Aikuisella ihmisellä pre-paid...jotenkin outoa...

Me tullaan perässä
En todellakaan jaksanut lukea koko ketjua läpi...

Siis tiesittekö hyvät kotirouvat, kanssa sisaret ja muut vaan täällä hengailevat että maailmassa on monen monituista maata joissa käytetään ihan pääsääntöisesti prepaid liittymiä? Kiinteät liittymät on harvinaisuus...

Itse olen asunut tovin Kanadassa ja Kiinassa ja kummassakin tuntui tuo prepeid olevan hyvinkin vahvasti käytössä. Eikä nuo ainoita maita todella ole...kytkykaupatkin oli näissä maissa jo ainakin 6 vuotta sitten ihan arkea, toisin meillä.
 
laulau
en lukenut kuin ykkössivun, mutta nyt meni tästä ap. kirjoittajasta maku täysin.
Ennen pitänyt fiksuna ihmisenä. En avaa enää hänen ketjujaan.
..ja joo mulla on prepaid sen vuoksi kuin käytännöllinen, osaan hillitä puhelinlaskuja ja luottotiedot kunnossa. En vain halua olla naimisissa minkään soneran tms kanssa.
 
Kirveelle olis joo töitä --->


sopiva teksti sinulle alkup kirjoittaja olisi vaikka tälläinen:

Minä vihaan sinua
Jo sinun puhetyylisi tekee minusta sairaan
Mikset voisi viimein uskoa
etten tahdo kuulla sinusta
 
harmaana
mulla raha-asiat ok ja silti prepaid. helppo ladata ku tarvii ja etui koko ajan. nytkin soittelen ilmseksi ympäri suomen ja textiviestei 200 pitäs latoo viel jonnekkin...helppoo ja ei tarvii kyttäillä ja muistella laskui.
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja hsloo:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Minulla kanssa on muuten niin päin, että jos joku maksaa mun edellä ruokakaupassa visalla, niin ajattelen että voi raukkaa se on konkurssissa :D
Sama :D
Miten helvetissä te jaksatte ajatella tollasia ja tehdä noita perättömiä johtopäätöksiä?!
Siinä kun seisoo ja odottelee omaa vuoroaan, ehtii ajatella vaikka mitä. Ihmiset on sellaisia, ajattele! Sinustakin voi tehdä huvikseen vaikka mitä päätelmiä, ei niiden paikkaansapitävyys siinä olekaan se juttu ;)
Päätelmiä joo , mutta en itse ainakaan tee päätelmiä mistään vararikosta sen perusteella millä henkilö maksaa. Eihän siinä ole mitään järkeä.
Ei kaikessa tarvikaan olla mitään järkeä. Se on mielikuva mikä tulee, jos joku maksaa ruokansa luotolla ;)
Kyllä mullekin tulee aina väkisin mieleen että ihmisellä ei ole rahaa kun se maksaa luottokortilla. Vähän sääliks käy kun jotkut joutuu ostaan ruokaa velaks.
Visa electron on taas ihan selvä, että raha lähtee samantien tililtä pois. Se on niinkuin maksais käteisellä, eikä joudu lainaa pankilta.
 
Meillä on molemmilla miehen kans prepaid liittymät,ei siksi että raha-asiat ois sössitty,vaan siksi että se on halvempaa meille,kun tykätään juoruta paljon puhelimessa.. on hyvä että joku raja on olemassa :D nykyään liittymät on niin paketti/kytkyjuttuja,että ei kiitos !
 
:D
Alkuperäinen kirjoittaja vastataan jos ollaan kotona:
Asiasta kymmenenteen. Mä haluaisin perinteisen (vai vanhanaikaisen?) lankaliittymän ja heittää
kännykät hevon kuuseen.
Joo on ehkä hiukan joskus rassaavaa, kun pitää olla AINA tavoitettavissa. Ja kun totuttaa oman äitinsä siihen ;) niin todellakin pitää tai se soittaa poliisit :D
 
vieras
Mun luottotiedoissa ei ole mitään vikaa, mutta mulla on pre-paid. En kyllä asu Suomessa. Täälläpäin suurimmalla osalla ihmisistä on vielä lankapuhelin, joten ei ole järkeä maksaa kännykästä ja lankapuhelimesta kun ei käytä kännyä koko ajan. En edes joka kk lataa kännykkää kun vaan tekstailen.
 
okei?
siis mulla pre-paid kortti puhelimessa ja minulla on vain visa-electroni...
En halua puhelinlaskuja vaan ostan puheaikaa,jos tartten...
Ja pankkikortteja luotto-ominaisuuksin en todellakaan ota ja yleensäkkin maksan aina käteisellä....Enkä todellakaan ole köyhä ja luottotietoni ovat kunnossa....

En muutenkaan halua mikäänlaista kulutuselämää......
 
vastataan jos ollaan kotona
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja vastataan jos ollaan kotona:
Asiasta kymmenenteen. Mä haluaisin perinteisen (vai vanhanaikaisen?) lankaliittymän ja heittää
kännykät hevon kuuseen.
Joo on ehkä hiukan joskus rassaavaa, kun pitää olla AINA tavoitettavissa. Ja kun totuttaa oman äitinsä siihen ;) niin todellakin pitää tai se soittaa poliisit :D
Joo, ja jos ei vastaa puheluun niin aina kysytään "miksi et vastannut?" Mitä h****ttiä se muille kuuluu...?? Meillä on yhteensä 4 kännykkää, aikuisilla ja isommilla lapsilla omat.
Ja auta armias jos et vastaa yhteen niin koko talo raikaa kun jokaiseen kännykkään rinkutetaan ja kun vihdosta viimein joudut vastaamaan niin ekaks vihasina tivataan miksi et vastannut plaa plaa plaa...

Oon ite vaan ruvennu tekeen niin etten sano siihen mitään. Oon ihan hiljaa ja vähän ajan kuluttua kysyn mitä asiaa :)
 
Mulla on ollut vuosia prepaid enkä vaihtais muuhun. Maksan just sen minkä puhun ja etukäteen niin pysyy ne puhelinlaskut joka kuukausi kohtuullisina. Noita laskuja tulee jo muutenkin ihan tarpeeksi postiluukusta.
Ja mulle on ihan yks hailee mitä ihmiset ajattelee mun rahankäytöstä, minusta itsestäni se on varsin järkevää koska en löydä mitään tarpeeksi hyvää syytä muuttaakaan tuota liittymää.
 
:D
Alkuperäinen kirjoittaja vastataan jos ollaan kotona:
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja vastataan jos ollaan kotona:
Asiasta kymmenenteen. Mä haluaisin perinteisen (vai vanhanaikaisen?) lankaliittymän ja heittää
kännykät hevon kuuseen.
Joo on ehkä hiukan joskus rassaavaa, kun pitää olla AINA tavoitettavissa. Ja kun totuttaa oman äitinsä siihen ;) niin todellakin pitää tai se soittaa poliisit :D
Joo, ja jos ei vastaa puheluun niin aina kysytään "miksi et vastannut?" Mitä h****ttiä se muille kuuluu...?? Meillä on yhteensä 4 kännykkää, aikuisilla ja isommilla lapsilla omat.
Ja auta armias jos et vastaa yhteen niin koko talo raikaa kun jokaiseen kännykkään rinkutetaan ja kun vihdosta viimein joudut vastaamaan niin ekaks vihasina tivataan miksi et vastannut plaa plaa plaa...

Oon ite vaan ruvennu tekeen niin etten sano siihen mitään. Oon ihan hiljaa ja vähän ajan kuluttua kysyn mitä asiaa :)
Jep! Tuttu juttu! Todella raivostuttavaa.
 
Harmia
Oikeassa olet!

Prepaid on ja pelkkä electron, ei ole asuntolainaa, olen aivan totaalisesti sössinyt raha-asiani nuorena,
nyt niitä makselen ja kohta olen luottotiedot omaava, wuhuu, enää pari tonnia jälellä...
 
kätevä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli oikea liittymä mutta kyllästyin laskuihin ja otin prepaidin :) Jostain kun tarvi laskuja vähentää.

Näin oli aikoinaan meilläkin kun kolmen laskuja maksoin yhteishuoltajana. Kuopuksella ja itselläni edelleen se. En tykkää puhelimessa puhua kuin välttämättömimmät. Tilistä ostan molemmille puheaikaa ja aia riittää ja jääkin. Muuthan saavat yhteyden vaikka puheaika sattuisi loppumaankin.
 
hih
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kauhee,mä oon yli 40v ja mulla on electron ja prepaid :O
Kuin myös! On mulla liittymäpuhelinkin! ;)
Luottokorttia en tarvitse, miksi? Kun en tarvitse luottoa, periaate on elää sillä mitä on, ei luotolla! Talokin jo täysin oma, eli ei muutenkaan ole lainaan tarvetta!

 
Äiti
En todellakaan rupeis maksaan mitään kuukausimaksuja. Minulla on saunalahden (ent kolumbuksen) prepaid ja kuussa elisan verkossa toimiviin liittymiin puhelut maksaa vain 6.90 siis saa puhua niin paljon kuin haluaa ja kaikilla tärkeimmillä on juuri tuollainen liittymä äiti, parhaat ystävät, mies, mummu jne. eli kun lataan 40 niin se riittää aika kauan(kaupan päälle saa vielä lisää puheaikaa juuri elisan verkkoon eli kun tuo 6.90 loppuu niin saan puhua ilmaisilla euroilla) eikä mitään kuukausimaksuja, halpaa puhumista kun paljon puhunkin.
 
Äiti
Siis maksan tuon 6.90 teksiviestillä ja sitten kk päästä tulee viesti että se on päättynyt ja sitten sitä taas tilataan tekstarilla lisää ja puhun kyllä aika paljon noille, paljon enemmällä kuin 6.90. Halvemmaksi tulee kuin se saunalahden liittymä 1 päivässä.
 

Yhteistyössä