Ärsyttää!!!!

Mieheni vanhemmilla on 4 lastenlasta, joista 2 meidän ja 2 mieheni siskon lapsia. Lapset ovat syntyneet vuorotellen meille ja mieheni siskolle (hänellä on ensimmäinen) 09-99, 01-01, 09-01 ja 03-03.
Minua ärsyttää aivan suunnattomasti, sillä mummi pitää meidän 01-01 syntynyttä poikaa samanikäisenä kuin mieheni siskon 09-99 syntynyttä poikaa!! Aina hän puhuu että pojat ovat jo niin isoja että osaavat sitä ja tätä ja tota. Hän jopa osti meidän poitsulle magneettitaulun ja siihen numeroita, sillä (olkoon tämä poika nyt vaikka Ville) Villekin kuulemma osaa jo niin hienosti laskea pieniä laskuja! Hitto! Tuo Ville oli jo täyttänyt 5 ja meidän poika ei ollut vielä nähnyt 4v. synttäreitäkään! Kyllähän sitä toki pitäisi osata tehdä kaikkia samoja juttuja! Olen moneen kertaa sanonut, että tämä Ville menee 2 vuotta ennen eskariin kuin meidän poika. Ja Villen sisko on samanikäinen kuin meidän poitsu. Mutta ei hän vain tunnut ymmärtävän... Pojat kun olivat molemmat olemassa ennen kuin tämä Villen sisko syntyi, vaikka syntyikin 8kk myöhemmin kuin meidän poika. Tyttö on vielä kaiken lisäksi paljon isomman kokoinen kuin meidän poika, mutta häntä pidetään niin pienenä, niin pienenä...
Mua ärsyttää tollainen!
 
No meillä oli niin kun mieheni sisaren tyttö syntyi oli meidän tyttö 10 kk ikäinen silloin ja siitä alkoi laulu kuinka iso meidän tyttö jo on. Kun meidän kuopus syntyi oli miehen sisaren tytöllä ja meidän kuopuksella ikäeroa 10 kk eikä sen tytön sitten tarvinnutkaan olla iso vaan se oli vauva siinä missä meidän vastasyntynyt poika. Ja koko elinkaaren on meidän esikoisen pitänyt olla iso ja viisas. Toinen ei kuitenkaan vieläkään ole kun 3v 7kk vanha niin jo pitäis tajuta ja osata vaikka mitä kun on monta pienempää....

Oli vähän sekavaa mutta tämä on just tyypillistä että samaistetaan ja toisaalta eriarvoistetaan niin helposti serkuksia eikä ajatella jotta jokainen heistä on oma yksilö ja kuitenkin lapsia joiden ei tarttee osata aikuisten juttuja ja olla niitä viisaampia ihmisiä.
 

Yhteistyössä