aivolohkossa

  • Viestiketjun aloittaja lappi
  • Ensimmäinen viesti
lappi
Poikani 5v on ollut lokakuussa kohta 2,5v keskussairaalassa tutkimuksissa..hänellä on purkauksia aivolohkossa... :/ :'(
Ensin epäilit kasvainta sitten epilepsiaa.. nyt ei kumpaakaan.
Lastenneurologi tuli katsomaan poikaamme vasta 12 hoitopäivänä :headwall: . tulin eilen kotiin vaihdettiin mieheni kanssa osia, hän jäi sairalaan. Tänään lastenneur. sanonut miehelleni," parasta jos äiti pysyy kotona" :eek: :eek:
olen ollut aivan normaali käytöksinen siellä..suutuin kun kuulin..välimatkaakin on 200km..tulin kotiin vain keräämään voimia tarkoitus oli palata sairaalaan la..en olisi lähtenyt ollenkaan, jos olisin tiennyt että kehoitetaan pysymään poissa..
Olen aivan hysteerinen täällä kotona..pelkään kun puhelin soi..että tulee huonoja uutisia..haluan vaan osastolle poikani luo...
Annettiin semmoinen kuvan äiti on "huono", neurolgi kysyi vielä " onko perhellänne jokin ongelma koska poikanne saa kohtauksia" aivanko hänen kohtaukset olisiavt meistä
johtuvia :headwall: :headwall: :headwall:
 
Ensinnäkin voimia sinulle sairaalaan. Älä ota lääkäreiden juttuja täydestä noista kommenteista että ei voi tulla voi olla sanonut sen ajattelematta sen tarkemmin, ja muista että silti parhaiten sinä ja perheesi tunnette lapsenne parhaiten. Lääkärit osaavat hoitaa vikoja muttei lastanne.

Kokeile jaksaa
 
elias
Onkohan neurologit monessakin paikassa samanlaisia "töksäyttelijöitä"... vai onkohan lapsillamme sama neurologi...? Minulla lapsi jolla synnyinen lievä aivoverenvuoto ja sen vuoksi käymme säännöllisin välein neurologin tutkimuksissa ja täytyy sanoa, että neurologi on kaikkea muuta kuin mukava! Hän ei pidä äitiä minään, siis äidin puheilla, mielipiteillä tmv ei ole minkäänlaista painoarvoa, eikä äiti yksinkertaisesti tiedä mitään!! Jos lapsi ei halua laskea esim 10:neen, vaan mielenkiinto lopahtaa vaikka nelosessa, niin lääkärin mukaan lapsi EI OSAA laskea enempään, sanoi äiti mitä tahansa. Papereihin kirjataan: Lapsi osaa laskea neljään. Muutenkin tutkimus on hyvin nopeatempoinen (vähänkin varautunut, vierastava lapsi ei yksinkertaisesti EHDI mukaan) ja papereihin kirjataan ehdottomana totuutena se, mitä lapsi suostuu siellä sen 10-15min aikana tekemään, sanoi äiti mitä tahansa. No, minä olen lopettanut omat kommenttini siitä mitä lapsi osaa, mitä ei, koska sanomisillani ei ole mitään väliä...
Tuttavani lapsi ei suostunut 2,5v puhumaan hänen luonaan, edellisen kerran käynyt siellä 2v ja silloin tuli vain muutama sana ja kun ei 2,5v suostunut sanomaan mitään (lapsi puhui vieraille ihmisille vasta kun "tutustui", yleensäkin) niin neurologi lähetti lapsen puheterapeutille, koska LAPSI EI TUOTA PUHETTA. Äiti kyllä kertoi lapsen puhuvan, vain r-kirjain puuttui ja sanavarasto oli varsin laaja, niin neurologi kirjasi papereihin : EI TUOTA OLLENKAAN PUHETTA. ÄITI VÄITTÄÄ LAPSEN PUHUVAN, MIKÄÄN EI VIITTAA SIIHEN. Voiko halventavammin sanoa?

No, meni vähän ohi, mutta purimpa mieltäni meidän "neurologin" suhteen... eli koettakaa jaksaa! missäpäin teidän neurologinne vaikuttaa? Meidän e-suomessa.
 
viiden äippä
Tosi kurjaa, jos lääkärin ja vanhempien välit ei toimi. Meillä kyllä taas on ihan päinvastaisia kokemuksia onneksi neurologista joka hoitaa poikaamme. Hän on aivan mahtava neurologi, ja myöntää täytyy että silloin kun meidän lapsi oli viime keväänä pari kuukautta Lastenklinikalla hoidettavana niin kaikkein eniten sain tukea nimenomaan tuolta meidän neurologilta. Ja aina kun mennään kontrolleihin Lastenlinnaan ja jos satumme törmäämään tähän neurologiin jossain, löytyy häneltä aina aikaa jäädä juttelemaan meidän kanssa oli kuinka kiire tahansa.
Ja muutenkin aika paljon jopa sähköpostitellaan tämän lääkärin kanssa ihan muistakin asioista. Joten aika tuuri tainnut käydä meillä.
Mutta jaksamista sulle! Sinulla on ihan täysi oikeus olla lapsesi luona sairaalassa, sanoi neurologi mitä hyvänsä. Noita törppöjä lääkäreitä vaan ikävä kyllä aina silloin tällöin osuu jonkun eteen. :(
 
mamis74
Kyllähän lääkärin täytyy selvittää asiat kysymällä suoraan. Voihan kotiolotki aiheuttaa lapsille erinäistä oireilua. Ja kotioloja on lapsiparoilla monenlaisia, eihän hoitohenkilökunta voi tietää millaiset teillä on, sitä kun ei näe päällepäin perheen sisäisiä asioita. Mutta tietysti lääkärin tulee olla asiallinen ja hienovarainen, asian voi esittää monella tavalla.
Minä luin rivien välistä ja tunnistin lääkärin josta puhuit ja voin sanoa ettei ole eka kerta kun kuulen hänen tyylistään negatiivista palautetta. Mutta senkin tiedän että lapsesi on kuitenkin OSAAVISSA KÄSISSÄ, mikä varmastikin on tärkeintä!!! Voin vain kuvitella kuinka rankkaa sinulla ja perheelläsi on. Voimia teille ja toivon että loppu hyvin, kaikki hyvin. :hug:
 

Yhteistyössä