Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Bridge!! Onnea valtavasti!:love: Todella upea juttu!
Testasitko joka aamu PP6 alkaen, ja koska se plussa näkyi?
Ne kaksi muuta alkiota ilmeisesti olivat liian huonoja pakastettavaksi?

Kysyit multa tuosta aspiriinista. Joskus, vuosia sitten sitä klinikalta suositeltiin tukilääkkeeksi (kun tilanteeni oli osittain selittämätön), ja otin sen nyt ns. "huvin vuoksi" mukaan. Tietääkseni sillä ei kuitenkaan ole vaikutusta, jos hyytymistekijöissä ei ole havaittu poikkeavaa, ja minulta ne on tutkittu.


PP6/dpo9 täällä siis. Ei tuntemuksia, mutta muistan ettei ollut plussahoidossa aiemmin, joten koitan olla seurailematta liikaa.
Tuntui jotenkin ikävältä laittaa omat kuulumiset viimeksi suoraan toisen huonojen kuulumisten perään, mutta kerron ne nyt. Saatiin siis tällä kierroksella (6.icsi) erittäin hieno tulos: 10 hedelmöittynyttä solua joista KOLME olivat TOP-alkioita kolmantena päivänä!! Lopullista alkioiden määrää emme vielä tiedä, mutta pakkasessa on nyt joka tapauksessa kaksi hyvää alkiota odottamassa, vaikka niille lopuille olisi mikä katastrofi käynyt. Eikä mun kohdalle ole koskaan aiemmin mitään top-alkioita osunut.:eek: Olisi tavallaan hirveän mielenkiintoista tietää nykyinen amh-arvo, ja sitten toisaalta taas.... no, tieto voisi myös lisätä tuskaa.
Mä niin toivon että tästä setistä saadaan raskaus aikaiseksi. Sitten hoidot olisivat vihdoin meidän osalta tässä.
 
Bridge onnea! <3
ja juu, tuota minfullnesia oon miettinyt. Oon ruvennu joogaamaan ja ostin värityskirjan, niillä saa mielen rauhottumaan. Tosin noitten viimesten itkujen jälkeen on ollu aika tasanen mieliala onneks, sillä en oo pystyny joogaamaan tai värittämään moneen päivään, kun tulehtu rannekanavat molemmista käsistä, hyvä että sai vesilasia nostettua.. Nyt alkaa taas kädet pelaamaan ilman suurempia kipuja. :)

Tänään kävin siellä ultrassa ja kaikki ok, useita pieniä follikkeleita näky ja kohdun limakalvo ok.

Pistokset saan alottaa, kunhan Naistenklinikalta tulee varmistus annokselle. (Oon siis julkisella hoidossa, kotipaikkakunnalla ultrat ja ohjeistukset ja Helsinkiin tullaan punktioon ja siirtoon.)
Gonal-f määrätty annoksella 350iu. Minkälaisella annostuksella te muut ootte alottanu ? Kuulostaa näin ensikertalaiselle aika hurjalta määrältä, lääkärikin ihmetteli ja hoitaja sanoi että muistaa ainoostaan yhden tapauksen, jossa määrättiin heti alkuun 400iu, mutta sen takia ettei varmuudella pienempiin annoksiin ollut vastetta.
 
En tiedä vielä... Viime hoidossa testailin ajoissa (sekä määrissä) ja miehellä meni hermo! :D Vielä en ole edes tilannut uusia. Mulla on kaikissa tuoresiirroissa alkanut vuoto tasan 2vk punktiosta, paitsi siinä jossa plussasin, joten PP11 selvinnee tulos joka tapauksessa...
On muuten kieltämättä kova Gonalin lähtöannos, jos vielä kyseessä eka hoito! Mulla aloitettiin tämä kierros 225IU. Mutta kaipa tuossa joku idea on takana.
 
Jep. Tuli puhelu Helsingistä ja hoito siirtyy vähintään viikolla. Epäilevät että mie oon ovuloinut Terolutin aikana ja Synarela ei oo toiminu. Mahdollisesti keskeytyy koko hoito. En enää jaksa uskoo tai oottaa mitään, ensi tää paska keho ei ovuloi sillon ku pitää, ees lääkkeiden avulla ja sit ku ei todellakaan pitäis tapahtuu mitään ni Terolutin aikana sit ovuloidaan. Pahoittelen kielenköyttöäni mut voi vittu mitä paskaa.
 
Ä74, seuraan perässä, kiitos esimerkkinä olosta.
Ja kaikki muutkin täällä sitten vuorotellen tottelee ja seuraa perässä.
Tuba, mites sulla menee? PP6 taitaa olla menossa, vielä vähän piinaa.
Entäs wawwi, oliko ultrassa kaikki hyvin?
Betsy, mitkä fiilikset? Joko seuraava askel on suunniteltu?
Mulla oli tuo ihan sama fiilis kun plussa ilmestyi, että kumpa kaikki muutkin seurais perässä, koska tommonen tyhmä amh ei sais estää meitä raskautumasta, eikä se sitten estäkään.

Mun menopurin lähtöannos oli 450IU, olisko tuo sitten kevyempää tavaraa kuin gonal, en tiedä.
 
Tuba, sain haamujen haamun pp10 ja selvän plussan pp11. Testailun pp6sta lähtien. Ainoa oire väsymys ja aivastelu. Kyllä sää voit jo vähän testailla, mutta muista, ettet luovuta vaikka negaa tuliski pari päivää. Onnea!
Joo, ne muut alkiot oli tosi huonoja, näin kuvat, ei olis selvinnyt mitenkään. Ainokaisella mennään :)
Wawwi, yritä pitää itsesi kiireisenä, menee aika nopeammin. kyllä se kroppa mukaan tulee vielä, ehkä toisenlainen hoito/hormoni on parempi. Tsemppiä!
 
Wawwi, voihan rotta! :( Kylläpäs on huonoa mäihää! Toivottavasti tilanne kääntyisi vielä parempaan suuntaan.


Täällä PP9/dpo12 (piti laskea sormilla, oikeasti en ole näin perillä päivistä). En ole testannut, vaikka ostin pari testiäkin kaappiin. On niin mukavia juttuja viikonloppuna, etten halua ajatuksien olevan muualla (en hyvällä enkä huonolla tavalla). Maanantaina pitäisi alkaa tuhruvuoto, tai ainakin niin on käynyt kaikissa viidessä aiemmassa tuoresiirrossa. Tulevaisuuden varalle fiiliksiä tältä päivältä:
-ei rintojen aristusta koko hoitokierroksen aikana. Alanko tulla vanhaksi?!
-menkkasärkyjä dpo5 alkaen vaihtelevasti
-pahoinvointia, tämän tiedän kokemuksesta luge -sivuoireeksi
Ei siis mitään kovin uutta tai yllättävää.
 
Nega tuli tänään PP12/dpo14. :(
Yllätys ei sinällään ollut kummoinen, kun eilen tuli vähän rusehtavaa vuotoa. Uuteen nousuun sitten vaan. Vähän on tavallista pettyneempi fiilis, kun alkio oli kerrankin top.
5 alkiota onneksi on pakkasessa.
 
Tuba pahoittelut. Toivon teille onnea pakkasalkioista ❤

Mie kävin tänään ultrassa. Sama ultraaja oli kuin viimekerralla. Nyt oli limakalvo muuttunut 6 mm > 3 mm. Oikeella näky yksi 6 mm follikkeli ja useita pieniä molemmilla puolilla. Nyt sitten odotetaan puhelua Helsingistä että saanko aloittaa Gonalin.

Nyt mietityttää tuo 6 mm folli, voikohan se keskeyttää hoidon?! Argg tätä odottelemista.

Muoks. Lupa tuli ja pistokset aloitettu!
 
Viimeksi muokattu:
Täähän menee ihan yksinpuheluks..

No mutta, kävin tänään ensimmäisessä seurantaultrassa ja oikeelta löyty 1x10mm, 1x5,5 ja 2x4.8. Vasemmalta 1x5,6 ja 2x4,3 + molemmilta puolilla muutama pieni. Sama annos 350iu Gonalia jatkuu. Perjantaina seuraava ultra.
 
Moi! Josko palstautuisin myös tänne, tuolla IVF-ketjussa oon jotain jo kirjoitellutkin ja tätä muutaman kk seuraillut. Meillä siis ensimmäinen epäonnistunut IVF elo-syyskuulla takana. AMH 1,3, FSH vielä alhainen eli ehkä hetki vielä on toivoa... Saatiin lyhyellä kaavalla kolme solua, kaksi kypsää, yksi hedelmöittyi (oli onneksi hyvä), siirrettiin kaksipäiväisenä ja vuoto alkoi jo reilusti ennen testipäivää lugejen läpi. Minä 35, endo leikattu 2008 jolloin molemmista muniksista poistettiin isot kystat, eli voi myös vaikuttaa reserviin.

Perjantaina uusi suunnittelu, kaava vaihtumassa pitkäksi ja synarelat alkais marraskuun loppupuolella (huomenna tod.näk KP1). Ekassa sain GonalF 150iu ja kuudessa päivässä useampi 20mm folli... Kierto muutenkin lyhyt eli jotain turboilutaipumusta mulla vissiin on.

Mites te kokeneemmat näette tuon pitkän kaavan? Lyhyen tulos oli aika laiha, joten muutos on tervetullut, mutta vähän se pelottaa lamauttaa muutenkin hyytynyttä kroppaa.
 
Hmm wawwi, aika pitkällä jo olet. Mitä lääkäri sanoi? Toivon pikaista spurttia folleille.
Mulle ei ehditty tarjoamaan pitkää kaavaa, toisessa kierrossa annettiin Femaraa, joka kasvatteli ne vähäiset, mutta vain yksi oli hyvä. Yksihän riittää tosin :)
 
Bridge miulla alotettii pistokset vasta kp 14, eli viikko alkuperäistä aikataulua myöhemmin. Ylihuomenna seuraava ultra. Mitään kummempia tuntemuksia ei tuolla alavatsalla oo, jotenkin tuntuu etteivät ole lähteneet kasvuun.
 
Tänään taasen ultrattu, löytyi 5kpl 9 mm folleja, oikeella 2 ja vasemmalla 3. Gonal jatkuu ja maanantaina seuraava ultra taas. Tuntuu ettei kovin hyviä soluja tulossa, jos tulee ollenkaan. Ja mihinköhän se maanantainen 10 mm folli on kadonnut?!
 
Tänään taas uusi kontrolli laihoin tuloksin, isoin folli 12 mm eli hoito loppunee tähän, ootan vielä Helsingistä varmistusta. Kohti luovutettuja munasoluja tässä mennään. Oli ensimmäinen ja viimeinen tämä ivf, kromosomitasolla vikaa.
 
Harmin paikka wawwi. Miten voi noin hitaasti kasvaa... Mutta miksi sulla ei ollut lääkkeestä maksimiannosta, vai oliko?

Salama, mulla ei pitkä toiminut sen paremmin, mutta ei se mitään haittaakaan onneksi tehnyt. Jos sulla on useampi folli kasvanut niin hyvältähän se jo kuulostaa.

Tällä palstalla on kyllä tosi hiljaista, toisaalta hyvä toisaalta harmi ettei löydy vertaistukea.

Ä74
 
Hei kaikille!

En olekaan käynyt täällä pitkään aikaan! Epäonnistuneen IVF:n jälkeen päätin vain hetkeksi unohtaa koko jutun ja rentoutua! Lisäksi uusi työ on pitänyt todella kiireisenä!

Kiitos, että olette kyselleet vointiani täällä. Tämä epäonnistunut IVF oli siis eka IVF mikä mulle on tehty. Fiilis oli alkuun aivan kamala, koska tuli jo vähän sellainen olo, että omaa biologista lasta emme varmaankaan saa. Lääkäri sanoi jotenkin, että mun munasolut olivat näyttäneet jotenkin omituiselta heti alkuunsa ja tosiaan kun kaikkien alkioiden jakautuminen oli huonoa, niin he eivät antaneet kovinkaan paljon toivoa. Positiivinen asia oli se, että ainakin nyt selvisi syy miksi emme ole raskautuneet aiemmin. Koska munasoluja tuli kuitenkin hyvin, he epäilivät että 0,3 AMH-arvo ei ole totuudenmukainen.

Nyt syön DHEA:ta, Inositolia, Ubikinolia ja sitten ihan perus vitamiineja. DHEA:sta ei mitään suuria oireita ole tullut. Ihoon alkoi tulemaan parin viikon käytön jälkeen pieniä näppyjä ja outoja punaisia länttejä, mutta se meni ohi. Iho on äärimmäisen rasvainen. Mulla on normaalistikin todella rasvainen iho, mutta nyt se on entistä rasvaisempi. Öisin tunnen olevani ahdistuneempi. Mutta nyt siis tarkoituksena popsia DHEA:ta ja rentoutua. Yritän olla miettimättä koko asiaa. Ensi vuoden alussa sitten seuraava IVF. Jos tilanne on silloinkin sama, niin pitää käydä sitten miettimään muita vaihtoehtoja. ONKO KELLÄÄN MUUTEN KOKEMUSTA LUOVUTETUISTA ALKIOISTA?

Bridge Onko sulla mennyt kaikki hyvin?

Wawwi Olen tosi pahoillani! Ovatko he varmoja ettei kannata kokeilla vielä vaikka jollain eri lääkkeellä tai annoksella? Olen huomannut, että lääkäreissä ja klinikoissakin paljon eroa. Kyllä tää on niin rankkaa, ei voi muuta sanoa :(.

Tubafactor Pahoittelut negasta :(! Mitkä ovat suunnitelmat eteenpäin?
 
Moikka toverit! Ajattelin tulla kyselemään että onko kenelläkään ollut vastaavaa.. minulla mitattiin 2013 amh ja se oli 1, 3 & 02/2015 se oli 0, 9 mutta nyt 1., 6!! Eli onko teillä kellään noussut amh? Olen siis 41 v ja käynyt julkisella kaikki mahdolliset hoidot tuloksetta (hoitojen välissä tosin 3 spontaania alkua jotka mennyt kesken) & nyt hoidot loppuneet. Ainoastaan letroja voin vedellä 4-5kk vielä itsekseni. Tarkoituksena olisi harkita yksityiselle ivf:ään. Miehen tavarassa ei vikaa, eikä itsellänikään muuta kuin vanhuus vaivaa. Mutta toivotaan parasta!
Hyviä ja onnistuneita hoitoja kaikille tässäkim ketjussa!
 
Tervehdys,

Tulin pitkästä aikaa lukemaan palstalaisten kuulumisia.

Taustani on se, että hedelmöityshoidot aloitettiin Helsingin Väestöliitossa syksyllä 2014. Siellä jo kävi ilmi, että fsh oli koholla. Lääkäri kuitenkin väitti ettei ivf:llä ole kiirettä. Hän sanoi, että se olisi kuitenkin hyvä tehdä ennen kuin täytyän 40, koska sen jälkeen tulokset huononevat.
Emme saaneet sieltä käytännössä mitään todellista apua tai hoitoa, ovulaation induktiota yritettiin lopulta (säälittävän pienillä gonal-f-määrillä ) ja eihän se tällä fsh-arvolla toiminut.

Noihin aikoihin ovuloin vielä säännöllisesti ja kierto oli omasta takaa. Mutta lääkärin aikailun seurauksena menetin kai viimeisen mahdollisuuteni.

Vaihdoimme tänä syksynä Dextraan, jonka hoito on loistavaa. Vasta siellä minulta ylipäätään mitattiiin amh-arvo, joka on pienin mahdollinen mitattavissa oleva. Ollaan koko syksy yritetty päästä ivf:ään asti, edes että tulisi muutama solu, mutta aina tulee vain yksi. Tulin luomusti raskaaksi, mutta sekin meni kesken (jo toinen keskenmenoni). Täytin jo 40 vuotta, ja olen todella katkera siitä, että aika alkaa loppua.

Haluan vielä toivoa, että sittenkin tulisin vielä raskaaksi ja että raskaus ei menisi kesken, mutta vaikeaahan tässä on enää siihen uskoa. Jos tulenkin raskaaksi, olen varma että se menee taas kesken.
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Tervehdys,

Tulin pitkästä aikaa lukemaan palstalaisten kuulumisia.

Taustani on se, että hedelmöityshoidot aloitettiin Helsingin Väestöliitossa syksyllä 2014. Siellä jo kävi ilmi, että fsh oli koholla. Lääkäri kuitenkin väitti ettei ivf:llä ole kiirettä. Hän sanoi, että se olisi kuitenkin hyvä tehdä ennen kuin täytyän 40, koska sen jälkeen tulokset huononevat.
Emme saaneet sieltä käytännössä mitään todellista apua tai hoitoa, ovulaation induktiota yritettiin lopulta (säälittävän pienillä gonal-f-määrillä ) ja eihän se tällä fsh-arvolla toiminut.

Noihin aikoihin ovuloin vielä säännöllisesti ja kierto oli omasta takaa. Mutta lääkärin aikailun seurauksena menetin kai viimeisen mahdollisuuteni.

Vaihdoimme tänä syksynä Dextraan, jonka hoito on loistavaa. Vasta siellä minulta ylipäätään mitattiiin amh-arvo, joka on pienin mahdollinen mitattavissa oleva. Ollaan koko syksy yritetty päästä ivf:ään asti, edes että tulisi muutama solu, mutta aina tulee vain yksi. Tulin luomusti raskaaksi, mutta sekin meni kesken (jo toinen keskenmenoni). Täytin jo 40 vuotta, ja olen todella katkera siitä, että aika alkaa loppua.

Haluan vielä toivoa, että sittenkin tulisin vielä raskaaksi ja että raskaus ei menisi kesken, mutta vaikeaahan tässä on enää siihen uskoa. Jos tulenkin raskaaksi, olen varma että se menee taas kesken.
Olen pahoillani tilanteestasi :(. Mäkään en saanut juuri mitään julkisella puolella. He halusivat odottaa vielä 1,5 vuotta ennen IVF:ää, koska olimme selittämättömästi lapsettomia. Lisäksi inseminaatioitakaan ei suostuttu tekemään. Asiaa ei otettu vskavasti vaikka olimme yrittäneet lasta jo 1,5 vuotta. Yksityisellä selvisi sitten tämä alhainen AMH ja ekassa IVF:ssä selvisi solutason ongelma jonka takia en varmaankaan biologista lasta saa. Itse olen vasta 30-vuotias. Tsemppiä sulle! Toivotaan, että vielä onnistuisit! Mulla on toka IVF varmaankin tammikuussa. Hirveästi toivoa sen kanssa ei kyllä ole. Sitten pitää miettiä lahjasoluhoitoja.
 
Moikka toverit! Ajattelin tulla kyselemään että onko kenelläkään ollut vastaavaa.. minulla mitattiin 2013 amh ja se oli 1, 3 & 02/2015 se oli 0, 9 mutta nyt 1., 6!! Eli onko teillä kellään noussut amh? Olen siis 41 v ja käynyt julkisella kaikki mahdolliset hoidot tuloksetta (hoitojen välissä tosin 3 spontaania alkua jotka mennyt kesken) & nyt hoidot loppuneet. Ainoastaan letroja voin vedellä 4-5kk vielä itsekseni. Tarkoituksena olisi harkita yksityiselle ivf:ään. Miehen tavarassa ei vikaa, eikä itsellänikään muuta kuin vanhuus vaivaa. Mutta toivotaan parasta!
Hyviä ja onnistuneita hoitoja kaikille tässäkim ketjussa!

Mulla on ainakin AMH-arvo heitellyt aika paljon. Joten itse en luota koko arvoon enää. Kannattaa ehdottomasti vielä käydä yksityisellä kokeilemassa. Ei sitten ainakaan jää mitään hampaankoloon niin sanotusti. Tsemppiä sinne! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74

Yhteistyössä