Akuutti ihottuma, sairasloma?

  • Viestiketjun aloittaja "viivvi"
  • Ensimmäinen viesti
"viivvi"
Minulla on puhjennut jalkateriin erittäin kutiava ja turvonnut ihottuma.
Olen huomenna menossa lääkäriin.

En pysty pitämään lainkaan sukkia/kenkiä kun hankaa jo ihottuman auki.
On todella kipeä ja kutiseva ja tätä on nyt jatkunut 3 päivää.

Mietinkin että saako ihottumaan sairaslomaa kunnes se paranee/hellittää?
Molemmat jalkaterät aivan turvoksissa.
Työni on seisomatyötä 8h ja edes kaupassa käynti ei luonnistu kun jo jalkoja kirvelee ja ihottuma tulipunainen ja turvonnut. Aivan kamalaa!
 
"Muuan"
En ota kantaa sairauslomaan, se on lääkärin asia. Viestisi kuullosti kuitenkin oireiden osalta tutulta. Kärsin monta monta vuotta kaikki kesät vastaavasta jalkapohjaihottumasta.
Syytä etsittiin ja hoitoja kokeiltin. Lopulta löysin itse syyllisen sattumalta. Olen allerginen nurmikolle, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Voin kävellä paljain jaloin hiekalla, kiveyksellä, asfaltilla ja sisällä, mutta nurmikolle jos astun niin muutaman tunnin päästä on jalkapohjat vesikelloilla. EI tartte monta metriä nurtsilla kävellä... jos olisin illan paljain varpain nurmikolla, niin jalkapohjat olis aamulla IIHAN hirveässä kunnossa...
 
Oletko jo löytänyt avun ihottumaasi? Kortisonitonta apua löytyy Bepanthen Anti-Exem –voiteesta, joka on on kehitetty kutiavan, ärtyneen
ihon ja ihottuman päivittäiseen hoitoon, kortisonivoiteiden korvaajaksi.

Voide vaikuttaa kahdella tavalla: se sekä lievittää kutinaa että elvyttää ihonsarveiskerrosta, mikä vähentää raapimisen tarvetta ja auttaa ihoa parantumaan.
Kuivaan ihoon se ei ole paras mahdollinen tuote, vaan silloin kannattaa käyttää kuivan ihon kosteuttajia. Sain tämän tuotteen on testattavaksi suosittelumedia Hopottajien kampanjassa. Hyvin auttoi ainakin omaan ongelmaani :)
Bepanthen Anti-Exem Creme
 

Yhteistyössä