Ainoat lapset ei osaa jakaa

  • Viestiketjun aloittaja mä vaan
  • Ensimmäinen viesti
mä vaan
Mä oon nyt taas niin täynnä erästä ainoaa lasta, ettei o tosikaa. Homma joka piti suunnitella ja tehdä tiimissä ni tää paska on menny tekemään ja suunnittelemaan koko jutun itse omalla tyylillään, ja muille jäi vain tyhjän rahakirstun pohjan kattelu.
Miksi ainoat lapset ei osaa työskennellä tiimissä?
 
Kenties olisi syytä kysyä sitä hänen vanhemmiltaan, miksi eivät ole kasvattaneet häntä toisia huomioon ottavaksi B) ?
Samoin voisi kysyä, miksi suurperheen lapset kasvavat kuin pellossa ilman kuria (kun aikaa ei millään riitä kasvattamaan kaikkia.... ;))
 
ainokaisen äiti
Pah! Meidän ainokainen osaa ainakin ottaa muita huomioon ja jakaa asioita monta kertaa paremmin kuin sellaiset lapset joilla on sisaruksia. Sisarusten "täytyy" pitää puolensa ja puolustaa omaansa niin kovin etteivät siitä "asenteesta" hevillä luovu muidenkaan lasten kanssa. Ainokaisilla ei taas asia niin ole. Kun ottaa muita huomioon ja jakaa, saa myös leikkikavereita :) Näin on saatu huomata monasti.
 
perfektionisti kaksonen
Minä itsepäinen kaksonen haluan tehdä kaikki itse! Tosin olen toiminut tiimissäkin, mutta tahdon määrätä, noin kärjiastetysti! Olen kyllä tullut työkaereiden kanssa hyvin toimeen. olen vain puuhapete ja haalin itselleni hommia!
 
kai se siperia opettaa kun lapsi kasvaa. Mutta sen kyllä olen huomannut jos lapsista puhutaan, että naapurin viisivuotias ainoa tyttö on aivan tolkuttoman itsekäs ja mahdoton huomionkerjääjä verrattuna toisen naapurin samanikäiseen tyttöön, joka on nelilapsisen perheen toiseksi pienin.
 
näinpäin
Kyllä se taitaa olla just niinpäin että ne ainoot lapset just osaa jakaa.. Varsinkin sitten vanhempana tämäkin piirre korostuu. Eräs ystäväni on lapsesta asti joutunut jakamaan kaiken sisarustensa kanssa esim, keksi puoliks jne... Nyt aikusena kun ostaa itsellensä jotakin, esim litran jäätelöä niin ei kyllä muille heru!
Ja ainoat lapset taas osaavat jakaa kun heidän ei sitä ole eikä ole ollut pakko tehdä..
 
nelli
nii kai,mutta onko se ihme-jos ei ole sisaruksia joiden kanssa jakaa on vaikea osata jakaa.mutta uskon että elämä opettaa ja jakamisen taito kehittyy.itsekkin olen ainokainen-omia lapsia neljä.ja uskon olevani hyvinkin sosiaalinen,antelias ja jakava.
 

Yhteistyössä