ajatteleeko ex-miehet vain itseään, maksaessaan minimiä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 14:41 vieras kirjoitti:
kuitenkin useimmilla elintaso huippuluokkaa, kalliit koneet ja elektroniikkaa, asunnot sisustettu vimpan päälle, silti ei raaskita maksaa kuin minimiä lapsista??

Ex maksoi minimin juu.Mutta hällä elintaso ei ollut eikä ole huippuluokkaa.
 
No joo..itsehän he rahansa ovat tienanneet ja elatusmaksun lisäksi äidin tulisi pistää yhtä paljon rahaa lapsiinsa.Pistätkö sinä?
Jos se rahamäärä ei riitä niin silloin asia olisi tarkastettava..Mutta ei normaaliperheessäkään lasten tarvitse saada kaikkea haluamaansa eli ei eronneiden lastenkaan tule saada kaikkia juttuja...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 14:02 Harmaa kirjoitti:
No joo..itsehän he rahansa ovat tienanneet ja elatusmaksun lisäksi äidin tulisi pistää yhtä paljon rahaa lapsiinsa.Pistätkö sinä?
Jos se rahamäärä ei riitä niin silloin asia olisi tarkastettava..Mutta ei normaaliperheessäkään lasten tarvitse saada kaikkea haluamaansa eli ei eronneiden lastenkaan tule saada kaikkia juttuja...
helposti pistän. Pelkkä iltapäiväkerho maksaa kuussa 84 eur (3päivää).
 
No joo..itsehän he rahansa ovat tienanneet ...

tässä kaiketi tarkoitettiinkin sitä, että JOS ex:llä varaa ostella luxusta, miksi pihtaa lapsiin tarkoitetussa maksussa :eek: , huolimatta siitä ovatko ITSE rahansa tienanneet
 
Elatusmaksulla turvataan lapsen toimeentulo,EI lapsen äidin!!
Siitä vaan äitikin töihin ja tienaamaan itse...Joskus se elintaso tipahtaa rajusti eron myötä! :kieh:
Jos mies ei halua enempää maksaa niin voi voi..Voithan tietysti säälittävästi kerjätä lisämaksua perustellen jos tarvii esim.jotain ostaa?!Itsellä ei antais kyllä luonto periksi!
 
toinen vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 17:11 Vieras kirjoitti:
Elatusmaksulla turvataan lapsen toimeentulo,EI lapsen äidin!!
Siitä vaan äitikin töihin ja tienaamaan itse...Joskus se elintaso tipahtaa rajusti eron myötä! :kieh:
Jos mies ei halua enempää maksaa niin voi voi..Voithan tietysti säälittävästi kerjätä lisämaksua perustellen jos tarvii esim.jotain ostaa?!Itsellä ei antais kyllä luonto periksi!
ollaanpa katkeria, kuka tässä on lapsen ÄIDIN toimeentulosta puhunutkaan? AP:n aloitus koski LASTEN elareita, ei äidin :whistle: taidat olla katkeraa sorttia oleva ihminen... voivoi, kyllä se on joskus pakko "säälittävästi kerjätä", kun elarit ei riitä... ne minimit :ashamed:
 
jos on varaa hankkia elektroniikkaa on varaa myös panostaa lasten hyvinvointiin! :kieh: lapset on kuitenkin yhdessä hankittu ja yhdessä myös taloudelliset menot maksetaan :\| tai niin ainakin voisi toivoa..meillä mä maksan kaiken mitä lapsi tarvii (vaatteet,lelut,vaipat,ruoat, aikoinaan sitterit,vaunut,syöttötuolit ja tutit) :kieh: isä ei ole vaivautunut maksaamaan mitään. elatustuki tulee kaupungilta kunnes isää kiinnostaa työnteko.. :kieh: silti yhteishuoltajuutta kinuaa vaikka ei ole varaa edes lastaan elättää... :/ lapsen etu kuitenkin tärkein vai meneekö elektroniikka arvojärjestyksessä ensimmäiseksi..??? \|O
 
Pärjäävä yh
Voisi myös kysyä ajatteleeko ex-naiset vain itseään vaatiessaan enemmän kuin minimin?
Minulle on aivan sama mihin exäni rahansa pistää.Elarisumma ok ja pärjätään.En ole kade hänelle hänen rahoistaan.
 
toinen vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 18:53 Pärjäävä yh kirjoitti:
Voisi myös kysyä ajatteleeko ex-naiset vain itseään vaatiessaan enemmän kuin minimin?
Minulle on aivan sama mihin exäni rahansa pistää.Elarisumma ok ja pärjätään.En ole kade hänelle hänen rahoistaan.
teillä varmaan ex maksaakin enemmän kuin minimin?? olettaisin, jos summa ok? minimi kun ei todellakaan kata yhtään mitään...
 
kaikki maksaa
Tuli vaan tässä mieleen että kyllä se elintaso romahtaa kun yksin jää, kun ei kuitenkaan pysty asumaan pienessä yksiössä jos on kaksi lasta. Ehkäpä se on vain äidin mukavuuden halua... eli kyllä sillä minimi elarilla ei paljoa kateta.
 
elatustuki on toki lapsia varten, mutta siinä kohtaa naisen pitää ihan oikeasti ajatella myös itseään (no, korjaan, lähivanhemman). niinkuin joku jo mainitsi, lasten kanssa ei voi ihan pienessä (=halvassa) asunnossa asua. ja vaikka vaate- vaippa- ym ym kulut jakais puoliksi, niin mun mielestä olisi reilua etän kuitata isompi osa noista kuluista ihan sen takia että lähi hoitaa kaikki arjen asiat. tämä on nyt tietty vähän kärjistettyä, mutta kyllä lähillä on oikeus vaatia kohtuullista elatustukea. kaupungin minimi on mielestäni lähinnä vitsi.

niin ja elatustuen tarkoitus ei tietenkään ole tehdä kiusaa etävanhemmalle ja mahd uudelle perheelle.
 
peuhu
Ajatteleeko kukaan sitän että etän luonakin pitää asua ja lapselle myös olla tilaa, sängyt ym. tykö tarpeet... miksi etä olisi velvollinen kustantamaan ne molempiin koteihin. Meillä ei mene rahaa edes lapsilisien verran kuukaudessa lapseen eli se mihin rahat käytää on niin käyttäjästa kiinni. Mielestäni lapsen ei kuulu "maksaa" puolta vuokrasta niinkuin usein monet tuntuu ajattelevan vaan esin omahuoneen neliöistä osa kuuluisi etä vanhemmalle jonka pystyy hyvin kyllä maksamaan elareista ja jää vielä reilusti muuhunkin. Lapsilisät on tarkoitettu lapselle eikä meillä ainakaan osteta 136? joka kuu vaatteita ym. eli rahaa jää myös muihin menoihin niistä. Mutta niikuin sanottu näistä asioista voisi kinata ikuisuuden aina löytyy erilaisia kantoja ja rahan käyttäjiä :/
 
niin just ja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 21:26 vieras kirjoitti:
elatustuki on toki lapsia varten, mutta siinä kohtaa naisen pitää ihan oikeasti ajatella myös itseään (no, korjaan, lähivanhemman). niinkuin joku jo mainitsi, lasten kanssa ei voi ihan pienessä (=halvassa) asunnossa asua. ja vaikka vaate- vaippa- ym ym kulut jakais puoliksi, niin mun mielestä olisi reilua etän kuitata isompi osa noista kuluista ihan sen takia että lähi hoitaa kaikki arjen asiat. tämä on nyt tietty vähän kärjistettyä, mutta kyllä lähillä on oikeus vaatia kohtuullista elatustukea. kaupungin minimi on mielestäni lähinnä vitsi.

niin ja elatustuen tarkoitus ei tietenkään ole tehdä kiusaa etävanhemmalle ja mahd uudelle perheelle.
Elatustukea vinkuessaan pitäisi lähihuoltajan, siis äidin, ottaa huomioon myös se tosiasia, että ei se etäisäkään voi ihan pienessä luukussa asua. Asunnon on oltava sen kokoinen, että ne etälapsetkin sinne sopii.

Etälapset tarvitsevat myös omat vuoteet, vuodevaatteet, ja ruokaa. Myös tapaamisviikonloppuina.

Meidän tapauksessa lapsille on hankittava myös lelut, harrastusvälineet, ja vaatteet. Siis kengät, polkupyörät, kypärät ja niin edelleen.

Lähi saa lapsilistä. Etä ei mitään muuta kuin velvollisuuden maksaa elarit. Ja oikeuden onnellisesti tavata lapsiaan.

Lähi on oikeutettu asumistukeen. Etä ei.

Kun lähivanhempi perustaa uuden perheen ja tekee lisää lapsia, edellisen liiton lasten elatusmaksuista hyötyy kaikki lapset. Lisäksi lapsen päivähoitomaksuissa huomioidaan koko perheluku.

Etävanhempi voi tehdä uudeessa liitossa lapsia, mutta elatusmaksut pysyvät samana koko ajan. Ne nuoremmat ja uuden liiton lapset siis saavat vähemmän. Jos perheen talous on tässä kuussa tiukempi, lähilapset siitä kärsii, ei etälapset, sillä etälasten elatukseen ei vaikuta väliaikaiset notkahdukset. Lähilasten elämään se vaikuttaa.

No, mitäs meni mies tekemään lapsia ja eroamaan ja mitäs teki vielä lisää lapsia jos ei kykene elättämään kaikkia, joopa joo. Mutta pointti ei siis olekaan tämä, vaan se, että pitää muistaa että myös muilla pitäisi olla mahdollisuus noirmaaliin elämään.
 
niin just ja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 21:26 vieras kirjoitti:
elatustuki on toki lapsia varten, mutta siinä kohtaa naisen pitää ihan oikeasti ajatella myös itseään (no, korjaan, lähivanhemman). niinkuin joku jo mainitsi, lasten kanssa ei voi ihan pienessä (=halvassa) asunnossa asua. ja vaikka vaate- vaippa- ym ym kulut jakais puoliksi, niin mun mielestä olisi reilua etän kuitata isompi osa noista kuluista ihan sen takia että lähi hoitaa kaikki arjen asiat. tämä on nyt tietty vähän kärjistettyä, mutta kyllä lähillä on oikeus vaatia kohtuullista elatustukea. kaupungin minimi on mielestäni lähinnä vitsi.

niin ja elatustuen tarkoitus ei tietenkään ole tehdä kiusaa etävanhemmalle ja mahd uudelle perheelle.
Elatustukea vinkuessaan pitäisi lähihuoltajan, siis äidin, ottaa huomioon myös se tosiasia, että ei se etäisäkään voi ihan pienessä luukussa asua. Asunnon on oltava sen kokoinen, että ne etälapsetkin sinne sopii.

Etälapset tarvitsevat myös omat vuoteet, vuodevaatteet, ja ruokaa. Myös tapaamisviikonloppuina.

Meidän tapauksessa lapsille on hankittava myös lelut, harrastusvälineet, ja vaatteet. Siis kengät, polkupyörät, kypärät ja niin edelleen.

Lähi saa lapsilistä. Etä ei mitään muuta kuin velvollisuuden maksaa elarit. Ja oikeuden onnellisesti tavata lapsiaan.

Lähi on oikeutettu asumistukeen. Etä ei.

Kun lähivanhempi perustaa uuden perheen ja tekee lisää lapsia, edellisen liiton lasten elatusmaksuista hyötyy kaikki lapset. Lisäksi lapsen päivähoitomaksuissa huomioidaan koko perheluku.

Etävanhempi voi tehdä uudeessa liitossa lapsia, mutta elatusmaksut pysyvät samana koko ajan. Ne nuoremmat ja uuden liiton lapset siis saavat vähemmän. Jos perheen talous on tässä kuussa tiukempi, lähilapset siitä kärsii, ei etälapset, sillä etälasten elatukseen ei vaikuta väliaikaiset notkahdukset. Lähilasten elämään se vaikuttaa.

No, mitäs meni mies tekemään lapsia ja eroamaan ja mitäs teki vielä lisää lapsia jos ei kykene elättämään kaikkia, joopa joo. Mutta pointti ei siis olekaan tämä, vaan se, että pitää muistaa että myös muilla pitäisi olla mahdollisuus noirmaaliin elämään.
 
kysyn
MIKSI etävanhemman pitäisi elää eron jälkeen kurjasti ja köyhästi??? MIKSI?
MIKSI etä / ISÄ ei saisi pärjätä eron jälkeen, tulla toimeen taloudellisesti?

Mistä tiedätte miten niukasti siinä arjessa elävät, vaikka ulospäin muuta näyttääkin?

Onko lähi ja yh ja äiti katkera?? :LOL:

JOS elari tuntuu pieneltä, niin mieti hyvä lähi:MITEN PALJON OLISIT ITSE VALMIS MAKSAMAAN ELAREITA LAPSESTA JA MILLAISESSA KANAKOPISSA HALUAISIT LAPSETTOMANA ETÄVANHEMPANA ASUA JA LASTA TAVATA?

ja vasta sitten tule valittamaan ja vaatimaan lisää
 
Yhdyn edellisiin kirjoittajiin...Voihan tämä ap antaa lapset aina isälleenkin ja maksaa itse elatusmaksuja?PALJONKOHAN OLISIT VALMIS MAKSAMAAN? :LOL:
Käsitykseni rahanahneista lähi-äideistä senkun voimistuu..Harvoinpa lähiäidit osaa asettautua sen etän rooliin!! :headwall:
Kyllä etälapset vaikuttavat isän auton,talon kokoon ja moneen muuhunkin asiaan..Eikä ilmaista ole jos lapset esim.koko kesän vierailevat isänsä luona ja äiti samalla nostaa elatusmaksut ja lapsilisät itselleen vaikka isän luona lapset onkin!!Siinä sitten ostellaan omasta pussista vaatteita,käydään lomalla,harrastetaan....
 
Meillä lasten isä maksaa ja kalliisti. Ja siihen asti,kun lapset täyttävät 18v. Ovat vasta päiväkoti ikäisiä ja isä maksaa heille tukia yhteensä 520euroa/kk ja lapsia on kaksi. Miksi tyytyisin minimiin,ku mahdollisuus oli saada kolminkertaisesti. Olin itse äitiyslomalla,kun hän lähti.
 
oho
meillä isä maksaa 200 per lapsi eikä se silti lähestulkoonkaan riitäisi lähi-äidille...aina on pyytämässä lisää ja sen päälle pitäisi auttaa vielä heidän autonsa korjaamisessa,laskuissa yms yms.ja tällä lähiäidillä on kuitenki uusi mies ja he asuvat yhdessä..
 
hyvätuloiset
Erikoinen tuo lähtökohta, että naiset mankuvat rahaa ex-miehiltään. Itse olen saanut mieheni kanssa elareista taistella. Hänestä on ihan kohtuullista jättää maksamatta, kun rahat vähän tiukilla. Itselle ei tulisi mieleen yhtäkkiä lopettaa lasten ruokkimista ja keskittyä vaihtoehtoisesti uuden auton hankintaan.

On todella harvinaista, että mies maksaisi oikeasti suurimman osan lapsen elatuksesta. Ihmellistä on miten joku voi kohdella omia lapsiaan näin kylmällä tavalla mutta näitähän löytyy. En todellakaan itse saa mitään asumistukia tai muitakaan. Elatusvastuu on yksinkertaisesti siirtynyt minulle erottuamme. En oikein osannut pitää lasteni ja omaa puolta erojupakassa, ja nyt siitä kärsitään. Joku kommentoi, että itse tienattuja rahojahan ne ovat, no niin ovat kyllä minunkin rahani ja silti maksan niistä lasten kuluja. Odotan vauvaa uudessa suhteessa ja koska jään kotiin hoitovapaalle elatusvastuu, myös näistä kahdesta vanhemmasta lapsesta siirtyy miehelleni, päivähoitimaksuineen kaikkineen. Jotain outoa tässä yhteiskunnassa on kun niitä syyllistetään jotka toivovat myös toisen vanhemman osallistumista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2006 klo 00:10 hyvätuloiset kirjoitti:
Erikoinen tuo lähtökohta, että naiset mankuvat rahaa ex-miehiltään. Itse olen saanut mieheni kanssa elareista taistella. Hänestä on ihan kohtuullista jättää maksamatta, kun rahat vähän tiukilla. Itselle ei tulisi mieleen yhtäkkiä lopettaa lasten ruokkimista ja keskittyä vaihtoehtoisesti uuden auton hankintaan.

On todella harvinaista, että mies maksaisi oikeasti suurimman osan lapsen elatuksesta. Ihmellistä on miten joku voi kohdella omia lapsiaan näin kylmällä tavalla mutta näitähän löytyy. En todellakaan itse saa mitään asumistukia tai muitakaan. Elatusvastuu on yksinkertaisesti siirtynyt minulle erottuamme. En oikein osannut pitää lasteni ja omaa puolta erojupakassa, ja nyt siitä kärsitään. Joku kommentoi, että itse tienattuja rahojahan ne ovat, no niin ovat kyllä minunkin rahani ja silti maksan niistä lasten kuluja. Odotan vauvaa uudessa suhteessa ja koska jään kotiin hoitovapaalle elatusvastuu, myös näistä kahdesta vanhemmasta lapsesta siirtyy miehelleni, päivähoitimaksuineen kaikkineen. Jotain outoa tässä yhteiskunnassa on kun niitä syyllistetään jotka toivovat myös toisen vanhemman osallistumista.
Miehenhän EI tule maksaakkaan suurinta osaa elatuksesta..vaan puolet!!PUOLET KUULUU ÄIDILLLE VAIKKA ELATUSMAKSUJA SAAKIN...lisänähän on aina lapsilisät ja kyllä niilläkin pitäisi pystyä lastansa jotenkin pukemaan!!!
Kyllä normaali-perheissäkin äidit pistävät enemmän rahaa lapsiinsa kuin miehet, vaikkei yhteisiä rahoja olisikaan...
 
täällä koko ajan lässytetään että etällä pitää olla sitä ja tätä, uskon että ne jotka valittaa ettei miehet maksa elareita on niitä joitten eksät ei huolehdi ollenkaan lapsista, eli eivät ole isin luona joka viikonloppu, voi olla etteivät ole koskaan. Täällä muutama "uusperheen" äitipuoli kommentoi ettei miesten tarvitsisi maksaa mitään ja että elarella tulee hyvin juttuun kun vaan elää säästäväisesti, no toivon totisesti että teillekin koittaa vielä arki ja mies lähtee taas eteenpäin ja jättää maksut pystyyn tai maksaa vaan sitä minimiä.

Kiitän luojaani ettei eksä ole missään tekemisissä lapsen kanssa ja rahat saan suoraan kunnalta. En voi kuvitellakaan tilannetta että lapseni olisi tällaisten äitipuolien kanssa tekemisissä, kuvottaa pelkkä ajatuskin.
 
en tiedä, me ollaan vissiin sitten jotain kummajaisia, mutta meillä kyllä riittää MAINIOSTI pojan 3v kuukausikuluiksi elarit 125euroa, äidiltä saman verran+lapsilisä 136, eli yhteensä 386euroa :) vai onko tosiaan niin, että joilla nämä minimielarit ei riitä, pitäisi sitä äitiäkin elättää...
 

Yhteistyössä