Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Meriann siirto tehtiin 2-päiväiselle alkiolle. Eli sinun lekurin kaavalla mulla pitäisi huomenna näkyä testissä jos olisin raskaana. Oma lääkärini käski sinne veritestiin vasta pp14 ja yritän siksi venyttää testiä maanantaille niin ei ole niin pitkään siinä välissä jos nega pärähtää ruutuun.

Mä en muuten ole tuhruttelijoita, tai sinä päivänä kun vuoto alkaa, alkaa tuhrutkin vasta.
 
Jonnuli Meilläkin virallisesti tuo pp 14 mutta viimeksi sanoivat kun soitin klinikalle (en muista miksi) oli mulla pp 10 ja sanoin testanneeni negan niin kommointoi vaan, että olis jo näkynyt jos näkyis.

Tänään ultra. Kolme follia näkyi, yksi jonnekkin kadonnut...
 
Meriann me ollaan oltu ivf-hoidoissa keväästä -10 asti, joten loppusuoralla ollaan hoidoissa. Ei olla vielä oikein tarkasti lyöty lukkoon mitä seuraavaksi. Ainakin adoptio kiinnostaa myöskin alkioadoptio on vilahtanut puheissamme..nyt ei oikee jaksa edes miettiä, kun hoidot taas päällä.
Mulla on alkanu tuhruttaa vasta näitten hoitojen myötä. En tiiä johtuuko se sit endosta vai mistä..
Päätetään, että ne kolme riittää! Tsemppiä :)

Jonnuli tänä aamuna vasta alko kunnolla. Kiva, kun pääsee uuteen yritykseen!
Tsemppiä vielä viimeisiin piinapäiviin :)

Niin mulla tosiaan alko tänä aamuna menkat kunnolla ja huomenna soittelen klinikalle, et millo ultraillaan :) Jännää!
 
Huh, hulluksihan tässä vielä tulee piinailun takia. Arvon että testatako vai ei... tänäkin aamuna oli ihan menkkakipuolo ja pari viimeistä vuorokautta on ollut "märkä" olo mutta vuoto ei vaan ala. Onko teillä alkanut vuoto ja kivut lugeista huolimatta vai pitävätkö ne tehokkaasti vuodon poissa vaikka olisi kuinka menkkakipuja? Arvon nyt että testaanko tänään pp11 tai aamulla niin saisi sen pois päiväjärjestyksestä. Menen sitten keskiviikkona vielä veritestiin. Ärsyttävää kun on eka kerta eikä tiedä yhtään miten kroppa näihin lugeihin reagoi! Tarkemmin ajatellen maanantaiaamu voi olla erittäin huono ajankohta testata...

Meriann hienoa että on edes kolme follia, toivotaan että kaikki on priimakunnossa ja hedelmöittyvät =) me ei olla mietitty yhtään mitä hoitojen jälkeen, tunnustan että en edes tiedä mitä alkioadoptio käytännössä tarkoittaa. Ajattelin että jos vika on minun munasoluissani niin ehkä lahjasoluja voisi kokeilla. Tämän pidemmälle en ole päässyt enkä miehen kanssa jutellut asiasta.

Halle tsemppiä uuteen yritykseen, pidän kovasti peukkuja että lähtee loistavia folleja kasvamaan! =)
 
Jonnuli eikö olekin ihmeellistä, miten toi hulluus vaan kasvaa loppua kohden :p. Mä testasin PP13 ja silloin myös alkoi vuoto, lugeista huolimatta. Eli mulla ne luget ei ainakaan pitäneet vuotoa poissa. Mä niin toivon, että kierto siirtyi nyt alkamaan jo pari päivää aiemmin, jos vaikka seuraavalla kerralla saisi punktion jälkeen sen 3 päivää aikaa pitää niitä soluja siellä labrassa. Viimeksihän punktio oli ke ja siirto pe. Ja kotilääkäri minussa on niin sitä mieltä, että se viimeksi siirretty alkio olisi kupsahtanut jo sinne labraan, jos olisi ollut 1 viljelypäivä enemmän, kun ne muutkin oli niin huonoja :mad:.

Meriann, jeee 3 folliakin on hyvä. Tsemppiä punktioon.

Halle
, mä kuulun kanssa tuhruttajiin. Kierto on kyllä yleensä tasan 28 pv, mutta tuhru alkaa 2 – 3 pv ennen kunnon vuotoa. Tota en olekaan tullut ajatelleeksi, että johtuisi tuosta amh:sta. Tämä tuhruilu on alkanut tässä 5 vuoden sisällä, aiemmin sitä ei ole ollut. Koitahan nyt olla tarkkana sen oviksen kanssa, ettei mene tällä kertaa ohi.

Täällä on menossa KP10 ja vatsassa juilii, liekö ovis siellä kolkuttelee… Sieltä meitin klinikaltakaan ei ole kuulunut sen mun negailmoituksen jälkeen mitään. Olis niin kiva tietää tulevista aikatauluista jotain, jotta osaisi sovitella tätä muuta elämää sitten sen mukaan. Sitä paitsi mulla olisi niin paljon kysyttävää siltä lääkäriltä, kun olen oppinut kaikenlaista näitä keskusteluja seuratessani. Se varmaan tykkää :D.
 
HalleB Tsemppiä tulevaan koitokseen, se on aina jotenkin niin jännää. Oon vähän lueskellut adoptiosta ja musta tuntuu, että siinä on hirveät kovat kriteerit. Siis tottakai pitää lapsen parasta ajatella mutta tuntuu, että vain yli ihmiset saavat adoptoida.

Jonnuli Mua ihan jännittää sun puolesta. Mulla luget pitää vuodon pois. Viimeksi tuhruttelu alkoi neljän tunnin päästä siitä kun olisi pitänyt luge ottaa mutta en ottanut. Alkioadoptio on sitä kun sinuun siirretään jonkun toisen parin solulla aikaan saatu alkio. Yleensä kai ne on hoidoissa olleen pariskunnan ylijäämä alkiota joita ei haluta itse käyttää tai heittää roskiin. Luovutetussa munasoluhoidossa on se hyvä puoli, että lapsi on edes miehen biologinen. Alkioadoptio taas ilmeisesti halvempaa hommaa, kun alkiot jo valmiiksi olemassa.
 
Jonnuli kiitos! Ei mul oo millonkaa luget pitäny vuotoa pois. Viime siirron jälkeen mul oli lisäks Estradot-laastari, joka auttoi pitämään vuotoa pois vähän pitempään. Yleensä siinä kohin, kun Pregnylin vaikutus lakkaa, ni alkaa ihan armoton menkkaolo ja noin pp10-11 alkaa tuhruvuoto läpi.
Meillä vikaa myös miehessä, joten luovutetut munasolut ei välttämättä oo meidän juttu..tuota alkioadoptioo ollaan pyöritelty mielessämme..

Hiskias must oli parempi, et viime kierto meni ohi, kun oli niin outo kierto. Jospa tämän kierto on semmonen mun normaalikierto ja tulee hyvä solu ja se hedelmöittyy ja se siirretään ja ja.. :p
Mulla tuhru alkaa kans noin 2-3 päivää ennen yleensä ja ongelma alkanu tosiaan vasta täst parin viime vuoden aikaan.
Voi lekuri parka, kun pääset kysymys lappunesi vastaanotolle :D

Meriann me käytiin jo adoptio-infossa ja siellä kyllä saatiin se käsitys, että ihan normaaleille pariskunnille niitä lapsia annetaan eikä tarvitse olla mikään yli-ihminen. Mulla vaan edelleen tuntuu vahvasti olevan se toive, että saisin olla raskaana ja synnyttää.

on: perjantaina ultrataan ja follin koon mukaan laskeskellaan millon voisi olla ovulaatio/punktio.
 
Viimeksi muokattu:
Nega... vähän v*tuttaa. Vuoto ei alkanut vielä. Mies on jotenkin tosi positiivinen kaikesta huolimatta, ihmettelen sen rauhallisuutta. Mä stressasin juuri hoitojen kalleuttakin niin se ei taas niistä piittaa. Kaipa sekin suree omalla tavallaan, hänestä nimittäin oli enemmän kiinni että vasta 3,5 v sitten alettiin yrittämään ja hoidoissakin edettiin tosi hitaasti. No, se omasta navasta. Se vaan pitää lisätä että mun tosielämän ainoa tuttu joka on hoidoissa ollut, heillä tärppäsi eka IVF ja eka PAS, josta hän odottaa toista heille... tuntuu niin epäreilulta tämä elämä! Kiitos tsempityksistä kuitenkin! Kyllä meistä kaikista hyviä vanhempia tulee :)

Meriannille tsempit huomiseen, toivotaan hyvää saalista! Kiitos selvennyksestä alkioadoptiota koskien. Mä en ole varma miten laadukkaita miehen siittiöt on, joskus alkuaikojen testeissä muistan että niiden joukossa oli paljon epämuodostuneita ja hitaita, raja-arvot ovat kuitenkin melko matalia siihen kohtuulliseen laatuunkin. Mulla sama kun Hallella, haluaisin itse olla raskaana. Eikö muuten adoptiossa ole joku yläikäraja? Meillä mies on nyt 38 ja muistelen ettei enää monta vuotta siihen ylärajaan olisi...

Halle hienoa että sulla on jo noin hyvässä vauhdissa kierto, nyt munasolu ei saa karata! Onko tämä myös "luonnollisempi" kierto?

Toivotaan että Hiskias saat vastauksen pian ja pääset jatkon suunnitteluun!
 
Viimeksi muokattu:
Jonnuli Voi ei... Toivottavasti jaksatte vielä hoitoja. Mikä on teidän suunnitelma?

Aamulla punkio ja kolme solua löytyi. Perjantaina siirto jos jotain siirrettävää vielä silloin. Huomenna aamulla soittaavat tilannekatsauksen. Ihmeen hyvin meni koko homma. En ottanut tällä kertaa rauhottavaa lääkettä ja päästiinkin melkein heti lähtee kotiin.
 
Jonnuli, voi ei :hug:

Halle, tsemppiä ultraan. Mulla asuu syvässä sama tahtotila, että haluaisin itse olla raskaana ja synnyttää, joten siksi en ole edes ajatellut muita vaihtoehtoja.

Meriann, miten solut jakselee?
 
Huih, en ole kirjoittanutkaan mitään pitkään aikaan!

Jonnulille voimia kovasti! Inhottavaa, että tuli pettymys. :hug:

Meriannin tilanne kiinnostaa myös täällä. Toivottavasti sait hyviä uutisia! Niitä tarvittaisiin täällä.

Hiskias: Mä en tiedä vielä piikitysten alusta mitään varmaa. 0-ultra piti olla tänään, mikäli menkat vaan tulisi ennen sitä. No, eihän ne tietenkään tulleet, kuin n. 4h tuon ultra-ajan jälkeen... :stick: Aika siirrettiin kuitenkin jo perjantaiaamuksi, joten onneksi ei kauaa tarvitse odotella. Tuolloin katsotaan, ettei ole kystia (peukut pystyyn!!) ja sitten varmaan aletaan piikitellä. Ihan tarkkaan en sitten tiedä, lasketaanko vielä jotain parempaa aikaa piikitysten alulle, kun joskus oli puhe, että keskiviikko olisi paras päivä, jolloin punktio ei osuisi viikonlopulle. Mutta toivottavasti tuo perjantaikin kelpaisi, ettei tarvitsisi enää odotella yhtään... ;)

Kaikille tsemppiä! Täällä jännittää oma tilanne ja tuleva hoito kovasti sekä lisäksi teidän kaikkien muiden tilanteet. Sovitaan nyt, että kaikki low-amh:t raskautuu ja todistaa mokomat hormonit turhiksi, jooko?!? :D
 
Just soittelin klinikalle ja kaksi hidasta sinnittelee. Siirto huomenna jos vielä elossa eli viljellään taas se kolme päivää. Olivat tällä hetkellä kaksi soluisia.

Vienda Tsemmppiä tulevaan hoitoon. Toivotaan, että me kaikki vielä vauvat saamme.
 
Kiitos tsempityksistä! =) nyt alkaa jo unohtumaan pettymys pikkuhiljaa. Olen aika onnellinen että pääsin lugeista, niistä tuli kaikkiä ällöoireita.

Pidetään peukkuja Meriann niille kahdelle, mitä jos kaksi sinnittelee aamuun, siirretäänkö teillä kerralla ne?

Viendalle onnea uuteen kiertoon! Hyvä että menkat alkoivat. En osaa sanoa tuosta parhaasta päivästä aloittaa piikitys, taitaa olla niin yksilöllistä että kuinka nopeasti ollaan punktiopäivässä. Mulla esimerkiksi on normaalisti ovulaatio kp 10-13, tässä IVF:ssä punktio oli jo kp 10. Aloitin piikitykset lauantaina ja se oli ihan ok aloitus mulle.

Meillä on tosiaan välikierto ja sitten ehkä uusi yritys. Olen vähän pohtinut työstressiä (joka tulee jatkumaan joulukuun alkuun) ja haluanko tehdä kallista hoitoa sen aikana. Lisäksi mun kilpirauhasen vasta-aineet olivat koholla tai viitearvon rajalla mutta kuitenkin. Ajattelin käydä ensin mittailemassa kilpirauhasarvot ja selvitellä ensin miten nuo vasta-aineet voi vaikuttaa raskautumiseen. Ne multa otettiin lapsettomuuslääkärin kehoituksesta ekaa kertaa. Jostain olen ymmärtänyt että silloin monille määrätään kortisonia auttamaan kiinnittymistä, vasta-aineet voi hylkiä alkiota muuten. Siksi siis voi olla että aloitetaan lokakuun lopun sijaan hoito marraskuun lopussa. Mutta täytyypä mietiskellä asiaa!

Mitä Hallen ultraan kuuluu?
 
Kävi sitten niin kuin vähän aavistin, kumpikaan alkioista ei ollut siirtokelpoinen. Toinen oli pysähtynyt siihen kaksisolu vaiheeseen ja toinen fragmantoitunut. Tähän päättyy meidän hoito yksityisellä. Pyydettiin lähete julkiselle mutta pahoin pelkään, että hylkäävät lähettee.
 
Jonnuli :hug: voi harmi : / Kannattaa ottaa se kortisoni avuksi hoitoon, kerta niitä vasta-aineita löytyy!
Juu tää on ihan luomu-kierto!

Hiskias mulla tuntuu ajatukset vaihtoehtojen suhteen muuttuvan aika tiuhaan. Oltiin jo aika varmana menossa adoptio-neuvontaan, mutta tänä syksynä on tullu tosi vahvasti sellanen tunne, että haluan kokea raskauden ja synnytyksen. Pitää yrittää kuunnella mitä sydän sanoo..

Vienda miltäs ultrassa näytti?

Meriann voi ei :hug: Oon tosi pahoillani! Mitäs sitte meinasitte, jos eivät julkiselle huoli?

on: Kävin tänään kp 6 ultrassa. Oikealla näky kolme n.10mm follia, jotka oli kasvanu sinne ihan ilman lääkkeitä. Saas nähdä jatkaako kasvua 1, 2 vai 3. Sunnuntaina aloitan ovistestit ja jos illalla plussa, ni voin pistää Pregnylin ja tiistaina punktio. Muuten maanantaina ultra ja luultavasti keskiviikkona punktio. Saas nähdä kui ämmän käy!
 
HalleB Vau, sulla kasvaa hyvin folleja ilman lääkkeitä. Miksi teille tehdään ivf ilman stimulaatiota?
Meilläkin mieli muuttuu yht äkkiä. Päätimme, että jos saamme rahat kasaan (vanhempien kukkarolle kerjäämään) aloitamme uuden hoidon yksityisellä vielä mahdollisesti tämän vuoden puolella. Satuin eilen näkemään lääkäriämme ja kovasti vielä positiivisella mielellä hän oli.

Lueskelin juttuja ja kokemuksia DHEA:sta. Ja päätinkin kokeilla sitä. Laitoin tilauksen vetämään britteihin. Tässä olis vajaa pari kk aikaa syödä sitä. Ei ole mitään menetettävää (paitsi hiukset joidenka lähtö voi olla yhtenä sivuvaikutuksena :O)
 
Meriann liitin aiemmin artikkelin tuosta ivf:stä luonnolliseen kiertoon. Mun munasarjat on niin vaikeasti stimuloitavat ja lääkemäärät tosi suuria eikä niillä muilla soluilla tunnu tekevän mitään. Yksi hyvä solu ja siirrettäväksi kelpaava alkio ollaan vaan yleensä saatu, joten turhaan sekotetaan päätä ja kroppaa kamalilla määrillä lääkkeitä, kun lopputulos on sama.
Lääkäri sanoi, että jos en olisi näin nuori ja taustalla kohdunulkoinen raskaus, ni omilla hoitoja ei kannattas enää jatkaa. Tää syksy kokeillaan vielä omilla ja sit mietitään jatkoa. Hänen mielestään luovutettuja munasoluja kannattaisi kokeilla vaikka myös miehessä on vikaa.
Hienoa, että lääkäri antoi vielä toivoa!:)
 
HalleB Vau, sulla kasvaa hyvin folleja ilman lääkkeitä. Miksi teille tehdään ivf ilman stimulaatiota?
Meilläkin mieli muuttuu yht äkkiä. Päätimme, että jos saamme rahat kasaan (vanhempien kukkarolle kerjäämään) aloitamme uuden hoidon yksityisellä vielä mahdollisesti tämän vuoden puolella. Satuin eilen näkemään lääkäriämme ja kovasti vielä positiivisella mielellä hän oli.

Lueskelin juttuja ja kokemuksia DHEA:sta. Ja päätinkin kokeilla sitä. Laitoin tilauksen vetämään britteihin. Tässä olis vajaa pari kk aikaa syödä sitä. Ei ole mitään menetettävää (paitsi hiukset joidenka lähtö voi olla yhtenä sivuvaikutuksena :O)
Moikka !
Olen myös kiinnostunut kokeilemaan DHEA, mutta mistä sitä saa ja millaisella annostuksella ? Mistä olet lukenut ko. valmisteesta ?
Kiitos tiedoista jo eukäteen !!!:wave:
t. maariaa
 
maariaa: Mun blogissa on pari linkkiä DHEA:sta kertoviin juttuihin. Itse laitoin tilauksen Jenkkeihin, saas nähdä vaan, tuleeko se koskaan perille... :D

HalleB: Ultrassa oli onneksi kaikki ok. Ei montaa follikkelin alkua mutta se nyt oli tiedossa muutenkin... Toivotaan, että niitä sieltä jokunen lähtisi kasvamaan. Piikittelyt alkaa tosin vasta ensi torstaina, joten odotteluahan tämä on taas kerran.
 
HalleB Onnea punktioon. Toivottavasti tuo folli sisältää oikein valioyksilön. Missä päin suomea asustelet? Meinaan sitä, että oot saanut pregnyliä. Mä sain viimeksi reseptin johonkin korvaavaan lääkkeeseen kun ilmeisesti ei pregnyliä löydy apteekeista. Onneksi mulla oli tallessa yksi pregnyli. Tuo korvaava oli aika paljon kalliimpi lääke.
 
Meriannille pahoittelut munasolutilanteesta :hug: toivottavasti siitä DHEA:sta on apua.
Vienda pääsee vielä nopeammin kokeilemaan! Kertokaahan sitten kokemuksia. Oletteko kumpikaan kysyneet lääkäriltä?

Hallelle tsempit punktioon ja sitten perjantain siirtoon! Nyt tulee varmaan hyvä kierto, toivotaan näin!:)

Mulla oli kanssa pregnyleitä hankittuna silloin kun niitä sai, lääkäri käski hakemaan koko reseptin kun saatavuuden kanssa on täällä pks:lla ongelmia.
 

Yhteistyössä