"Ainun rintapumpusta.."

  • Viestiketjun aloittaja syysmami
  • Ensimmäinen viesti
syysmami
Minkälaisia kokemuksia teillä on Ainun perusmallin rintapumpusta, millä ihmeen konstilla sillä saa maidon ulos tulemaan? Täällä ei vain onnistu, taisi olla huono ostos, pari vaivaista tippaa tulee ja siinäpä ne sitten ovatkin. Liekö vika tekniikassa vai missä, no olen kokeillut kaikki vinkit mitä esim. imetystukipalstalta löytyy, hierontaa, vauvan lähellä oloa, lämmintä suihkua jne. Muuten kyllä maitoa riittää, poika (pian 3 kk) kasvaa ja voi hyvin, eikä imetyksessä ole ongelmia ollut, kun alkuun päästiin.
Mites tuo Aventin rintapumppu, onko siitä parempia kokemuksia, kannattaisikohan vaihtaa suosiolla merkkiä..olisi mukava kuulla toisten mielipiteitä asiasta. Onnistuuko teiltä muuten käsinlypsäminen, ja kuinka paljon saatte maitoa kerralla tulemaan?
Vauvaterveisin ja etukäteen neuvoista ja vinkeistä kovasti kiittäen!

:wave: =) :flower:
 
piiku74
No joo ainu toimii ja toimii.... olen toista mieltä!
Ekan lapsen aikana ostin tuon ainun peruspumpun, jota olen katunut todella paljon!!
Toisenkin lapsen aikana silti yritin tuota ainun pumppua käyttää... en raaskinut ostaa kalliimpaa kuten aventia.
nyt sitten kolmosen kohdalla ostin suosiolla Aventin pumpun (käytetyn), enkä ole katunut hetkeäkään!! Maidon saa paljon nopeampaa pumpattua, eikä SATU rinnanpäähän kuten ainun pumpulla kun säätää isommalle imua!! Suosittelen, katto jos saisit jostain ostettua käytetyn, maksaa uutena aika kivasti ;)
Tässä kaksplus kirpparisivuilla, vauvan kirpparisivuilla ja huutonetis on aina silloin tällöin kys. pumppuja myynnissä!!
OSTA IHMEESSÄ!!
 
Kyllä se pumppu toimii, mutta käy kipeästi rinnanpäihin. Sain esikoisen aikana pumpattua isojakin määriä, mutta tuskaista se oli. Myös kädet väsyivät. Kakkosen aikana taas lypsin sairaalan sähkökäyttöisellä muille vauvoille. Sen jälkeen en enää Ainuun koskenutkaan, ero käyttömukavuudessa oli huikea. Omalle tytölle lypsin käsin mitä lypsin ja sekin oli mukavampaa kuin ainu, tosin tietenkään en saanut niin paljon maitoa tulemaan. Se aventin pumppu on munkin kuuleman perusteella järkiostos. Pumppaamalla saa maidontuotannon pysymään hyvänä. Tsemppiä imetykseen ja lypsyhommiin! =)
 
Mie taas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2005 klo 21:35 syysmami kirjoitti:
Minkälaisia kokemuksia teillä on Ainun perusmallin rintapumpusta, millä ihmeen konstilla sillä saa maidon ulos tulemaan? Täällä ei vain onnistu, taisi olla huono ostos, pari vaivaista tippaa tulee ja siinäpä ne sitten ovatkin. Liekö vika tekniikassa vai missä, no olen kokeillut kaikki vinkit mitä esim. imetystukipalstalta löytyy, hierontaa, vauvan lähellä oloa, lämmintä suihkua jne. Muuten kyllä maitoa riittää, poika (pian 3 kk) kasvaa ja voi hyvin, eikä imetyksessä ole ongelmia ollut, kun alkuun päästiin.
Mites tuo Aventin rintapumppu, onko siitä parempia kokemuksia, kannattaisikohan vaihtaa suosiolla merkkiä..olisi mukava kuulla toisten mielipiteitä asiasta. Onnistuuko teiltä muuten käsinlypsäminen, ja kuinka paljon saatte maitoa kerralla tulemaan?
Vauvaterveisin ja etukäteen neuvoista ja vinkeistä kovasti kiittäen!

:wave: =) :flower:

Itse en ole pumpulla saanut koskaan maitoa irtoamaan. siinä on liian pieni imuteho. Lapseni ollessa sairaalassa, jouduin lypsämään, ja kun säädin sähköpumpun melkein täysille, niin maito alkoi vasta irrota. Imettäminen kyllä onnistui, eli lapsi sain riittävästi maitoa. Nähtävästi toisilla vain on maito niin tiukassa ettei käsipumpun teho riitä.
 
Kati74
Mulla ei ensimmäisillä kerroilla onnistunut pumppaus Ainulla, mutta sittemmin olen pumpannut pojan päiväunien aikana, jolloin rinnoissa on maitoa enemmän ja pumppaus on helpompaa. Ei sitä maitoa tosin tule kuin (?) 90-150 ml per pumppaus (=pari kolme kertaa per rinta). Mun rintoihin ei myöskään pumppaus satu, vaikka pumppaan suurimmalla teholla. Kädet kyllä väsyy.

Ja vinkkinä vielä: lepää ja muista juoda PALJON!
 
Mulla on maidontulo ollut todella runsasta aina, enkä ole saanut silti herumaan ainun pumpulla. Meillä siis annettiin tuttelia silloin kun en pystynyt imettämään (eli tosi harvoin!). Rintatulehduksenkin uhahtessa lypsin saunassa ja suihkussa, tosin maito meni silloin hukkaan. Aventin pumpusta olen kuullut pelkkää hyvää!
 
syysmami
Jippii, täällä pumpataan maitoa! Investoin sitten Aventin pumppuun, ja ihmeellistä, alun harjoittelun jälkeen maito todella virtaa pulloon, kyllä kannatti vaihtaa merkkiä.. sain eilen illallakin vielä täyden pullon maitoa (125 ml) tulemaan.(Se ainun pumppu lojuu nyt laatikon pohjalla, eikä maitoa todella tullut kuin pari pisaraa vaikka isommalla teholla koetin pumpata) Kiva kuulla muidenkin kokemuksia- näin ekan lapsen kanssa kun kaikki on uutta ja ihmeellistä!
ps. Isi sai eilen syöttää poikaa ensimmäistä kertaa ja sitä tapahtumaa katsellessa meinasi äidille tulla tippa silmään, suloinen näky! Hyvää joulunodotusaikaa kaikille!
:xmas: :heart: :flower:

 

Yhteistyössä