Ajatuksia lapsettomuudesta, minun tarinani

Vuosia sitten pyörin täällä aika paljon. Elämäni pyöri tosi pitkälti tämän aiheen ympärillä. Tipuin siihen pieneen marginaaliiin, jonka olemassaolosta tiedetään, mutta johon kukaan ei usko päätyvänsä: On kulunut jo 11 vuotta, enkä ole vieläkään saanut lasta. Voin kuitenkin nyt hyvin ja kirjoitin aiheesta blogipostauksen. http://www.atlantinlootus.fi/blogi/lapsettomuus-ei-hyva-eika-huono-asia/

Olisin itse kaivannut enemmän vertaistukea, mutta aiheesta puhutaan julkisesti niin vähän ja ne jotka on päässeet "elämässä eteenpäin", harvoin palaa palstalle kirjoittelemaan kuulumisia. Valtaosa toivojista vauvan lopulta saa, mutta on meitä muitakin. Sen ei tarvitse kuitenkaan olla maailmanloppu. Itselleni lapsettomuus on ollut valtava mahdollistaja oman itseni työstämiseen, mistä nyt olen kiitollinen. Tiedän, miten iso juttu lapsettomuus on ja miten valtavasti olen kärsinyt, joten en aio unohtaa kokemaani, vaikka elämäni kulkisikin eteenpäin valoisammissa merkeissä.

Olisi kiva kuulla muidenkin tarinoita lapsettomuuden kanssa pidempään elämisestä!
 
  • Tykkää
Reactions: Momon ja FridaHelmi

Yhteistyössä