Ajankäyttö lasten mentyä nukkumaan?!

  • Viestiketjun aloittaja Hilmatar
  • Ensimmäinen viesti
Hilmatar
Miten te pariskunnat vietätte aikaa kun lapset ovat untenmailla?
Yhdessä,erikseen vai sekä että?

Meillä tuntuu monesti illat menevän niin että molemmat istuu omilla koneillaan tai sit mä kattelen telkusta jotain ja meennään nukkumaan,yleensä mä vielä aikasemmin kun mies. Edes kerran-2 viikossa yritetään löytää joku yhteinen ohjelma telkkarista katseltaviksi. Mutta harvoin tulee kyllä vietettyä mitään "laatuaikaa" kahdestaan lasten mentyä nukkumaan,miten teillä muilla?
 
Tuttu juttu
Meillä molemmat usein omilla koneillaan, mutta välistä ryhdistäydytään ja esim. katsotaan vierekkäin leffaa :) ja syödään jotain hyvää, siitä me tykätään.
 
"Jenis"
[QUOTE="Maira";28018764]Katsotaan yhdessä leffaa tai telkkaria, syödään iltapalaa jne. ei mitää erikoista, kunhan kyhnätään toistemme kainalossa.[/QUOTE]

Näin.

Meillä mies tuntuu enemmänkin kaipaavan sitä kyhnyttelyä, mulla taas on lapset iholla koko päivän ja ehkä tahtoisin illalla olla jonkun pikku pätkän ihan rauhassa, kun saamme puluset nukkumaan... hyi minua. Onneksi mies tekee reissutöitä, niin voin välillä (esim. nyt) olla ihan omassa ylhäisessä seurassani :D
 
---
Laitetaan paikat kuntoon, iltapesut, omilla koneilla oleilua aika paljon koska opiskelen iltaisin. Joinakin iltoina istuksitaan yhdessä joko netin ääressä tai telkkaa katsellen, jotain herkkua saatetaan nassuttaa samalla. Joskus oikein väsyneinä iltoina mennään ihanasti aikaisin nukkumaan, aviottoman kanssakäymisen lisäksi höpötellään tai luetaan sängyssä. :)
 
Arkisin illalla ehtii juuri laittaa tiskit koneeseen ja käväistä suihkussa ja sitten se on omakin nukkumaanmenoaika..
Viikonloppuisin millon mitäkin, joka toinen viikonloppu olen itsekseni lasten kanssa kotona joten nää illat menee koneella. Jos mies on kotona niin kaipa me katellaan töllöä.
 
"Vieras"
Itekseni katon telkkua ja teen jotain kotitöitä tai muita rästihommia. Mies tulee kotiin kun on nukkumassa. Viikonloppusin katotaan leffaa ja kokotaan jotain ja vaan ollaan. Me kun nähdään 2-3 iltana viikossa niin täytyy jo olla yhessä :)
 
"..."
Istutaan omilla koneilla, tehdään ruokaa ja syödään, katsotaan leffaa/telkkaria, puhutaan päivän jutut, siivotaan/pykätään, mennään lasilliselle ja isovanhemmat tulee lapsen kanssa, harrastetaan yhdessä tai erikseen urheilua.
 

Yhteistyössä