuu että oon vaan semmoinen tynnyri, jolla hiukset hapsottaa vaikka miten yrittäis..yleensä on farkut jalassa, skeittikengät kun en korkoja oikeen pysty pitämään..

Ai, oot huomannut itsekin? Kaikista ei vain saa naisellisia tekemälläkään.
 
Non compos mentis
Mä näytin tänään tyttärilleni Hesarista sitä valokuvaa, jossa toinen puoli kasvoista oli photoshopattu ja toinen oli au naturel. Minusta, tyttärien äitinä, on äärimmäisen tärkeää sitoa sukupuolemme muuhunkin kuin ulkonäköön. Puhumattakaan siitä kuinka paljon stereotyyppinen ajattelu naisten kyvyistä ja taipumuksista haittaa kasvavien ihmistainten kehitystä.
 
vieras
Naisellisuus on kyllä minusta eniten pään sisäinen asia. Epänaisellista on minun mielestäni mm. tupakointi (joo, tää on minun pään sisäinen asia), kiroilu ja "jätkämäinen" käyttäytyminen. Empaattisuus on myös naisellista.
Naisellinen voi olla myös ylipainoisena ja tuulipuku päällä, jos itsestä siltä tuntuu :)
 
----
Nainen nyt on aina nainen, mutta ei kaikki naiset ole naisellisia. En mä ainakaa näe kauhean naisellisena lököttäviä verkkareita, lian isoa tuulitakkia, vaelluskenkiä, hoitamatonta hiuspehkoa ja tupakkaa roikkumassa suupielessä.
 
IhanaValo
Kiitos kaikille vastauksista!

Juu, oon tuota kenkäasiaa miettinyt ja toiveissa olis löytää nilkkurit, suht matalat, siromalliset..kuhan nyt ehtis ehtiä.
Ja vaatteet..oon huomannut, että yleensä valitsen suht löysät vaatteet ettei pömppis jne. "erottuis" niin paljon..mut tosiaan, voihan ne sitten tehdä semmoisen telttavaikutelman, et näyttää vieläkin isommalta :/

Joku mainitsi tiukat housut. Voiko tän kokoinen käyttää tiukkoja housuja? Ja minkä pituinen paita sillon pitäs olla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elettaria Cardamomum:
Mielestäni naisellisuus on ehdottomasti pääasiassa korvienvälissä, mutta sitä voi aina ulkoisilla seikoilla korostaa, jos niin tahtoo.

Mut täytyykö sitä kaikkien naisten olla niin naisellisia? :) Itse pidän enemmän sporttisista ja vähän sellasista tukkijätkistä (heh) ja taidan mennä itsekin siihen kategoriaan...joten olen ihan tyytyväinen. :snotty:
Tässä olen ihan samaa mieltä.
Ja mitä tulee naiseutensa korostamiseen, se voi olla eri ihmissille ihan eri juttuja. Toiselle se voi olla huolellinen meikki ja kaunis kampas, toiselle nahkatakki ja maiharit.

Minä varmaan ulkonäköni suhteen kuulun kategoriaan "ei naiselliset", mutta korvien välissä olen kyllä naisellinen nainen.
 

Yhteistyössä