Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Jonnuli, hienoa, että kumpikin soluista hedelmöittyi! Pidän edelleen peukut pystyssä. Mä olen julkisella hoidossa, mutta meidän kaupunki ostaa nuo sukusoluosuudet siitä Kampin kauppakeskuksen vieressä olevasta klinikasta :).

Hallelle tsempit huomiseen ultraan. Niin ja kiitos tiedosta, että on harvinaista nuo moneen kertaan pistelyt. Mä jo ajattelin, että jos se on vaikka "lääkäristä kiinni" niin sittenhän saisi joka kerta jännätä, että montakohan kertaa pistellään... Onko sulla muuten tietoa, että montako "pakkokuukautta" on huilittava IVF-hoitojen välissä? Pessimistinä nimittäin täällä jo laskin, että miten loppuvuoden kierrot ajoittuu ja ajattelin, että milloinkohan saisi mennä seuraavaan hoitoon...

Vienda milloin sulla starttaa se piikittely, että päästään sun puolesta jännäilemään?
 
Kiitos peukutuksista! =) Yksi on nyt siirretty, se toinen flippasi pois pelistä. Tämä siirretty oli hyvä nelisoluinen alkio. Toivotaan vaan parasta, jatkan Lugeilla ja Gonapeptyl-pistoksella tästä eteenpäin. Niiden käyttö vähän mietityttää, pitää aikatauluttaa elämä aika hyvin että on aina 12 h välein lataamassa "uutta annosta". Gonapeptyl pitää olla jääkaapissa ja eiköhän meillä ole viikonloppuna yövierailu tiedossa. Vieraiden jääkaappiin pitää siis lääkkeet saada...

Vienda meillä ei olisi kuulemma siirretty kahta :O toinen olisi pakastettu.

Hiskias mä ehdin jo kyselemään että entä jos tämä ei onnistu ja kuulemma yksi välikierto pidetään ja sitten uusi alku. Mutta en tiedä jos teillä on pakkasessa soluja niin voisiko ne tehdä jo seuraavaan kiertoon? Toivotaan että sitä ei tarvita, huomennako testaat? Peukkuja testailuun!

Halle tiedänkin että tuo sinun lääkäri tekee vain satunnaisia päiviä viikossa meillä ja mieluummin iltapäiviä niin hän asunee ihan muulla suunnalla (ei siis ole minun oma lääkäri). Asiantuntevissa käsissä ollaan =) edit: luinkin toisesta ketjusta että olit jo ovuloinut, höh! Mutta sehän tarkoittaa uutta kiertoa nopeammin.
 
Viimeksi muokattu:
Hiskias julkisella lääkäri sanoi, että pitäisi olla kolme kuukautta välissä. Mä kyl kuitenki luulen, että yksityisellä tekevät just sillee, et yks välikuukausi ja sit uudestaan.

Jonnuli hienoa, että sait pikkuisen kyytiin :heart: Voisitko laittaa jonku eväsrasian sinne jääkaappiin? Tai sanot, että sul on silmätippoja tms. jotka pitää säilyttää jkaapissa..
Niin se mies lääkäri on se mun :)

on: Unohin kirjottaa tänne, että tosiaan ovuloin tänään kp 7! Eilen tuli postissa ovistestejä ja huvikseni testasin illalla. Selvä plussa tuli samantien! Pääsin tänään päivällä ultraan ja just oli folli puhjennu. Eipä tuo haittaa, kun pian alkaa uusi kierto ja sit taas yritetään uudestaan.:) Voi kyllä sanoa, että olen kyllä tosi tyytyväinen lääkäriini. Hän tekee tästä raskaasta asiasta vähän helpomman.:)
 
Testasin aamulla negan ja pakkasessa ei ole mitään, joten se on uusi IVF edessä sitten, kun se meidän julkisella klinikalla niille sopii...

Jonnulille kärsivällisyyttä piinapäiviin :). Tuota Gonapeptyliä tuntuvat käyttävän nykyään monella, onko se jonkun tuoreen tutkimuksen löydös? Onko se muuten samaa kamaa kun Pregnyl, toisethan käyttävät sitä pistoksina myöskin siirron jälkeen?

Halle, olihan aikainen ovulaatio. Oliko se niin, ettei sulla ollut mitään jarrua käytössä?
 
Hiskias :hug: voi ei.. Tiedätkö yhtään miten pitkä jono on seuraavaan?
Meille on tulossa myös Pregnyl tukemaan kiinnittymistä siirron jälkeen jahka me sinne siirtoon päästäisiin.
Ei mul ollu mitään lääkkeitä nyt käytössä. Eikä jarrua oltas muutenkaan otettu nyt mukaan. Mul oli viimeks näin varhainen ovulaatio, kun käytin clomeja. Sillon kierto kesti vain 19 päivää. Nyt lääkäri oli sitä mieltä, että viime hoidon hormonit vilkastutti mun munasarjoja ja näin pääsi käymään.. Ei oo kyl mistään oppikirjoista tää mun kroppa..
 
Voi ei Hiskias :hug: kovasti halauksia täältä ja tsepit uuteen suunnitteluun. Pitääkö siellä julkisella taas jonottaa uutta suunnittelua tuonne maksusitoumuspaikkaan? Toivottavasti ei ole kovin kohtuuton aika. Tiedän tunteen kun mitään ei ole pakkasessa...
Tuo gonapeptyl on kuulemma joku melko uusi juttu ja lääkäri oli ihan innoissaan siitä. Kysyinkin että mitä se auttaa niin juuri siinä oletetussa kiinnittymisvaiheessa vahvistaa limakalvoa. Toisaalta eikös ne Lugetkin tee sitä? Varmaan eri vaikuttavia aineita.

Kiitos Halle siitä eväsrasiavinkistä! Pitää ottaa rasiat mukaan reissuun ja laittaa sinne mm. tuo piikki. Toivon sitten etteivät isäntämme kurki sinne.

Olen selvittänyt tänään ensimmäisen tilanteen jossa oli hankala kieltäytyä juomasta; se meni helposti kun itse tilasin alkoholitonta siideriä. Viikonloppuna on sitten rapujuhlat... voi olla vaikea peitellä juomattomuutta koko iltaa kun porukka on suhteellisen pieni.
 
Halle no ei ole oppikirjoista ei. Mulla on kyllä kanssa joskus normikierto vain 3 viikkoa, mutta sitä tapahtuu harvoin, 1 - 2 kertaa vuodessa. Se mun tuulimunaraskaus tuli juuri tällaisen minikierron jälkeen.

Jonnuli, ootpa kunnollinen tuon juomisen kanssa, mun on kyllä tunnustettava, että siirtopäivänä kulautin ison lasillisen punkkua, kun olin niin sen tarpeessa :saint:. Miten muuten PP:t, onko mitään tuntemuksia?

Mulla menkat alkoi jo tuolloin torstaina kun testasin (luget laitoin vielä keskiviikkoiltana), että kait se on niin kun ne väittää, että 14 päivää ovulaatiosta ne alkaa ja mullahan se punktio oli keskiviikkona. Laitoin sinne meidän keskussairaalaan mailia (meillä on tällainen hyvä systeemi, että maililla voi kaikki asiat ilmoitella) ja toivoin siinä, että tekisivät tuon toisen IVF:n vielä tänä vuonna, kun se lekurihan mulle elokuussa sanoi, että ei ole aikaa viivytellä ja että jos ekalla ei mene putkeen, niin ehditään vielä mahdollisesti ennen vuoden vaihdetta tekemään toinen hoito. Ja eihän toi eka nyt ihan putkeen mennyt, ainakaan tuloksen puolesta :p. Luulen, että ne lähestyy mua kirjeellä, jossa pyytäävät sinne käymään. Että sitä odotellessa.
 
Hei, täällä myös yksi jolla alhainen amh, surkeat alle 0,2. Olemme jo yhden ivf:n käyneet läpi. Viimeisen pasin negan sain tällä viikolla. Uusi ivf olisi tarkoitus aloittaa tänään. Onko teillä jotain hyviä kikkoja tai poppakonsteja (ihan mitä vaan, olen kohta epätoivoinen) jolla voisi munasolujen laatua parantaa? Syön nyt vehnänalkioöljyä ja raskaus vitamiineja. Niin ja greippimehua juon. Sen oon kyllä huomannut parantavan ainakin limistä. Viime hoidossa saimme kolme alkiota, pergoveris 300 annoksella.
 
Jonnuli mä olin kerran piinailuvaiheessa juhlissa ja juotin miehelleni omat juomani :) Mä oo yleensä tarkempi juomisista ennen hoitoa, kun vaikuttaa hormoneihin pienikin määrä. Yksittäiset annokset piinailun aikaan tuskin haittaa tekee.

Hiskias juu mulla oli pari vuotta putkeen kierrot n. 23 päivää. Tosi ärsyttävää, kun on niin kivuliaat ja runsaat menkat..
Toivottavasti pääsette hoitoon tän vuoden puolella! :)
 
Juhlista selvitty; piti sitten kertoa kavereille. Toisaalta ärsyttävää että useampi tietää näistä hankaluuksista mutta kyllä se on ihanaa kun osa suhtautui erittäin lämpimästi ja tsemppaavasti hoitoja kohtaan. Olipa jännä nähdä miten eri tavalla ihmiset suhtautuivat; osa tuli heti sanomaan lämpimät tsemppaukset ja kertomaan kavereiden vastaavista hankaluuksista kun taas toiset tuntuivat melkein välttelevän minua koko illaan. Voin toki vaan kuvitella mutta ajattelin että he kokevat aiheen jotenkin hankalana eivätkä osaa sanoa mitään. Onko teillä kokemuksia siitä miten ihmiset tähän suhtautuvat ja mikä on hyvä tapa?

Hiskias mulla on pp5 nyt, ei mitään "sellaisia" tuntemuksia. Paitsi että nämä luget tekee mut hulluksi... mielialat heittelee tosi paljon, muistan että pillereiden aikaan oli vähän sama juttu. Hormonit sekoittaa pään; loppuviikosta sain kerran kunnon itkuraivarit miehelle ja muutenkin vetistelen joka yhteydessä... Muutenkin maha on oudon tuntuinen, varmaan niistä limakalvon kasvuvaiheista johtuen. Eilen pistin gonapeptylin ja se sai tietenkin myös vatsan vähän turpoamaan. Meillä lekuri käski veritestiin pp 14 mutta tuon kaksi viikkoa punktiosta säännön mukaan menkat alkaisi jo pp13 eli voipi olla että reilu viikon päästä voisin tehdä kotitestin. Mua ei kyllä nyt jostain syystä polttele testaaminen, olen ehkä vähän pessimistinen enkä toivo liikoja :|

Halle onkohan nuo lyhyet kierrot tähän amh:n yhteydessä? Mulla myös on parhaimmillaan 21 pv, normaalisti 24 pv. Kun lopetin pillerit niin muistelen että joskus päästiin 26-28 pv vielä. Ja hyvä tietää tuosta alkoholiasiasta, vältellään etenkin ennen hoitoa! Jostain olen lukenut tutkimuksen että etenkin valkoviini heikentää onnistumisen mahdollisuuksia ja siksi keskityn yleensä minäkin punkkuun.

Tervetuloa Meriann! Tsempit uuteen yrityskiertoon. Meillä on sama amh-arvo ja sama lääkitys. Hedelmöittyikö teillä edellisessä ivf:ssä kaikki 3 solua? Minulla saatiin vain 2 ja toinen selvisi siirtoon. Mitään pas:a ei siis tule näillä soluilla. Onko sinulle sanottu että myös solujen laadussa on ongelmia kun usein amh-tapauksilla on haasteita solumäärän vähäisyydessä? Minulla on myös eri öljyjä käytössä (ei vaan tämän yrityksen vaan ihon kuivuuden takia), lisäksi erilaisia hivenaineita ja vitamiineja mutta nekin on sen takia kun harrastan normaalisti liikuntaa aika paljon ja huomaan sinkin, magnesiumin yms. vaikuttavan suoritukseen ja jaksamiseen. Ulkomaisilla foorumeilla on lisäksi mainittu vehnänorasjauho (?), royal jelly, D-vitamiini, arginiini jne. erilaisia lisäaineita. Lisäksi se DHEA estrogeeni, jonka vaikutuksesta on vähän erilaisia näkemyksiä. En ole kuullut ketään Suomesta mainostavan tällä parannettuja amh-arvoja. Missä olet hoidossa tai missäpäin Suomea asut?
 
Jonnuli-77 Me saimme viime hoidossa yllättäen 7 solua joista sitten kolme siirtokelpoista alkiota. Kaikki olivat ihan hyviä? koska kaksi raskautta alkoi. Molemmat menivät kyllä kesken. Myös kaikki kaksi pakaste alkiota kestivät hyvin pakastuksen ja sulatuksen. Sama lääke ja annostus oli myös silloin. Olen jonkin verran lukenut tuosta dhea:sta mutta sitä ei taida suomesta saada ilman reseptiä. En uskalla lähteä ulkomailta sitä tilaamaan. Lääkäri ei myöskään siitä mitään maininnut. No katsotaan mitä näillä eväillä tapahtuu. Punktio ilmeisesti ensi viikolla. Olen hoidossa yksityisellä helsingissä.
 
Meriann minä hidas kirjottelija oon vissii kirjotellu eilen samaan aikaan, ku sä ni en edes huomannu kirjotustasi:ashamed:
Oon pahoillani negasta :hug:
Me miehen kanssa syötiin ubikinonia viime kevät. Sen tarkotus olis parantaa solujen laatua. Saatiin kyllä ekaa kertaa 1-luokan alkio, mut sitähän ei tiedä mistä se johtu. Mä syön myös vehnänalkioöljyä kun nestemmäisenä e-vitamiini imeytyy paremmin. Porkkana auttaa muuten myös e-vitamiinia imeytymään paremmin! BerexPro jossa on hurjasti b-ryhmän vitamiineja mm. foolihappoa, lisäks siin on sinkkiä ja d-vitamiinia. Omega3 kannattaa myös kokeilla, jos ei oo verenhyytymisen kanssa ongelmia.

Jonnuli ollaa kerrottu vuosien saatossa aika monelle. Se vaan ärsyttää, kun tarjoilevat niitä ihmetarinoita. Vasta yks kerto kuinka hän tietää monta tapausta, joissa ei oo annettu mitään toivoa ja sit ovat luovuttaneet ja tullu luomuna raskaaksi. Turhauttavaa vaikka ei ne pahaa tarkota. Mä en ymmärrä miks monet yrittää keksiä ratkaisun tälle ongelmalle. Et ihan ku se olis kiinni jostain mitä me lapsettomat ei vaan olla vielä tajuttu.:headwall:
Parasta on mun mielestä kuunnella ja yrittää ymmärtää, että tää on tosi raskas juttu meille.
Julkisen Lääkäri tais joskus sanoo, et lyhyet kierrot liittyy tähän. Jostain luin et ennen vaihevuosia kierrot lyhenee, jotta olis useampia mahdollisuuksia tulla raskaaksi ennen, kuin hedelmällisyys hiipuu.
 
Tervetuloa Meriann. Pahoittelun negasta, mutta olipa hienoa kuulla, että teillä jäi ekasta IVF:stä pakkaseenkin jotain. Se kun tuntuu olevan näissä amh – piireissä harvinaista.

Jonnuli, ihmisten suhtautumisesta ei voi tietää ennakkoon. Itse olen avoimesti kertonut lapsettomuudesta. Meillä kaikki mun ystävät ja lähipiiri työpaikallakin tietää tästä pitkästä taipaleesta ja nyt näistä hoidoista. Suhtautuminen on mielestäni ollut kaikinpuolin ok. Vai aiheuttaa luget sulle tuollaisia oireita, mä en mielestäni saanut niistä muuta kuin kauhean janon, jos sekään nyt niistä sitten tuli.

Halle, nuo vitamiinithan voisi ollakin ihan jees, mulla on vaan semmonen ongelma etten kuitenkaan muista niitä syödä, vaikka ne purkit ostaisinkin, joten siksi varmaan on jäänyt ostamatta.

Huomasin tässä sellaisen asian, että aina kun on lääkekierto, niin menkat on minimaalisemmat kuin lääkkeettömässä kierrossa. Onko teillä kokemusta vastaavasta tai tietoa mistähän se mahtaa johtua?
 
Meriann teillä on kyllä tullut "hyvä" saalis, mutta pahoittelut niistä keskenmenoista! Menikö ne suunnilleen heti plussan jälkeen? Onko lääkäri spekuloinut syytä jotenkin? Mietin vielä kun meillä on sama lääke että oletteko te lääkärisi kanssa ajatelleet jotain vaihtoehoista lääkettä? Mäkin olen yksityisellä Hkissä eli voidaan hyvällä tsäkällä olla samassa paikassa.

Hiskias mulla on muutenkin aika niukat menkat eli en ole vielä eroja lääkekiertoon huomannyt. Joo luget ei sovi mulle, väsymys on yksi lisäoire... Ootko saanut jo vastauksen klinikalta (tuskin ne viikonloppuna vastailee, tyhmä minä :whistle:)
 
Jonnuli Keskenmenot on tapahtunut rv 5 ja 8. Lääkärin mielestä "ihan normaalia", kysyinkin viimeisen jälkeen onko mulla suurempi riski keskenmenolle niin vastasi, että ei. Tosiaan koska mulla on ollut hyvä solumäärä amh:ta ajatellen niin mitään ei tarvi lääkärin mielestä muuttaa tähän uuteen hoitoon.

Meilläkin ystäväpiiri tietää hoidoista. Tai tiesi edellisestä kerrasta. Tästä uudesta hoidosta tietää vain yksi kaveri. En vaan jaksa enää selitellä hoidon kulkua. Meille monet on sanonut, että kyllä se sieltä tulee kun annatte ajan kulua - joo sehän se tähän auttaakin. Yritä nyt siinä sitten selitellä, että tuskin auttaa meidän tilanteessa.

Hiskias Mulla oli tosiaan ensimmäinen negaan johtanut luge kierto. Vuoto oli ihan älyttömän runsasta. Koskaan en ole vuotanut niin paljon. Tosin luulen, että greippimehulla voi olla osaa asiaan, oon huomannut, että se auttaa mulla limikseen.

HalleB Kuinka paljon söitte tuota ubikinonia? Auttaiskohan se vielä tässä vaiheessa?
 
Täällä elellään pp7 ja eilen alkoi vähän vatsaa juilimaan töissä, ihan vähän ja ajoittain. Ei ihan kun ennen menkkoja mutta melkein. Lisäksi mulla nousi pikkasen lämpöä, huomasin iltapäivästä että tulipas kuuma ja korvat sekä posket punoittivat! Noh, huolimatta siitä että nämä voisivat olla vaikka mitä oireita niin googlasin jo että luget /progesteroni aiheuttavat juuri näitä sivuoireita + munasarjanippailua...
Ei siis pitäisi innostua yhtään! :headwall: Nämä ovat vähän kun ennen menkkoja oireita. Kiva jos niistä saa kärsiä nyt vielä viikon verran.

Mietin muuten Hiskias että jos sulla oli niukemmat menkat ja kuitenkin limis paksuuntui niin mihinkä se oikein meni se paksu limis?
 
Jonnuli tsemppiä, tuo vika viikko on ehkä se pahin. Mullahan just tuolloin PP7 tuntu aamulla siltä, että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä. Siinä kaverina oli vielä niitä nippailuja oikealla ja vasemmalla, tissithän tuli kipeeksi tyyliin KP6 tms. Kunnes sitten PP9 kaikki tuntemukset oli tipotiessään. Mä pidan niiiiiiiiiiiiin sulle peukkuja :wave:. Olen muuten miettinyt tota ihan samaa, että mihin hemmettiin se limakalvo sitten katoaa, kun luulin nimittäin, että se just valuu sieltä ulos, mutta ilmeisesti se ei sitten niin olekaan :|.
 
Tsemppejä Meriann follien kasvatteluun! Ei se määrä vaan se laatu :) milloin punktio tulee olemaan, onko arviota?

Täällä pp8, mahatuntemukset hävisivät eilen, olivat siis pp5-6. Ei tästä tosiaan voi mitään päätellä! Ajattelin testata maanantaina pp12. Klinikan ohje oli keskiviikkona veritestiin mutta jos ne menkat alkaa niin en varmasti mene mihinkään (jos siis digitesti on nega...)
 
Hiskias mul on aina (paitsi viime) tosi runsaat menkat oli se luomukierto tai lääkkeellinen.

Meriann eihän sitä täyttä tehoa enää tule tossa vaiheessa. Lääkäri sano, et kesken hoidon ei sais mitää alottaa tai lopettaa. Mä oon ajatellu, et noin kolme kuukautta pitää syödä, et tulee täysi teho. Me syötiin kummatkin 30+30=60mg päivässä. Luontaistuotekaupassa myyjä sanoi, että Bio-Qinon olis parhaiten imeytyvässä muodossa.
Toivotaan, että niissä neljässä on laatu kohillaan!

Jonnuli kannattaa mennä veritestiin, jossa näkyy myös hipaisut! Mul oli kohdunulkoisessa pp14 hcg 12 ja viikon päästä lähes 900, kunnon menkat tuli myös.

on: Mulla on ärsyttävä olo, kun vuoto on yrittäny alkaa jo kolmatta päivää. Eli siis tuhruaa.. Tänään vasta 9 päivää ovulaatiosta.
 
Jonnuli Kiitos tsempityksestä. Punktio on näillä näkymin tiistaina. Tulee aikaisemmin kun viimeksi. Pelkään vaan, että käy niin kuin viimeksi eli vain noin puolet soluista jatkui alkioksi asti. Eli nyt se olis 1-2 alkiota. No mutta yksikin voi riittää.

Oletteko ajatellut mitä sitten kun munat lopussa ja hoidot loppuu? Jos siis ei ole raskaus alkanut.
 
On tuo Meriann aika ärsyttävää lähteä hoitoon kun tietää että harvoin saa mitään pakkaseen. Nämä maksaa niin sairaasti yksityisellä! Toivotaan että tuottaisivat tulosta pikaisesti. Mullahan oli punktio kp10 ja se oli omasta mielestäni aikaisin.

Halle kiitos muistutuksesta; kannattaa siis käydä siellä verikokeessa vielä tuon hipaisunkin takia! Joko sulla on vuoto alkanut kunnolla?

on: aika normaaliolo (pre PMS jatkuu lugeista johtuen) on ollut koko viikon ajan ja kaikkea sitä tietenkin kuvittelee. Tänään aamulla heräsin kuitenkin ihan sellaiseen tunteeseen että nyt alkaa menkat, tänään on pp10 ja dpo 12 eli ihan normi menkkojen alku mulle. En enää intoile liikoja. Listaanpa tähän kuitenkin viikon alkupuolen sivuoireet niin muistan jatkoa varten: vatsassa nipistelyä, möyrintää, väsymystä, aikaisin heräilyä, lämpöä, pientä tissi- ja päänsärkyä, itkuherkkyyttä. Ei mitään herkkua jos ei tule toivottua tulosta ;)
 
Jonnuli Minkä ikäinen kaveri sulle laitettiin? Mulle sanottiin viimeksi klinikalta, että pitäisi pp 10 näkyä testissä jos näkyisi. Ja siis kolme päiväinen oli kyydissä. Sen takia testaan aina hirmu aikaisin, pp 8 saanut jo niitä plussia. Sulla on aika lupaavalta kuulostavat oireet (oireettomuus) mielestäni.

HalleB Mulla alkaa myös yleensä vuoto tuhrulla jo hyvin aikaisin. Todella ärsyttävää. Onkohan tuo tyypillistä meidän tilanteessa? Mulla ei meinaan vielä pari vuotta sitten ollut kyseistä ongelmaa.
 

Yhteistyössä