Ahdistaa! Pissasta löytyi kaksi plussaa sokeria neuvolassa

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Kuinka todennäköisesti nyt on raskausdiabetes? Aamulla söin kaksi ruisleipää salaatin kans ja join vettä. Menen rasitukseen, mutta mua alkoi ahidistamaan! :(

Niin ja kysymys, että näyttääkö kapillaarinäyte matalampaa arvoa kuin sormenpäästä otettu?
 
vieras
Kyllä sulla se varmaan on. Ei ole mitään väliä mitä söit aamulla. Jos kroppasi pysyisi kestämään syömiset, niin silloin ei tulis virtsaan yhtään sokeria. Millä raskausviikolla olet nyt?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä sulla se varmaan on. Ei ole mitään väliä mitä söit aamulla. Jos kroppasi pysyisi kestämään syömiset, niin silloin ei tulis virtsaan yhtään sokeria. Millä raskausviikolla olet nyt?
oon rv 23 nyt. terkka kyl sanoi, että joillakin vaan pääsee sokeri "läpi", vaikkei oliskaan diabetestä, mut saappaat nähä..
 
Nalletar
Munuaiskynnys on yksilöllinen ja toisilla voi tosiaan herkemmin päästä "sokeri läpi". Jos olisi vain yhdellä plussalla niin voi hyvin selittyä sillä, mutta hyvin harvoin se virtsa kahdella plussalla on ilman ongelmaa sokereiden kanssa.
 
ap
Kiitos vastauksista! Laittakaa viel lisää tietoa!

Ja tietääkö joku, että onko sormenpäästä otettu arvo korkeampi kuin suonesta? Mietin vaan, että miksi niissä on nyt eri raja-arvot mitä saa olla..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksista! Laittakaa viel lisää tietoa!

Ja tietääkö joku, että onko sormenpäästä otettu arvo korkeampi kuin suonesta? Mietin vaan, että miksi niissä on nyt eri raja-arvot mitä saa olla..
siis mistä arvosta nyt puhut.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksista! Laittakaa viel lisää tietoa!

Ja tietääkö joku, että onko sormenpäästä otettu arvo korkeampi kuin suonesta? Mietin vaan, että miksi niissä on nyt eri raja-arvot mitä saa olla..
siis mistä arvosta nyt puhut.
siis siitä, kun joissakin paikoissa se rasitusarvo oteaan sormenpäästä ja tosissa paikoissa kyynärtaipeesta eli isosta suonesta, niin miksi niiden raja-arvot ovat erit?
 
tinni
no voi olla eri arvot ja siksi rajatkin hieman heitttää.

mulla oli esikoista odottaessa pissan sokrut plussalla ja rasituksesta tuli korkeet paastot. käytössä pitkäkestoiset insut ja lyhyt kestoiset insut sekä ruokavalio kun ei pysyneet muuten. kakkosta odottaessa ihan normi raskaus kolmosta odottaessa tunnin arvot koholla ja lyhyt kestoiset insut ja ruokavalio käytössä. ja johtopäätös oli se että mun elimistö ei pysty tuottamaan insuliinia niin nopeeta kahden tarpeisiin. yhdelle se siis minulle riittää.
 
vieras
Sokerinrasitustesti otetaan aina kyynärtaipeesta. Otetaan putki verta. Ensin paastoarvo (olet ollu syömättä ja juomatta 10 h), sitten juot sokerilitkun, otetaan eka arvo ns. 1 h arvo ja sitten vielä tunnin päästä 2 h arvo. En muista raja-arvoja. Netistä löytyy. Mulla oli sokeria pissassa ja kaikki arvot koholla.
 
Mulla taas sattu hauska, oon 1 tyypin diabeetikko ja pissassa sookeria raskausaikana.... Sitä sattuu tälläselle haimavammaselle ihan ilman raskauttakin... Neuvolan täti meinas lähettää miut sokerirasitukseen :LOL: :LOL: :LOL: Mä olin ihan öööö...tota kun mullahan on jo diabetes että en varmana siitä rasituksesta läpi pääse että insuliinihoidollakin oon jo jonkun vuoden tässä eläny... :whistle: :whistle:

Mut tsemppiä ja toivotaan että oli vaan joku vibaus
 
unna
luultavasi on.

mulla itellä ollut rv 22 asti proteiinit pissalla joka ikinen kerta+ joka ikinen uusinta kerta + joka ikinen vuorokausipissa myöskin.

mulla sokereitten kans ongelmia ja nyt menen ens viikolla munuaistutkimuksiin.
raskausmyrkytystäkin epäilleet mutta kun kaikki muut arvot on hyviä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Mulla oli usein pissassa sokerit plussalla, kahdellakin, ilman sen kummempia ongelmia.

Söin paljon makeaakin kyllä. :xmas:
Mietin vaan, että vaikuttaakohan se, kun eilen oli oikea herkkupäivä, kun kyläiltiin yms.. Mut aamulla vien pissanäytteen, josta terkka katsoo onko nyt paastopissassa sokeria. Sen mukaan katsotaan sokerirasituksen ajankohta.
 

Yhteistyössä