Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Betsy, mun fsh-oli jo yli vuosi sitten korkea kun aloitin käynnit Helsingin Väestöliiton klinikalla. Amh:ta ei vaivauduttu ottamaan. Ainoa toimiva hoitomuoto olisi ollut ivf, näin myös lääkäri sanoi tulosten tultua. Lääkäri kuitenkin lykkäsi ja lykkäsi ivf:ää ja lopulta vaihdoin klinikkaa oltuani lähes vuoden Väestöliitossa vaille asianmukaista hoitoa.

Nyt kun amh mitattiin vihdoin, se on 0,2. Munasarjat eivät enää reagoi pistoksiin eikä ivf:ssä päästä alkua pidemmälle kun munasoluja ei kehity kuin yksi.

Eli neuvon hakeutumaan asiantuntijalle pian. Varmista, että lääkärisi oikeasti osaa hoitaa matalan amh:n tapauksia. Kaikki eivät todellakaan osaa ja hoitojen taso vaihtelee yksityisillä klinikoilla vaikka hintataso onkin suht sama.
 
Takas taas, alkaa olemaan jännittäviä hetkiä pian. Femarat syöty kp2-kp6 eli viimeiset tänään. La ultra ja todellakin odotan paljon folleja, tai viis tai kolme, edes kaks ois kiva. Oon ottanut DHEAn lisäksi royal jellya, Q10, wheat grassia, omega3, flax seed kapseleita, foolihappoa, multivit ja total greens jauhetta. Jos nyt ei tuu muniksia, niin ei millään.
Munasarjat tuntui kovasti viime oviksesta kk:iin, parin päivän tauko ja taas alkoi tuntumaan. Jotain tapahtuu, mutta pelkään, että se on huonoa. Oon tuntenut ne jo n. Vuoden eli oisko menopaussioireita?? Oon 40 v.
Voisin kirjoitella tän ketjun lisäksi myös "Yksinäinen nainen hed.hoidoissa", "IVF hoidoissa oleville/joutuville", mutta niin haluaisin kohta "Alk.siirrossa onnistuneille" ketjuun.
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
Bridge, tsemppiä ultraan, toivottavasti DHEAsta on ollut apua! Pitkä lista on sullakin noita lisäravineita käytössä, meidän klinikalla oli ehdoton kielto tuolle omegalle. Se ilmeisesti ohentaa verta ja on siksi riski punktiossa. En nyt muista tarkkaan miten pitkä tuo varoaika oli, mutta kannattaa varmistaa omalta klinikalta, että mitä ovat siitä mieltä.

betsy, tuo punktio on kaikille niin yksilöllinen juttu, että siihen on vaikea antaa vinkkejä. Reipas mieli lienee se kaikkein tärkein, ekan kerran jälkeen tietää, miten kroppa siihen reagoi, itselläni ei koskaan ollut mitään sen suurempia kipuja, kunhan muisti kunnolla hengittää, niin lääkkeet ei laske sykettä. Peukkuja punktioon!

Kaikille muille tsemppiä vaiheisiinne ja hyvää syksyä (y)
 
Kiitti Hiskias, ultra oli tällä kerralla parempi. Kolme follia (edellisellä kerralla kaksi): 16 mm ja kaksi 11-12 mm. Nyt orgalutran ja olisko ollut puregon (sain vain piikit, en pulloja). Ma uus ultra ja ke mahdollisesti punktio.
Uskon lujasti, että DHEA ja mun lisäravinnereservi on tuottanut parhaat munasolut ja plussaan kolmen viikon päästä. Näin on! Aika alkoi matelemaan nyt.
Lääkäri sanoi Femaran olevan nyt suosittu (ainakin täälläpäin) ja uskoi sen tehoavan ja tuottavan enemmän folleja. Kertoi, että joku 43-vuotias sai neljä follia. Mun varasto on näköjään vähän kitsas, mutta eihän sitä tarvitse kuin yhden. Oli kuit mukavampi kerta, sillä lääkäri kertoi edes jotain lääkkeistä ja konsultti jutteli tovin kans. Hyvillä mielin kohti raskautta ja pienokaista :)
Tsemppiä muille, me onnistutaan kyllä näillä vähilläkin varastoilla.
 
Nähtävästi mun follit tekee, mitä haluaa ja ei tottele yhtään. Johtofolli on 20 mm, joka varmaan karkaa ennen ke punktiota. Toinen oli 14 mm ja kolmas edelleen 12 mm eli näistä ei taida kypsiä tulla. Epätoivo yrittää puskea päälle.
Tänään ovidrel ja punktio 34.5 h päästä ke aamuna. Sanoi toimivan paremmin näin, eikä 36 h päästä. Itsekin ajattelen, että parempi näin ettei karkaa.
Minkä kokoiset follit on toiminu teillä?
 
Bridge tsemppiä punktioon, toivottavasti löytyis soluja useampi!

Miulla on Terolutit käytössä, torstaina alkaa Synarela -sumuttelut. Mahdollinen punktio marraskuun ekalla viikolla. Jännittää toi Synarela, oon yleensä aika lääkekielteinen mut, näköjään kun on tällänen asia kyseessä, niin on se ja sama mitä myrkkyjä kehoonsa työntää.
 
Kiitos Wawwi tsempistä, sehän auttoi :) jännitin vähän taas, mut enenmän neulan laittoa suoneen kuin itse punktiota. En herännyt ronkkimiseen, joten kaikki hyvin. Vähän tuntuu, muttei sen enempää kuin normi oviksen jälk munasarjakivut.
Kolme saatiin talteen!!!! Oon onnellinen. Yksikään ei karannut, vaikka pelkäsin johtofollin menevän omia aikoja. Huomenna hedelmöitystilanne.
Hyvä olo, toiveikas.
 
Veera_M Kamalaa, että sun kohdalla hoidot meni noin :(! Olen huomannut, että hirveen tarkkana saa itse olla lääkäreiden kanssa. Silloin kun mun AMH-arvo oli 1.3 ja FSH normaali, lääkäri sanoi, että mun ei tarvitse huolestua tosta AMH-arvosta. Sitten vaihdettiinkin muista syistä lääkäriä ja tämä sanoikin, että AMH-arvo kannattaa ottaa uudelleen ja tarkistaa ettei se ole laskenut. No se olikin sitten laskenut tuohon 0.3:een. Aloitettiin sitten heti IVF-hoidon suunnittelu ja nyt perjantaina olisi punktio.

Hiskias Kiitos tsempeistä! Olen saanut mun huonolla arvolla kasvateltua 7 munarakkulaa, joista kaksi saattaa olla liian pieniä punktio päivänä. Ihan tyytyväinen olen, mutta mua pelottaa tosi paljon, että mitä jos ne ovatkin kaikki tyhjiä tai raakoja tms. Nooo mutta perjantaina on punktio ja sitten ollaan taas vähän viisaampia.

Bridge Onnea saaliista! Toivotaan parasta ja paljon tsemppiä sinne!

Voisitteko muuten valaista mua hieman tuosta DHEA:n käytöstä? Lääkäri sanoi, että mun ei kannata enää tähän IVF-hoitoon sitä ottaa, koska hoito tuli yllättäen ja nopeasti. Mutta siis voiko sitä syödä myös koko IVF-hoidon ajan? Vai pitääkö se jossakin vaiheessa lopettaa? Oletteko kokeneet hyödylliseksi ja minkälaisia sivuoireita tulee?

Luin myös jostain, että liika DHEA voi olla myös haitaksi hedelmällisyydelle. Joku selitti joistakin arvoista jotka kannattaisi ottaa ennen kuin alkaa DHEA:ta syömään. Mutta en nyt löydä sitä keskustelua enää mistään. Onko jollakin jotakin tietoa tästä?
 
Kiitos tsempeistä Hiskias. Lämmitti myös sydäntä, että joku vielä muistaa minut. <3 En ole pariin vuoteen tällä palstalla käynyt muutoin, kun katsomassa vanhojen "tuttujen" kuulumisia, ja olet yksi heistä!


Kirjoitan nopeasti omia kuulumisia, koska pitää rientää töihin. Luulisin, että joku saa niistä toivoa itselleenkin.

Ollaan edetty 6.ivf:ssa viikon verran pistoksilla (Gonal-f). Eilisessä ultrassa näkyi peräti 11 suhteellisen tasakokoista rakkulaa, eli vaste on ollut hyvä, ellei jopa NORMAALI. Lääkäri ei ollut uskoa, kun sanoin että amh:ni oli 0.4 kaksi vuotta sitten mitattuna. Silloin rakkuloita kasvoi kokonaiset 4. Hänen piti oikein tarkistaa labroista, etten puhu lööperiä. :cool: En tiedä voiko raskaus olla syypää tähän muutokseen, ei osannut sanoa gynekään. Totesi vain, että joskus tilanteet muuttuvat, eikä tiedetä miksi.

No, ei hän meinannut uskoa kyllä sitäkään, että viimeisimmässä hoidossa mulla oli vain 6 pistopäivää ja kaikki solut olivat silti kypsiä (ja tuli lapsi!). Luki hoitokertomusta ja toisteli vain, että "ei voi olla totta..". :LOL: Mutta niinhän vajaatoimintaiset munasarjat toimivat. Paljonko teillä on ollut pistopäiviä ennen punktiota? Meillä tulee nyt viikonloppu todella huonoon saumaan, ja piti tehdä päätös, tuleeko pistopäiviä 7 vai 10, ja gyne valitsi jälkimmäisen. Mua pelottaa todella, että mun nopeat solut ehtii ylikypsyä, ja limiskin härskiintyy ja mitä kaikkea.

Jännityksellä tulevaan. Täytyy vielä kuitenkin sanoa, että toisen lapsen yritys hoidoilla menee jo ihan eri meiningeissä. Voimia ja halaus teille kaikille, joilla on kovemmat panokset piipussa!
 
Betsylle onnea punktioon! 7 kuullostaa hyvältä, ei varmasti kaikki ole tyhjiä. Kerrohan saalis kun tiedät.
DHEAta ei ole hyvä ottaa pistosten/hormonien aikana, se voi vaikuttaa niiden toimintaan. Jos tämä kerta ei onnistu, aloita heti niiden ottaminen. Sitä ennen kannattaa tosiaan mitata se oma arvo, en myöskään muista, mikä testi se on, mutta eiköhän lekuri tiedä.
Mulla DHEA aiheutti rasvaisen ihon kasvoissa ja muutamia finnejä. Joillakin taas tulee akne, jos on sille taipumusta. Hormonihan se on eli vähän pinna tiukalla ja voi samantien tulistua. Ei mikään sosialisoimispilleri, mutta ei niin paha etteikö sitä voisi ottaa. Kolme kk minimissään, jolloin saat parhaat solut.
ON: sain tiedon eilen, että kaikki kolme olivat hedelmöittyneet, ihanaa! Jotenkin parempi mieli ja luja usko, että tämä onnistuu. Huomenna yhden 3pv alkion siirto ja muut kaksi pakkaseen. Tietenkin, jos ovat vielä hyvässä kunnossa ja elinvoimaisia.
Jännittää, mutta hyvällä tavalla. Piinapäiviä tulossa!
 
Bridge Voi ihanaa, että kaikki kolme hedelmöittyvät! Nyt vaan toivotaan parasta! Mulla punktio meni tosi nopeasti ja kivuttomasti. Sieltä löytyi 12 follikkelia, joista osa ilmeisesti tosi pieniä, koska niistä ei mulle edes mainittu mitään maanantain ultrassa. Seitsemän munasolua löytyi sisältä mikä oli se määrä mitä odottelinkin. Nyt hyvä fiilis! Mutta huomenna saa kuulla sitten tuomion hedelmöittymisestä.
 
Betsy, seitsemän on tosi hyvä! Kerrohan heti, kun saat tietää hedelmöittymistilanteen. Onko sulla ma vai ke siirto?
Nyt on pienokainen, 7-soluinen, 2-luokan alkio kyydissä! Ihmeellistä, tästä se alkaa. PP0 tänään. Oli hieman fragmentoitunut, mutta ihan hyvä kuitenkin.
Siirto oli epämiellyttävä. Eivät sanoneet, että rakon on oltava täynnä, joten täyttivät sen. Kesti n. Puol tuntia koko hommassa. Emättimeen laitetut välineet sattui ja lääkäri liikutteli niitä välillä kun odoteltiin tekopissaa rakkoon. Antibioottikuuri nyt päälle ettei tuu rakon tulehdusta.
Seinän takana alkoi poraaminen ja vasarointi, että sellaista "musiikkia" taustalla. Toivottavasti pikkunen ei säikähtänyt. Taidan nyt siirtyä aktiivisempaan ketjuun piinailemaan.
Alhainen AMH ei tarkoita "ei ikinä raskaaksi"! Tähän minä uskon.
 
Bridge Hienoa, että sait kyytiläisen matkaan vaikka toimenpide tuottikin ongelmia! Aika outoa, että ne ei maininnut sulle mitään, että rakko täytyy olla täysi! Onnea ja tsemppiä piinapäiville! Pidän peukut ja varpaat pystyssä!

Viisi solua on hedelmöittynyt! Meille tehdään pidempi viljely joten katsotaan montako pysyy vielä matkassa mukana. En tiedä vielä tehdäänkö meille ollenkaan tuoresiirtoa. Koska lääkäri ja myös me olimme sitä mieltä, että olisi fiksumpaa laittaa solut pakkaseen ja tehdä seuraava IVF suoraan perään vielä kun soluja on saatavilla. Mulla tosiaan laski se AMH niin nopeasti, että ei voi tietää kauan homma pelittää.

Onko kellekkään tehty uutta IVF:ää heti seuraavaan kiertoon ilman välikiertoa? Mietin vain miten munasarjat jaksaa heti perään tuottaa lisää soluja...
 
Onnea kyytiläisestä Bridge ja pitkää pinnaa piinapäiviin !!

Betsy mie oon myös miettiny oisko järkevämpää tehä toine ivf heti perään ilman tuoresiirtoja, mut oletan että haluavat Naistenklinikalla ainakin miun kohdalla tehä tuoresiirron. Tosin meillehän ei oo luvattu kuin yksi ivf alustavasti... Toivottavasti se riittää.

Mie oon sumutellu Synarelaa torstaista asti, kamalan makusta litkua ! Mitään kummosempaa sivuoiretta en oo huomannu, toivottavasti ei tulis jatkossakaan.
 
Bridgen alkiolle tsempit! :) Kuulostaa ikävältä tuo rakon täyttö, huh.
Betsyllä hyvä hedelmöittymis-%! Toivottavasti jakaantuvat myös hyvin.
Wawwi, meillä kun punnittiin pitkän ja lyhyen hoidon välillä, oli lääkärin mielestä vaarana munasarjojen nukahtaminen liiaksikin. Onko täällä muilla kokemuksia pitkä vs.lyhyt hoito, ja miten kävi?

Aika jännä idea tuo 2 peräjälkeistä hoitoa, en ole kuullutkaan. Voikohan siinä käydä niinkin päin, että ensimmäinen kierros boostaa munasarjoja toimimaan vieläkin paremmin? Hmm. Tavallaan, kun ovat jo "virittyneessä tilassa".

Multa punktoitiin tänään uskomattomat 12 munasolua! Osa meni varmaan "yli", niinkuin tuossa aiemmin pohdiskelin, mutta tää on kyllä paljon paremmin kuin osasin toivoa. Eihän siellä kasvanut noin montaa rakkulaakaan. Tilanteet siis voivat muuttua, paljonkin. Nyt vaan toivotaan, että hedelmöittyvät...
Ja sitten vielä kiinnittyäkin pitäisi.. Tässä pelissä on ihan liikaa muuttujia!
 
Viimeksi muokattu:
wawwi Mites sulla hoito etenee?

tuba factor Muuttjia tosiaan on paljon, mutta toivotaan parasta! Tuo 12 munasolua on kyllä todella hyvä saalis!

Mä sain valitettavasti tänään tiedon, että kaikki alkiot ovat lakanneet jakautumasta. Kaikki meni todella loistavasti hedelmöittymiseen asti. IVF-hoito oli mielestäni yllättävän helppo piikityksineen ja punkitioineen päivineen. Munasoluja tuli hyvin ja hyvä määrä hedelmöittyi. Olin siitä positiivisesti yllättynyt.

Maanantaina meille soitettiin, että 4 alkiota on vielä hengissä, mutta ovat hitaita jakautumaan. Ne olivat viisisoluisia, kun niiden olisi pitänyt olla jo 8 soluisia. Nyt sitten tänään sain tiedon, että kaikki on menetetty. Mieleni on todella maassa. Mutta te kanssasisaret ymmärrätte varmasti miltä tuntuu.

En nyt sitten tiedä kuinka tästä jatketaan. Ovatko soluni aina sitten jotenkin huonolaatuisia? Onko tässä nyt sitten lopultakin se syy miksi en ole tullut raskaaksi? Mitään muuta vikaa musta ei ole aiemmin löydetty ja AMH-arvokin laski vasta nyt. Alkaa tuntua siltä, että biologista lasta en ainakaan tule saamaan. Luin kyllä netistä, että DHEA saattaisi auttaa myös munasolujen ja alkioiden laatuun. En ole vielä pääsyt keskustelemaan lääkärin kanssa asiasta. Onko kellään muulla samoja kokemuksia?
 
Voi betsy, todella murheellista kuultavaa! :( Miten teillä on aiemmat hoidot menneet, ja onko aina tehty hedelmöitys ivf:llä?
Meillä siirryttiin icsi:iin, kun hedelmöittyminen oli aina huonoa, ja tämän jälkeen alkioiden määrä parani, suhteessa saatuihin soluihin. Miehen siittiöissä siis ei ole vikaa. Mulle on tehty yhteensä 6 ivf/icsi -hoitoa, ja vaihtelua on ollut ihan hirveästi. Ensimmäinen hoito tehtiin vuonna 2006, kun munasarjojen vajaatoimintaa ei vielä ollut (ainakaan todettuna) ja 28:sta punktoidusta munasolusta(!) saatiin vain 3 solua siirtoon. Nekin parhaimmat oli 2-luokkaa. :cry: Kyllä olin romuna silloin, kun ei ollut ikääkään kuin parikymmentä ja risat.
Tällä siis haluan sanoa, että tulokset voivat vaihdella, vaikka tuntuisi toivottomaltakin. En kuitenkaan halua vähätellä yhtään, ja kyllä silloin on erityisen harmillinen tilanne, kun ei siirtoon päästä ollenkaan.



*
Kirjoittelen omia kuulumisia hieman myöhemmin, mutta oleellisin: saatiin 1 alkio siirtoon tänään, ja toiveet ovat jälleen korkealla. Vielä kun muistaisi kaikki lääkkeet ajallaan, eli kortisonit aamuisin, lugesteronit kolmasti ja Gonapeptyl kuudentena päivänä. Plus miniaspiriini ja raskausvitamiini, jotka omaehtoisesti aloitin. Tuntuu että välillä on ihan sekaisin, että mitä on tunkenut ja mihin.:cautious:
 
Anteeksi kun tuppaan yks kaks. Tarina on pitkä mutta tulin kysymään lähinnä yhtä kokemusta. Mun amh on nykyisin jo alle 0,2. Onko teillä likat kokemusta toimiiko Letrozoli meikäläisillä? Mä siis ajoittain kyl ovuloin ja tullu luomuna raskaaksikin, viimels keväällä (joista ei vauvoja) mutta esim pistoksiin mun munasarjat reagoi erittäin heikosti.
Nyt toivoisin PAS siirtoa (1 lahjasolualkio) lähes luomukiertoon joten mietinnässä on toi Letrozoli. Omaa kokemusta ei oo. Kiitos jos jaksatte laittaa kommenttia <3
 
Tuba, onnea kyytiläisestä! <3 Tosta pitkästä ja lyhyestä kaavasta, mie päätin nyt ivf-ensikertalaisena etten kyseenalaista (ääneen) lääkäreiden ajatuksia siitä mikä on meidän kohdalla parasta. Kieltämättä oon ite samoilla linjoilla pitkästä kaavasta, tuntuu hullulta lamauttaa kehon oma hormonitoiminta kun se jo valmiiksi hitaalla käy. No, toivotaan parasta...

Tammityttö, en tiiä vastaako tämä millään tavalla kysymykseesi kun aloittelija vielä hoitojen ihmeellisessä maailmassa olen, mutta miulla oli Letrozol kahdessa viime kierrossa käytössä. Molemmissa kasvoi follikkeli hienosti, mutta ensimmäisessä kierrossa ovulaatiota ei tapahtunut ainakaan lämpöjen perusteella, toisessa kierrossa oli apuna Pregnyl enkä ovuloinut.

Betsy, pahoittelut ja halaus ❤❤ Oon lukenut DHEAn vaikutuksista ja varsinkin meidän vähämunaisten tapauksissa tuntuu muutaman kuukauden käytöstä olevan enemmän hyötyä kuin haittaa. Jos meillä ei tästä ivf:stä minkäänlaisia tuloksia tule, aion mie ainakin ehdottaa lääkärille sitä, haluan kokeilla kaiken mahdollisen, josta tiedetään jotakin hyötyä olevan.

Mie oon nyt tasan viikon Synarelaa sumutellut. Ensi keskiviikkona ensimmäinen ultra ja piikitykset alkaa, punktio marraskuun ekalla viikolla.

Epätoivoa, surua, väsymystä, raivoa, itkua ja pienenpieni toivon pilkahdus, tälläset fiilikset ollu tämän viikon. Eilisestä illasta ei meinannu tulla yhtään mitään, silmät punasina itkin monta tuntia. Vähä väliä kokosin itteni iha sitä varten että voin käydä itkemää uudestaan kun pilkon puita, kuorin bataattia tai kun lyön pääni kaapinoveen. Rankka päivä.

Miten hei alkionsiirron jälkeen, onko mitään rajoituksia esim. fyysisen rasituksen välttämisestä tms.?
 
Mitä Tammis aattelit että mihin sen pitäisi auttaa??

Mä sain kerran letroilla kolme follia kasvatettua isoiksi. Maximi menopurilla aina vaan yksi. Mut siis letroillakaan harvemmin enempää kuin 1.

Mulla on koitettu molempia, pitkää ja lyhyttä stimulaatiota. Kumpikaan ei siis kasvattanut kuin yhden follin. Mut ei se pitkä myöskään haittaa tehnyt. Ja amh tosiaan silloin joskus sen 0.2.

Ja on täällä raskautunut porukkaa myös alle sen luvun.

Ja Dheasta sain ikäviä sivuoireita ja lopetin senkin lyhyeen.

Pahoittelut Betsy jakautumisongelmasta.

Mutta lippu korkeella, meillä vähämunaisillakin on mahdollisuus raskautua. Nimim. Rv 22 täynnä.
 
Viimeksi muokattu:
Betsy, oon tosi pahoillaan! Ymmärrän sun tuskan. Älä nyt kuitenkaan vielä luovuta, ootta vielä hyvässä iässä. Oon lukenut paljon AMHsta ja törmäsin tarinaan, jossa todella alhainen AMH muuttui suht normaaliksi ilman poppaskonsteja. Jotenkin en usko, että alhainen arvo olisi lopullinen. DHEA on hyvä vaihtoehto, kokeile sitä. 3 kk minimissään (mulla vain 2.5 kk) ja silloin solut olisivat parhaimmillaan hedelmöitykseen. Saahan sitä koittaa luomustikin tuona aikana, positiiviseen tarinaan myös tästä olen törmännyt. DHEA toimii myös eri tavalla eri ikäisille, paremmin alta 35:lle, joten googlai vähän. Itse söin myös gelee royalea, wheat grass jauhetta, multivitaa, probiootteja, foolihappoa ja omega3sta. Tulosta en tiedä, mutta tiedän, että oon ainakin koettanut. Voihan se ukkokin ottaa ravintolisiä/vitamiineja supersiittiöiden saamiseksi.

Tammis ei ne letrot (Femara) mullakaan tuottanut kuin kolme follia, joista yksi oli B (kakkos) luokan ja tuoreena siirretty. Muut kaksi oli jotain CC luokkaa eli ei laitettu pakkaseen. Mulla myös ikää 40, joten ei voi toivoa kovinkaan hyvää saalista saati sitten huippuluokkaisia. Lekuri sanoi jonkun 43 vuotiaan saavan 4 follia femaralla, joka on mun mielestä tosi hyvä. Ei se määrä vaan laatu! Edellisellä kerralla oli kaksi follia normipistoilla, mutta taisivat karata molemmat. Oon syönyt DHEAta, jonka pitäisi tuottaa paremman laatuisia folleja ja joillekin lisäksi enemmän folleja. Taitaa olla hyvin henkilöstä riippuvaa. Sivuoireet ei ollut pahoja, vähän rasvaisuutta naamassa ja hiukka pinna kireällä.

Ä74 on kyllä hieno ja kannustava esimerkki alhaisen AMHn omaaville. Toivoa siis on ja yksi riittää!

Tuba, tervetuloa piinailijoihin! On tää yhtä piinaa, aika matelee ja kaikki ajatukset tuolla alhaalla :D Laita vaikka puhelimen kalenteriin muistutus, jos pelottaa, että jää jotkut lääkkeet väliin. Mitä lääkäri sanoi tuosta miniaspiriinista? Oon lukenut siitä ja täällä itsekin otan sitä omasta kotilääkärin määräyksestä. Monen päivän alkio sulle siirrettiin? Onnea matkaan!

Wawwi, sulla on kyllä kova odottelu. Tunteiden vuoristorata on tuttua. Anna tunteiden tulla, tiedosta ne. Tämä on raskasta aikaa, mutta tien päässä odottaa palkinto. Toivo on se, jolla me mennään eteenpäin. Ja rukous ainakin mulla. Ootko kokeillut mindfullnessia? Se voisi lieventää rankempia hetkiä. Youtubesta löytyy helposti. Alkionsiirron jälkeen ei tule mieleen fyysinen rasitus. Minä ainakin kävelin jalat yhdessä, hyvin hitaasti, uskaltamatta yskähtää :D Ainakin kiinnittymiseen asti yrittäisin välttää raskaita hommia, muttei kuitenkaan täyslepoa, koska kohdussa pitää olla hyvä verenkierto.

ON: PP6 menossa ja piina pahenee! Tein ensimmäisen testin aamulla ja negahan se. Päätin kuitenkin testata joka aamu tästä lähin. Ei minkäänlaisia oireita, vain kovaa väsymystä, joka johtunee progesteronista ja aivastelua, joka johtuu ilmansaasteista täällä. Lisäksi herään todella aikaisin, joka ei ole mulle normaalia. Ehkä pieni toive, että ne johtuisi ... Tuo väsymys nimittäin alkoi tiistaina (la siirto) ja aloin ottamaan progeja jo sunnuntaina. Ajattelin, että olisikohan kiinnittyminen tapahtunut tiistaina???

Saan muuten ne kaksi huonolaatuista alkiota itselle, ajattelin testata kromosomit itse. Nämä on niitä työn hyötypuolia. Toisaalta olisi kova pala, jos molemmat tai toinen olisi normaali. En ymmärrä, miksei Suomessa tehdä alkiodiagnostiikkaa, se ei ole uusinta uutta teknologiaa, ei enää niin kallistakaan ja se hyöty on suunnaton sekä meille, että klinikalle. Taidan tulla Suomeen ja perustaa oman klinikan. Saisin osasta teistä varmasti työntekijöitä sinne suurina alan asiantuntijoina ;D
 
Kiitos vastauksista!!
Ajatus siis oli että oltais tehty PAs avustettuun kiertoon. Eli letrolla munasolu ja ovis ja siirto. Mutta mutta kysyin sitten tätä ja näillä paskasoluilla ei voi sit tietää onko aikaansaatu ovis kuitenkaan hyvä. Eli periaatteessa folli voi kasvaa ja poksua mutta ovis on huono ja keltarauhanen surkea. Vaikka siihen lisäis lugetuen niin luteaalin estrogeenivaikutus voi romahtaa taustalla ennen aikojaan ja siten mikään siirretty alkio ei kiinnity. Mulla kun luonnostaan jää luteaali usein 6-7pv mittaiseksi joka voi kieliä juuri tästä.

Että näin. Vähän olen kahden vaiheilla mutta ehkä pitää jättää tuo yritys sitten väliin.
 
Ä74, seuraan perässä, kiitos esimerkkinä olosta.
Ja kaikki muutkin täällä sitten vuorotellen tottelee ja seuraa perässä.
Tuba, mites sulla menee? PP6 taitaa olla menossa, vielä vähän piinaa.
Entäs wawwi, oliko ultrassa kaikki hyvin?
Betsy, mitkä fiilikset? Joko seuraava askel on suunniteltu?
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen

Yhteistyössä